Rafał G.

Rafał G. właściciel AUTO
GALERIA

Temat: negocjacje

JAk oceniacie negocjacje w różnych koncernach?

Z doświadczenia wiem jak jest w Renault . Do 10 aut negocjacje na poziomie dealera nieźle wypadają później nadzór trzyma centrala . Potrafimy być dość elastryczni . Z doświadczenia jak oceniacie inne koncerny ?

konto usunięte

Temat: negocjacje

Skoda także podchodzi elastycznie do klientów flotowych, natomiast mnie podoba się polityka rabatowa Toyoty, a raczej jej brak :)
Na mega upustach jakie stosują znane nam marki, nie stworzy się pozytywnego wizerunku firmy.
Niestety wielu decydentów interesuje tylko cena zakupu samochodu, a nie koszty jego eksploatacji.
Rafał G.

Rafał G. właściciel AUTO
GALERIA

Temat: negocjacje

natomiast mnie podoba się polityka rabatowa Toyoty, a raczej jej brak :)
Na mega upustach jakie stosują znane nam marki, nie stworzy się pozytywnego wizerunku firmy.

Z ciekawości zapytam bo nie dokonca znam temat, jaka polityka obowiązuje w Toyocie. Jak im udało się osiągnąć tak duży udział w rynku. Wydaje sie ze marka droga w zakupie i eksploatacji a jednak mają kawał tortu.

konto usunięte

Temat: negocjacje

Rafał G.:
natomiast mnie podoba się polityka rabatowa Toyoty, a raczej jej brak :)
Na mega upustach jakie stosują znane nam marki, nie stworzy się pozytywnego wizerunku firmy.

Z ciekawości zapytam bo nie dokonca znam temat, jaka polityka obowiązuje w Toyocie. Jak im udało się osiągnąć tak duży udział w rynku. Wydaje sie ze marka droga w zakupie i eksploatacji a jednak mają kawał tortu.

upusty tylko i wyłącznie na poziomie autoalarmu. Poza tym "spakietowane" wyposażenie, wysoka cena zakupu, wysokie koszty serwisu. Moim zdaniem udział rynkowy Toyoty wynikaz z magii "niezawodności", która w swiadomości polskiego społeczeństwa jest tak mocno zakorzeniona. Jeśli do tego dodamy brak upustów, bo jak sama Toyota to tłumaczy, "jakość musi kosztować", mamy przepis na sukces.
Ja podziwiam Toyotę za to, że w biednym kraju (no może nie beiednym, ale dopiero co rozwijającym się), potrafią sprzedawać drogie samochody, nie dając żadnych upustów. I jak na razie sprzedali najwięcej samochodów w 2007r spośród wszystkich marek
Rafał G.

Rafał G. właściciel AUTO
GALERIA

Temat: negocjacje

Ja podziwiam Toyotę za to, że w biednym kraju (no może nie beiednym, ale dopiero co rozwijającym się), potrafią sprzedawać drogie samochody, nie dając żadnych upustów. I jak na razie sprzedali najwięcej samochodów w 2007r spośród wszystkich marek


Właśnie jestem tego samego zdania . To jest zadziwiające jak trzymają cenę . Najgorszym jest jak salony danej marki przebijaja sie w rabatach konkretnemu klientowi szczególnie jednostkowemu. Rozumiem zakup floty, ale jedno auto i cena z kosmosu. Większość w pogoni za targetami , bonusami zapomina że niszczy gałąź an której siedzi. Często standartem dla wielu jest sprzedawanie aut z marżą 200-300 zł aby była sztuka. A gdzie podejście biznesowe ?

konto usunięte

Temat: negocjacje

Rafał G.:
Ja podziwiam Toyotę za to, że w biednym kraju (no może nie beiednym, ale dopiero co rozwijającym się), potrafią sprzedawać drogie samochody, nie dając żadnych upustów. I jak na razie sprzedali najwięcej samochodów w 2007r spośród wszystkich marek


Właśnie jestem tego samego zdania . To jest zadziwiające jak trzymają cenę . Najgorszym jest jak salony danej marki przebijaja sie w rabatach konkretnemu klientowi szczególnie jednostkowemu. Rozumiem zakup floty, ale jedno auto i cena z kosmosu. Większość w pogoni za targetami , bonusami zapomina że niszczy gałąź an której siedzi. Często standartem dla wielu jest sprzedawanie aut z marżą 200-300 zł aby była sztuka. A gdzie podejście biznesowe ?

hahaha, skąd ja to znam :) Taki jest niestety rynek.
Myślę, że to nie wina pracowników, tylko ich przełożonych, którzy źle prowadzą politykę płacową. Skoro opłaca się handlowcowi sprzedać auto na 200 zł marży to dlaczego ma tego nie robić.
Osobiście uważam, że upust jest rzeczą dobrą ale w granicach rozsądku i nie dla każdego. Przecież pracujemy, żeby zarabiać a nie oddawać auta za darmo.
Pozostaje kwestia planów i bonusów ale to nie temat na forum.
Anna K.

Anna K. Rozwijanie swojej
osobowości i
umiejętności to moja
pasja.

Temat: negocjacje

To fakt, Toyota jest ciezka w negocjacjach.
Niestety, nawet argumenty ze w tej chwili nie maja aurisa w wersji wagon, ktory jest dosc czesto kupowana wersja jezeli chodzi o samochod firmowy (przez co klienci biznesowi moga odejsc od nich i zaczac kupowac np. cee'd) i ze te auta nie sa takie same pod wzgledem bezawarryjnosci tak jak kiedys (nieukrywajmy, w testach Dekra i NCAP nie zajmuje juz tak czesto pierwszych miejsc jak kiedys), nie poskutkowalo w pozytywnym zakonczeniu negocjacji. Na pytanie czy TMP planuje wypuscic model wagon, odpowiadali ze nie planuja jak na razie i ze zamiast wagonu mozna kupic Verso ktore ma to zastepowac.
Natomiast udalo sie wynegocjowac duzy rabat na czesci zamienne oraz uslugi serwisowe w calym kraju (jednak w przypadku kiedy flota sklada sie w 97% z Toyot, rozmieszczonych po calej Polsce, to jakas oszczednosc jest).
Nie ukrywam, ze takie negocjacje to wielkie wyzwanie, szczegolnie wtedy kiedy flota w calosci nalezy do firmy (auto jest wlasnosci firmy) oraz nadzorowane jest wewnatrz (a nie przez korzystanie z uslug firmy CFM).
No ale coz ... TMP to ciezka firma ... naprawde trzeba sie nameczyc aby cokolwiek z nimi negocjowac.

Polecam tez troche inna metode negocjacji. Wyjazd do innego miasta. Volvo w Warszawie jest rowniez uparte jezeli chodzi o zakup jakiegos nowego samochodu (1 sztuka). Natomiast w Katowicach, o wiele milsza obsluga, do tego duzy rabat i staly kontakt z serwisem w przypadku jakichkolwiek pytan i watpliwosci.

Niestety, mam wrazenie ze im lepsza marka, to gorsza obsluga (no, pomijam moze BMW, gdzie na Wroclawskiej naprawde jest bardzo milo, fachowo i przyjemnie)

to by bylo na tyle heh ... ale sie rozpisalam :DAnna Korzeniewska edytował(a) ten post dnia 14.01.08 o godzinie 20:47

konto usunięte

Temat: negocjacje

Adam Kulesza:
Rafał G.:
Ja podziwiam Toyotę za to, że w biednym kraju (no może nie beiednym, ale dopiero co rozwijającym się), potrafią sprzedawać drogie samochody, nie dając żadnych upustów. I jak na razie sprzedali najwięcej samochodów w 2007r spośród wszystkich marek


Właśnie jestem tego samego zdania . To jest zadziwiające jak trzymają cenę . Najgorszym jest jak salony danej marki przebijaja sie w rabatach konkretnemu klientowi szczególnie jednostkowemu. Rozumiem zakup floty, ale jedno auto i cena z kosmosu. Większość w pogoni za targetami , bonusami zapomina że niszczy gałąź an której siedzi. Często standartem dla wielu jest sprzedawanie aut z marżą 200-300 zł aby była sztuka. A gdzie podejście biznesowe ?

hahaha, skąd ja to znam :) Taki jest niestety rynek.
Myślę, że to nie wina pracowników, tylko ich przełożonych, którzy źle prowadzą politykę płacową. Skoro opłaca się handlowcowi sprzedać auto na 200 zł marży to dlaczego ma tego nie robić.
Osobiście uważam, że upust jest rzeczą dobrą ale w granicach rozsądku i nie dla każdego. Przecież pracujemy, żeby zarabiać a nie oddawać auta za darmo.
Pozostaje kwestia planów i bonusów ale to nie temat na forum.

To prawda, że często aby sprzedać auto było oddawane na minimalnym zysku. Szczególnie niezdrowe sytuacje pojawiają sie, gdy klient ma w poblizu więcej salonów danej marki. Wtedy potrafi krążyć po salonach i sam dyktować warunki, oraz wymagac dodatkowych upustów wymieniając przy tym co juz dostał od innego dealera. A handlowcy podpuszczani przez takich klientów prowadzą walke między sobą.

konto usunięte

Temat: negocjacje

Troche Toyota aktualnie jest pod murem...

Ta obniżka, którązastosowali jako pierwszy koncern zmuszona była ich stanem magazynowym.

Dziś czytałem, że do 2010 roku Audi stanie się liderem klasy prestiż na świecie.

Zadbają o to dzięki sportowemu charakterowi z jakim chcą się utożsamiać.

Ja myślę, że tak naprawdę najlepszą politykę mają multi dealerzy bez pośrednictwa Producent Polska
Rafał N.

Rafał N. CEO - iFleet

Temat: negocjacje

Toyota także daje spore rabaty. Więc nie przesadzajmy.

konto usunięte

Temat: negocjacje

owszem, w toyocie az takiej tragedii nie ma

oczywiscie, ze korzystaja na cenie, maja do tego prawo, skoro toyota ostatnio sprzedaje sie swietnie

najtrudniej zdobyc rabat na Ravke 4, poniewaz jak na razie jest non stop na topie :)

pozdrawiam
Mariusz Stasiński

Mariusz Stasiński Key Account
Coordinator,
LeasePlan Fleet
Management (Pols...

Temat: negocjacje

Rafał N.:
Toyota także daje spore rabaty. Więc nie przesadzajmy.

Zgadzam się z kolegą, gdyż Toyota ma rabaty flotowe z których korzysta każda firma CFM na rynku. Duże floty posiadające przewagę marki Toyota w swoim parku, mogą liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony japońskiego koncernu. Toyota bardzo umiejętnie gra rabatami flotowymi i przez to budują sobie świetną markę.
Myślę że jeżeli mamy rozmawiać o markach które dają marny rabat, zaliczę tu zdecydodwanie HONDĘ. Ale co tu się dziwić że marki japońskie nie stosują wysokich rabatów. Jeżeli nie chcesz mieć problemów, to zapłać za to.
Najbardziej skorzy do rabatów to francuzi i ich produkty, ci to mówiąc brzydko "jadą po bandzie", ale ich sprawa jak budują wizerunek i ile chcą zarobić.

Pozdrawiam
Mariusz
Rafał N.

Rafał N. CEO - iFleet

Temat: negocjacje

Tu się zgodzę, największy rabat jak dotąd dostałem właśnie na jedno z francuskich aut:)

Natomiast z tej grupy japończyków wykluczyłbym Nissana, chociaż osobiście podoba mi się ich podejście do planów rabatowych, za to minusem jest centrala na Węgrzech, która decyduje w wielu sprawach i trwa to często dość długo.
Anna K.

Anna K. Rozwijanie swojej
osobowości i
umiejętności to moja
pasja.

Temat: negocjacje

jak powiadają: nie nalezy kupowac samochodow na "F" gdyz nie sa zbyt wiele warte czyli - fiatow, ferrari i francuskich :) hehe

konto usunięte

Temat: negocjacje

Trudno mówić o negocjacjach, kiedy klient stawia warunki i skłania Cię do sprzedaży po śmiesznej marży. Mieszkam w Poznaniu, gdzie jest sporo dilerów tych samych marek i widać podejście klienta zorientowanego na dyktat warunków. Oczywiście masz wybór jako handlowiec, jednak ktoś ma Twoja tabelkę sprzedanych sztuk i tu się koło zamyka.
Jest to wybór, każdego z nas.

Odnośnie marek francuskich, to rabaty są kosmiczne. Pytanie jest dlaczego ;-)

Jedyne wyjście z tej sytuacji, to jawna, racjonalna polityka rabatowa.

Pozdrawiam wszystkich.

konto usunięte

Temat: negocjacje

Angela Gromaszek:
Adam Kulesza:
Rafał G.:
Ja podziwiam Toyotę za to, że w biednym kraju (no może nie beiednym, ale dopiero co rozwijającym się), potrafią sprzedawać drogie samochody, nie dając żadnych upustów. I jak na razie sprzedali najwięcej samochodów w 2007r spośród wszystkich marek


Właśnie jestem tego samego zdania . To jest zadziwiające jak trzymają cenę . Najgorszym jest jak salony danej marki przebijaja sie w rabatach konkretnemu klientowi szczególnie jednostkowemu. Rozumiem zakup floty, ale jedno auto i cena z kosmosu. Większość w pogoni za targetami , bonusami zapomina że niszczy gałąź an której siedzi. Często standartem dla wielu jest sprzedawanie aut z marżą 200-300 zł aby była sztuka. A gdzie podejście biznesowe ?

hahaha, skąd ja to znam :) Taki jest niestety rynek.
Myślę, że to nie wina pracowników, tylko ich przełożonych, którzy źle prowadzą politykę płacową. Skoro opłaca się handlowcowi sprzedać auto na 200 zł marży to dlaczego ma tego nie robić.
Osobiście uważam, że upust jest rzeczą dobrą ale w granicach rozsądku i nie dla każdego. Przecież pracujemy, żeby zarabiać a nie oddawać auta za darmo.
Pozostaje kwestia planów i bonusów ale to nie temat na forum.

To prawda, że często aby sprzedać auto było oddawane na minimalnym zysku. Szczególnie niezdrowe sytuacje pojawiają sie, gdy klient ma w poblizu więcej salonów danej marki. Wtedy potrafi krążyć po salonach i sam dyktować warunki, oraz wymagac dodatkowych upustów wymieniając przy tym co juz dostał od innego dealera. A handlowcy podpuszczani przez takich klientów prowadzą walke między sobą.
Walka pomiędzy Dilerami/handlowcami tak naprawdę godzi w nasz interes. Sami pracujemy nad tym, by pomniejszać zyski firmy.
Skoda jest dobrym przykładem polityki rabatowej, gdzie klient otrzymując rabat u jednego Dilera, w następnej dobie nie otrzyma już wyższego u innego. Jest to kwestia wdrożenia dobrego systemu raportowania z importerem i działa.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: negocjacje

Zastanówmy się gdzie tak naprawdę spotkaliśmy się z preferencyjną formą zakupu przez flotę, a gdzie z zawyżonym cennikiem skoro już na wejściu otrzymujemy 15 - 30 %(!) "upustu"

Zachęcam też do ludzkiego spojrzenia na handlowca, to nie jest oszust w garniturze - ale to nasza praca, czyli czynność, która oprócz ogromnej satysfakcji musi przynosić korzyści finansowe...

Z góry dziękuję i pozdrawiam, szczególnie Kolegę z VW - aktualnie marzę, żeby dostać się do Waszej Grupy ponieważ salony Skody, VW, Audi i Porsche to idealny przekrój każdego typu Klienta.

Karol
Mariusz Stasiński

Mariusz Stasiński Key Account
Coordinator,
LeasePlan Fleet
Management (Pols...

Temat: negocjacje

Skoda jest dobrym przykładem polityki rabatowej, gdzie klient otrzymując rabat u jednego Dilera, w następnej dobie nie otrzyma już wyższego u innego. Jest to kwestia wdrożenia dobrego systemu raportowania z importerem i działa.

hmmmm, muszę cię zmartwić ale rzeczywistość w Skodzie jest inna. Wiem o czym myślisz i mówisz, ale mogę ci powiedzieć tyle że w Skodzie to też nie działa, bo przy zakupach flotowych mogę(gdybym tylko chciał) dla danego klienta zebrać praktycznie oferty z całej polski i dealerzy będą się zabijać aby sprzedać to nawet na minimalnej marży. Idealnego systemu nie ma, bo Polak zawsze znajdzie sposób aby ominąć procedurę i zarobić choć parę złotych.
Taka jest rzeczywistość...

konto usunięte

Temat: negocjacje

Przyznam, że mnie zaskakujesz. W Poznaniu mówi się o innej sytuacji.
Być może nie natknąłem się na taki przypadek.
To mnie trochę rozczarowuje.

konto usunięte

Temat: negocjacje

Jeśli chodzi o rabaty to do pewnego stopnia dealerzy mogą walczyć pomiędzy sobą, ale sprzedaż flotowa ma zawsze taki jeden pozytywny punkt i wtedy tylko jeden wygrywa.



Wyślij zaproszenie do