konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Jakie wg Was jest najlepsze, najbardziej funkcjonalne? Czy iść w kierunku samochodu funkcjonalnego jak kombi czy SUV, czy też raczej postawić na indywiduum takie jak auto sportowe.

A może pozostać przy standardowym polskim zwyczaju i planować budowę sedana.

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Piotr Słup-Ostrawski:
Jakie wg Was jest najlepsze, najbardziej funkcjonalne? Czy iść w kierunku samochodu funkcjonalnego jak kombi czy SUV, czy też raczej postawić na indywiduum takie jak auto sportowe.

A może pozostać przy standardowym polskim zwyczaju i planować budowę sedana.

coupe cabrio + sztywny dach... niekoniecznie musi mieć super mocny silnik ;) koniecznie napęd na tył ;)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Nazdwozie

Co do napedu na tył to podpisuje sie oboma lapkami....

Co do Coupe + Cabrio, no to chyba rama przestrzenna kratownicowa bylaby wporzo przy zastosowaniu kompozytów bądź aluminium a tym samym schodzimy z wagi i przy nawet mniejszym silniku mamy super stosunek masy do mocy....

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Sport coupe - te dwa duze wloty z przodu, centralny silnik, dwumiejscowka rzecz jasna, aerodynamiczny kształt, tylny napęd... szkoda że nie jestem grafikiem ;-PPiotr Słup-Ostrawski edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 12:04
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Nazdwozie

Z pewnościa jakis się znajdzie na tym forum.... dajmy mu tylko czas aby tu zawitał!

A przeciez Paweł coś pisał o grafice, tylko nie wiem w jakim zakresie?Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 13:27

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Jeżeli chodzi o mnie to najlepiej czuję się w aucie sportowym (może być 2 osobowy), koniecznie tylny napęd, jak najmniej "wspomagaczy" kierowcy (poduszki, ABS muszą być - trudno, ale chociaż jakiś guziczek do wyłączania), silnik o mocy ponad 200 KM z dużej pojemności lub doładowany sprężarką Gareta.
Może być trudny w prowadzeniu. :-)))

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

ja jestem za coupe!
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Nazdwozie

Piotr K.:
Jeżeli chodzi o mnie to najlepiej czuję się w aucie sportowym (może być 2 osobowy), koniecznie tylny napęd, jak najmniej "wspomagaczy" kierowcy (poduszki, ABS muszą być - trudno, ale chociaż jakiś guziczek do wyłączania), silnik o mocy ponad 200 KM z dużej pojemności lub doładowany sprężarką Gareta.
Może być trudny w prowadzeniu. :-)))

I o to chodzi to ma byc "maszynka" dla prawdziwych facetow a nie dla "fryzjerow"...

W końcu chodzi o przyjemnośc z jazdy a nie o samo przemieszczanie się z miejsca w miejsce!
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nazdwozie

roadster!:)

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

klasyczny sedan:) fiat 125p jak w foto naszej grupy :)

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Z tego co widzę to rozwiązania są dwa:

1. albo idziemy w opcje wyjątkowego auta sportowego o znakomitych paramaterach dla ludzi, dla których wydanie kilkunastu tysięcy złotych to nie problem... Niestety chyba z tym pomysłem już się ktoś pojawił:
artykuł pozytywny
http://www.v10.pl/Pierwszy,polski,supersamochod,Veno,A...
i artykuł negatywny :)
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,5601460,Veno___polski_Re...

2. wybieramy auto dla "kowalskiego", praktyczne, funkcjonalne i przede wszystkim ekonomiczne. Raczej nie obstawałbym za kolejnym "wózkiem na zakupy" typu Smart, tylko poszedłbym w opcje auta rodzinnego.

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Ja jestem realistą i myślę, że o pomysłach typu Veno możemy sobie co najwyżej podagać.

Rozważając samochód sportowy powinniśmy wziąć możliwości zarówno nasze jak i możliwości ewentualnych nabywców. Więc splot pewnych kompromisów, aby osiągnąć auto dające sportowe wrażenia z jazdy za "odpowiednią" cenę.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Nazdwozie

Tu akurat uwazam, że o ile wózek na zakupy ponizej 10 kPLN udaloby sie stworzyc o tyle rodzinny odpowiednik Kibelvagena bedzie droższy! A może sie myle?

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Grzegorz K.:
Tu akurat uwazam, że o ile wózek na zakupy ponizej 10 kPLN udaloby sie stworzyc o tyle rodzinny odpowiednik Kibelvagena bedzie droższy! A może sie myle?
Nie, nie mylisz się.
Konkurencyjnego cenowo auta rodzinnego nie zrobimy. Coś na ten temat wiem. :-)
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Nazdwozie

Ja bym obstawiał albo coś a'la Smart ForFour albo Smart Roadster. Tyle, że za 1/5 jego ceny;)
I wtedy wielu młodych kierowców zacznie kupować takie autko jako alternatywę dla 10-letniego, trzykrotnie-bitego-z-każdej-strony Escorta;)

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Grzegorz K.:
Tu akurat uwazam, że o ile wózek na zakupy ponizej 10 kPLN udaloby sie stworzyc o tyle rodzinny odpowiednik Kibelvagena bedzie droższy! A może sie myle?

Ja obstaję przy tym wózku na zakupy... przydałoby mi się takie cuś do przemieszczania się po mieście... myślałem o kupnie jakiegoś polo 1.9 sdi albo 1.0 benz... a takie coś nowe do 10 kpln.... super alternatywa POD WARUNKIEM, ŻE BĘDZIE MIAŁA BAGAŻNIK i zasięg min. 300 km bez ładowania ;)
Marek M.

Marek M. mgr inż. mechaniki i
budowy maszyn

Temat: Nazdwozie

Uważam, że raczej roadster...ewentualnie jakiś cabrio-coupe...koniecznie agresywna i masywna sylwetka...jak już szaleć to szaleć...;)
P.S.: elektronika wspomagająca jak najbardziej..tylko, że odłączana...:)

konto usunięte

Temat: Nazdwozie

Koledzy jeśli chodzi o to co ciekawe i fascynujące to z pewności nieokiełznany demon szybkości jest idealny ale jeśli chodzi o kwestię szans na zaistnienie to takie auto musi być 1.drogie bo kto chce jeździć popowym sportowcem??? 2. wyrafinowane i oryginalne bo to się musi wyróżniać. Moim zdaniem najprostszy w kwestii projektu (przy braku grafika to dość istotne) będzie SUV lub niewielka terenówka. Zaletą tego typu nadwozia, jest przede wszystkim to że często to co prostsze jest piękne (patrz JEEP) a co za tym idzie możemy zastosować części dostępne już na rynku (mniejsza bariera kosztowa wejścia). Alternatywą jest Samochód w stylu retro (patrz PT cruiser) jednak bardziej "Europejskie".
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Nazdwozie

jak dla mnie w ogóle zabieracie się od tego od d... strony;)

problematyka nadwozia zaczyna sie w określeniu,budżetu,możliwości i założeń konstrukcyjnych. przede wszystkim trzeba by było się zorientowac,czy projekt byłby w stanie powstac na nadwoziu samonośnym,czy półnośnym. Przy czym,samonośne nadwozie,mimo,że jest najlepszą konstrukcją do przedsięwzięcia o jakim mówicie, ponieważ ogranicza do minimum ciężar własny całego pojazdu,obniza środek ciężkości (w sport-coupe nie widze innej ewentualności),zachowując jednak sensowne prześwity i chyba najlepiej usztywnia i zawiera w mocowaniu całość pojazdu,jednak stworzenie czegos takiego na własną rękę graniczy z cudem!
Potrzebne są elementy wykonane z najlepszych,wytrzymałych materiałów,specjalne kształtowniki,tłoczniki,możliwości obróbki plastycznej i Bóg wie co jeszcze...Dorota S. edytował(a) ten post dnia 14.03.09 o godzinie 10:55
Przemysław T.

Przemysław T. Dyrektor Operacyjny

Temat: Nazdwozie

Jeśli chodzi o nadwozie to był bym przy 5-cio drzwiowym maluszku (np. Matiz) z małym doładowanym silnikiem wysokoprężnym jakiegoś europejskiego producenta. Co do samej konstrukcji to muszę zgodzić się ,iż konstrukcja samonośna odpada (kto by nam wykonał tłoczniki do blach) ,co powiecie na lekką ale wytrzymałą ramę przestrzenną i do tego elementy karoserii z laminatów i częściowo aluminium?



Wyślij zaproszenie do