konto usunięte

Temat: zawieszenie

WItajcie niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW E 60 - jak dla mnie bomba - mam dwa komplety opon lato/zima oba runflat. Napiszcie proszę czy tak twarde zawieszenie BMW to norma i czy mają na to wpływ także runflaty. Wcześniej miałem audi - i szczerze powiem że na nierównościach było bardziej amortyzowane. Mam czasem wrażenie że jakbym przejechał przez wkład od długopisu to bym to poczuł. BMW choć jest twarde to na drodze zachowuje się bezbłędnie i powiem że jestem zachwycony trakcją auta i uważam że dynamika jazdy jest po prostu super. Proszę was o komentarze.
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Runflaty pewnikiem pogarszają komfort, poza tym te opony mają same wady. W przypadku przebicia zwykłej opony zmieniasz na pełnowymiarowe koło zapasowe i jedziesz choćby 1000km, na runflacie niby zmieniać nie musisz, ale trzeba szukać specjalistycznego warsztatu co to naprawi. W Niemczech jak robili badania, samochody z runflatami powodują więcej wypadków niż zwykłe, bo bardzo ciężko jest określić, czy opona nadaje się do naprawy czy nie, a źle naprawiona się rozpada. A jeśli się nie nadaje do użytku, to nie dostanie się takiej od ręki na wymianę. Generalnie same problemy.
Druga sprawa, jeśli masz założone jakieś ogromne felgi, też to wpływa na komfort. A ostatnia rzecz, która ma na to wpływ to utwardzone zawieszenie, zarówno przez opcjonalny M-pakiet jak i poprzez wymianę sprężyn/amortyzatorów na życzenie właściciela już po zakupie. Można też w drugą stronę: da się zamontować miększe zawieszenie, to tam jakieś duże koszty nie są.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

dziękuję za info. Kupując auto - już stało na runfatach - a nowiutki komplet kół na zmimę otrzymałem na runflatach - darowanemu koniowi...:) Zdaję sobie sprawę z faktu, że przebity runflat to może być problem, ale z drugiej strony czytałem wiele dobrego o tego typu oponach. Nie byłem jednak pewein czy negatywnie wpływają na jakość jazdy. BMW jak rozumiem to po prostu "twarde auto".
pzdr.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

BMW jest obecnie w 90% na oponach typ run flat. Jednakże jest to pewna opcja, w której przyjmijmy ułatwia sprawy przebicia opony użytkownikowi, jednakże jest to twardsza mieszanka stąd pogorszenie komfortu. BMW nigdy kanapą nie będzie więc należy mieć do na uwadze.

Z ciekawością są to 18", 19"?

Pozdr.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

nie nie to 17 - mam pełne koła na lato i na zimę,
pzdr.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

@Grzegorz

też mam runflaty 17' w E60. Właśnie zjeździłem letnie gumy i nowe planuję kupić normalne + zestaw w aerozolu. Paru moich znajomych już tak zrobiło i jest sporo lepiej jeżdżąc po mieście.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

niestety moje to nówki - więc jak sądzę 3 lata mamy przed sobą - muszę przyznać że chociaż z pewnością to dobre opony (nie sądzę żeby BMW zakładało nie sprawdzone technologicznie opony)to jednak jazda na nich nie należny do przyjemności. Sądzę że cena za nie wynika z faktu iż to nowinka technologiczna ale jeszcze troszkę muszą popracować nad komfortem jazdy. Mieszkam w miejscu gdzie droga szutrowa to marzenie i codzienna parada po dołkach to mały dramat:)
pzdr

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Grzegorz Tyszka:
nie nie to 17 - mam pełne koła na lato i na zimę,
pzdr.

Nie no w tym wypadku zmień na normalne i po sprawie. Czasami nie masz wyjścia i trzeba się "męczyć" jak np.: ori 20" w X6 :)

pozdr.
Tomasz Ś.

Tomasz Ś. Managing Director,
Megapliki Szwed &
Świegoda Sp. J.

Temat: zawieszenie

Na sezon letni mam w E60 245/40/18 i tył 275/35/18 - wiadomo jest to inna jazda niż w zimie na 16 lecz coś za coś :) pomijając dziury, koleiny dają o sobie bardzo znać... reszta bajka...Tomasz Ś. edytował(a) ten post dnia 02.11.10 o godzinie 12:02
Kamil S.

Kamil S. redaktor naczelny
tygodnika "Teraz
Toruń", Media
Regional...

Temat: zawieszenie

Sławomir K.:
Runflaty pewnikiem pogarszają komfort, poza tym te opony mają same wady. W przypadku przebicia zwykłej opony zmieniasz na pełnowymiarowe koło zapasowe i jedziesz choćby 1000km, na runflacie niby zmieniać nie musisz, ale trzeba szukać specjalistycznego warsztatu co to naprawi.

Mamy xxi wiek, jak nie masz warsztatu w pobliżu, to wysyłasz kurierem tam, gdzie naprawia. Tyle w temacie naprawy. Jak runflata rozwalisz, to se wymieniasz tak samo na zwykłe koło, dojazdówkę, czy co kto chce
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: zawieszenie

Grzegorz Tyszka:
dziękuję za info. Kupując auto - już stało na runfatach - a nowiutki komplet kół na zmimę otrzymałem na runflatach - darowanemu koniowi...:) Zdaję sobie sprawę z faktu, że przebity runflat to może być problem, ale z drugiej strony czytałem wiele dobrego o tego typu oponach. Nie byłem jednak pewein czy negatywnie wpływają na jakość jazdy. BMW jak rozumiem to po prostu "twarde auto".
pzdr.
a z czego się przesiadłeś?

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Kamil Sakałus:

Mamy xxi wiek, jak nie masz warsztatu w pobliżu, to wysyłasz kurierem tam, gdzie naprawia. Tyle w temacie naprawy. Jak runflata rozwalisz, to se wymieniasz tak samo na zwykłe koło, dojazdówkę, czy co kto chce

Nie wiem czy wszystkie, ale nowe BMW z runflatami nie mają koła zapasowego, a dojazdówka jest w opcji. Nawet z dojazdówką, czy też na runflacie przebitym nie można jechać szybciej niż 80kmh, najlepiej na niezbyt długiej trasie, zresztą to męczy. Jeśli przebijesz runflata na autostradzie, to masz praktycznie oponę do wyrzucenia. Mając koło zapasowe kontynuujesz podróż, a z runflatem MUSISZ podróż przerwać i na gwałt szukać nie byle jakiego, ale znajacego sie na rzeczy wulkanizatora, no chyba że masz 10km do domu. A to, że dodatkowo pogarszają komfort to już wiemy z tego tematu ;)

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Grzegorz Tyszka:
WItajcie niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW E 60 - jak dla mnie bomba - mam dwa komplety opon lato/zima oba runflat. Napiszcie proszę czy tak twarde zawieszenie BMW to norma i czy mają na to wpływ także runflaty. Wcześniej miałem audi - i szczerze powiem że na nierównościach było bardziej amortyzowane. Mam czasem wrażenie że jakbym przejechał przez wkład od długopisu to bym to poczuł. BMW choć jest twarde to na drodze zachowuje się bezbłędnie i powiem że jestem zachwycony trakcją auta i uważam że dynamika jazdy jest po prostu super. Proszę was o komentarze.
pozdrawiam

e60 SE czy sport? sport + runflaty jest bardzo twardy, nieprzyjemny na dziurach i strasznie meczacy na progach zwalniajacych (jesli manual).
Kamil S.

Kamil S. redaktor naczelny
tygodnika "Teraz
Toruń", Media
Regional...

Temat: zawieszenie

Sławomir K.:
Kamil Sakałus:

Mamy xxi wiek, jak nie masz warsztatu w pobliżu, to wysyłasz kurierem tam, gdzie naprawia. Tyle w temacie naprawy. Jak runflata rozwalisz, to se wymieniasz tak samo na zwykłe koło, dojazdówkę, czy co kto chce

Nie wiem czy wszystkie, ale nowe BMW z runflatami nie mają koła zapasowego, a dojazdówka jest w opcji. Nawet z dojazdówką, czy też na runflacie przebitym nie można jechać szybciej niż 80kmh, najlepiej na niezbyt długiej trasie, zresztą to męczy. Jeśli przebijesz runflata na autostradzie, to masz praktycznie oponę do wyrzucenia. Mając koło zapasowe kontynuujesz podróż, a z runflatem MUSISZ podróż przerwać i na gwałt szukać nie byle jakiego, ale znajacego sie na rzeczy wulkanizatora, no chyba że masz 10km do domu. A to, że dodatkowo pogarszają komfort to już wiemy z tego tematu ;)

ja nie za bardzo rozumiem problem. Masz runflata, pędzisz sobie przepisowe 90, strzela ci opona i lądujesz na drzewie. Przeżyjesz lub nie. Masz runflata, jedziesz 90, też ci walnie opona i nie lądujesz na drzewie.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Piotr M.:
Grzegorz Tyszka:
dziękuję za info. Kupując auto - już stało na runfatach - a nowiutki komplet kół na zmimę otrzymałem na runflatach - darowanemu koniowi...:) Zdaję sobie sprawę z faktu, że przebity runflat to może być problem, ale z drugiej strony czytałem wiele dobrego o tego typu oponach. Nie byłem jednak pewein czy negatywnie wpływają na jakość jazdy. BMW jak rozumiem to po prostu "twarde auto".
pzdr.
a z czego się przesiadłeś?

...z audi A4 sport - kupione w 2005 w grudniu zrobiło ze mną masę kilometrów w 5 lat - nie narzekam BMW 5 jest dużo lepszym autem (choć twardszym). jeździłem jeszcze audi A6 - ale do to zupełnie inny samochód.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Sławomir K.:
Kamil Sakałus:

Mamy xxi wiek, jak nie masz warsztatu w pobliżu, to wysyłasz kurierem tam, gdzie naprawia. Tyle w temacie naprawy. Jak runflata rozwalisz, to se wymieniasz tak samo na zwykłe koło, dojazdówkę, czy co kto chce

Nie wiem czy wszystkie, ale nowe BMW z runflatami nie mają koła zapasowego, a dojazdówka jest w opcji. Nawet z dojazdówką, czy też na runflacie przebitym nie można jechać szybciej niż 80kmh, najlepiej na niezbyt długiej trasie, zresztą to męczy. Jeśli przebijesz runflata na autostradzie, to masz praktycznie oponę do wyrzucenia. Mając koło zapasowe kontynuujesz podróż, a z runflatem MUSISZ podróż przerwać i na gwałt szukać nie byle jakiego, ale znajacego sie na rzeczy wulkanizatora, no chyba że masz 10km do domu. A to, że dodatkowo pogarszają komfort to już wiemy z tego tematu ;)


Sławku zgadzam się tylko sam przyznasz że "guma" w trasie raczej się nie zdarza zwłaszcza jak masz nowe opony. Przypadki chodzą "po ludziach" i zakładam że raczej albo bym u wulkanizatora kupił dwa nowe kapcie na tył lub przód (zależy co uszkodzone) albo wymienił na nowego runflata - koszt taki sam. Nie zacinam się do runflat'ów choć jak potwierdzaj wszyscy nie są komfortowe, przyznasz jednak że przy założeniu że każdy runflat uszkodzony jest do wylotki nie ma znaczenia czy jedziesz na nim 100 czy 300 kilometrów, przecież i tak go wywalę bo nie będę ryzkował zdrowia swojego i bliskich żeby się przekonać czy gość umiał go naprawić. :)
pzdr
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: zawieszenie

Cóż jak chodzi o moje doświadczenia - to mam takie, że byłem wiele lat totalnym fanem Audi.
Jezdzilem 80, potem wszystkimi a4 - az do najnowszych
teraz mam prywatnie s8 - zacna maszynka, ale...
od kiedy mykam e-39 w firmie - jestem po prostu zachwycony. uwazam, ze jest o wiele wiele fajniejszym autem niz audi.
trudno do eSki porownac bezposrednio, jeszcze s8 - ale w swojej klasie to audi zostaje 2 wiorsty. nawet mimo quattro, które jest naprawde super sprawą.

Pzdr,

Piotr

konto usunięte

Temat: zawieszenie

...zjeździłem 4 audiki - przeróżne - sądziłem że będzie mercedes - ale wsadzono mnie w BMW E60 - i tak już zostaliśmy razem i inaczej nie będzie - no może za 15 lat - cena ta sama ale samochody służą zupełnie do zaspokajania innych radości z jazdy.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

Grzegorz, 2 miesiące temu złapałem gumę i było to na oponie fabrycznie nowej założonej 3 dni wcześniej ;) Także to nie wiek opony. Ale zgodzę się, że zakładając iż runflata po przebiciu dojeżdżasz bez dbania i wymieniasz to jest to jakiś sensowny sposób.

konto usunięte

Temat: zawieszenie

wymienialem opone 2 razy w ost 12 miesiacach, 2 razy tylna prawa. pierwszy raz siedzial maly wkret, nieswiadomy sprawy pompowalem a kontrolka cisnienia pojawiala sie co jakies 2 tygodnie. za 2 razem opona strzelila na autostradzie, opadl prawy tyl, zapiszczala kontrolka, zwolnilem do 60 (na prostej jedzie 80km ale bardzo delikatnie z kierownica), do domu dojechalem bez problemu, bylo jakies 60km = runflaty gora :). niestety co drugi kierowca mrugal swiatlami, pokazywal cos palcami, klakson i inne (tzw eksperci w jez migowym) ... blokowalem pas :) ale w miescie bez stresu. siedziala duza "sruba z kolnierzem z lbem szesciokatnym" :) niestety cala ta historia jest na pdts e82 sport a nie 5-tki. niemniej jednak nst razem (i tu polecam) bede mial markera + kartke i przykleje na tylna szybe UWAGA KAPEC lub GUMA. dluga podroz przy pelnym zaladunku + kapec w nocy bez zapasu = hotel i serwis opon nst dnia + modly zeby mieli 245/35 R18 tej samej marki jak ta po drugiej stronie.

SPRYTNE ... w miejscu na zapas siedzi u mnie akumulator. co tu duzo mowic ... EfficientDynamics ;)

Następna dyskusja:

BMW e32----> przednie (spor...




Wyślij zaproszenie do