Marzena
S.
Dyrektor
Zarządzający,
HILLWAY Szkolenia
biznesowe i dora...
Temat: Ścieżka kariery w call/contact center i możliwości...
Call Center jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie kariery zawodowej. Z pozoru i na początku postrzegane jako pierwsza praca i praca na chwilę, często zamienia się w miejsce, w którym spędzamy lata.Warto zwrócić uwagę, iż kanał call/contact center jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się kanałów w zakresie obsługi klienta i procesu sprzedaży. Dziś poza kontaktem telefonicznym, czyli tzw. słuchawkami mamy do czynienia z obsługą sms, chatów, przyjmowaniem zamówień w systemie elektronicznym. Kanał ten jest obecny praktycznie w każdej firmie w Polsce, a systemy call center są wykorzystywane we wszystkich sektorach i gałęziach gospodarki, w tym w administracji państwowej. Jednocześnie Polska staje się centrum światowego outsourcingu, a sektor BPO (Business Process Outcourcing) jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się na całym świecie.
Początki branży call center sięgają w Polsce dopiero kilkunastu lat wstecz. Dziś większość osób zarządzających i pracujących w call center na wszystkich stanowiskach – od trenerów po kadrę menadżerską zaczynała od pracy jako konsultant! Dziś to uznani eksperci call center pracujący w bankach, firmach ubezpieczeniowych, telekomunikacyjnych, turystycznych, motoryzacyjnych, FMCG, medycznych, farmaceutycznych, wydawnictwach i oczywiście u outsourcingowych gigantów. Zapotrzebowanie na specjalistów tej branży jest ogromne, o czym przekonać się można oglądając ogłoszenia rekrutacyjne, a jedyna droga wejścia to doświadczenie, które można zdobyć tylko w call center. W Polsce nie ma żadnych ośrodków kształcących osoby w obszarze call center. Wynika z tego, iż praca w centrum telefonicznej i internetowej obsługi klienta stwarza olbrzymie możliwości rozwoju zawodowego.
Praca w call center to nie tylko wynagrodzenie, szkolenia i możliwość zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego. To miejsce, w którym można rozwijać się, brać udział w konkursach wewnętrznych lub zewnętrznych, również tych bardzo prestiżowych, w których do wygrania są super nagrody. Konkursem takim jest np. Konkurs Telemarketer Roku organizowany od 3 lat przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i VFP Communications – wydawcę Media i Marketing Polska. Ogłoszenie zwycięzców tego konkursu odbywa się w Warszawie na corocznej prestiżowej Gali Golden Arrow.
Dla kogo call/contact center jest właściwym miejscem? Na pewno dla nikogo nie było na początku. Jednak patrząc na przegląd stanowisk może to być miejsce dla praktycznie każdej osoby, która chce się rozwijać i poszerzać swoje kompetencje.
W call center możemy wyróżnić różne rodzaje awansów – zarówno pionowe, jak i poziome.
Mam nadzieję, iż w ramach omawiania możliwości rozwoju w tej dyskusji omówimy sobie nazewnictwo stanowisk występujące w branży, gdyż to też może być bardzo interesujące. Może okazać się, że w jednym call center Kierownik ma te same funkcje co w innym Lider itd.
Jak wygląda u Ciebie ten podział jeżeli chodzi o awanse poziomie, i pionowe, jak można się rozwijać w Waszym call center, jak przebiegała Twoja ścieżka kariery lub jak może przebiegać rozwój stanowiska Konsultant Telefoniczny, Telemarketer? Jaki jest idealny model rozwoju? Czy istnieje, czy jest szansa by go wypracować? Zapraszam do dyskusji.