konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Pruski:
Cytuje "....charakteryzuje się także idealnym rozłożeniem mas na obie osie w stosunku 50:50..." to z pierwszego lepszego opisu, źródło : http://www.autocentrum.pl/go/338__Nowy_wzorzec_-_BMW_s... I z tego co się orientuje jest tak od zawsze.

bo to w lwiej części prawda... poza silnikiem.. inne jest zawieszenie, skrzynie, mosty, sprzęgła... w jednych autach akumulator jest z przodu, w innych z tyłu... jakoś ta masa w wielu przypadkach jest tak rozkładana. przykładowo 318is i 328i odróżnia masa rzeczy... choć z pozoru tylko silnik ;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian, o ile Tobie wiarę daje, o tyle autorowi artykułu absolutnie nie. :)
Dajmy na to w e30 M40 ważył zadaje się 81 kg, podczas gdy M21 126 kg. Zapewniam, że nie było to wyrównane poprzez wagę innych elementów pojazdu. Inna rzecz waga i rozkład masy cabrio, oraz innych wersji nadwozia wobec siebie.
Tego typu artykuły są często pisane przez osoby, które średnio mają pojęcie na jakiś temat, a pisać trzeba. :) Ot i moja opinia. :)
Adam Biegalski

Adam Biegalski Software Manager,
Net-Sat Media Sp. z
o.o. ESET,
F-Secure...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

extremalne swapy...

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f0...
http://www.cardomain.com/ride/2929437/12

z silnikami BMW. Nie da się?

BMW M3 E30 5.0 V8
Leergewicht 1350 kg, 420 PS (3,2 kg/PS)
0-100 km/h 4,2 sec, V-Max 287km/h

Nie mówiąc o drugim, który ma V10...
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Da się, da się... :D

Gdzieś na youtube jest filmik (tyle, że słaby) z Peugeotem 205 z zamontowanym silnikiem Supry. :D

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

a propos projektów ekstremalnych:

http://www.youtube.com/watch?v=bynH2UfSf98
http://www.youtube.com/watch?v=bQafQkw_mXE&feature=rel...

i moj ulubiony fiat 126 M3:
http://www.youtube.com/watch?v=-7mKTqOQB_E&feature=rel...Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 20:22

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Piotr Jędrkowiak:
i moj ulubiony fiat 126 M3:
http://www.youtube.com/watch?v=-7mKTqOQB_E&feature=rel...Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 20:22

Fajny, tylko tego m3 w nim nie widać, a szkoda :(
Karolina Pilarczyk

Karolina Pilarczyk Product Manager,
INGRIFO

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Krzysztof Pawłowski:
Oj, litości! NOS w BMW? Przecież to prawie taka sama profanacja
jak swap silnika innej marki....

Pokaz mi jaki silnik BMW ma taki sam potencjal jak np LS1 i przerobki wiaza sie z podobnymi kosztami. Moze i profanacja, ale liczy sie efekt - ja wstawilam LS1 do M3 E36 i efekt jest powalajacy!

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Karolina Pilarczyk:
Krzysztof Pawłowski:
Oj, litości! NOS w BMW? Przecież to prawie taka sama profanacja
jak swap silnika innej marki....

Pokaz mi jaki silnik BMW ma taki sam potencjal jak np LS1 i przerobki wiaza sie z podobnymi kosztami. Moze i profanacja, ale liczy sie efekt - ja wstawilam LS1 do M3 E36 i efekt jest powalajacy!


A nie dało rady wstawić czegoś od m5? np z e39? lub e60 :) Ja mam v8 w e60 i tez nie narzekam :) Ile mocy ma ten LS1?Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 20.12.08 o godzinie 03:11
Karolina Pilarczyk

Karolina Pilarczyk Product Manager,
INGRIFO

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Pruski:
A nie dało rady wstawić czegoś od m5? np z e39? lub e60 :) Ja
mam v8 w e60 i tez nie narzekam :) Ile mocy ma ten LS1?Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 20.12.08 o godzinie 03:11

Rade daloby :) ale po co? z e60 to nameczylibysmy sie z elektronika, a do driftu to najlepiej chwasta wyrwac ;) dodatkowo koszty takiego projektu pewnie przekroczylyby 3 razy to co do tej pory wydalismy (podzespoly BMW sa strasznie drogie, a jak robisz taki swap i do tego masz zylowac ten silnik w sporcie, to musisz wykorzystac nowe czesci). M5 - ok, rozwazalismy, ale - tak jak wspomnialam juz w innym miejscu na tym forum - jak Ci zacznie mocy brakwac (a zawsze po pewnym czasie brakuje ;) ), to nic z nim nie zrobisz, tylko musisz kolejnego swap'a uskutecznić.
Co do silnika LS1, to zgodnie z danymi technicznymi - mocy tak duzo nie ma. Natomiast to o co mi chodzilo - czyli moment obrotowy - jest juz dobrej wartosci: prawie 500Nm i to od samego dolu :) Niedlugo zaciagne go na hamownie i wtedy bede znala dokladne wartosci :)

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Czyli rozumiem że to auto tylko do zabawy a nie do jeżdżenia na co dzień. Faktycznie 500nm to sporo, a to koleżanka gdzieś tym pomyka na zawodach?
Karolina Pilarczyk

Karolina Pilarczyk Product Manager,
INGRIFO

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Taki jest plan :) do tej pory zrobilam kilka podejsc, ale od nastepnego roku zamierzam powaznie zawalczyc :)

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Krzysztof Leszek:
Nie sądzę, by któryś z japońskich drifterów wsiadł do Skylina z silnikiem z Merola.

Zonk! takie hybrydy są w czołówce japońskiego D1GP! w stanach na "ćwiartkę" też top! a wystarczy zwykły skyline R34 i V12 amg biturbo (potencjał takiego silnika to ponad 1000KM!) :D

potencjał = wytrzymałość a z racji swojej filozofii amerykańska motoryzacja ma tu największe pole do popisu. dla przykładu widział ktoś ferrari z przebiegiem 500 000 mil? vette C5 osiąga taki przebieg bez problemu i niech mi nikt nie wciska kitu że jest to wielki i toporny samochód a swoją budową przypomina cep...

regulując maksymalny przewidywany przebieg auta można zwiększyć lub zmniejszyć jego żywotność to jest chyba logiczne...

podnosząc moc w silniku S52 do dajmy na to 450 KM mierzonych na kołach żywotność takiego silnika przypomina żywotność silników wyścigowych maszyn startujących w zawodach długodystansowych czyli około 50 000 km

podnosząc moc w silnik LS6 (vette Z06 C5) do 450 KM mierzonych na kołach spowodujemy jedynie zmniejszenie żywotności takiego agregatu o jakieś 10% do 12% grubo ponad 450 000 km :) a taki przyrost można osiągnąć wymieniając jedynie wałek zaworów i dodając nowe kolektory wydechowe :)

dodatkowo in plus dla silnika LSx jest ilość oferowanych podzespołów do zwiększenia mocy która przyprawia o ból głowy podczas gdy takiego fanatyka aprofanata boli głowa z powodu braku części i niezwykle drogiej usługi robienia ich na zamówienie...

mało tego koszt takiej modyfikacji jest banalny całkowity koszt przebudowy bmw e36 na takiego wariata to góra 20 000 $ łącznie z kosztem zakupu samochodu i wystarczy już tutaj zwykłe 316i :D podczas gdy ładując turbo w M3 potrzeba grubo ponad 35 000 $ (w tym auto) :)

a więc LS1 dla wszystkich czy may the force be with LS1 !!!

I NAJWAŻNIEJSZE!!! PRZECZYTAĆ TRZY RAZY!!!

a to że ten czy ten silnik wstawiony do tego czy takiego auta to profanacja to bujda na resorach i polecam sprawdzenie ile % waszego auta jest faktycznie sygnowane znaczkiem jaki wozicie na masce...

jak ktoś nie "umi" to dam prosty przykład

w BMW skrzynia automatyczna komponowana z silnikami M50 i M52 była zaprojektowana i produkowana przez amerykańskich inżynierów z firmy Getrag.

Pozdrawiam Karolinę która ubiegłą mnie z swapem miałem nadzieję że będę pierwszy w Polsce z taką hybrydą :) pozostaje mi się cieszyć tym że będę pierwszy który załadował LS6 do BMW 320i lub 318is :)

ale jak na razie to ciii bo jeszcze mnie aprofanaci zjedzą...

ps. moc to jest moc i nie ważne z jakiej fabryki :)

Następna dyskusja:

Tuning silników BMW




Wyślij zaproszenie do