Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Witam nie wiem gdzie juz szukac pomocy wiec pisze tutaj. Posiadam Bmw e 46 z 2002r o pojemnosci 1.8 benzyna. silnik w tym aucie na wolnych obrotach chodzi jak diesel strasznie klekocze ale tylko wtedy jak sie dobrze rozgrzeje i do 2000 obr jest strasznym molem. Na początku pokazywal uszkodzona przeplywkie wiec ja wymienilem oczywiscie na taka sama ale to nic nie pomoglo.Jedyna dziwną rzeczą bylo to ze po odpieciu jakego kolwiek czujnika przelanczal sie w tryb awaryjny i normanie zaczynal pracowac ale tylko do ponownego odpalenia.Sprawdzone zostaly sondy lambda ,czujniki prawie wszystko. Pojechalem nawet do serwisu w olsztynie ale powiedzieli zebym wymienil olej bo bledow zadnych nie ma wiec klekot spowodowany jest za zadkim olejem. Byla to dla mnie szokiem ale wymienilem ten olej dla spokoju ale to nic nie pomoglo. Moze jest ktos kto moze mi pomuc.

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Przyczyna nie leży raczej w oleju... Silniki benzynowe 1,8 (m40 czy m43) nie należą niestety do zbyt udanych kostrukcji jeśli nie dba się o nie należycie (a w PL mało kto to robie niestety). O ile w m40 powodem klekotania jest w 99 wypadkach na 100 szybko ścierający się wałek rozrządu i kobyłki zaworowe to w m43 (podobno) ten problem wyeliminowano. Niemniej jednak to nie powinno wpływać na jego "mułowatość"... Z tego co napisałeś sądzę, że problemem mogą być świece/przewody WN lub ewentualnie cewka (jednak bardziej skłaniam się ku świecom i przewodom). Nie widzę również nic dziwnego w wyskakiwaniu błędów po odpięciu ktoregokolwiek z czujników - e46 jest nafaszerowane elektroniką jak dobry świniak truflami, więc to normalne że komp pokazuje błąd jak cokolwiek odpinasz.
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Dziekuje za podpowiedz ale swiece juz wymienilem i przewody sprawdzilem teraz wyskoczyl mi blod ze 1 i 2 soda lamda sie nie dogrzewaja. Silnika oznakowan nie znam dokladnie ale jezeli to walek razrządu to mam podwojny wydatek bo to 1.8 16v. dzisia mechanik wprowadzil go wymuszając po przez komputer wieksze cisnienie oleju i klekot ustompil ale trawlo to tylko dopuki nie zgasilem go i odpalimem ponownie, twierdzi ze to nie usterka mechaniczna ale nie jest pewjen.Juz sam nie wiem co mam robic.

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Jeśli 16V to jest to IS - dobry, trwały silnik - wałki raczej odpadają ze względu na wiek auta. Napisz jaki ma przebieg - mam pewne przypuszczenia, ale nie chcę strzelać w ciemno.

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

podaj 7 ostatnich znaków VIN to dowiemy się na 100% jaki tam silnik siedzi

EDIT
tak na szybko sprawdziłem, że tam jest raczej silnik N42 - bez vanosa (ktory mógłby sobie postukiwać ;) )

myślę, że warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju i obserwować jego zmianę od zimnego do ciepłego oleju, może już pompa oleju nie daje rady albo panewki bokiem puszczająMarek S. edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 12:10
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

przebieg 114000 tys. oznakowania sinika to n42 dzisiaj sprawdzilem
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

I tak do wypowiedzi Marka to mysle ze chyba cos jest z tym olejem bo jak jest zimny to klekot jest malo slyszalny dopiero jak sie dobrze rozgrzeje to zaczyna dobrze stukac.

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Robert Zaborowski:
I tak do wypowiedzi Marka to mysle ze chyba cos jest z tym olejem bo jak jest zimny to klekot jest malo slyszalny dopiero jak sie dobrze rozgrzeje to zaczyna dobrze stukac.

sprawdź separator oleju... czy przypadkiem nie jest walnięty i czy membrana nie puściła i czy olej powoli nie znika

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Popychacze zaworowe byc może.
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Panowie juz mam dosyc tego auta zostalo sprawdzone juz wszystko wymienilem wszystie sondy lamda poniewarz pokazywaly bledy i nadal to samo moze ktos zna jakiegos speca ktory moglby rozwiazac problem w moim autku

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Poszukaj w necie MCars, MOLO's Garage oraz numeru do niejakiego Baura - podjedziesz i zrobią Ci wszystko jeśli chodzi o BMW. Jedna uwaga - są z WarszawyKrzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 12.10.09 o godzinie 23:24
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Problem z silnikiem

diagnostyke silnika zrobic, nie u pana ziutka, ale u kogos kto ma interfejs, soft, i wie jak czytac wydruki z komputera.. potem zrobic to co komputer wskazuje jako uszkodzone.
potem popracowac nad ortografia.. :)
Hubert Jagieło

Hubert Jagieło żyć tak by po
śmierci znajomym się
nudziło

Temat: Problem z silnikiem

Krzysztof Pawłowski:
Poszukaj w necie MCars, [/edited]
MCars jest strasznie drogi , ja osobiście ich nie polecam

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

dławi się na wolnych obrotach?

u mnie na zimnym się dławił i nie chciał przyspieszać, w e36, 1.9 (chyba m43) wywalało sonde, ale koniec końców wymieniony został przepływomierz i ponownie sonda i już git było. Przez cały czas świeciła się kontrolka check engine.

W serwisie którym robiłem, a goście się w miarę znali, za każdym razem jako błąd pokazywało sondę, a sama wymiana sondy pomagała na kilka dni, jak juz nic nie pomoże, to radzę jechać do ASO, bo mają oprogramowanie dedykowane a nie zwykły carsoft.
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Bylem w serwisie BMw w Olsztynie jak wczesniej pisalem kazali wymienic olej i sprawdzic czy nie zasysa lewego powietrza bo ich komputer nic nie pokazal po paru dniach od wizyty u nich dopiero zapalila sie kontrolka od silnika nie mam jakos zaufania do ASO potrzebny jest spec od BMW.Pare dni temu nawez zalozylem gaz i jest to samo a na wet na gazie jeszcze gorzej.Ma bardzo male obroty a jak doda sie szybko gazu to sie dlawi.na benzynie tez.

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Robert Zaborowski:
Bylem w serwisie BMw w Olsztynie jak wczesniej pisalem kazali wymienic olej i sprawdzic czy nie zasysa lewego powietrza bo ich komputer nic nie pokazal po paru dniach od wizyty u nich dopiero zapalila sie kontrolka od silnika nie mam jakos zaufania do ASO potrzebny jest spec od BMW.Pare dni temu nawez zalozylem gaz i jest to samo a na wet na gazie jeszcze gorzej.Ma bardzo male obroty a jak doda sie szybko gazu to sie dlawi.na benzynie tez.

czujnik położenia obrotów biegu jałowego, separator albo wąż idący od separatora do silnika ma jakąś nieszczelność, to są najbardziej prawdopodobne objawy

profilaktycznie też weź sobie zdejmij klemy z akumulatora na 1,5h

jak to zawiedzie, to sprawdź cewki/kable, świece, czujnik temperatury powietrza, przepływkę, uszczelki pod kolektorem ssącym

konto usunięte

Temat: Problem z silnikiem

Hubert Jagieło:
Krzysztof Pawłowski:
Poszukaj w necie MCars, [/edited]
MCars jest strasznie drogi , ja osobiście ich nie polecam

Wiesz, wiedza i umiejętności kosztują.... Dobre i tanie wyklucza się z zasady :)
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Ale tu nie chodzi o pieniądze tylko o kogos kto jest w stanie naprawic auto tak zeby nie musiał wymienic pol samochodu bo to kazdy potrafi
Hubert Jagieło

Hubert Jagieło żyć tak by po
śmierci znajomym się
nudziło

Temat: Problem z silnikiem

a kolego z jakich rejonów ma być ten spec ???
Robert Zaborowski

Robert Zaborowski technik elektronik,
LG Electronics Mława
Sp. z o.o.

Temat: Problem z silnikiem

Mazowieckie warminsko-mazurskie

Następna dyskusja:

Problem z silnikiem




Wyślij zaproszenie do