konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

OK, dziękuję serdecznie za wszystkie informacje, wiem na czym stoję, dzisiaj zaczynam penetrację rynku i zapewne wkrótce zdecyduję się na nowe (używane) auto. W duchu dzielenia się informacją dam znać :)

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

1,8is to najwiekszy silnik jaki mozesz wstawić do tej budy bez większych przeróbek bo 2,0 to juz na innym dyfrze jest:)

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Wał nie koniecznie, natomiast skrzynia i dyfer maja inne przełożenia, przednie hamulce też będą inne. Do tego należy dołączyć dodatki, takie np jak ASC, które przy silniczku 1.6 i automacie nie wiem nawet czy jest a przy M52B28 się przydaje.
Mariusz J.

Mariusz J. Senior Graphic
Designer

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

w wale sa przeguby elastyczne, ktore nie wytrzymaja takiej mocy :)
Kamil S.

Kamil S. redaktor naczelny
tygodnika "Teraz
Toruń", Media
Regional...

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

tak z ciekawości, po ci wysokoaktonowa benzyna, która odpowiada tylko i wyłącznie za spalanie stukowe, a dzisiejsze benzyny 95 są w zupełności wystarczające?
dziwi mnie też to spalanie. Ja mam silnik 2,5 litra i mam takie samo spalanie jak ty w 1,6Kamil Sakałus edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 13:31
Tomasz B.

Tomasz B. Korporacja Prawno
Finansowa Feniks /
Kierownik Regionu

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Jakub Wasiak:
OK, dziękuję serdecznie za wszystkie informacje, wiem na czym stoję, dzisiaj zaczynam penetrację rynku i zapewne wkrótce zdecyduję się na nowe (używane) auto. W duchu dzielenia się informacją dam znać :)

Jak już przekładać taką pojemność to kupić anglika i komplet przełożyć, tak kumpel zrobił. Z resztą planuje go sprzedać jakoś na jesień, świetne zadbane autko.

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Kamil Sakałus:
tak z ciekawości, po ci wysokoaktonowa benzyna, która odpowiada tylko i wyłącznie za spalanie stukowe, a dzisiejsze benzyny 95 są w zupełności wystarczające?
dziwi mnie też to spalanie. Ja mam silnik 2,5 litra i mam takie samo spalanie jak ty w 1,6Kamil Sakałus edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 13:31

Niestety przy tankowaniu PB 95 spalanie rośnie do poziomu 14 litrów / 100 km. Zaznaczę w tym miejscu, że przy podróży do Chorwacji tankowałem (będąc na miejscu i jeżdżąc po drogach lokalnych) właśnie paliwo PB 95 i spalanie mieściło się w granicach 9 - 11 litrów. Dużo zależy od jakości paliwa, moim zdaniem nasza 95 jest w tyle za taką samą choćby w Chorwacji. Podróże do Austrii czy Niemiec ogólnie muszę tu pominąć bo jakość dróg i paliw determinują inne - o niebo lepsze - warunki eksploatacji samochodu.

Uważam, opierając się (wyłącznie niestety) na empirii, że tankując V-power omijam koszty serwisowania układu paliwowego, od ponad 50.000 kilometrów silnik trzyma obroty, pracuje prawidłowo, co widać chociażby przy wymianie oleju. Pół żartem pół serio - lubię również program lojalnościowy SMART, punkty nie kasują się z upływem czasu.

Kwestię spalania w Twoim aucie wyjaśnili koledzy kilka postów wcześniej, tak czy owak trochę Ci zazdroszczę :)

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Mariusz J.:
w wale sa przeguby elastyczne, ktore nie wytrzymaja takiej mocy :)


I te przeguby elastyczne są takie same do każdego silnika benzynowego oraz teoretycznie wzmocnione do dezela. Przejrzyj choćby w ofercie Febi, ten sam typ przegubu elastycznego jest w silnikach od 1.6 po 4.4 od E-21 po E-65. Do dezela wymiarowo są identyczne, o połowę droższe i jak by to sugerowała cena wzmocnione.

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

kup sobie 318d które pali w mieście 8 a na trasie 6 litrów.

kiedyś miałem 1.6 w mondeo i palił mi w mieście 10-12 a średnio 8. za mały silnik do średniej wielkosci auta.

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Piotr O.:
kup sobie 318d


Heheh, chcesz by kolega popełnił samobójstwo własną pięścią? :D
Chociaż nie powiem, masa po warszawie tak się telepie, że ostatnio objeżdżałem większość pojazdów, zwłaszcza przy starcie spod świateł Cytryną AX 1.4D - niektórzy z was zapewne nawet nie wiedzą jak taki kasztan wygląda :D
Ja się śmieję, ale to żałosne jest jak ludzie jeżdżą, a później się dziwią skąd korki są :/

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Jakub jak masz zdrowy silnik i zdrową budę to nie zmieniaj tak szybko wozu. Bo zmiana może być dużo droższa jak jakiś wałek się trafi co trzeba sporo do niego dołożyć. A tak znasz przynajmniej grata i wiesz co go boli:)
A najgorzej jest jak deszcz spadnie to to prawie nikt nie odważy się w stolicy powyżej 40 na godz jechac. Dobrym polonezem można wszystkich objechac:)

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Właśnie obycie z autem jest koronnym argumentem za pozostaniem przy tej mojej E36. Wiele podzespołów wymieniłem, szukałem brakujących elementów wnętrza (tj. zaślepki plastikowe i inne malutkie części), na każdy niepokojący szmer reagowałem wizytą w serwisie. Pomijam fakt, że buda jest w stanie bliskim doskonałości, wnętrze zawsze jest czyste i kiedy poświęcę godzinkę na sprzątanie tygodniowo wszystko lśni i cieszy oko. Z czystym sumieniem dbam o ten mój pojazd i moje decyzje w kierunku zmiany ewoluują - raczej skłaniałbym się wyłącznie ku zwiększeniu floty, wyłączając sprzedaż E36.

W kwestii wcześniej wspomnianej 320d - to nie jest zły pomysł: kiedy będę miał ochotę na jazdę rajdową przyda się BMW 3 ze znaczkiem M. W rodzinie jest jedna 320d w kombi i to jest auto eksploatowane od nowości (!) w Belgii (czekam już 2 lata aż kuzynka będzie się przesiadać na lepszy model i doczekać się nie mogę).

konto usunięte

Temat: Sposoby na oszczędną jazdę - silniki benzynowe, skrzynie...

Po tygodniu jazdy w stylu:
- dynamiczny start do 50 km/h a następnie delikatne rozpędzanie
- utrzymywanie założonej prędkości do max. 90 km/h przy 2,3 tys. obrotów na 5 biegu
- trasa bez przestojów (tj. unikałem korków) porannych - tak, by autko najdłużej się toczyło
- zaplanowane hamowanie tj. redukcja (przy autmacie moim - zwyczajnie zdejmowałem nogę z gazu)

Osiągnałem - z niemałym wysiłkiem - ale bardzo dobry wynik - 9,5 litra na 100 km. Tankowanie naturalnie na Shellu i V-Power Racing.

Jazda jak wyżej nie jest najprzyjemniejsza z uwagi na specyficzne niepisane zasady jazdy w mieście, niemniej na baku 50 litrów mogę zrobić ponad 500 km w miejsce 400 i to koronny argument za utrzymaniem takiego stylu.

Następna dyskusja:

Mam do sprzedania dwa silni...




Wyślij zaproszenie do