Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Krzysztof Pawłowski:
Pokaż mi w PL drogę po której można jechać 180 bez stwarzania zagrożeń dla siebie lub innych to oddam Ci moje e30 m30b35 za darmo... Nie mówię o torach wyścigowych tylko o drodze w PL! Ewentualnie udowodnij mi ową "rozsądność" takiej jazdy....
no.. tez mysle ze powinienes Markowi oddac to auto..
Krzysztof T.

Krzysztof T. Konsultant /
projektant
oprogramowania

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

A z uszczelkami przykra sprawa. Szczerze wierzę, że to przeszkadza.

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Tomasz Serwański:
Krzysztof Pawłowski:
Pokaż mi w PL drogę po której można jechać 180 bez stwarzania zagrożeń dla siebie lub innych to oddam Ci moje e30 m30b35 za darmo... Nie mówię o torach wyścigowych tylko o drodze w PL! Ewentualnie udowodnij mi ową "rozsądność" takiej jazdy....
no.. tez mysle ze powinienes Markowi oddac to auto..

Ja jakoś tak nie uważam :) Nadal sądzę, że taka prędkość bezpieczna nie jest...
Pocztajcie wspaniałą książkę Pana Sobiesława Zasady pt: "Prędkość bezpieczna" i będziecie wiedzieć o co mi chodzi. Pomijam fakt, że została napisana zanim jeszcze ktokolwiek słyszał o ESP, ASR itp ale rady zawarte w niej są ponadczasowe....

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Krzysztof T.:
Jak by to powiedzieli indianie: "mówisz jak stara, bezzębna kobieta" :-)

No, spodziewałem się lepszej riposty :P OK, jeździj dalej 180 i więcej km/h. Jak kiedyś usłyszę albo obejrzę komunikat w stylu: "dziś przed Wyszkowem miało wypadek BMW prowadzone przez Pana Krzysztofa T., właściciela własnej firmy. Kierowca zginął na miejscu, szacowana przez Policję prędkość samochodu to ponad 180km/h" to się nie zdziwie i wypiję za Twoje zdrowie... Bez urazy - nie życzę Ci śmierci czy coś. Po prostu nadal uważam rozwijanie takich prędkości w PL za szczyt głupoty, niezależnie od posiadanego auta... Nie twierdzę, że jestem święty i zawsze trzymam się prędkości ze znaków - oczywiście, że nie :) Takie twierdzenie byłoby hipokryzją. Jednak po obejrzeniu na własne oczy kilku wypadków (śmiertelnych) na owych "bezpiecznych" odcinkach osób które jechały z osławioną normalną i bezpieczną prędkością nabrałem nieco pokory i dostosowuje prędkość do polskich dróg to raz, do własnych umiejętności to dwa i dopiero na końcu do możliwości auta... Każdy z Was, tych którzy bronią tak tych "bezpiecznych" prędkości wychwala wynalazki typu ESP, ASR, ABS itp - wzięliście pod uwagę, że to tylko elektronika, która może się w każdej chwili skaszanić? Wystarczy, że przepali się malutki bezpiecznik, urwie się kabelek, komputer dostanie szmergla czy spadnie konektor - co wtedy? Co Wam dadzą te wszystkie unowocześnienia? Poradzicie sobie bez nich? Macie to w Swoich autach - super, lubicie takie nowinki to tylko pogratulwać :) Ja osobiście jednak jestem zwolennikiem samochodów, w których kierowca a nie metry kabelków, setki układów scalonych i czujników nimi steruje :)

PS. odbiegliśmy od tematu - gwiżdżące uszczelki są denerwujące, ale wiele bawar bez rantu na szybach ma to nawet przy niższych prędkościach - znam to z autopsji bo poza touringiem mam też moją zmorę finansową czyli cabrio z 1990 na szerokiej lampie z przeswapowaną ETĄ, którego odbudowa zajęła mi ponad rok i XXXX kasy, znajomi w e36 (cabrio czy coupe) i też to odnotowali, sąsiadka ma Mitsu Eclispe - też to samo :( Sądzę, że nie jest to kwestia akurat BMW tylko każdego auta bez rantu szyby w drzwiach, no i oczywiście prędkości....

Kolega pytał o radę co z tym zrobić - proszę bardzo, juz odpowiadam: jeździć z mniejszą prędkością :PPPPKrzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 21:13

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

bezramkowe szyby w nissanie nie wydają żadnych dźwięków do 235kmh ;)

PS. odbiegając od tematu - ja nigdzie nie wychwalam elektronicznych wynalazków, sam uważam, że potrafią bardzo negatywnie zaskoczyć kierowcę, szczególnie takiego który bez nich sobie nie poradzi (np abs na "tarce" przed skrzyżowaniem czy na śniegu potrafi znacznie wydłużyć drogę hamowania), w nowych bmw brakuje mi szpery mechanicznej bo to elektroniczne g.o często przeszkadza. Mając ESP należy pamiętać, że ESP nie naciąga praw fizyki ale jest z drugiej stony bardzo przydatny na niewprawnego kierowcy, jakich jest większość. Kiedyś widziałem taki fajny test - auto jedzie prosto, w pewnym momencie najeżdża na płytę która wprowadza go w poślizg w jedną albo w drugą stronę, w teście brało udział chyba ze 3-4 kierowców. Auto Fabia bodajże z ESP i bez ESP. kierowcy którzy nie poradzili sobie bez ESP i kończyło się to obrotem auta i wypadnięciem z toru jazdy, z ESP przejechali przeszkodę praktycznie bezboleśnie. Ale co najmniej jeden z nich przejechał bez problemu zarówno z jak i bez ESP.

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

ja mam z4 3.0i cabrio i powyżej 160 kmh uszczelki mi świszczą, ale to niestety domena cabrioletów.... a w Polsce nie udało mi się jechać szybciej niż 257km/h (gps) - niestety ograniczenia technologii zastosowanej w aucie nie pozwoliły na więcej... autostrada stryków-Poznań... ciemna noc i dłuuuuuuga prosta.

PS. Jeżeli to czyta jakiś policjant z drogówki, to oczywiście żart... przecież każde dziecko wie, że bmw fabrycznie ogranicza prędkość na wartości 250 kmh... oczywiście na polskich drogach nie da się tego sprawdzić.

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Krzysztof Pawłowski:
Krzysztof T.:
Jak by to powiedzieli indianie: "mówisz jak stara, bezzębna kobieta" :-)

No, spodziewałem się lepszej riposty :P OK, jeździj dalej 180

Stary! lepiej dać sobie spokój i uważać żeby nie zginąć trafiony przez jednego z wielu takich "bezpiecznych" kierowców (którym nota bene parkowanie tyłem często sprawia problem nie do przejścia). Kolega którego skrytykowałem odpisał mi na priva samymi frazesami - bo przecież rozsądnych argumentów nie ma.
Cieszę się jednak że nie jestem tu sam. Pozdr

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Maciek - ja również mam nie lada radochę, że nie jestem sam w moim/naszym podejściu :) Mimo, że moje autko/autka rozwijają "nieco" większą prędkość niż owe, sławetne (bezpieczne) 180km/h - po prostu uważam, że trzeba ją dostosować do warunków i umiejętności - to wszystko.....
PS. ŚP. Mariam Bublewicz uważał tak samo - zamiary na możliwości, a póki co w PL nie ma lepszego niż ON.....Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 31.08.09 o godzinie 19:57

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Maciej K.:
Krzysztof Pawłowski:
Krzysztof T.:
Jak by to powiedzieli indianie: "mówisz jak stara, bezzębna kobieta" :-)

No, spodziewałem się lepszej riposty :P OK, jeździj dalej 180

Stary! lepiej dać sobie spokój i uważać żeby nie zginąć trafiony przez jednego z wielu takich "bezpiecznych" kierowców (którym nota bene parkowanie tyłem często sprawia problem nie do przejścia). Kolega którego skrytykowałem odpisał mi na priva samymi frazesami - bo przecież rozsądnych argumentów nie ma.
Cieszę się jednak że nie jestem tu sam. Pozdr

parkować tyłem umiem, i praktycznie tylko tak parkuję, także z dwuosiową przyczepą.
nie wiem jakie by miały to być rozsądne argumenty a co to są frazesy, bo tak jak pisałem, ja nie jestem z tych co grzeją na złamanie karku, bo uważam to za głupotę. Życzę spotkania ze mną na trasie, najlepiej w charakterze poprzedzającego, auta, moge zagwarantować, że zaskoczyłbym spokojną i opanowaną jazdą

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Krzysztof Pawłowski:
Maciek - ja również mam nie lada radochę, że nie jestem sam w moim/naszym podejściu :) Mimo, że moje autko/autka rozwijają "nieco" większą prędkość niż owe, sławetne (bezpieczne) 180km/h - po prostu uważam, że trzeba ją dostosować do warunków i umiejętności - to wszystko.....
PS. ŚP. Mariam Bublewicz uważał tak samo - zamiary na możliwości, a póki co w PL nie ma lepszego niż ON.....Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 31.08.09 o godzinie 19:57
No tutaj się nie zgodzę - był gość na jego poziomie i też niestety odszedł. Na przejeździe kolejowym.

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Marek Skiba:
Maciej K.:
Krzysztof Pawłowski:
Krzysztof T.:
Jak by to powiedzieli indianie: "mówisz jak stara, bezzębna kobieta" :-)

No, spodziewałem się lepszej riposty :P OK, jeździj dalej 180

Stary! lepiej dać sobie spokój i uważać żeby nie zginąć trafiony przez jednego z wielu takich "bezpiecznych" kierowców (którym nota bene parkowanie tyłem często sprawia problem nie do przejścia). Kolega którego skrytykowałem odpisał mi na priva samymi frazesami - bo przecież rozsądnych argumentów nie ma.
Cieszę się jednak że nie jestem tu sam. Pozdr

parkować tyłem umiem, i praktycznie tylko tak parkuję, także z dwuosiową przyczepą.

A ja CS+N czyli VolvoFH16 z chłodnią Schmitza - i co z tego Marku? Dwuosiówka? Hmmmmmm - i tyle w tym temacie :)
nie wiem jakie by miały to być rozsądne argumenty a co to są frazesy, bo tak jak pisałem, ja nie jestem z tych co grzeją na złamanie karku, bo uważam to za głupotę. Życzę spotkania ze mną na trasie, najlepiej w charakterze poprzedzającego, auta, moge zagwarantować, że zaskoczyłbym spokojną i opanowaną jazdą

I chwała Ci za to! Ale może niekoniecznie 180km/h z tą przyczepką....

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Krzysztof Pawłowski:
Kto o zdrowych zmysłach jeździ z taką prędkością????

ja... nawet z większą... dużo większą ;p
Sławek M.

Sławek M. właściciel, FHU
Mados

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

prędkość to rzecz względna dla niektórych 80 km/h jak widać to już kres możliwości kierowcy lub samochodu, a dla innych 200 km/h to podróżowanie całkiem bezpieczne i przyjemne. Wszystko zależy od okoliczności i doświadczenia. Najważniejsze to nie wyłączać myślenia.

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Co do świstów, to raczej uszczelki. Wymień na nowe i dbaj o nie zimą, bo znowu będzie świstało.

Co do prędkości, to ja lubię :) A niebezpieczeństwo stwarzają głównie obrońcy środkowych linii albo pozostałe przygłupy jeżdżące lewym pasem. Lewy pas jest tylko do wyprzedzania!!!

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

hehe - Wasze dywagacje Panowie (i Panie) podsumuję wklejając jednego linka:
http://www.stupidedia.org/stupi/BMW_(Auto)

Szczególnie poczytajcie "Modellpalette" i Herrschaft der Autobahn :)
Mimo wszystko coś w tym opisie jest wspólnego z rzeczywistością :)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 12.09.09 o godzinie 21:55

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Piotr Jędrkowiak:
hehe - Wasze dywagacje Panowie (i Panie) podsumuję wklejając jednego linka:
http://www.stupidedia.org/stupi/BMW_(Auto)

Szczególnie poczytajcie "Modellpalette" i Herrschaft der Autobahn :)
Mimo wszystko coś w tym opisie jest wspólnego z rzeczywistością :)

Proszę o tłumaczenie - niestety ja po niemiecku sobie nie poczytam :(Bogusław Bryniak edytował(a) ten post dnia 25.09.09 o godzinie 22:35
James Hancock

James Hancock Co-founder at
Organic Project

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Ciekawy temat - i ten docelowy i ten doczepiony do głównego :-)

Ja w Toyocie MR-2 nie miałem problemu ze świstami, w BMW Z3 niestety już tak, aczkolwiek pojawiały się przy jakieś 160 ale przy 200 było tak samo. Ale i tak bardzo przyjemnie wspominam ten samochód, który był jednym z najwygodniejszych roadsterów jaki znam dla moich 192cm wzrostu.

Co do prędkości, uważam, że zdania jakie tu czytałem są za bardzo ogólne w jedną i drugą stronę, kiedy temat jest bardziej złozony niż "tak" lub "nie". Dam przykład:

Przez rok miałem VW Ogórek rocznik '77 - jazda nawet na autostradzie tym samochodem ponad 100km/h była niebezpieczna.

Obecnie jeźdżę służbową Astrą o oszałamiającej mocy 90KM w dieslu - 180 to jest bardzo wysoka prędkość tym samochodem, do osiągnięcia tylko na prostym odcinku autostrady z górki (zresztą
fabrycznie jedzie 170, tyle, że liczniki kłamią). 180 to ogromna
i niebezpieczna prędkość tym samochodem, bo jak się ją osiągnie już szkoda człowiekowi potem zwalniać po takim wysiłku.

W drugim samochodzie Volvo V50 2,0d 180km jest nierozsądne w mieście, ale np na autostradzie czy drodze ekspresowej (oczywiście
na prostym odcinku w dobrej widoczności bez ruchu) się zarówno szybko osiąga tą prędkość jak i szybko z niej hamuje. Taka jazda może nie jest arcymądre, ale nie uważam, że też idiotyczne tym akurat samochodem (jak się umie szybko reagować na rózne nieprzewidziane ewentualności, i ma się dobre tarcze i klocki).

Wcześniej miałem Volvo S40 T4 200km - 180 to przez pomyłkę osiągałem zagadając się przez telefon jedząc kanapkę na razowym chlebie.

Jaki wniosek? Wszystko zależy od umiejętności kierowcy, samochodu, drogi i warunków. W Polsce jest już trochę (dosłownie) autostrad, więc 180 można bezpiecznie osiągnać nie wyjeżdżając do Niemiec.

Nie twierdze oczywiście że jest to zawsze bezpieczne, i na pewno nie w mieście lub na zwykłej drodze w dużym ruchu, ale przy trochę
zdrowym rozsądku nie musi to byc od razu zabójcze... W końcu to nie predkość zabija, lecz nagłe niekontrolowane hamowanie z tej
prędkości...James Hancock edytował(a) ten post dnia 06.10.09 o godzinie 22:48

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

paweł kubalski:
niestety w e92 nie ma ramek okiennych i przy większych prędkościach podciśnienie odciąga szyby od uszczelek i zaczyna się gwizd, czy ktoś ma na to sposób?

No... pomijając aspekty bezpieczeństwa... to u mnie tak gwizdało przez uszczelkę prawych drzwi, do tego stopnia, że po wyżej 200 delikatnie wiało do środka, wymieniłem komplet uszczelek na prawych drzwiach i jest cacy.

Oczywiście na autobanie testowałem.

konto usunięte

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Tylko wymiana Cie ratuje. Wada może być i w uszczelce jak też w jej wklejeniu. Miałam to samo w cabrio. Kwestia nie do sprawdzenia i nie do naprawienia , jedynie wymiana na nową.
No chyba, że zakleisz pianką montarzową do okien ;-P
Co do kwestii prędkości, no comments ;-P
Marlena P.

Marlena P. Przedstawiciel
Handlowy, Videojet
Technologies Sp. z
o.o.

Temat: e92 gwiżdżące szyby powyżej 180 km/h

Dominik Lipiec:
paweł kubalski:
hamerykancka to z4 a zresztą nigdy więcej bmw, 3 razy wymieniali mi szybę, uszczelkę i podnośnik, gnoje chcieli do f1 i bokiem faszystom wyszło

hm...a ja troche zaluje ze na finansowa studnie bez dna - e-46 m power - sie nie zdecydowalem...

to ciekawe ze ta marka wzbudza tak skrajne emocje, jedni rozplywaja sie z zachwytu,inni tona w rozpaczy...

wlasnie rozwazam zanabycie z3, prosze przekonujcie mnie ze warto :D

witaj ..
kobiety zapewne nie wysluchasz .. :-) ale co tam .. ! :-)
uwazam ze z3 jest totalnie nie-meskim autem .. obstawialabym wlasnie bardziej e46 m power, sprawdzic dokladnie i kupowac :-) posiadam e46 a tylko z m pakietem .. ;-( dobre i to :-)

pozdrawiam :-)
marlena

Następna dyskusja:

BMW 335i E92 (twin-turbo 30...




Wyślij zaproszenie do