Krzysztof Turczak

Krzysztof Turczak Dyrektor Rozwoju,
Fleet Meetings sp. z
o.o.

Temat: Zapisy kar, czyli dyscyplinowanie zgodne z prawem

Samochody służbowe są jednym z najpowszechniejszych benefitów pracowniczych, których nieprawidłowa eksploatacja pociąga za sobą konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów, a tym samym godzi w interes pracodawców. W związku z powyższym jednym z problemów, z którymi borykają się pracodawcy, jest wprowadzenie systemu zapewniającego odpowiedni nadzór, przekazywanie i prawidłowe użytkowanie powierzonych pracownikom aut firmowych.

Zapraszam do zapoznania się z całym artykułem:
http://fleet.com.pl/zarzadzanie-flota/58-technologia/8...
Aleksandra K.

Aleksandra K. konsultant ds.
komunikacji

Temat: Zapisy kar, czyli dyscyplinowanie zgodne z prawem

Legalnym sposobem na dyscyplinowanie pracowników, by ostrożniej użytkowali samochody służbowe jest zainstalowanie w autach nowoczesnych platform lokalizacyjnych. Najlepsze systemy mają w swoich ofertach dostępne technologie lokalizacyjne weryfikujące właściwe zachowania kierowców na drodze (np. przekraczanie dozwolonej prędkości czy ryzykowne manewry wyprzedzania). W wielu krajach (np w Wielkiej Brytanii) powszechne jest otrzymywanie zniżek na ubezpieczenie flot samochodowych jeśli ma się zainstalowane takie systemy. W Polsce też to się powoli zmienia.

konto usunięte

Temat: Zapisy kar, czyli dyscyplinowanie zgodne z prawem

Nie bez znaczenia jest też systematyczne szkolenie pracowników w dziedzinie bezpiecznej jazdy. Potrafię podać przykład znanej mi firmy, z flotą co prawda niewielką, gdzie systematyczne szkolenia przyniosły wyraźne efekty w dziedzinie spadku liczby szkód komunikacyjnych.

Warto też w systemie premiowania ująć czynnik bezszkodowej jazdy.

Przede wszystkim jednak należy (w polityce flotowej) odpowiednio opisać konsekwencje z tytułu niewłaściwego użytkowania pojazdów, a następnie - a to najtrudniejsze - egzekwować zapisy bez jakiejkolwiek uznaniowości, która jest w stanie zniszczyć najszczytniejsze intencje zapisane w polityce flotowej.

Metod jest sporo.

Moim zdaniem systemy lokalizowania pojazdów i bieżącego ewidencjonowania zachowań kierowcy na drodze to czynnik co prawda ważny, ale w gruncie rzeczy drugorzędny. Wiele innych sygnałów może dostarczyć fleetmenagerowi informacje, że jego podopieczny użytkuje samochód w sposób co najmniej zastanawiający: konieczność wymiany opon letnich i zimowych co sezon (bo poprzednie sie już nie nadają), konieczność regularnego naprawiania/wymiany felg, hamulców, zużycie paliwa.
Zderzenie takich informacji w porównaniu z "osiągnięcia" innych kierowców samochodów tej samej klasy, robiących te same przebiegi w podobnym terenie dają wiele możliwości interpretacyjnych.

Czy posiadanie systemów GPS zastąpi zwykłą rozmowę z kontrowersyjnym użytkownikiem floty? Czasem wystarczą słowa dezaprobaty, poparte statystyką własnej floty, aby ukazać kierowcy, że coś nie gra, że sposób jego jazdy jest... dziwny. O ile oczywiście polityka flotowa stanowi dla flotowca odpowiednie umocowanie prawne wewnątrz firmy i daje mu możliwość bezpośredniej interwencji wobec handlowca z wykluczeniem jego przełożonego (np. dyrektora). Maciej Piechocki edytował(a) ten post dnia 26.01.13 o godzinie 10:55

Następna dyskusja:

Bankowozy typu C, czyli jak...




Wyślij zaproszenie do