Piotr Borowicz

Piotr Borowicz make money money

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Jak ktos bedzie chcial kupic sobie uzywana siodemke i wspomni o dobrym trzymaniu drogi tez go bedziesz przekonywal do E30 ??

Czy ty zawsze musisz się czepiać i wypowiadać nie na temat? Dominik pisał, że przede wszystkim chodzi mu o zawieszenie (gokartowość), a cabrio przy okazji, jak tego nie zauważyłeś, doczytaj temat od początku do końca... a wydaje mi się, że większość na tym forum wie jakie właściwości jezdne ma E30, mimo braku kagańców i nie muszę przekonywać, a ciebie nawet nie chcę... więc skoro myśli nad Z3 to dlaczego nie zaproponować E30 cabrio w mocnej wersji i nie tobie to oceniać tylko Dominikowi... zwłaszcza że E30 to niezła opcja na klasycznego Youngtimera

dzisiaj na warsztacie u Zygmunta Marchlewskiego w Długiej Goślinie widziałem po raz kolejny to samo e39 M5, właściciel ma zajechane zawieszenie i vanosy i jakoś nie kwapi się do mechanika po odbiór samochodu... zawieszenie 5ooo same części, vanosy 10ooo + robota, tak to jest jak się kupuje stare eMki

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

nie no, E30 w serii podpiera się klamkami, trzeba sporo podłubać w zawieszeniu, żeby choroby morskiej nie dostać :)
Piotr Borowicz

Piotr Borowicz make money money

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek Skiba:
nie no, E30 w serii podpiera się klamkami, trzeba sporo podłubać w zawieszeniu, żeby choroby morskiej nie dostać :)

wypraszam sobie z klamkami przesadziłeś ;) jeśli zawieszenie jest igła, auto prowadzi się bardzo przyzwoicie, a dla wybrednych na rynku jest masa pakietów usprawniających, swego czasu było to jedno z najchętniej modyfikowanych aut za naszą zachodnią granicą, pytanie tylko jaki efekt chcemy osiągnąć, bo można przesadzić i zrobić deskę która trzyma się wyśmienicie ale nie nadaje się na polskie drogi

http://allegro.pl/item695555568_gwint_ksport_street_bm...

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

BMW E30


Obrazek


vs Nissan 200SX


Obrazek


oba auta w wesjach seryjnych, przy czym w czasie jazdy wydawało mi się, że Nissan się kładzie :D Dopiero kolegi E30 wyleczyło mnie z tego narzekania :D

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Panowie!

Z całym szacunkiem dla legendy E30, nie kupie tego auta ze względu na design wnętrza i zewnętrza ;)

zastanawia mnie ten opel speedster, ktos ma jeszcze jakies doswiadczenia z tą zabaweczką?
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

...to wciąż Opel. niestety.

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Dominik N.:
...to wciąż Opel. niestety.


nie przepadam za marką, ale z drugiej strony staram sie nie mieć uprzedzeń do czegoś,czego nie znam. bazowanie na powszechenj opinii bywa nieżadko mylącę..

nadal skłaniam sie ku opcji honda s2000..a pisze to na forum BMW ;)
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Dominik Lipiec:
Dominik N.:
...to wciąż Opel. niestety.


nie przepadam za marką, ale z drugiej strony staram sie nie mieć uprzedzeń do czegoś,czego nie znam. bazowanie na powszechenj opinii bywa nieżadko mylącę..

nadal skłaniam sie ku opcji honda s2000..a pisze to na forum BMW ;)

Teoretycznie prawda... miałem okazję porównać obie marki, niestety nie w modelach, o których mowa... skłaniałbym się ku tezie, że to z mojej strony bardziej porównanie marek, niż aut... Opel to porządny samochód, niejednokrotnie oferujący ciekawe rozwiązania... BMW... no cóz, tu, jak mi się wydaje, kupujemy trochę więcej niż samochód... :) brzmi jak slogan reklamowy, ale coś w tym jest i chyba większość się ze mną zgodzi, zwłaszcza na tym forum... to trochę jak z Calibrą, nazywaną Porsche dla ubogich...
...gdybym stał przed Twoim dylematem, to zdecydowałbym się na Z4.

pozdrawiam,
D.

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Dominik Lipiec:
Dominik N.:
...to wciąż Opel. niestety.


nie przepadam za marką, ale z drugiej strony staram sie nie mieć uprzedzeń do czegoś,czego nie znam. bazowanie na powszechenj opinii bywa nieżadko mylącę..

nadal skłaniam sie ku opcji honda s2000..a pisze to na forum BMW ;)
jeśli chcesz mieć duży fun to kup nissana 200SX z fotki powyżej.
wygodny, wściekły, zamiata tyłem lepiej niż bmw, świetne zawieszenie, pełno części tuningowych, bez problemu 300 koni robisz, po zakuciu 400+
Sebastian D.

Sebastian D. Retail & Supply
Chain Manager -
Otwarty na
propozycje

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Piotr Borowicz:
Dominik pisał, że przede wszystkim chodzi mu o zawieszenie (gokartowość), a cabrio przy okazji, jak tego nie zauważyłeś, doczytaj temat od początku do końca...

Wydaje mi się jednak, że to ty czytasz tylko to co chcesz przeczytać. Dominikowi nie chodzi o "gokartowość" lecz o komfort pomimo sportowego charakteru. Napisał, że ma problemy z kręgosłupem. A ty go chcesz wsadzić na deskę do prasowania. Z własnego doświadczenia wiem, że na polskich drogach nawet u mnie w samochodzie jest dość twardo czasami, a co dopiero w E30, które znam z autopsji w bardzo ciekawej wersji 318is z pakietem z M-technik.
Jakub Jachimski

Jakub Jachimski IT and Management
Consultant

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Z3 - zdecydowanie nie,
200SX - raczej nie,
S2000 - być może...
Z4 - YES, YES, YES!

e30 w tym towarzystwie - bez komentarza ;)

...ale to tylko moja subiektywna opinia. No offence.

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Jakub Jachimski:
200SX - raczej nie,


jeździłeś ? fakt, wygląd nie powala, ale jazda, modowalność taaaak, no i ten syk blow offa przy każdej zmianie biegu :P, marchewy z wydechu przy redukacjach biegów :P

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

2.8 można uturbić , jest to jakiś koszt ale gwarantuje że kolo w S2000 się bardzo zdziwi ;D

M50/M52 zamiast turbić lepiej jest zakompresować - to tak mimochodem... Te silniki nie są za specjalnie wytrzymałe na turbienie...

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek Skiba:
nie no, E30 w serii podpiera się klamkami, trzeba sporo podłubać w zawieszeniu, żeby choroby morskiej nie dostać :)

Sporo? Wymieniesz sprężyny na czerwonego HRa 60/40 albo 80/60 (jak ktoś lubi gleboszuracza do lansu), amorki Koni albo tańsza opcja - TA Technix i po kłopocie - nawet dla laika nie stanowi to problemu...

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Jakub Jachimski:
Z3 - zdecydowanie nie,
200SX - raczej nie,
S2000 - być może...
Z4 - YES, YES, YES!

e30 w tym towarzystwie - bez komentarza ;)

...ale to tylko moja subiektywna opinia. No offence.

Hmm, czemu bez komentarza? Gwarantuje Ci, że zadbane e30, najlepiej jeszcze wąska lampa w pełnym MTII (oczywiście bezdasznik hehe) zrobi większe wrażenie niż 200sx czy Z4. Przy Z3 i S2000 mógłby spokojniw stanąć na równi według mnie. Oczywiście mówię o dopieszczonym e30 a nie szrcie jakich wiele....

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Marek Skiba:
nie no, E30 w serii podpiera się klamkami, trzeba sporo podłubać w zawieszeniu, żeby choroby morskiej nie dostać :)

Sporo? Wymieniesz sprężyny na czerwonego HRa 60/40 albo 80/60 (jak ktoś lubi gleboszuracza do lansu), amorki Koni albo tańsza opcja - TA Technix i po kłopocie - nawet dla laika nie stanowi to problemu...

no wymiana amorów i sprężyn to niemało ;)

w nissanie 200SX S14 wymieniasz zawiechę na jakiś gwint z camberplate'ami (jeśli seria to mało ;) ), do tego koła 18 cali roty, i E30 swoim robieniem wrażenia może daleko stanąć w tyle, szczególnie w czasie jazdy.

Fakt, E30 jest świetnym klasykiem, ale szału stylistyką czy własnościami jezdnymi/silnikowymi nie robi. Dodam, ze mi E30 się podoba, wolałbym od Z3 mieć E30 coupe z motorem jakimś porządnym, szperą i zawieszeniem gwintowanym. Ale do pozostałych aut w porównaniu naszym się nie umywa moim zdaniem.

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek, wymiana sprężyn i amorów dla kogoś kto ma o tym choć trochę pojęcia i minimalny sprzęt (ściągacze i kilka kluczy - koszt może ze 150 pln) to kwestia trzech-czterch godzin i przy wspomnianym przeze mnie tańszym zestawie w sumie niezbyt duży koszt bo zamyka się w 1000pln (HR - ok 400/komplet, TA-Technix - 350/450 komplet) więc w sumie do wytrzymania:) A jeśli mowa o gwincie to już inna rozmowa (wspomniany przez Ciebie Nisek) i "nieco" wyższe koszty, bo np. do e30 najtańszy czyli KW (który nie do końca się sprawdza) to wydatek ok 2500 (nie mówię o alledrogo a o niemieckim ebay -tańszy, nawet z przesyłką). Oczywiście, można się pokusić o jakiś wynalazek w stylu Adama Słodowego i wyjdzie taniej, ale.... Jakość też pozostawi sporo do życzenia :(
Co do jakichkolwiek opinii - coż, te są jak dupy - każdy ma własną :)

Co do aut - ja nadal obstaję przy tym, że S2000 jest najlepszym wyborem :) Ani Z3, ani Z4, ani e30 nawet z zeswapowanym 3,0 czy 3,5 nie powącha za nią smrodu :) O Nisku nie wspomnę bo to nieco niższa klasa jeśli chodzi o lans i jazdę po mieście. Bokiem - oczywiście, masz sporo racji (choć uważam że za np. e30 z m60b44 smrodu nie powęszy, a koszty zakupu i swapa duuużo niższe - wiem, bo niedawno znajomy z klubu robił coś takiego) ale kto o zdrowych zmysłach lata na codzień bokiem po mieście? Nie mówię o wieczorach tudzież nocy oczywiście :) W w/w porach zdarza mi się każde znane mi rondo w 100licy robić bokiem o ile sytuacja na to pozwala :)Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 20.08.09 o godzinie 02:44

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
Marek, wymiana sprężyn i amorów dla kogoś kto ma o tym choć trochę pojęcia i minimalny sprzęt (ściągacze i kilka kluczy - koszt może ze 150 pln) to kwestia trzech-czterch godzin i przy wspomnianym przeze mnie tańszym zestawie w sumie niezbyt duży koszt bo zamyka się w 1000pln (HR - ok 400/komplet, TA-Technix - 350/450 komplet) więc w sumie do wytrzymania:) A jeśli mowa o gwincie to już inna rozmowa (wspomniany przez Ciebie Nisek) i "nieco" wyższe koszty, bo np. do e30 najtańszy czyli KW (który nie do końca się sprawdza) to wydatek ok 2500 (nie mówię o alledrogo a o niemieckim ebay -tańszy, nawet z przesyłką). Oczywiście, można się pokusić o jakiś wynalazek w stylu Adama Słodowego i wyjdzie taniej, ale.... Jakość też pozostawi sporo do życzenia :(
Co do jakichkolwiek opinii - coż, te są jak dupy - każdy ma własną :)

Co do aut - ja nadal obstaję przy tym, że S2000 jest najlepszym wyborem :) Ani Z3, ani Z4, ani e30 nawet z zeswapowanym 3,0 czy 3,5 nie powącha za nią smrodu :) O Nisku nie wspomnę bo to nieco niższa klasa jeśli chodzi o lans i jazdę po mieście. Bokiem - oczywiście, masz sporo racji (choć uważam że za np. e30 z m60b44 smrodu nie powęszy, a koszty zakupu i swapa duuużo niższe - wiem, bo niedawno znajomy z klubu robił coś takiego) ale kto o zdrowych zmysłach lata na codzień bokiem po mieście? Nie mówię o wieczorach tudzież nocy oczywiście :) W w/w porach zdarza mi się każde znane mi rondo w 100licy robić bokiem o ile sytuacja na to pozwala :)Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 20.08.09 o godzinie 02:44


generalnie chodzi mi o to, że nysę kupujesz w serii i masz fun, jazdę bokiem i dym z opon bez żadnego dłubania, a do tego wysoki komfort i bez problemu relaksacyjnie sobie mozesz wycieczki robić - sam jeździłem po 500km i komfort jak w klasie średniej, czego o E30 nie można powiedzieć.
Tak jak sam piszesz - żeby z E30 był fun trzeba albo kupić zdłubane, albo poświęcić trochę kasy i czasu, ale takie zdłubane to w trasie już trochę męczy. A poza tym jazda bokiem po rondzie nie jest zbyt rozsądna, stwarza zagrożenie dla ruchu i wogóle, (to tak w nawiązaniu do sąsiedniego tematu :P ;) )

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek, oczywiście masz racje - w e30 trzeba trochę podłubać przy zawiasie, żeby był fun - zgadzam się. Nyska ma to w std, choć nie do końca, bo przy bokach na większej prędkości nią buja niemiłosiernie :) Niemniej jednak zakup e30 i dłubnięcie przy zawiasie lub kupienie już zrobionej to mimo wszystko mniejsze koszty niż 240SX - mówię tu o sztukach po 95 (po lifcie) bo poprzednie są szkardne jak noc :(

PS. nie twierdzę, że robienie bokiem ronda jest rozsądne czy bezpieczne ale zwróć uwagę na szczegóły które opisałem - nocą jak nikogo w pobliżu nie ma :)Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 20:37

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

tak samo zwróć uwagę o warunkach szybkiej jazdy o jakich ja piszę :P

o nysce należy mówić tylko o 200SX (2.0T) bo 240SX to padaka (2,4 N/A), po 1994 roku (bez wysuwanych lamp) jest nowszy model, lifting nadwozia bodajże w 1997. Poprzedni model (do 1994) wymaga trochę podłubania w silniku bo ma tylko 169 koni no i nie wszystkie wersje miały szperę. Model po 1994 roku seryjnie był zeszperowany co jest istotną przewagą nad BMW, w których szpery są "trudnoosiągalne" A to, że buja to fakt, dlatego gwinty (ok 3tys zł) + poliuretany (500zł komplet) i zawiecha jest idealna na tor na duże prędkości.
Zaletą nissana jest tylne zawieszenie - wielowahaczowe, a do tego tylny wózek zawieszenia wraz z mostem mocowany na czterech tulejach do nadwozia. A do kompletu zabójczo sztywne nadwozie co daje świetne właściwości jezdne na zakrętach.

Następna dyskusja:

czy BMW POLSKA szanuje s...




Wyślij zaproszenie do