Adam Biegalski

Adam Biegalski Software Manager,
Net-Sat Media Sp. z
o.o. ESET,
F-Secure...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
A odpowiadając na pojawiające się pytania typu "po co?" i "dlaczego":

http://www.youtube.com/watch?v=YP1_dUeeFp4

Czy z silnikiem BMW byłoby to możliwe?

Ależ ja Cię proszę :) Jak do silnika BMW M70 5.0, który seryjnie ma w granicach 300 kucy dodasz cały ten osprzęt z NOS, turbo i innymi bajerami, to osiągniesz to samo. Nawet z Golfa 1.8 wyciągnęli 527 koni :)

http://www.youtube.com/watch?v=wazFSB0fTcE

Wszystko kwestia kasy i chęci trzymania się oryginału. Ja stawiałbym na jednostkę BMW. Głupio byłoby mi otworzyć maskę mojej Buni i pokazać pod nią Fiata/Nissana/Vette/łorewer, ale ja jestem radykałem, na mnie nie patrz :)

Z drugiej strony -

moje beema ma silnik z corvette

brzmi bardziej medialnie niż

moja beema ma silnik z beemy 750/850

PS. wczoraj widziałem i słyszałem Camaro 5.0. Gardłowy dźwięk smallblocka zdejmuje mi spodnie ;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

.Sebastian Andruszczak edytował(a) ten post dnia 08.12.08 o godzinie 23:51
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
Ależ ja Cię proszę :) Jak do silnika BMW M70 5.0, który seryjnie ma w granicach 300 kucy dodasz cały ten osprzęt z NOS, turbo i innymi bajerami, to osiągniesz to samo. Nawet z Golfa 1.8 wyciągnęli 527 koni :)

http://www.youtube.com/watch?v=wazFSB0fTcE


Tylko teraz pytanko: Czy słyszałeś kiedyś o silniku - rzucę sobie - z 850i mającym 600 koników? Wiem, że w e34 i e36 M'ki robili ludzie na ok. 1000, ale jakim kosztem? A z Corvetki taniej się da... :D

PS. wczoraj widziałem i słyszałem Camaro 5.0. Gardłowy dźwięk smallblocka zdejmuje mi spodnie ;)


Opowiadaj lepiej co było jak już zdjął... :D

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Adam Biegalski:
Sebastian Andruszczak:
A odpowiadając na pojawiające się pytania typu "po co?" i "dlaczego":

http://www.youtube.com/watch?v=YP1_dUeeFp4

Czy z silnikiem BMW byłoby to możliwe?

Ależ ja Cię proszę :) Jak do silnika BMW M70 5.0, który seryjnie ma w granicach 300 kucy dodasz cały ten osprzęt z NOS, turbo i innymi bajerami, to osiągniesz to samo. Nawet z Golfa 1.8 wyciągnęli 527 koni :)

Oj, litości! NOS w BMW? Przecież to prawie taka sama profanacja jak swap silnika innej marki....
Adam Biegalski

Adam Biegalski Software Manager,
Net-Sat Media Sp. z
o.o. ESET,
F-Secure...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Krzysztof Pawłowski:
Adam Biegalski:
Sebastian Andruszczak:
A odpowiadając na pojawiające się pytania typu "po co?" i "dlaczego":

http://www.youtube.com/watch?v=YP1_dUeeFp4

Czy z silnikiem BMW byłoby to możliwe?

Ależ ja Cię proszę :) Jak do silnika BMW M70 5.0, który seryjnie ma w granicach 300 kucy dodasz cały ten osprzęt z NOS, turbo i innymi bajerami, to osiągniesz to samo. Nawet z Golfa 1.8 wyciągnęli 527 koni :)

Oj, litości! NOS w BMW? Przecież to prawie taka sama profanacja jak swap silnika innej marki....

NOS można zdemontować, silnik to przeróbka trwalsza. No i jest to już inne serce...

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Dodam tylko że BMW to nie tylko silnik to także idealnie zestrojone zawieszenie oraz precyzja ukladu kierowniczego , rozkład wagi pomiędzy przodem a tyłem to idelane 50/50. Co się dzieje kiedy włozysz lżejszy silnik lub cięzszy od innej marki. Niestety utracisz te wszytskie właściwości. Jak już mówiłem , jak ci brakuje mocy to nie rób idiotycznych modyfikacji, odłoż kase i kup sobie taką pojemność i moc jaką pragniesz mieć. Osobiście miałem e39 z silnikiem m54 2,2 170 koni, wrązenia? Ok coś tam jechało, po 2 latach stwerdziłem że nie jest to auto na tyle dynamiczne na ile pragne żeby było. Stąd wybór padł na e60 545 z silnikiem n62 333ps, na dzień dzisiejszy uważam że moc jak narazie mi wystarcza choć 535 D nie jest o wiele wolniejszy. I też pomimo żadnych zmian scigać się mogę z motorami. Dodatkowo wybrałem wersje z SMG żeby znaleźć złoty środek pomiędzy automatem a maualem. O ile w trybie normalnym biegi zmienia normalnie o tyle w trybie sport jest naprawde szybkie i dynamicze. Dodam że sam silnik z tego modelu można niedrogo znależć choćby na alledrogo.pl jest to mocny silnik oraz nowa konstrukcja dla tych co uważaja że japońskie kosiarki są nowoczesniejsze od np v12 5.0. Ewentualnie można nabyć druga wersje tego silnika w wersji 360ps. Dla tych co maja manie robienia z samochodów wyścigówek nie widze problemu założenia jakiegoś turbo albo czegoś innego do takiej jednostki co napewno uczyni z niej demona prędkości. Jendak nic nie zastąpi m5 bo to auto w wersji e60 i mocy 507 koni demoluje ciało w kazdym stanie, dla chcacych przekonać się o tym na własnej skórze : umówcie się na jazde testowa w salonie :) Uważam także że na dzień dzisiejszy konkurencja nie ma nic do zaoferiowania do przebiło by oferte BMW w klasie premium, Logig7 Dynamic Drive i Active Steering demolizuje inne systemy konurencji w pierwszej rundzie, a Active Steering sprawia że klocka ważacego praiwe 2 tony prowadzi się jak gokarta który dzięki Dynamic drive na najbardziej ostrych skrętach trzyma się sztywno jak byś jechał prosto kiedy Logic 7 daje istny koncert dla twoich uszu. Nie uraczysz takich wrażen ani w AUDI ani Mercedesie ani Lexusie z tej klasy aut. Na dodatek BMW posiada swoj osobisty urok, kiedy wsiadając do niego to auto prosi o wiecej keidy konkyrenca usypia cię podczas jazdy. Dlatego nie uważam żeby jakieś modyfikowanie bytu prawie idealnego miało jakikolweg sens , a w szczególności typu zmiana silnikia kiedy producent oferuje pełna gamme silników w której każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

Pozdrawiam i sorki za błędy.Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 14:46

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastianie - jesli chodzi o wrazenia i osiagi porownywalne z M5 - jednak musze przyrownac E 63 AMG - 6,2 litra, V8, genialny moment - juz przy 1000 obr silnik ten ma 450 nm.... + skrzynia 7G-Tronic. I w klasie jest to moim zdaniem konkurent wobec M5...

...napisane wbrew wlasnym przekonaniom i ogolnej obojetnosci wobec MB...Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 19:46

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Piotrze ale porównując zwykła E klase z ze zwykłym e60 to przepraszam ale E klasa wypada mizernie.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Pruski:
Dodam tylko że BMW to nie tylko silnik to także idealnie zestrojone zawieszenie oraz precyzja ukladu kierowniczego , rozkład wagi pomiędzy przodem a tyłem to idelane 50/50. Co się dzieje kiedy włozysz lżejszy silnik lub cięzszy od innej marki. Niestety utracisz te wszytskie właściwości. Jak już mówiłem , jak ci brakuje mocy to nie rób idiotycznych modyfikacji, odłoż kase i kup sobie taką pojemność i moc jaką pragniesz mieć. Osobiście miałem e39 z silnikiem m54 2,2 170 koni, wrązenia? Ok coś tam jechało, po 2 latach stwerdziłem że nie jest to auto na tyle dynamiczne na ile pragne żeby było. Stąd wybór padł na e60 545 z silnikiem n62 333ps, na dzień dzisiejszy uważam że moc jak narazie mi wystarcza choć 535 D nie jest o wiele wolniejszy. I też pomimo żadnych zmian scigać się mogę z motorami. Dodatkowo wybrałem wersje z SMG żeby znaleźć złoty środek pomiędzy automatem a maualem. O ile w trybie normalnym biegi zmienia normalnie o tyle w trybie sport jest naprawde szybkie i dynamicze. Dodam że sam silnik z tego modelu można niedrogo znależć choćby na alledrogo.pl jest to mocny silnik oraz nowa konstrukcja dla tych co uważaja że japońskie kosiarki są nowoczesniejsze od np v12 5.0. Ewentualnie można nabyć druga wersje tego silnika w wersji 360ps. Dla tych co maja manie robienia z samochodów wyścigówek nie widze problemu założenia jakiegoś turbo albo czegoś innego do takiej jednostki co napewno uczyni z niej demona prędkości. Jendak nic nie zastąpi m5 bo to auto w wersji e60 i mocy 507 koni demoluje ciało w kazdym stanie, dla chcacych przekonać się o tym na własnej skórze : umówcie się na jazde testowa w salonie :) Uważam także że na dzień dzisiejszy konkurencja nie ma nic do zaoferiowania do przebiło by oferte BMW w klasie premium, Logig7 Dynamic Drive i Active Steering demolizuje inne systemy konurencji w pierwszej rundzie, a Active Steering sprawia że klocka ważacego praiwe 2 tony prowadzi się jak gokarta który dzięki Dynamic drive na najbardziej ostrych skrętach trzyma się sztywno jak byś jechał prosto kiedy Logic 7 daje istny koncert dla twoich uszu. Nie uraczysz takich wrażen ani w AUDI ani Mercedesie ani Lexusie z tej klasy aut. Na dodatek BMW posiada swoj osobisty urok, kiedy wsiadając do niego to auto prosi o wiecej keidy konkyrenca usypia cię podczas jazdy. Dlatego nie uważam żeby jakieś modyfikowanie bytu prawie idealnego miało jakikolweg sens , a w szczególności typu zmiana silnikia kiedy producent oferuje pełna gamme silników w której każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

Pozdrawiam i sorki za błędy.Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 14:46

Sebastian, w dobrym kierunku moim skromnym zdaniem idziesz w swym rozumowaniu, ale dwie rzeczy:

1. Rozkład mas nie jest idealny (anie w sensie subiketywnym, ani obiektywnym (50/50)) dla wszystkich wersji danego modelu, bo - zwróć uwagę - taka e30 wychodziła w kilkunastu, lub kilkudziesięciu wersjach, gdzie różniły się one z reguły nieco między sobą jeśli chodzi o rozkład masy, środek ciężkości, etc. I teraz wypadałoby mieć człowieka, który posiada wiedzę i narzędzia dzięki którym można by wyliczyć jak wpłynie przesunięcie środka ciężkości w takie V8 do tyłu, oraz zwiększenie masy o ileś tam kg. Co więcej Twoje wątpliwości tyczyć się powinny zarówno silników z gamy BMW, jak i innych marek.

2. Jeśli chodzi o uturbienie - silniki BMW nie przepadają za tym, jeśli nie nie mają tego w standardzie. Pogadaj z kolegami - mechanikami, którzy zajmują się u Ciebie przeróbkami BMW. Kolejna rzecz - kwestia rozmiarów... Trudniej uturbić M60, niż silnik od Corvettki, bo M60 jest większy.

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
2. Jeśli chodzi o uturbienie - silniki BMW nie przepadają za tym, jeśli nie nie mają tego w standardzie. Pogadaj z kolegami - mechanikami, którzy zajmują się u Ciebie przeróbkami BMW. Kolejna rzecz - kwestia rozmiarów... Trudniej uturbić M60, niż silnik od Corvettki, bo M60 jest większy.

Sebastian, a skąd Ci przyszły do głowy takie pomysły? Oczywiście, jeśli będzie to jakieś uniwersalne soft-turbo to żaden silnik BMW tego nie polubi ale jeśli będzie odpowiednio dobrany zestaw to nie sprawie to silnikowi najmniejszego problemu.
m60 większe od vette? Hmmm, polemizowałbym...
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Nie będę się spierał w tej kwestii, ale miałem okazję dyskutować na ten temat z kolegą, który to będąc (moim zdaniem) bardzo dobrym mechanikiem, miał okazję przerabiać już trochę różnych BMW.
Z tego co pamiętam, problemy pojawiają się na przykład przy turbieniu vanosów, druga rzecz - gabaryty i kwestia upchnięcia tego (zależne oczywiście od modelu).

Zupełnie niezależnie od tego, w starszych silnikach np. legendarny i cudowny M106, w przypadku zwiększenia stopnia kompresji robi się nieciekawie...

Może nie do końca jest to zgodne z rzeczywistością, ale na pewno w jakiejś części... "Mówi się", że silniki BMW nie lubią być uturbiane, więc pewnie z palca wyssaną opinią to nie jest...

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:

bo vanosów się nie turbi tylko kompresoruje ;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

A to dobrze wiedzieć. :)

btw: Dlaczego? Co sprawia, że przy turbieniu pojawiają się kłopoty, a przy kompresorowaniu nie?

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
A to dobrze wiedzieć. :)

btw: Dlaczego? Co sprawia, że przy turbieniu pojawiają się kłopoty, a przy kompresorowaniu nie?

gdzieś mam dokładny opis tego i "+" i "-" przy okazji jak pogrzebię i odgrzebię to wrzucę cały artykuł
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

ok.
tak na marginesie - tak niektórzy narzekali jaki z dupy wątek, a tak jak przejrzałem forum, to mało jest wątków tak aktywnych, jak ten (pomijając "Twoje wymarzone BMW", czy "BMW", które uważam z racji nazwy chociaż z bzdurne)...

Innymi słowy: Tyle zabawy Wam dałem i nikt mi jeszcze za to nie zapłacił... :D
Adam Biegalski

Adam Biegalski Software Manager,
Net-Sat Media Sp. z
o.o. ESET,
F-Secure...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
ok.
tak na marginesie - tak niektórzy narzekali jaki z dupy wątek, a tak jak przejrzałem forum, to mało jest wątków tak aktywnych, jak ten (pomijając "Twoje wymarzone BMW", czy "BMW", które uważam z racji nazwy chociaż z bzdurne)...

Innymi słowy: Tyle zabawy Wam dałem i nikt mi jeszcze za to nie zapłacił... :D

My Ci faktury wystawimy za każdy napisany tutaj post ;)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

No nie jestem pewny, czy w tą stronę to może działać... :D
Adam Biegalski

Adam Biegalski Software Manager,
Net-Sat Media Sp. z
o.o. ESET,
F-Secure...

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Sebastian Andruszczak:
No nie jestem pewny, czy w tą stronę to może działać... :D
W takim razie ja zapewniam Cię, że tak i podejrzewam, że wszyscy, którzy napisali w tym wątku podpiszą się pod tym :)
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: swapy silników innych marek do BMW

E tam - nie znasz się... :D

W każdym razie przyznasz, że przez parę dni miałeś co robić przynajmniej na tym forum. :D

konto usunięte

Temat: swapy silników innych marek do BMW

Cytuje "....charakteryzuje się także idealnym rozłożeniem mas na obie osie w stosunku 50:50..." to z pierwszego lepszego opisu, źródło : http://www.autocentrum.pl/go/338__Nowy_wzorzec_-_BMW_s... I z tego co się orientuje jest tak od zawsze.

Następna dyskusja:

Tuning silników BMW




Wyślij zaproszenie do