Temat: swapy silników innych marek do BMW
Krzysztof Leszek:
Nie sądzę, by któryś z japońskich drifterów wsiadł do Skylina z silnikiem z Merola.
Zonk! takie hybrydy są w czołówce japońskiego D1GP! w stanach na "ćwiartkę" też top! a wystarczy zwykły skyline R34 i V12 amg biturbo (potencjał takiego silnika to ponad 1000KM!) :D
potencjał = wytrzymałość a z racji swojej filozofii amerykańska motoryzacja ma tu największe pole do popisu. dla przykładu widział ktoś ferrari z przebiegiem 500 000 mil? vette C5 osiąga taki przebieg bez problemu i niech mi nikt nie wciska kitu że jest to wielki i toporny samochód a swoją budową przypomina cep...
regulując maksymalny przewidywany przebieg auta można zwiększyć lub zmniejszyć jego żywotność to jest chyba logiczne...
podnosząc moc w silniku S52 do dajmy na to 450 KM mierzonych na kołach żywotność takiego silnika przypomina żywotność silników wyścigowych maszyn startujących w zawodach długodystansowych czyli około 50 000 km
podnosząc moc w silnik LS6 (vette Z06 C5) do 450 KM mierzonych na kołach spowodujemy jedynie zmniejszenie żywotności takiego agregatu o jakieś 10% do 12% grubo ponad 450 000 km :) a taki przyrost można osiągnąć wymieniając jedynie wałek zaworów i dodając nowe kolektory wydechowe :)
dodatkowo in plus dla silnika LSx jest ilość oferowanych podzespołów do zwiększenia mocy która przyprawia o ból głowy podczas gdy takiego fanatyka aprofanata boli głowa z powodu braku części i niezwykle drogiej usługi robienia ich na zamówienie...
mało tego koszt takiej modyfikacji jest banalny całkowity koszt przebudowy bmw e36 na takiego wariata to góra 20 000 $ łącznie z kosztem zakupu samochodu i wystarczy już tutaj zwykłe 316i :D podczas gdy ładując turbo w M3 potrzeba grubo ponad 35 000 $ (w tym auto) :)
a więc LS1 dla wszystkich czy may the force be with LS1 !!!
I NAJWAŻNIEJSZE!!! PRZECZYTAĆ TRZY RAZY!!!
a to że ten czy ten silnik wstawiony do tego czy takiego auta to profanacja to bujda na resorach i polecam sprawdzenie ile % waszego auta jest faktycznie sygnowane znaczkiem jaki wozicie na masce...
jak ktoś nie "umi" to dam prosty przykład
w BMW skrzynia automatyczna komponowana z silnikami M50 i M52 była zaprojektowana i produkowana przez amerykańskich inżynierów z firmy Getrag.
Pozdrawiam Karolinę która ubiegłą mnie z swapem miałem nadzieję że będę pierwszy w Polsce z taką hybrydą :) pozostaje mi się cieszyć tym że będę pierwszy który załadował LS6 do BMW 320i lub 318is :)
ale jak na razie to ciii bo jeszcze mnie aprofanaci zjedzą...
ps. moc to jest moc i nie ważne z jakiej fabryki :)