Łukasz Jania

Łukasz Jania Prezes Zarządu,
Fleet Partners

Temat: Outsourcing

Witam,

Mam pytanie co sądzicie o outsourcingu zarządzania floty samochodowej??????

Będę wdzięczny za każde wypowiedzi.

Pozdrawiam
Łukasz Jania
Łukasz Wróblewski

Łukasz Wróblewski Kierownik Działu
Zarządzania Flotą

Temat: Outsourcing

Łukasz Jania:
Witam,

Mam pytanie co sądzicie o outsourcingu zarządzania floty samochodowej??????

Będę wdzięczny za każde wypowiedzi.

Pozdrawiam
Łukasz Jania

Ja sądze, że jest to kierunek w którym idzie cała branża flotowa w Polsce. Branża, która z roku na rok jest coraz większa i wydaje mi się,że właśnie ten sposób zarządzania będzie coraz popularniejszy.
Łukasz Wróblewski

Łukasz Wróblewski Kierownik Działu
Zarządzania Flotą

Temat: Outsourcing

Łukasz Wróblewski:
Łukasz Jania:
Witam,

Mam pytanie co sądzicie o outsourcingu zarządzania floty samochodowej??????

Będę wdzięczny za każde wypowiedzi.

Pozdrawiam
Łukasz Jania

Ja sądze, że jest to kierunek w którym idzie cała branża flotowa w Polsce. Branża, która z roku na rok jest coraz większa i wydaje mi się,że właśnie ten sposób zarządzania będzie coraz popularniejszy. Mimo to, że osobiście jestem przeciwnikiem takiego sposobu zarządzania.
Łukasz Treuer

Łukasz Treuer Fleet Coordinator

Temat: Outsourcing

Witaj.

Patrząc na profil twojej firmy widzę że badasz grunt. :)
Powiem Tobie co szczerze o tym sądzę.

Dla koordynatorów flot w firmach oraz pracowników flot jesteś raczej konkurencją i żaden nie wyrazi zdania pozytywnego na temat outsourcingu w ich firmach. To są ich miejsca pracy.

Będąc właścicielem firmy pewnie byłbym za.
Zmniejsza to koszty firmy,etatów i wszystkiego co związane jest z posiadaniem własnej floty samochodowej.

Z drugiej strony nie daje miejsc pracy w takiej firmie co w obecnych czasach nie jest dobrym lekarstwem na ogólny rynek pracy.

Widzę z profilu że pracowałeś w LG i sam tam zajmowałeś się flotą więc przyjrzyj się sytuacji kiedy przychodzi do twojej firmy Pan XXX i mówi zredukuje Wam koszty prowadzenie floty. Gdzie lądujesz??? na zielonej polanie...
Łukasz Jania

Łukasz Jania Prezes Zarządu,
Fleet Partners

Temat: Outsourcing

Witam Łukaszu,

Z jednej strony zgadzam się z Tobą, że szeregowi pracownicy z działu fleet moga być negatywnie nastawieni. Ale zawsze musi być jedna osoba w firmie odpowiedzialna za flotą (fleet manager, administrator floty).

A co do LG to zawsze forsowałem rozwiązanie zarządzania flotą na zewnątrz. Zależy ile taki koordynator ma pracy, jak się nie wyrabiasz to szukasz pomocy a szef mówi, że już nikogo Ci nie zatrudni.

Pozdrawiam
Łukasz Treuer

Łukasz Treuer Fleet Coordinator

Temat: Outsourcing

No to współczuje braku zrozumienia w moim mniemaniu ogromnym koncernie jakim jest LG.
Takie podejście ma krótkie nogi.
Cierpią na nim użytkownicy końcowi tego łańcucha czyli "kierowcy".
A przecież to wszystko kręcić ma się dla nich.
Brak czasu = słaba,nieterminowa obsługa.

Dziwi mnie fakt że to pominięto w takim koncernie jak Lg
Rafał N.

Rafał N. CEO - iFleet

Temat: Outsourcing

Nie zgadzam się z tym, outsourcing ma jedynie pomóc fleet managerom, a nie ich zastąpić. Każda strona ma własne piorytety i w przypadku relacji fleet manager - firma obsługująca, zachowywana jest odpowiednia ich równowaga.
Poza tym firmy często korzystając z 2-3 firm, które zajmują się chociażby wynajmem długoterminowym i to fleet manager powinien wybierać najlepsze oferty na dane pojazdy.Rafał N. edytował(a) ten post dnia 06.02.09 o godzinie 13:48

konto usunięte

Temat: Outsourcing

faktem jest, iz fleet manager'owie odbieraja oferte z firmy wynajmu dlugoterminowego jako prawdziwe wrecz zagrozenie - i jest to calkowicie zrozumiale;

wynajem dlugoterminowy ma natomiast byc wsparciem dla fleet manager'a; jezeli ktos w firmie obsluguje flote skladajaca sie z 10-30 aut - moze jeszcze dac sobie rade - przy 50, 100, 150 szt pojawia sie problem, czyli albo fleet manager bedzie siedzial w pracy do godz 20 00, a telefony odbierac bedzie do godz 23 00, gdyz handlowcy przebywaja akurat w tym czasie w trasie i maja problem, albo fleet manager sam zaczyna szukac wsparcia dla siebie samego - malo tego: jezeli fleet manager pojdzie do prezesa i przedstawi mu propozycje redukcji kosztow i "balansu" w firmie, szef poklepie za to jeszcze po ramieniu; TY bedziesz zadowolony, prezes i przede wszystkim uzytkownicy aut - bo to oni sa najwazniejsi w tym calym biznesie wynajmu, gdyz to oni czesto zarabiaja na cala firme i to dla nich jest tak naprawde wynajem dyktowany

kwestia podejscia do tematu

wczesniej, czy pozniej zarzady zaczna same z siebie interesowac sie wynajmem dlugoterminowym, gdyz jest przede wszystkim wygodny i zapewnia stalosc kosztow; jeden prezes od drugiego uslyszy o takiej formie finansowania i w ten sposob temat ten stale bedzie sie poszerzal

takze niekoniecznie nalezy nastawiac sie wrogo do tematu CFM - jezeli ktos wczesniej wyjdzie z taka inicjatywa sam do zarzadu - moze to jeszcze bardziej zapunktowac na jego koncie na plus, anizeli na minus - oby nie bylo tak, iz to zarzad zarzuci fleet manager'owi, ze nie interesuje sie tym, co dzieje sie na rynku CFM - gdyz od tego rowniez w firmach sa Fleet Manager'owie

pozdrawiamAnna J. edytował(a) ten post dnia 06.02.09 o godzinie 20:09



Wyślij zaproszenie do