konto usunięte

Temat: Padł silnik?

E46 320d. Zakopcił mocno, stracił moc i tak przejechał kilka km. Potem przy próbie odpalenia już nie odpalił. Najbliższy złodziejski serwis na oko postawił diagnozę "zatarty silnik", "ściągamy głowicę, a najlepiej niech Pan szuka nowego silnika". Auto nie moje, ale wiem, że nie podpinali pod kompa, tylko na sucho diagnoza. Ktoś może ma jakies pomysły co mogło się stać? Pewnie 100 możliwości? ;)

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Te mocne kopcenie i utrata mocy wskazuje jak dla mnie na konieczność remontu silnika właśnie pod kątem uszczelki pod głowicą.

A jak z układem chłodzenia, tj. nie było np. wycieku i poziom płynu był w normie?
Podobną sytuację z objawami jak wspomniane miałem przy awarii układu chłodzenia - silnik się niestety zatarł, ale to nie było BMW ;)

Być może - ale to tak na 10% szans - z tej puli: wykrzaczyło się coś np. w sterowaniu (komputer) lub padł katalizator co spowodowało lawinę błędów i ograniczenie mocy. Występowały bodajże dwa katalizatory - stąd mój pomysł, sporo od nich zależy.

Swoją drogą szkoda auta - to jeden z moich ulubionych modeli.Jakub Wasiak edytował(a) ten post dnia 10.06.10 o godzinie 12:30

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Adrian S.:
E46 320d. Zakopcił mocno, stracił moc i tak przejechał kilka km. Potem przy próbie odpalenia już nie odpalił. Najbliższy złodziejski serwis na oko postawił diagnozę "zatarty silnik", "ściągamy głowicę, a najlepiej niech Pan szuka nowego silnika". Auto nie moje, ale wiem, że nie podpinali pod kompa, tylko na sucho diagnoza. Ktoś może ma jakies pomysły co mogło się stać? Pewnie 100 możliwości? ;)


jaki kolor dymu ? pewnie turbina padła. Popiąć do kompa, sprawdzic czy są błędy ciśnienia doładowania.

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Marek S.:
Adrian S.:
E46 320d. Zakopcił mocno, stracił moc i tak przejechał kilka km. Potem przy próbie odpalenia już nie odpalił. Najbliższy złodziejski serwis na oko postawił diagnozę "zatarty silnik", "ściągamy głowicę, a najlepiej niech Pan szuka nowego silnika". Auto nie moje, ale wiem, że nie podpinali pod kompa, tylko na sucho diagnoza. Ktoś może ma jakies pomysły co mogło się stać? Pewnie 100 możliwości? ;)


jaki kolor dymu ? pewnie turbina padła. Popiąć do kompa, sprawdzic czy są błędy ciśnienia doładowania.

Wiadomo, że padła turbina, wtłoczyło olej do silnika. Diagnoza.. pokrzywione zawory, głowica do planowania, turbo do wymiany i koszt 8k zł. Mogło to aż takie szkody wyrzadzić w silniku?

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Adrian S.:
Marek S.:
Adrian S.:
E46 320d. Zakopcił mocno, stracił moc i tak przejechał kilka km. Potem przy próbie odpalenia już nie odpalił. Najbliższy złodziejski serwis na oko postawił diagnozę "zatarty silnik", "ściągamy głowicę, a najlepiej niech Pan szuka nowego silnika". Auto nie moje, ale wiem, że nie podpinali pod kompa, tylko na sucho diagnoza. Ktoś może ma jakies pomysły co mogło się stać? Pewnie 100 możliwości? ;)


jaki kolor dymu ? pewnie turbina padła. Popiąć do kompa, sprawdzic czy są błędy ciśnienia doładowania.

Wiadomo, że padła turbina, wtłoczyło olej do silnika. Diagnoza.. pokrzywione zawory, głowica do planowania, turbo do wymiany i koszt 8k zł. Mogło to aż takie szkody wyrzadzić w silniku?

Niestety mogło - tam są ogromne prędkości obrotowe ze spinem który powoduje ogromne zniszczenia w razie awarii mechanizmów.

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Adrian S.:

Wiadomo, że padła turbina, wtłoczyło olej do silnika. Diagnoza.. pokrzywione zawory, głowica do planowania, turbo do wymiany i koszt 8k zł. Mogło to aż takie szkody wyrzadzić w silniku?

mogło nawet większe, choć troche dziwią mnie pokrzywione zawory. Jeśli wtłoczyło olej do cylindrów to należy pamiętać iż, olej jest cieczą nieściśliwą, w momencie próby kompresji w cylindrze w silniku robi się kaszana nawet z możliwością zgięcia korb, wybicia dziury w bloku (z tych powodów należy niedopuszczać do długiej jazdy z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, woda może poczynić takie same uszkodzenia, tylko polonez potrafił jechać z dwoma cylindrami wypełnionymi do połowy wodą i kończyło się tylko na wymianie uszczelki pod głowicą :D

Podany koszt pewnie zawiera regenerację turbo i generalnie tanie części za pewne bo cena nie jest jakaś wysoka. Samo nowe turbo z wymianą to jakieś 5-6tys zł.

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Adrian S.:
E46 320d. Zakopcił mocno, stracił moc i tak przejechał kilka km. Potem przy próbie odpalenia już nie odpalił. Najbliższy złodziejski serwis na oko postawił diagnozę "zatarty silnik", "ściągamy głowicę, a najlepiej niech Pan szuka nowego silnika". Auto nie moje, ale wiem, że nie podpinali pod kompa, tylko na sucho diagnoza. Ktoś może ma jakies pomysły co mogło się stać? Pewnie 100 możliwości? ;)


bo jak w Polsce jest auto do naprawy i nie wiadomo co z nim jest to u mechanika jest święto, bo jest co rozbierać.
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: Padł silnik?

Marek S.:
choć troche dziwią mnie pokrzywione zawory. Jeśli wtłoczyło olej do cylindrów to należy pamiętać iż, olej jest cieczą nieściśliwą, w momencie próby kompresji w cylindrze w silniku robi się kaszana nawet z możliwością zgięcia korb (...)
może i nieściśliwą, ale palną. Podejrzenie pokrzywienia zaworów mogło się wziąć z rozbiegania silnika, który zasysał sobie olej silnikowy przez uszkodzoną turbosprężarkę.Łukasz Pawłowicz edytował(a) ten post dnia 10.06.10 o godzinie 18:04

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Łukasz Pawłowicz:

może i nieściśliwą, ale palną. Podejrzenie pokrzywienia zaworów mogło się wziąć z rozbiegania silnika, który zasysał sobie olej silnikowy przez uszkodzoną turbosprężarkę.Łukasz Pawłowicz edytował(a) ten post dnia 10.06.10 o godzinie 18:04

racja, z tym, że to rozbieganie silnika to chyba byłoby zauważone przez właściciela ? w swoim czasie laguny II cierpiały na tą przypadłość - padały turbiny, silnik zalewało olejem i wkręcały się tak wysoko, że silnik kompletnie się rozsypywał
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: Padł silnik?

Z mojego doświadczenia padła turbina. Silnik zassał olej który dostał samozapłonu. Pogięło zawory i pozamiatane. Regeneracja głowicy maxymalnie 1000pln, kpl uszczelek + robota około 1500pln, nowa turbina od 3400-4400pln (zalezy z jakiego źródła)kpl uszczelek do montazu turbiny + węzyki + wymiana 500pln i wynik jest prosty 6400-7400pln. A jeszcze świeży olej, filtry i separator oleju.Adam Tomasz Kunc edytował(a) ten post dnia 11.06.10 o godzinie 21:19

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Turbinę można zregenerować (jeśli się da) za 500-700zł lub za podobną kase kupić używaną.
Dariusz P.

Dariusz P. częściowiec

Temat: Padł silnik?

500zł za regeneracje to coś mało.

nie napisałeś też który to silnik 150KM czy ten starszy...

8000 to sporo, chyba że wstawiłeś do ASO

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Nie ma znaczenie maraka, model i typ turbiny, tym bardziej pojazdu. Turbiny mają zasadniczo jednakową budowę, gdyż są po prostu uniwersalnym urządzeniem, jak alternator.
http://moto.allegro.pl/item1091857140_regeneracja_turb...
Dariusz P.

Dariusz P. częściowiec

Temat: Padł silnik?

ta "regeneracja" to raczej czyszczenie turbiny.......
ani słowa o łopatkach które powyginane są we wszystkie strony.
Marcin F.

Marcin F. Inżynier Elektronika
i Telekomunikacja

Temat: Padł silnik?

Mozesz napisac jaki silnik jak 136 ps to mam sie czego bac a jak 150 ps to wiem czegos sie ustrzegac.
Ogolnie to jak turbo pada dobrze silnik na biegu wygasic inaczej olej wypije z silnika.

Co do regeneracji poniewaz oba modele 320d posiadaja smienna geometrie Garet-a polecany zaklad:
http://www.turbo-tec.eu/pl/

Wiec model ma znaczenie bo turbo ze zmienna geometria dziala inaczej i trudo jest je zregenerowac.

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

z tymi cenami napraw to powoli doganiamy zachód, niedługo auto z uszkodzonym silnikiem będzie szło na złom albo na wschód...

mi za naprawe silnika zaśpiewali od 5000 do 15000(ASO) za reno 1.9 zatarty na panewkach

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Piotrek - z niektórymi cenami za usługi serwisowe przegoniliśmy już "zachód" (tak BMW jak i np. Volvo).
Znajomy z S40 jeździ do Wiednia, ja o ile akurat terminy pokrywają się z pobytem w Monachium też wolę zrobić tam - cena jest przynajmniej prawie taka sama (bywała i niższa;) ) a mam poczucie (a to dla mnie jest względnie ważne), że jakość tego co zrobiono i podejście do mnie jako klienta są lepsze.
Przyklad: zalozenie alarmu w S40 - jedno z ASO Polski południowej - 2750, Wiedeń - po przeliczeniu - ok. 2300 (ten sam sprzęt). Ostatnia wymiana oleju, filtry + "mały przegląd" mojej 523i w DE wyszedł mnie ok 1100 (ze zniżką, ale jednak), w PL za to samo chciano prawie 1300 (zł oczywiście).
Chociaż przyznam, że ostatnio miejscowe mi ASO BMW w PL zaczyna o mnie bardzo dbać - czym mnie miło zaskakuje:) Reklamy robił im na razie nie będę - może za jakiś czas się o to pokuszę :)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 04.07.10 o godzinie 22:28
Dariusz P.

Dariusz P. częściowiec

Temat: Padł silnik?

no niestety zgodze się z tymi cenami.
Części do Opla są droższe w PL niż np w Niemczech. Miałem klientów, którzy wielokrotnie podawali przykład - "ile u mnie ile u nich".
mało tego to w PL GM ma taką zasade, że im więcej sprzedaje częsci diler tym taniej kupuje. dlatego ceny w aso są różne. W Niemczech tego GM nie robi.
BMW w Polsce chyba ma jednakowe ceny we wszystkich salonach.

aha, w Polsce żarówka ksenonowa nie jest na gwarancji a w Niemczech jest ;)

odnośnie BMW. Jest chyba teraz promocja na przegląd 12 pkt w aucie za 69zł. dotyczy modeli e46 e39 e38. do tego kładą (tu nie pamiętam) ~12% na częściDariusz P. edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 10:46
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: Padł silnik?

Dariusz P.:
aha, w Polsce żarówka ksenonowa nie jest na gwarancji a w Niemczech jest ;)
Dlatego mają kryzys ;)Adam Tomasz Kunc edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 22:07

konto usunięte

Temat: Padł silnik?

Byłem na urlopie, więc nie mogłem się ustosunkować do niektórych pytań. A więc okazało się, że padła turbina, ale nic więcej nie zostało uszkodzone, łopatki, ale te które "wiały" w drugą stronę. Serwis, który wycenił naprawę na 8k, to byłe ASO BMW, ale odebrano im autoryzację (Gliwice), czemu wcale się nie dziwię. Niepotrzebnie zdejmowana głowica, po diagnozie turbo wszystko powinno być wiadome. Ale cóż.. najłatwiej naciągnąć nieświadomego klienta i niech płaci.

PS.
Silnik to 150ps.

Następna dyskusja:

SPRZEDAM BMW 320 Silnik R6 ...




Wyślij zaproszenie do