Temat: Kawasaki KLR 650
Za moich czasow :)_ byly dwa takie motocykle Yamacha TTR i KTM LC4
i nic wiecej. Kazdu inny byl za bardzo w ktoras strone. KTM zostal a co z Yamka nie wiem. Wiem ze ze 131 kg bez rozrusznika zrobilo sie 165 z rozrusznikiemw okolicach 2002 roku
oczywiscie to zupelnie inne motocykle, inaczej chlodzone z inna moca itd ale wystarczajaco duze do jazdy turystycznej i z dobrymi ramami i zawieszeniem oraz waga do jady terenowej. Yamka slabsza, chlodzona powietrzem, ale i tansza.
Ze starszych modeli mozna pomyslec o DR 650 z ostatnich lat produkcji - bardzo zacny motor z tym ze tez chlodzony powietrzem jak Yamka i do wymiany bak na wiekszy. Pare koni wiecej niz jamka ale mniej nic KTM
W kazdym trzeba pomyslec o wiekszum zbiorniku paliwa, 10,5 litra ze starego KLRa to smiech jak jedziesz przez wioski nawet jak jakims cudem startujesz z pelnym a nigdy tak nie jest wiec sam dojazd do stacji i powrot do miejsca startu i juz masz mniej w baku... paranoja, LC4 ma 12l lub 18 litrow zreszta tez zakladany seryjnie i to jest optymalne bo jeszcze nie tak wielki jak 28 a juz wystarczajacy. W LC4 jak dla mnie jest jedna dos znaczna wada, ma dosc kiepska jak dla mnie linie kierowca/motor do jazdy terenowej, za daleko sie siedzi i nie mozna juz sie przysunac do przodu ze wzgledu na ksztalty zbiornika, siedzenia itd. Tyle co ja potrzebuje to luz, zreszta w jakimstam terenie i tak lepiej na stojaka.
Dr 400 czasem uwazany za motor uniwersalny - nie dla mnie.
moze do DRa 400 mozna by bylo jakis zbiornik duzy zalozyc... ake czy z jego linia kierowca/motor daloby sie jechac w trase i na takim siedzeniu... dla mnie raczej nie. nie mowiac o bagazu.
jak kupowalem swojeko LC4 obejrzalem i poczytalem przez kilka miesiecy o wszystkim co jest niby enduro. Od krazownikow typu Varadero przez Trans alpy, Dry z roznych lat produkcji po CR ki i RMXy. Nie dlatego ze kazda pliszka swoj ogonek chwali lecz obiektywnie, tak na prawde jedynym idealnie uniwersalnym motocyklem dobrej jakosci na rozne warunki jest KTM LC4. Zas jego ew dostosowanie w ktoras strone bardziej dotyczy tylko regulacji i np zmiany opon, jak chce sie dalej isc to zembatek, Ale nawet seryjnym mozna przejechac wszedzie, 160 na trasie, i podskoczyc na torze.
Teraz to sa czasy... mozna kupic wszystko.
Powodzenia