konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Panowie, olejmy tego pająka.... Typ chyba nie siedział nawet w beemce a gada jakby je budował....
Mam z nim na torze stanąć? Ależ proszę - moje e30 m30b35 (już zakute i zaturbione hehehe) pojedzie chętnie :) e38 m62b44 podrzuci je na lawetce i lala :) Chłopiec przynajmniej poogląda motory BMW :)

PS. Paweł - dawaj swoim m52b28 - dziecko obejrzy prawdziwe R6 :)

Pzdr
K

Eeee... generalnie to mam ciekawsze zajęcie niż użeranie się z emocjonalnie niedojrzałymi insektami czy innymi pająkami ;)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Ja też, ale swoją drogą to chętnie stanąłbym na np torze Poznań z laikiem w niewiadomoczym o supermocy i pokazałbym co potrafi moje e30 :) W touringu :))))

Pzdr
KKrzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 22.12.09 o godzinie 20:34
Marcin Kokoszka

Marcin Kokoszka (OO==[][]==OO)

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

powracając do tematu...

Moim skromnym zdaniem, przy takim wyborze liczą się przede wszystkim subiektywne odczucia z jazdy (moc, moment) oraz względy ekonomiczne (w przypadku M jak ktoś wcześniej wspomniał ceny części oraz ich dostępność).

Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy, nie będe komentował wyboru jaki wcześniej padł Honda S2000, Z4, Z3 niestety nie miałem okazji prowadzić żadnego z powyższych. Natomiast jeżeli chodzi o silniki, co moim zdaniem jest ważniejsze bo w sumie takie jest główne pytanie, popieram kolegów wyżej (wiadomo których), którzy wspomnieli o wrażeniach z silników m50(?), m52 b23, b25, b28.

Uważam, że te silniki są odpowiednie do e36, a tym bardziej ze względu na mniejszą masę do Z3. Jak dla mnie naprawdę dają radę.
Trzeba pamiętać, że z założenia te silniki były bardziej 'ucywilizowane', tak więc miały oferować sporą moc i moment ale oczywiście nie były one dedykowane na tor.

Wiadomo, że trzeba na to wszystko patrzeć subiektywnie, tzn co dla kogo jest 'zap......' a co 'staniem w miejscu'.

Ja osobiście, wybrałbym Z3 w Mpowerze gdybym miał może nie nieograniczony ale bardzo spory budżet i miałbym po prostu bzika tylko i wyłącznie na punkcie Z3, i wg mnie taka filozofia jest odpowiednia przy zakupie któregoś z M.

W innym przypadku gdy kult modelu nie ma takiego znaczenia, a po prostu Z3 jest modelem fajnym, zgrabnym, odpowiadającym potrzebom kupującego, rozglądałbym się raczej za wyżej wspomnianymi silnikami.

No chyba, że jesteś anonimowym entuzjastą BMW jak pewien kolega który wrażenia z jazdy samochodem opisuje w cyferkach... 192..

Przy okazji chciałbym życzyć wszystkim wszystkiego dobrego, rodzinnych i szczęśliwych świąt, hucznego sylwestra oraz wszystkiego czego sobie życzycie. Aby nasze śmigiełka przynosiły jak najwięcej radości, byście je doceniali i dbali o nie i żeby drzewa były gumowe ;-)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

użytkuje na codzień M54B25, co do poniektórych informacja silnik 2.8i M50 i M52 miał zawsze 193 KM, a wersja 2.5i z modelu E36 i E46 192 KM, natomiast w NM jest spora różnica odpowienio 280 i 245 NM w różnym zakresie obrotów, co bardzo przekłada się na wrażenia z jazdy.

z tych dwóch tylko 2.8i, jeździ bardzo fajnie i kultura jak na R6 przystało.

osiągi bardzo dobre, spalanie też jakieś bardzo kosmiczne nie jest, i przedewszystkim koszty utrzymania bedą zdecydowanie mniejsze aniżeli M-Power.

trzeba zdecydować czego się oczekuje, czy w miarę przyzwoitych osiągów i akceptowalnych kosztów utrzymania, czy liczy się tylko radość z jazdy, a koszty schodzą na pobocze, wtedy tylko MOTORSPORT, lub zbierać kase dalej i wybrać 335i BiTurbo, 306KM, który daje odczucia z jazdy lepsze niż M-power z E36 i E46.

pozdr.

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Bartosz Sobol:
użytkuje na codzień M54B25, co do poniektórych informacja silnik 2.8i M50 i M52 miał zawsze 193 KM, a wersja 2.5i z modelu E36 i E46 192 KM, natomiast w NM jest spora różnica odpowienio 280 i 245 NM w różnym zakresie obrotów, co bardzo przekłada się na wrażenia z jazdy.

z tych dwóch tylko 2.8i, jeździ bardzo fajnie i kultura jak na R6 przystało.

osiągi bardzo dobre, spalanie też jakieś bardzo kosmiczne nie jest, i przedewszystkim koszty utrzymania bedą zdecydowanie mniejsze aniżeli M-Power.

trzeba zdecydować czego się oczekuje, czy w miarę przyzwoitych osiągów i akceptowalnych kosztów utrzymania, czy liczy się tylko radość z jazdy, a koszty schodzą na pobocze, wtedy tylko MOTORSPORT, lub zbierać kase dalej i wybrać 335i BiTurbo, 306KM, który daje odczucia z jazdy lepsze niż M-power z E36 i E46.

pozdr.


a to ciekawe co napisaleś w ostatnim zdaniu. co konkretnie masz na myśli pisząc "odczucia z jazdy lepsze niż M-power z E36 i E46"?

Pytam, bo był moment kiedy rozważałem zakup E46 w M lub 335i. W końcu stanęło na czymś zupełnie innym ale dylemat nie został rozwiązany :)

Masz na myśli prowadzenie, FFDR(fun from driving ratio), ogólne wrażenia?

po prostu napisz czym to 335i złapało cie za serce :)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Zdecydowanie Z 4 ;-)))) POLECAM :)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

Piotrek

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Daria Borcuch:
Zdecydowanie Z 4 ;-)))) POLECAM :)

zdecydowanie ładniejsze od z3... ale cenowo zdecydowanie nie ta półka jeśli chodzi o tą pojemność silnika ;) poza tym z4... to tylko 3 litrowe albo M ;)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????

no nie czepiaj się już M ;p

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Paweł G.:
Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????

no nie czepiaj się już M ;p


Oj, wiesz że ja lubię się czepnąć :)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????
sześciorzędówka BMW (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N52B30) dająca 265 KM, 5,7 s do 100km/h i 250 km/h (dane techniczne wersji Z4 3.0si z 2006 roku) - nie mam za bardzo gdzie sprawdzić dokładności tych cyferek ;)

Brakuje mi w Polsce trochę dróg do takich eksperymentów.

Piotrek

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Piotr Konopka:
Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????
sześciorzędówka BMW (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N52B30) dająca 265 KM, 5,7 s do 100km/h i 250 km/h (dane techniczne wersji Z4 3.0si z 2006 roku) - nie mam za bardzo gdzie sprawdzić dokładności tych cyferek ;)

Brakuje mi w Polsce trochę dróg do takich eksperymentów.

Piotrek

Piotr,

Wiki nie jest argumentem :( Wie o BMW mniej niz mój trzyletni synek :) N to pomyłka w wiki... Tu masz silniki BMW:

http://www.bimmerforums.com/engine_faq.php

Silnik o którym chyba mówisz to N62 a nie 52 - jeśli się myle to przepraszam :)

Pzdr
KKrzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 27.12.09 o godzinie 13:58

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Krzysztof Pawłowski:
Piotr Konopka:
Polecam Z4 w wersji coupe z silnikiem N52B30 :) - wymiata!

PiotreK

Co to jest N52????
sześciorzędówka BMW (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N52B30) dająca 265 KM, 5,7 s do 100km/h i 250 km/h (dane techniczne wersji Z4 3.0si z 2006 roku) - nie mam za bardzo gdzie sprawdzić dokładności tych cyferek ;)

Brakuje mi w Polsce trochę dróg do takich eksperymentów.

Piotrek

Piotr,

Wiki nie jest argumentem :( Wie o BMW mniej niz mój trzyletni synek :) N to pomyłka w wiki... Tu masz silniki BMW:

http://www.bimmerforums.com/engine_faq.php

Silnik o którym chyba mówisz to N62 a nie 52 - jeśli się myle to przepraszam :)

Pzdr
KKrzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 27.12.09 o godzinie 13:58
A tutaj jest N52
http://bmwfans.info/parts/catalog/E86/Coupe/USA/Z4_3.0...

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Amerykański - przepraszam, zwracam honor :)
Niestety ja się obracam w silnikach EU, więc stąd moja niewiedza za którą jeszcze raz przepraszam i zwracam honor :)

Pzdr
K

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Amerykański - przepraszam, zwracam honor :)
Niestety ja się obracam w silnikach EU, więc stąd moja niewiedza za którą jeszcze raz przepraszam i zwracam honor :)

Pzdr
K
Nie ma sprawy :).

A silnik w wersji przeznaczonej na EU jest identyczny http://bmwfans.info/parts/catalog/E86/Coupe/Europe/Z4_..., gdyż zarówno cabrio jak i coupe Z4 w latach 2002-2008 były produkowane wyłącznie w USA na jednej linii. Przypuszczam, że nie było opłacalne wkładanie różnych silników dla EU i USA dla tak małej (mimo wszystko) serii samochodów

A wracając do meritum - wybór Z3 czy Z3M rozszerzyłbym o Z4 niekoniecznie w wersji M. Z4 chyba ładniej wygląda a wybór silników jest dostatecznie duży aby znaleźć to co się podoba ;). Jednak tak czy inaczej wszystko na końcu jest ograniczane przez budżet

PiotrekPiotr Konopka edytował(a) ten post dnia 27.12.09 o godzinie 14:20

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Czy ty mały człowieczku nie rozumiesz terminu KONIEC???? Jak nie to ci wytłumaczę: this is the end of the story!!!!!
Skończ z tym durnym OT na publicznym!!!!

Wracając do konkretów: według mnie w zupełności wystarczy sześć cylindrów, np m52b28 jak słusznie pisał Paweł. Do każdego s (czyli M-Power) w razie W jakiekolwiek części są nieosiągalne na rynku - są tylko pod zamówienie (jak pisałem wcześniej - czas i koszty) to raz, w PL mało kto potrafi słusznie je naprawić (o którymkolwiek ASO lepiej zapomnieć - więcej zepsują niż naprawią) to dwa.
R6 do któregokolwiek z roadsterów ze stajni BMW w zupełności wystarczy. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet 2,3 da sporo radochy z jazdy - te auta z założenia są lekkie więc nie potrzeba do nich mega silników :)

Pzdr
K
Zgadzam się w 100%. Mam E36 328i "na patyku" i to w touringu. Zbiera się super, absolutnie wystarcza do wszystkiego - jazda miejska jak i o wiele mocniejsze "polatanie". M52B28 to bardzo, bardzo ciekawa jednostka napędowa.
... a co do lekkiego Z3 z takim silnikiem - nie ma co pisać - mały gokart. Przyśpieszenie coś ok. 6 s. do 100km/h albo i nawet min. mniej - przecież to w zupełności wystarczy.
Co do silników od ///M czyli seria S - kolega naprawia coś takiego... i z czystym sumieniem twierdzi, że jest to ewidentny "przerost formy nad treścią". Cokolwiek nie ruszysz to idzie w niemałe tysiące. Niedawno uszczelniał silnik od E34 M5 3.8 S38B38 - dramat... klient prawie dostał "zawału serca" jak usłyszał "cyfrę" - robocizna w tym przypadku to był pikuś... Pan Pikuś... przepraszam.
Wracając do tematu... poszukałbym Z3 po lifcie z silnikiem 3.0.
Silnik M54B30 231 PS'uff w takiej budzie daje ogromną frajdę :DDD

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Dominik Lipiec:
Bartosz Sobol:
użytkuje na codzień M54B25, co do poniektórych informacja silnik 2.8i M50 i M52 miał zawsze 193 KM, a wersja 2.5i z modelu E36 i E46 192 KM, natomiast w NM jest spora różnica odpowienio 280 i 245 NM w różnym zakresie obrotów, co bardzo przekłada się na wrażenia z jazdy.

z tych dwóch tylko 2.8i, jeździ bardzo fajnie i kultura jak na R6 przystało.

osiągi bardzo dobre, spalanie też jakieś bardzo kosmiczne nie jest, i przedewszystkim koszty utrzymania bedą zdecydowanie mniejsze aniżeli M-Power.

trzeba zdecydować czego się oczekuje, czy w miarę przyzwoitych osiągów i akceptowalnych kosztów utrzymania, czy liczy się tylko radość z jazdy, a koszty schodzą na pobocze, wtedy tylko MOTORSPORT, lub zbierać kase dalej i wybrać 335i BiTurbo, 306KM, który daje odczucia z jazdy lepsze niż M-power z E36 i E46.

pozdr.


a to ciekawe co napisaleś w ostatnim zdaniu. co konkretnie masz na myśli pisząc "odczucia z jazdy lepsze niż M-power z E36 i E46"?

Pytam, bo był moment kiedy rozważałem zakup E46 w M lub 335i. W końcu stanęło na czymś zupełnie innym ale dylemat nie został rozwiązany :)

Masz na myśli prowadzenie, FFDR(fun from driving ratio), ogólne wrażenia?

po prostu napisz czym to 335i złapało cie za serce :)


hej,

chodzi o wrażenia jakie daje sam silnik, a konkretnie rozłożenie momentu obrotowego, w M3 czy E36 czy E46 silniczek trzeba podkręcić pod ok 3-4 tyś , i następuje potężne kopnięcie w plecy, w 335i, czyli 3.0 TT, turbiny pompują jedna z samego dołu, druga dochodzi wyżej + do tego bezpośredni wtrysk, max moment jest dostępny już od ok 1300 obr/min czyli sam dół i tak ciągnie praktycznie pod samą odcinkę, od 6000 obr zaczyna dopiero delikatnie słabnąć, ale zmiana biegu i kolejny strzał w plecy, przy tym dzwięk silnika i wydechu, po prostu cudo.

niezły jest też 335d, moment coś pod 600 NM, ale gang silnika już nie ten sam i jak dla mnie odpada przy typowo rasowym aucie sportowym, no i jak to w dieslu moment poteżny, ale i tak samo jak szybko się zaczął tak szybko się kończy.

pozdr.

Następna dyskusja:

czy BMW POLSKA szanuje s...




Wyślij zaproszenie do