Temat: Problem z elektryką w 525 TDS '93

Cześć wszystkim,

Proszę o pomoc - auto sprawowało się ładnie aż nagle wystąpiło kilka objawów awarii, wszystkie na raz:
- wyłaczenie silnika resetuje dzienny licznik km,
- nie mozna wlączyć ogrzewania tylnej szyby, klimatyzacji i obiegu wewnętrznego (po nacisnięciu przycisku brak reakcji, dioda zapala się na chwilę i gaśnie),
- nadmuch tylko gorącego powietrza, mimo ustawienia na max. chłodzenia - to najgorsze przy obecnych temperaturach:/.

Jakieś pomysły co się popsuło, oprócz tego że samochód?
Z góry dziękuję,
Agnieszka
Michał D.

Michał D. realizator /
producent, RMF FM

Temat: Problem z elektryką w 525 TDS '93

Agnieszka P.:
- nadmuch tylko gorącego powietrza, mimo ustawienia na max. chłodzenia - to najgorsze przy obecnych temperaturach:/.

Jakieś pomysły co się popsuło, oprócz tego że samochód?
Z góry dziękuję,
Agnieszka

odnośnie tego nawiewu.. prawdopodobnie uszkodzeniu uległy elektrozawory ogrzewania (dość częsta przypadłość w E32/E34) - naprawa na własną rękę jest możliwa, ale to trochę gimnastyki

Piszesz, że sterowanie nawiewem siadło.. hmmm masz automatyczną klimatyzację?
W przypadku uszkodzenia zaworów regulujących dwustrefowe ogrzewanie/klimatyzację - być może jednostka sterująca przechodzi w tryb awaryjny - tego niestety nie wiem, bo miałem u siebie manualną regulację nawiewów i ogrzewania.Michał D. edytował(a) ten post dnia 13.07.09 o godzinie 22:58

Temat: Problem z elektryką w 525 TDS '93

OK, dzięki.
Klimatyzacja jest dwustrefowa manualna - mam dwa pokrętła temperatury plus przyciski z lewej strony włączające ogrzewanie tylnej szyby, klimę i obieg wewn. Czy uszkodzenie elektrozaworów moze powodować całkowite wyłączenie tych przycisków? A reset licznika? Może błedem jest szukanie jednego źródla usterek ale podejrzane jest, ze padło wszystko na raz.
Michał D.

Michał D. realizator /
producent, RMF FM

Temat: Problem z elektryką w 525 TDS '93

Agnieszka P.:
OK, dzięki.
Klimatyzacja jest dwustrefowa manualna - mam dwa pokrętła temperatury plus przyciski z lewej strony włączające ogrzewanie tylnej szyby, klimę i obieg wewn. Czy uszkodzenie elektrozaworów moze powodować całkowite wyłączenie tych przycisków? A reset licznika? Może błedem jest szukanie jednego źródla usterek ale podejrzane jest, ze padło wszystko na raz.

Może najpierw sprawdź bezpieczniki - teraz nie pamiętam który to będzie 17,20,23,29 któryś z nich chyba - może to tylko problem bezpiecznika

Jeśli bezpieczniki są całe, by wykluczyć awarie panelu sterujacego ogrzewaniem/klimatyzacją - zrób prosty test. Silnik musi być rozgrzany. Wyłącz silnik. Ustaw temperaturę na 22st., otwórz maskę, najlepiej w garażu lub w jakimś cichym miejscu. Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu, ale nie uruchamiaj silnika; poproś kogoś, żeby posłuchał czy w momencie przekręcenia kluczyka stukają te elektrozaworki (znajdziesz je po lewej stronie komory silnika - patrząc od strony kierowcy, tuż obok zbiorniczka płynu hamulcowego, do elektrozaworków dochodzą gumowe węże z płynem chłodniczym)), potem kręć pokrętłami regulacji temperatury - jeśli słychać stukanie, chrobotanie elektrozaworów - znaczy, że panel sterujący działa i problem leży właśnie w elektrozaworach, które być może zawiesiły się, lub mają złamane iglice.

Z drugiej strony jednak - jeśli nie działa przycisk ogrzewania szyby, wew. obiegu i klimy - to zdaje się, cały panel stracił słuch...

Temat: Problem z elektryką w 525 TDS '93

Michał D.:
Może najpierw sprawdź bezpieczniki - teraz nie pamiętam który to będzie 17,20,23,29 któryś z nich chyba - może to tylko problem bezpiecznika

Jeśli bezpieczniki są całe, by wykluczyć awarie panelu sterujacego ogrzewaniem/klimatyzacją - zrób prosty test. Silnik musi być rozgrzany. Wyłącz silnik. Ustaw temperaturę na 22st., otwórz maskę, najlepiej w garażu lub w jakimś cichym miejscu. Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu, ale nie uruchamiaj silnika; poproś kogoś, żeby posłuchał czy w momencie przekręcenia kluczyka stukają te elektrozaworki (znajdziesz je po lewej stronie komory silnika - patrząc od strony kierowcy, tuż obok zbiorniczka płynu hamulcowego, do elektrozaworków dochodzą gumowe węże z płynem chłodniczym)), potem kręć pokrętłami regulacji temperatury - jeśli słychać stukanie, chrobotanie elektrozaworów - znaczy, że panel sterujący działa i problem leży właśnie w elektrozaworach, które być może zawiesiły się, lub mają złamane iglice.

Z drugiej strony jednak - jeśli nie działa przycisk ogrzewania szyby, wew. obiegu i klimy - to zdaje się, cały panel stracił słuch...

qrcze, wyglada ze to panel - bezpieczniki sprawdzone a przy tym teście3 nie slychać stukania elektrozaworów...
wielkie dzięki za pomocAgnieszka P. edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 00:05

Następna dyskusja:

Sprzedam BMW 525 tds




Wyślij zaproszenie do