Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem
Tomasz Szamburski:
Mam pytanie, a mianowicie chodzi mi o wymianę rozrządu w FF II 1.6TDCi (90KM), czy to prawda, że rozrząd w tych silnikach wymienia się po 200.000km??
Tak,to prawda. I powiem więcej, nie ma sensu wyrywać się z wymianą wcześniej pomimo sugestii ASO. W Focusie MK 2,5 :) nie miałem okazji jeszcze sprawdzać, ale mam firmowego Fiata SCUDO z tymże samiutkim silnikiem. Przy przebiegu 180 kkm serwis Fiata zasugerował wymianę rozrządu. Byłem podczas wymiany i widziałem ten rozrząd "do wymiany". Autentycznie pasek nie miał najmniejszych oznak zużycia się. Żadnych mikropęknięć pomiędzy zębami, żadnego strzępienia się na bokach ... tylko zwykły brunatny nalot. To samo dotyczy kół i napinacza.
Dodam, że wspomniane SCUDO ma obecnie nakręcone ponad 260 kkm i z silnikiem nie ma najmniejszych problemów. Należy przy tym wziąć pod uwagę, że to jest auto dużo cięższe od FF, wozi codziennie tonęładunku, używają go różni kierowcy ... no i jest firmowy :P :D
Drugie pytanko, jak wam się jeździ tym autkiem z tym silnikiem??
Przyznam się, że kiedyś miałem okazje jeździć tym autem ale w wersji kombi i jakoś brakowało trochę tych koni, teraz mam swoją 3d i powiem szczerze, że rewelacyjnie śmiga, a spalanie na poziomie 5.1 wygląda cudownie heheh :)
Moim zdaniem 1,6 TDCi jest do Focusa optymalnym silnikiem. Łączy zadowalające osiągi z ekonomiką eksploatacji. Oczywiście jak ktoś nie oczekuje wyścigowych parametrów.
Według mnie Tomek, dobry wybór.