Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Jak zaczęła się wasza przygoda?
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Zacznij od zakupu tylno napędowego samochodu.
Proponuję BMW E30 (320i, 323i, 325i, 318is, 320is, lub M3 :))) ).
Następnie pojedź gdzieś, gdzie masz duuużo miejsca i nie jeżdżą samochody...
Pojedź sobie kawałek, wrzuć dwójkę, skręć koła i wciśnij pedał gazu w podłogę... No i już kumasz o co chodzi... :)
Więc następnie, jak wyczujesz autko, jedź już na trójce, lub czwórce i na niższym biegu się ślizgaj...
Hmmm...
W sumie na dobrej nawierzchni, to sądzę, że może być problem z driftem seryjną 318is i 320i...
A moja przygoda zaczęła się w momencie, kiedy mój znajomy mechanik przewiózł mnie E30 323i :)). Wiedziałem, że będę miał E30 - nie było innej opcji. :)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Ahhhh...
Koszta...
Hmmm...
Zależy w sumie w co będziesz pakował kasę - ale tak, żeby się pouczyć, to max 7000 się mieścisz na 325i.
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Popieram Kolegę Sebastiana.

E30 325i to super baza na początek.

Sam posiadam E30 320i, leciutko dłubnietą (140hp) i potwierdzam, bez szpery na suchym dość trudno ja zmusić do czegokolwiek. (do prędkości 40-50 km/h) Jakby się rozpędzić, pobawić dynamicznycm rozkladem masy (przyhamowanie przed inicjacją slajdu na przyklad) to da radę kawałek polecieć. i myślę że wystarczy do nauki podstaw.

W warunkach obniżonej przyczepności (Gorszy zapylony asfalt, deszcz, polna droga) trzeba uważać... ostra wrzutka z 1 na 2... i mnie wczoraj przed tunelem przy WZ... tył chciał wyprzedzać;)
fakt mokro było... ale ile frajdy;)

Troche próbowałem na takiej "polnej drodze" za WORD-em na bemowie.
Ładnie szła bokiem i chętnie.

Pełna kontrola (na ile kierownik ogarniał;) chociaż pierwsza inwestycja to Magiel od E36. i szpera. Bez tego nie ma co sie oszukiwać. Nie da rady.

Hmm może jakiś spocik cos gdzieś? GL-drift ;P

Edit : Auto stoi na kołach 195/60 15'Michał Kotkowski edytował(a) ten post dnia 25.08.08 o godzinie 14:54
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Aaaaaaaaa!!!

Dopiero zauważyłem! Nie zaproponowałem Krzyśkowi jednej z ciekawszych wersji E30, jeśli chodzi o drift. ;)

Krzysztofie... :) Szukaj 325e. :))

Piękna sprawa... Silnik 2,7 i moc mniejsza, lub taka sama (w zależności od okresu produkcji) co w 320i, a moment większy niż w 325i. ;)))
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Dzięki, poszukam na allegro, może coś się trafi, ale na razie to zbieram na nową kamerę :)

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

A czemu nie Nissan?
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Hmmm...
Hmmm...
Hmmm...
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

No czemu?
No nie wiem... :)))
Ja osobiście uwielbiam to, jak prowadzi się E30. Ponadto widzę olbrzymią ilość możliwości modyfikacji tego samochodu. Z japońskich - tak się przyjęło - można wyciągnąć więcej. Z tym tylko, że wyższymi kosztami. W BMW wymieniasz silniki, dyfry, itp. i śmiga...
Ponadto co z japońskich wchodzi w grę?
Nissan 200sx, niedostępne praktycznie u nas 240sx i Skyline...
Świetna furka EVO - ale do driftu niekoniecznie... :) (MISTUBISHI ofc)
Może dlatego nie japońskie, żę mniej mają RWD...?Sebastian Andruszczak edytował(a) ten post dnia 26.08.08 o godzinie 16:51

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

No tak, jeżeli komuś przeszkadza kierownica po prawej stronie, to rzeczywiście ;).

Jakoś nie mogę się przekonać do BMW. Jeszcze ejst RX-8, RX-7 ale przebywając na wyspach zauważyłam pewną różnicę. U nich wszyscy jeżdżą Nissanami, a wszelkie BMW się fajczą, psują, koła im odpadają i w ogóle jest tragedia. U nas odwrotnie chyba :).

Pozostanę więc przy poszukiwaniu s13, które do mnie przemówi słowami "bierz mnie" ;).
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Hmmmm... Monrda jesteś jak na babe! :D (joke)

RX-7 - owiana złą sławą dzięki zastosowaniu zajebistej konstrukcji silnika. ;) (awaryjność, drogie części)
RX-8 - reperuje reputację poprzedniczki, ale za droga jeszcze trochę, jak na warunki panujące w Polsce. :)
Co do Skyline'a - orientujesz się może, czy w końcu można go zarejestrować w Polsce? Bo coś słyszałem, że ktoś zarejestrował tłumacząc, że na nasz rynek (kierownica po lewej) nie były produkowane i niby to w ramach odstępstwa od reguły otrzymał ów ktoś rejestrację... Trochę mi się w to nie chce wierzyć, ale może Ty się orientujesz - fakt, czy plotka?

A, że się nie orientuję zbyt dobrze w japońskich furkach - s13 to ten starszy 200sx?

W ogóle się pogubiłem: s13 miał chowane światła, czy nie? :/Sebastian Andruszczak edytował(a) ten post dnia 26.08.08 o godzinie 17:02
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

S13 miał chowane światła.

Sky'a można zarejestrować. kwestia pozwolenia wojewody czy jakoś tak. Na specjalne życzenie. Trzeba się poszarpać z biurokratami i udowodnic ze to model rzadki/kolekcjonerski i tylko JDM a więc kiera po dugiej stronie.

Ja tam cały czas choruje na Godzille... Rb26dett N1 w R32... Nothing else matters...

PS. W uk jest duzo wieksza podaż nissana, (btw oferowali tam tez R34/R33/R32 ) stąd taki wygląd sytuacji.

Pozatym porownanie E30 i R32 GT-ST to chyba pomylka... E30M3 to tak...

To jak kaszel i porsche... niby podobnie ale jednak nie to samo;P
Pozatym S13 to rzeźba z silnikiem... panewki... grrr.
Wole moją E30... more reliable...

Pozdrawiam!
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

A co do E30 325E sławna rakiETA. Gaźnikowa wersja. 2.7 L 122 do 130 HP . ale za to grubo ponad 220Nm od 2500 obr/min. dół bardzo mocny!
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

btw: Gadałem z wspomnianym kolegą od EVO. Niestety w ten weekend obkleja autko, więc lipa z czasem, ale wydaje mi się, że dobrze będzie - może za tydzień - zainicjować spotkania. Może coś ciekaego z tego wyjdzie. :)

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Dzienkujem za kąplemęt. W sporcie samochodowym siedzę już od kilku lat, w driftingu zaczynam "orientować" się od roku. Miałam przyjemność nawiązać bliskie stosunki z Irlandzkim vice mistrzem klasy semi-pro ;), także coś tam wiem, jakieś 350 KM miałam pod dupą, z kierownicą po prawej uczyłam się ślizgać ;). Dlatego pozostała mi miłość do Nissana, jednak na taką Silvię niestety mnie nie stać. Dlatego szukam zwykłej s13, byle zaturbionej (ta z podnoszonymi światłami ;)). Sky'a można bez problemu zarejestrować na żółte blachy w PL jako unikat (bez problemu = tyle samo problemu, co z każdymi innymi żółtymi blachami). Można też przełożyć kierownicę na bebechach od s14. Parę wynalazków takich już jeździ po PL drogach.

Co do spotkania - jestem za. Z resztą w najbliższą niedzielę odbywa się kolejny legalny wyścig uliczny w Łodzi, który też może być dobrą okazją do spotkania.

P.S. A o RX-7 też słyszałam, że to pomyłka trochę... ale za to jaka ładna :D ;).Zuzanna Gawor edytował(a) ten post dnia 27.08.08 o godzinie 12:02
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Co do niedzieli i Łodzi - odpadam.
Wyjazdowo dostępny jestem od początku września. :)

I teraz tak. Czym się różni Silva od 200sx/240sx? Rozumiem, że s13 to buda i była stosowana we wszystkich wyżej wymienionych, czy nie?

W ogóle - skoro ogarniasz temat Nissanów - wytłumacz mi również oznaczenia silników.

Co to znaczy D, DE, DET, itp.? Jak są inne opcje to również poproszę. :)

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

To wszystko można sobie wygooglać. Buda Silvii s13 i 200sx'a (czy 180sx'a) s13 są zupełnie inne. Produkowali jeszcze takie wynalazki jak Onevia - przód od 200sx, tył od Silvii i Sileighty - przód od Silvii, tył od sx'a. To samo zrobili z s15, nazywa się Strawberry Face ;). Oznaczenia na silnikach niestety wygooglaj, bo mi się one mieszają. Wiem, że jedne były montowane chyba tylko w Silviach (bodajże SRDET, ale nie dam sobie nic za to obciąć), potem też w sx'ach i wszyscy myśleli, że to europejskie Silvie ;).

S13 Silvia:

Obrazek


S13 SX:

Obrazek


Onevia:

Obrazek


Sileighty:

Obrazek


Strawberry Face:

Obrazek


Pozder.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

O Boże... Ale Japończycy namieszali...
A w BMW prościutko...
:D
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Czyli który s13 jest najbardziejszy? :)Sebastian Andruszczak edytował(a) ten post dnia 27.08.08 o godzinie 13:42

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z driftem i jakie są koszty?

Silvia :). Zawsze Silvia :P.

No i dlatego właśnie Japońce są takie fajne :D. I rzeźbić też można naprawdę mocno.



Wyślij zaproszenie do