konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

1- rama samonośna
2- karoseria z aluminium lub włókna
3- silniki...

żeby miało to auto duszę... to musi być albo V, albo R conajmniej 6 garów, jeśli napęd na tył... proponowałbym coś spod znaku mercedesa lub bmw

wolnossący jako podstawowy model, turbo/kompresor jako mocniejsza wersja

warto też pomyśleć już na starcie o gwintowanym zawieszeniu z regulacją wysokości ;)

jeśli to ma mieć duszę, abs i poducha ok, ale żadnej kontroli trakcji i innych dziwadeł

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Co do jak najmniejszej ilości dziwadeł elktronicznych, to zgadzam sie z kolegą...
Natomiast w mojej głowie kołacze się tradycyjny dwulitrowy silnik z turbiną, stały napęd na cztery łapki, aktywne dyferencjały...

Jeśli budować coś kultowego to moim zdaniem należy zaczerpnąć z najlepszego źródełka jakim jest japońska marka na s.

Tym bardziej że najnowszy model "troszkę" się nie udał i mozna byłoby pokazać miłym panom z Kraju Kwitnącej Wiśni w którą stronę iść powinni...

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Paweł Piwiński:
Co do jak najmniejszej ilości dziwadeł elktronicznych, to zgadzam sie z kolegą...
Natomiast w mojej głowie kołacze się tradycyjny dwulitrowy silnik z turbiną, stały napęd na cztery łapki, aktywne dyferencjały...

Jeśli budować coś kultowego to moim zdaniem należy zaczerpnąć z najlepszego źródełka jakim jest japońska marka na s.

Tym bardziej że najnowszy model "troszkę" się nie udał i mozna byłoby pokazać miłym panom z Kraju Kwitnącej Wiśni w którą stronę iść powinni...

zakładając, że udałoby się to o czym tutaj piszemy, to koszt takiego auta byłby na tyle duży, że zdecydowanie ograniczyłby grono odbiorców ;)
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: Kilka moich sugestii:

Panowie jeden opisal sportowa zabawke, drugi bestie z napedem na 4, ale to sa wasze preferencje. nalezaloby zaczac od badan rynkowych, jaki model samochodu będzie najbardziej rentowny. do tego analiza otoczenia konkurencyjnego, w tym makro (przypominam o problemach branzy w US, spadku prognoz Toyoty i ogólnym spowolnieniu koniunktury). zgodnie z tendencjami swiatowymi ludzie (nawet w US) zaczynaja doceniac małe samochody o niskim użyciu paliwa (case Tata Motors).. a cała branża idzie w kierunku hybryd elektrycznych.

po tych ustaleniach trzeba ocenić czy własnymi silami jesteśmy w stanie taniej wyprodukować np. silnik, czy lepiej kupić gotowa jednostkę (takie na jakich np Panda jest produkowana), podobnie z podwoziem (kupić czy produkować) zakładam iż resztę aby samochód był jednak indywidualny będzie już trzeba wyprodukować..

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Zgadzam się z zimną sugestią Marcina. :-)

Najpierw trzeba określić do kogo dedykowany jest ten projekt.
Jeżeli jest to projekt pasjonacki to możemy iść w pełny hardcore.
Jeżeli jest to projekt komercyjny to trzeba znaleźć niszę tzn. targetować w specyficznego klienta i tu przydałyby się badania, bo jak sami widzicie każdy z nas ma trochę inne upodobania.
Natomiast jak ma to być projekt komercyjny konkurujący np. z Pandą to myślę, że lepiej od razu się poddać. :-)

Ale to początek. Wszystko przed nami.Piotr K. edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 15:05

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

jestem przeciwny tworzeniu tu projektu pasjonackiego z założenia wyprodukowanego w jednym - kilku egzemplarzach - na to trzeba mieć kupe kasy a szanse na powodzenie przy takim nasyceniu rynku są znikome I zgadzam się z Marcine, ztym co napisał.

Jeżeli pozwolicie, przedstawię swój pomysł, który świtał mi w głowie juz od kilku lat a który dobie kryzysu ma tym większe uzasadnienie.

Założenia

Pojazd miał by stanowić alternatywę dla małego samochodu miejskiego i skutera jako środka lokomocji.
Wadą małych samochodów osobowych są mimo wszystko ich dość duże gabaryty, zużycie paliwa no i oczywiście cena.
Z kolei skuter jest pojazdem sezonowym przy trudnych warunkach atmosferycznych jego użytkowanie jest uciążliwe.
Założenia do projektu:
- samochód miejski, nie jako główny pojazd dla rodziny ale jako pojazd dodatkowy
- max prędkość 40km/h (tak żeby można bylo ograniczyć albo zrezygnowac z dodatkowych elementów zabezpieczających
- ilość osób max 2 (kierowca +pasażer + bagaż podręczny; kierowca + duży bagaż)
- możliwie jak najmniejszy (przynajmniej taki zeby na jednym miejscu parkingowym zmieściły się dwa;)
- zużycie paliwa ok.3litrów/ 100km w jeździe miejskiej
- zabudowana kabina z możliwością jej demontażu
-

Myślałem, ze Hindusi odrobinę mnie ubiegli, ale oni mocno zeszli z jakości zostawiając pełen program samochodu osobowego.
Wiem że zaraz pojawi się tutaj przykład Smarta tyle, że on jest być może jeszcze zbyt duży a napewno zbyt drogi. Prosze zauwazyć, że większość samochodów które sa obecnie uznawane za kultowe byly samochodami przeznaczonymi dla "ludu". Proszę też przejść się ulicami w godzinach szczytu i zobaczyć ile osób znajduje się w większości samochodów i czy jazda w tym momencie samochodem 5 osobowym nie jest dużym marnotrastwem - oczywiście w kampani reklamowej trzeba będzie przekonać ludzi że im taki pojazd jest potrzebny ale nie zapominajmy że gdy Henry Ford budowal swój samochód nikt nie wierzył w to żę przecietny obywatel będzie posiadał samochód - a okazało sie, ze był to wielki poczatek.

Budując polski samochód, w tradycyjnym pojęciu, nie mamy właściwie żadnych szans w konkurencji z zachodnimi koncernami.
Oczywiście jeżeli chodzi oo sam wygląd samochodu to należało by wykożystac w prototypie jak najwięcej istniejących podzespołów - np zespoły napędowe, przeniesienie napędu, światła(?) A głównym celem była by możliwie najniższa cena.

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Mariusz Jakubczyk:
Założenia

Pojazd miał by stanowić alternatywę dla małego samochodu miejskiego i skutera jako środka lokomocji.
Wadą małych samochodów osobowych są mimo wszystko ich dość duże gabaryty, zużycie paliwa no i oczywiście cena.
Z kolei skuter jest pojazdem sezonowym przy trudnych warunkach atmosferycznych jego użytkowanie jest uciążliwe.
Mam nadzieję, że nie masz czegoś takiego na myśli.:-)

Obrazek

Założenia do projektu:
- samochód miejski, nie jako główny pojazd dla rodziny ale jako pojazd dodatkowy
- max prędkość 40km/h (tak żeby można bylo ograniczyć albo zrezygnowac z dodatkowych elementów zabezpieczających
- ilość osób max 2 (kierowca +pasażer + bagaż podręczny; kierowca + duży bagaż)
- możliwie jak najmniejszy (przynajmniej taki zeby na jednym miejscu parkingowym zmieściły się dwa;)
- zużycie paliwa ok.3litrów/ 100km w jeździe miejskiej
- zabudowana kabina z możliwością jej demontażu
Nie wiem, czy o akurat takiej koncepcji marzą członkowie tej grupy, ale przyznam, że z biznesowego punktu widzenia pomysł jest godny uwagi.
Faktycznie "czegoś takiego" na rynku nie ma. Dużą przewagę takiemu produktowi dawałaby też możliwość użytkowania go bez konieczności uprawnień (prawa jazdy), czyli pojemność do 50 cmm. Kolejna bariera to cena. Ile takie autko mogłoby kosztować, aby zaistnieć na rynku. Weź pod uwagę, że boom skuterowy rozpoczął się w Polsce dopiero po wejściu na rynek produktów Chińskich. Z kolei najtańszy "normalny" samochód zbliża się już do ceny 20kzł.
Przydałby nam się jakiś badacz rynku.:-)
Proszę też przejść się ulicami w godzinach szczytu i zobaczyć ile osób znajduje się w większości samochodów i czy jazda w tym momencie samochodem 5 osobowym nie jest dużym marnotrastwem -
Tu masz całkowitą rację.
Nawet nie wiem, czy w dobie kryzysu nie byłoby miejsca na tego typu samochody flotowe, dla PH.:-)
oczywiście w kampani reklamowej trzeba będzie przekonać ludzi że im taki pojazd jest potrzebny ale nie zapominajmy że gdy Henry Ford budowal swój samochód nikt nie wierzył w to żę przecietny obywatel będzie posiadał samochód - a okazało sie, ze był to wielki poczatek.
To porównanie jest chyba zbyt dalekoidące. :-)

Budując polski samochód, w tradycyjnym pojęciu, nie mamy właściwie żadnych szans w konkurencji z zachodnimi koncernami.
Smutna, ale prawda.
Oczywiście jeżeli chodzi oo sam wygląd samochodu to należało by wykożystac w prototypie jak najwięcej istniejących podzespołów - np zespoły napędowe, przeniesienie napędu, światła(?) A głównym celem była by możliwie najniższa cena.
W Twoim ujęciu oczywiście innego wyjścia by nie było. Tylko, że formalnie rzecz biorąc nie jest to takie proste.

W każdym razie pomysł warto rozważyć a co najważniejsze policzyć.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Kilka moich sugestii:

Wiesz co Piotr, w tym roku we Wloszech w Toskanii widzialem takie malutkie samochodziki, dwumiejscowe, skrzynia automat, malutki bagazniczek, troje dzrzwi. I o dziwo w gurach sobie radziły az milo. Jezdziły tym co prawda osoby "raczej starsze" ale za to o dziwo, na tych pojazdach były tablice rejestracyjne od motorowerów bądź takich pojazdów trójkolowych jak powyzej (zreszta takich trójkołowców jest tam całe zatrzęsienie, i one nawet chyba sa wyposazone w dwusuwy). Najciekawsze jest jednak to że na taki pojazd nie potrzeba zadnych uprawnień. Widziałem u mnie na Campingu dwa żózne wiec to nic nadzwyczajnego.

Może tym szaleństwie jest metoda?

Poszukam zdjęcia tego indywiuduum!

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

myślę, że koszt musiałby być porównywalny z ceną skutera czy motocyklu - SMART jest niezłym odniesieniem - tyle że jego koszt jest na pewno zbyt wysoki.
Zalet w stosunku do skutera pozwoliłby na podniesienie ceny - skuterem nie da się przewieźdź nawet wiekszych zakupów w sposob wygodny, w przypadku złej pogody - zimno, deszcz własciwie nie da się z niego korzystać. Wydaje mi się że kosztem w jakim należało by sie zmieścić w produkcji seryjnej to ok 10tyś. dla wersji podstawowej. Oczywiście pojazd taki mógby być wzbogacany i droższy w bogatszych wersjach.

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

są firmy ktore już pracuja nad tego typu malymi samochodami - jednak mam wrażenie że popełniają błąd w jednej kwestii - chca stworzyć pojazd z rozwiazaniami bardzo drogimi - a jeżeli ktoś bedzie miał do wyboru kupic nowy normalny samochód albo za tą samą cene samochód jedno czydwuosobowy to wybierze oczywiecie ten "normalny" samochód. Oczywiście na etapie koncepcji można póścić wodze fantazji a potem do produkcji wprowadzić tylko to na co będzie nas stać - jednak do szukania sponsorów nie można sobie pozwolić na zbyt duże rozbieżności.

co do pokazanego zdjecia :) oczywiście pojazd musi mieć też atrakcyjną formę - powiem tylko że moskwicz i mercedes to tak samo samochody;)
Oczywiście trzeba bedzie szukać kompromisów pomiedzy jakoscią a ceną ale to juz wyjdzie w "walce";)

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Grzegorz K.:
Wiesz co Piotr, w tym roku we Wloszech w Toskanii widzialem takie malutkie samochodziki, dwumiejscowe, skrzynia automat, malutki bagazniczek, troje dzrzwi.
W takich pojazdach specjalizuje się właśnie Piaggio, więc może coś z tej marki widziałeś.
W ofercie polskiego dilera też są dostępne (nawet się kiedyś interesowałem), ale ceny od ok. 20 tys. zł. Na dodatek wygląd mają ochydny.

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Mariusz Jakubczyk:Wydaje mi się że kosztem w jakim należało by sie zmieścić w produkcji seryjnej to ok 10tyś. dla wersji podstawowej. Oczywiście pojazd taki mógby być wzbogacany i droższy w bogatszych wersjach.
Tak. Gdyby udało się zbudować pojazd w takiej cenie szansa byłaby spora.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Kilka moich sugestii:

Piotr nie wiem czy o tym samym mowimy... tamte były całkiem fajne. Prosta konstrukcja, oble kształty co prawda nic nadzyczajnego ale mogły sie podobać. Co do ceny to nie mam pojecia!

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Jeżeli mówimy o aucie przyszłości które ma nas wybawić z ekologicznej opresji to poczekajmy na to. Nie będzie problemu z tankowaniem ;)
http://www.engadget.com/2008/06/13/genepax-shows-off-w...
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Kilka moich sugestii:

Wszystko fajnie ale paskudztwo jakich malo...

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Piotr Słup-Ostrawski:
Jeżeli mówimy o aucie przyszłości które ma nas wybawić z ekologicznej opresji to poczekajmy na to. Nie będzie problemu z tankowaniem ;)
http://www.engadget.com/2008/06/13/genepax-shows-off-w...
Eee tam ... są jeszcze bardziej ekonomiczne rozwiązania.:-)))


Obrazek

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

panowie - wygląd to jedno technologia to drugie - jeżęli projektuje się rozwiazania technologiczne typu nowy napęd nikt nie inwestuje w wygląd auta - dlatego na początku trzeba przyjac założenia dotyczące jaki samochód projektujemy, wjakiej cenie mamy się zmieścić.
Napęd, wyposażenie jest wtórne.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Kilka moich sugestii:

Ok, niech będzie ale skoro "TOTO" ma mieć jakąś klijentele to o tym tez trzeba myśleć i to chyba juz na etapie zalożeń projektowych?Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 18:57

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Obawiam się, że na GL nowych technologii nie stworzymy.
Może lepiej zejdźmy na ziemię? :-)

konto usunięte

Temat: Kilka moich sugestii:

Za zgodą Grześka wklejam fotki wozidełka miejskiego, które namierzył we Włoszech.


Obrazek



Obrazek


Może to jest dla nas wzór taniego autka?

Następna dyskusja:

Rajasthan - kilka pytanek ?




Wyślij zaproszenie do