Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: Dlaczego CNG ???

CNG jest paliwem, przed którym wielu ekspertów rynku samochodowego stawia wielkie nadzieje. Jak na razie ten typ zasilania samochodu dopiero raczkuje w Polsce, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano. PGNiG systematycznie rozszerza swoją sieć stacji CNG, a o tym typie zasilania robi się coraz głosniej dzięki niskim kosztom użytkowania.

Zapraszam do dyskusji :)
Sebastian Majkowski

Sebastian Majkowski Przepis na sukces?
Talent, praca oraz
wytrwałość -
gwara...

Temat: Dlaczego CNG ???

Moja opinia jest taka:
Za dużo wad, za mało zalet na dzień dziesiejszy.
Jedynie pojazdy komunikacji miejskiej, firmy przewozowe działające na małej powierzchni oraz transport ciężarowy krajowy może wyciągnąć jakieś korzyści z eksploatacji tego typu instalacji.
Jednak póki co, za mała reklama, za mała wiedza techniczna władz samorządowych oraz państwowych, niestabilne ceny, a szczególnie podatek i akcyza powodują, że przez kolejne kilka lat temat będzie jedynie ciekawostką.
Byłaby szansa popularyzacji CNG, gdybyśmy poprowadzili promocję na wzór Californii. Ale, jak widać nikt się nie kwapi.
Andrzej M.

Andrzej M. Strucelserwis-
mechanika z duszą

Temat: Dlaczego CNG ???

Pomysł nie jest nowy-CNG zasilane były ciężarówki "budujące" Nową Hutę 60 lat temu. Dotychczas na przeszkodzie w zastosowaniu w osobowych stała duża masa butli-bo i ciśnienie jest duuuzo wyższe w nich niż przy LPG,i ich kształt(jak te od acetylenu),dziś robi się próby z materiałami kompozytowymi.Jednak myślę, że jest szansa stosować je wkrótce znów w autobusach, ciężarówkach maszynach itp.
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: Dlaczego CNG ???

Andrzej Melon:
Pomysł nie jest nowy-CNG zasilane były ciężarówki "budujące" Nową Hutę 60 lat temu. Dotychczas na przeszkodzie w zastosowaniu w osobowych stała duża masa butli-bo i ciśnienie jest duuuzo wyższe w nich niż przy LPG,i ich kształt(jak te od acetylenu),dziś robi się próby z materiałami kompozytowymi.Jednak myślę, że jest szansa stosować je wkrótce znów w autobusach, ciężarówkach maszynach itp.

Witam,
jest możliwość zainstalowania zbiorników kompozytowych na gaz, ale jest to rozwiązanie niezwykle drogie i póki co do pojazdó przeznaczonych do eksploatacji przez prywatnych użytkoników nieopłacalne.

Butla stalowa kosztuje kilkaset złotych, natomiast taki zbiornik ok. 7000. Takie rozwiązanie ma tylko sens, gdy pojazd jeździ we flocie i pokona z 300.000 km. Zbiorniki kompozytowe są natomiast montowane do nowych autobusów komunikacji miejskiej, jak np. Solaris Urbino CNG czy MANów.

konto usunięte

Temat: Dlaczego CNG ???

Jest jeszcze coś pośredniego, mianowicie samochody dostawcze do 3.5T i te trochę cięższe około 5.5T
Dla nich problem ciężaru i kształtu butli nie ma takiego znaczenia jak dla aut osobowych. W podwoziu, pod płytą podłogową mozna zmiescic zbiorniki dające możliwośc pokonania dystansu na CNG około 400 km. Przykładem jest Peugeot Boxer, Fiat Ducato, Iveco Daily, z instalacjami Fabrycznymi lub przerobione pózniej. Zasilane gazem ziemnym z silnikami benzynowymi lub dieslami dają dużą radość na stacji gdzie zatankowane za 23 złote pokonują 100 km.

Następna dyskusja:

Zapraszam na forum CNG




Wyślij zaproszenie do