konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Mam pytanie, a mianowicie chodzi mi o wymianę rozrządu w FF II 1.6TDCi (90KM), czy to prawda, że rozrząd w tych silnikach wymienia się po 200.000km??

Drugie pytanko, jak wam się jeździ tym autkiem z tym silnikiem??
Przyznam się, że kiedyś miałem okazje jeździć tym autem ale w wersji kombi i jakoś brakowało trochę tych koni, teraz mam swoją 3d i powiem szczerze, że rewelacyjnie śmiga, a spalanie na poziomie 5.1 wygląda cudownie heheh :)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Tomasz Szamburski:
Mam pytanie, a mianowicie chodzi mi o wymianę rozrządu w FF II 1.6TDCi (90KM), czy to prawda, że rozrząd w tych silnikach wymienia się po 200.000km??
Tak,to prawda. I powiem więcej, nie ma sensu wyrywać się z wymianą wcześniej pomimo sugestii ASO. W Focusie MK 2,5 :) nie miałem okazji jeszcze sprawdzać, ale mam firmowego Fiata SCUDO z tymże samiutkim silnikiem. Przy przebiegu 180 kkm serwis Fiata zasugerował wymianę rozrządu. Byłem podczas wymiany i widziałem ten rozrząd "do wymiany". Autentycznie pasek nie miał najmniejszych oznak zużycia się. Żadnych mikropęknięć pomiędzy zębami, żadnego strzępienia się na bokach ... tylko zwykły brunatny nalot. To samo dotyczy kół i napinacza.
Dodam, że wspomniane SCUDO ma obecnie nakręcone ponad 260 kkm i z silnikiem nie ma najmniejszych problemów. Należy przy tym wziąć pod uwagę, że to jest auto dużo cięższe od FF, wozi codziennie tonęładunku, używają go różni kierowcy ... no i jest firmowy :P :D
Drugie pytanko, jak wam się jeździ tym autkiem z tym silnikiem??
Przyznam się, że kiedyś miałem okazje jeździć tym autem ale w wersji kombi i jakoś brakowało trochę tych koni, teraz mam swoją 3d i powiem szczerze, że rewelacyjnie śmiga, a spalanie na poziomie 5.1 wygląda cudownie heheh :)
Moim zdaniem 1,6 TDCi jest do Focusa optymalnym silnikiem. Łączy zadowalające osiągi z ekonomiką eksploatacji. Oczywiście jak ktoś nie oczekuje wyścigowych parametrów.

Według mnie Tomek, dobry wybór.

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

a ile robicie na pełnym baku?? ja zrobiłem już 800km i jeszcze mam do stacji 110km :)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

U mnie podobnie -> trasa + 1,8 TDCI + dobrej jakości paliwo, np. Ultimate lub V-Power = 990 km do tankowania ;-)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Ja właśnie tankuje na BP ale leje normalna ON...

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

U mnie też same pozytywy z jazdy na tym silniku. Tyle że zaczyna
wariować zawór recyrkulacji spalin i trzeba go będzie wymienić bo czyszczenie nic nie dało :( (oj zaboli, zaboli :( )Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 22.02.10 o godzinie 07:34

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

No to przykre...

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

bartku jaki koszt??

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Tomasz Szamburski:
bartku jaki koszt??

W serwisie mi powiedzieli, że wymiana EGR-a (bo o niego tu chodzi) to ponad 1000 zł . Z tym że mozna jeździć z zepsutym (???). Na razie się "odwiesił" więc nie ma problemu ;)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

a jakie są tego objawy ??

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Tomasz Szamburski:
a jakie są tego objawy ??

Zapala Ci się Check engine, a auto jest nieco bardziej mułowate.

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

oby mnie to omineło ;/ ale coż 1000zł to jeszcze nie katastorfa - chyba

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Nie przesadzajcie z tym 1000 zł. Za tę kwotę można kupić 5 takich zaworów na Allegro z rozbitków.
A wymiana to 2 śrubki, jedna opaska i wsadzenie wtyczki.

To nie jest powód, aby od razu jechać do ASO :)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

aha no to luuuuz :)

słuchajcie a powiedzcie mi jak fachowo powinno sie odczekac do zgaszenia diesla?? chodzi mi tutaj ile czasu potrzebuje turbina zeby sie ostudzic?? ja srednio okolo minuty czekam i gasze silnik.

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

Minuta spokojnie wystarczy. A jak tuż przed zatrzymaniem samochodu nie pałowałeś zbytnio to wystarczy kilkanaście sekund.

Ja w "niefordzie" dieslowskim mam takie fabryczne zabezpieczenie turbiny, które uniemożliwia wyłączenie silnika zanim wirnik turbiny nie wyhamuje. Jak dojeżdżam do domu wystarczy czas otwarcia i zamknięcia się bramy, aby po wyjęciu kluczyka silnik zgasł. Na mieście, jak zatrzymuję się nagle, wyjmuję kluczyk, zamykam auto a silnik sobie sam chodzi :P Do samoczynnego wyłączenia nie upływa dłużej niż pół minuty. Więc chyba to wystarczy :)

konto usunięte

Temat: Przeglądy i wrażenie z jazdy z tym silnikiem

PAnie Piotrze to niezły bajer heheh, już sobie wyobrażam miny tych ludzi którzy widzą jak pan zamyka auto kótre pracuje sobie na wolnych obrotach



Wyślij zaproszenie do