Temat: Zakup E90
Anka K.:
Niestety historii nie da się sprawdzić, bo auto jest z Włoch.
Mozna sprawdzic, przy jakim przebiegu i kiedy byl robiony ostatni przeglad. Jesli po roku auto mialo 80k, a po kolejnym tylko 10k gorka, to cos jest nie tak.
Michał Pawłowski:
Wydaje mi się że najlepiej wybrać się do serwisu BMW ( polecam BMW FUS ), tam sprawdzą przebieg z kluczyka i komputera, ewentualne naprawy, historie serwisową itd. Przy aucie za ta cenę nie ma co oszczędzać, a sprawdzenie kosztuje 450-470 zł.
P.s. Jutro kupujemy serie jeden, ale gdybym wcześniej znalazł tę ofertę, na pewno bym się jej przyjrzał :)
Pozdrawiam i powodzenia!
P.s. 2 :) Znam świetny prywatny serwis BMW, gdybyś potrzebowała go bardzo gruntownie sprawdzić, to warto ich polecić, szczególnie że chłopaki robią tylko beemki od starych e36 po nowe X5
Nie da sie sprawdzic przebiegu w spsob wiarygodny po kluczyku. Jesli w kluczyku jest imo (a jest) to teoretycznie da sie takie info wyciagnac, ale nowy kluczyk to wydatek 500 PLN z zakodowaniem w ASO, ew. jesli lecisz po kosztach to kupuje za 99 PLN wersje serwisowa i przekladasz IMO w domu na biurku... i lecisz od zera.
W przypadku starszych beemek latwo bylo wyciagnac przebieg z komputera a zmiana nie oplacala sie o tyle, ze cpu byly dosc drogie (z tad popularna metoda zmiany przebiegu na wyswietlaczu, ktora w latwy sposob mozna bylo zidentyfikowac poprzez odpowiednia kombinacje ruchowkluczyka i buttona od obslugi cpu).
Nie wiem, jak to wyglada w E90, ale najtansza i najszybsza metoda weryfikacji przebiegu to kierownica + pedaly + drazek zmiany biegow - w aucie z takim przebiegiem na tych elementach nie powinno byc sladow zuzycia (kierownica nie wyslizgana, pedaly (a wlasciwie nakladki gumowe) o pierowtnym ksztalcie i matowe). Jesli te elementy sa "zajechane" to zazwyczaj nie ma sensu dalsze sprawdzanie przebiegu, bo sprawa jest jasna. Dopiero po weryfikcji ogolnej warto wybrac sie do serwisu. Zawsze tez warto sprawdzic VIN auta (ogolnie, w celu weryfikcacji czy sprzedawane auto nie jest np. skladane z 2 albo limuzyna nie stala sie nagle touringiem (np tu:
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi), oraz serwisowo, bo wyjda nam naprawy, serwis i inne cenne informacje o aucie, niezaleznie, z jakiego kraju pochodzi)
Inna rzecz, ze wolalbym zadbane auto z niemieckiej autostardy z przebiegiem 150k, niz -30% na przebiegu w aucie jezdzonym w korkach i uzytkowane przez flejtucha (albo jako auto sluzbowe).
Patryk M. edytował(a) ten post dnia 20.03.09 o godzinie 17:04