konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Witam,

Mam problem z automatem w powyższym aucie. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym,samochód słabo przyspiesza. Powiedziano mi, że ma to związek własnie z przejściem w tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów. Jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia oraz że komputer ją przełączył w tryb awaryjny Proszę o poradę i namiary na dobry warsztat w w-wie lub okolicach.

dziękuję ;-)

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Jerzy Malinowski:
Witam,

Mam problem z automatem w powyższym aucie. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym,samochód słabo przyspiesza. Powiedziano mi, że ma to związek własnie z przejściem w tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów. Jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia oraz że komputer ją przełączył w tryb awaryjny Proszę o poradę i namiary na dobry warsztat w w-wie lub okolicach.

dziękuję ;-)

W kwestii słabego przyspieszenia - potwierdzam, to efekt trybu awaryjnego.
Tryb ten powinien wyłączyć się po wyłączeniu silnika na dłużej niż 5 sekund, chyba, że komputer w e46 inaczej rozwiązuje tę kwestię - tu nie mam pewności stuprocentowej.
Nie jestem w stanie odnieść się do kwestii chłodnicy skrzyni - wydawało mi się bowiem, że jest to zamknięty układ właśnie i tylko dla oleju w skrzyni i że płyny silnika nie mają tu nic do rzeczy...
Swoją skrzynię (również automat) serwisowałem w BMW Osowiecki, na szczęście dla mnie skutecznie.
http://www.serwisbmwosowiecki.plJakub Wasiak edytował(a) ten post dnia 14.06.10 o godzinie 16:13
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: e46 automat - problem

dobrych warsztatow naprawiajacych skrzynie automatyczne w wawie i okolicach brak, najmniejszym zlem jest wedlug mnie Olczak z Nadarzyna (automat.pl)

Jerzy Malinowski:
Witam,

Mam problem z automatem w powyższym aucie. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym,samochód słabo przyspiesza. Powiedziano mi, że ma to związek własnie z przejściem w tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów. Jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia oraz że komputer ją przełączył w tryb awaryjny Proszę o poradę i namiary na dobry warsztat w w-wie lub okolicach.

dziękuję ;-)
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: e46 automat - problem

Wnioskuję, że cieknie chłodnica oleju ASB co spowodowało niski poziom oleju i przejście w tryb awaryjny. Proponuję nie jeździć samochodem, tylko wezwać lawetę i do warsztatu, który uznasz za słuszny.

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Adam Tomasz Kunc:
Wnioskuję, że cieknie chłodnica oleju ASB co spowodowało niski poziom oleju i przejście w tryb awaryjny. Proponuję nie jeździć samochodem, tylko wezwać lawetę i do warsztatu, który uznasz za słuszny.

Panie Adamie - z niezaspokojonej ciekawości: czy olej silnika mógł "wlać" się do skrzyni? Wg mojej wiedzy nie, jak braknie oleju w skrzyni trzeba zrobić tęgą dolewkę, ale tam chyba nie konstrukcyjnie możliwości, żeby olej z silnika mieszał się z przekładniowym... I jeszcze jeden drobiazg - naprawia Pan takie skrzynie? To warto wiedzieć u źródła :)

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Jakub Wasiak:
Jerzy Malinowski:
Witam,

Mam problem z automatem w powyższym aucie. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym,samochód słabo przyspiesza. Powiedziano mi, że ma to związek własnie z przejściem w tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów. Jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia oraz że komputer ją przełączył w tryb awaryjny Proszę o poradę i namiary na dobry warsztat w w-wie lub okolicach.

dziękuję ;-)

W kwestii słabego przyspieszenia - potwierdzam, to efekt trybu awaryjnego.
Tryb ten powinien wyłączyć się po wyłączeniu silnika na dłużej niż 5 sekund, chyba, że komputer w e46 inaczej rozwiązuje tę kwestię - tu nie mam pewności stuprocentowej.
Nie jestem w stanie odnieść się do kwestii chłodnicy skrzyni - wydawało mi się bowiem, że jest to zamknięty układ właśnie i tylko dla oleju w skrzyni i że płyny silnika nie mają tu nic do rzeczy...
Swoją skrzynię (również automat) serwisowałem w BMW Osowiecki, na szczęście dla mnie skutecznie.
http://www.serwisbmwosowiecki.plJakub Wasiak edytował(a) ten post dnia 14.06.10 o godzinie 16:13

Jeszcze jedno ziarnko do wątku - wymieniając olej w skrzyni automatycznej (być może w tym opisanym przypadku to wystarczy + naturalnie zatrzymanie wycieku) trzeba bezwzględnie pamiętać, że po zalaniu zbiorniczka (miski) do wysokości wpustu trzeba odpalić silnik, poczekać chwilę a następnie (przy włączonym silniku) zalewać olej do wysokości wpustu.
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: e46 automat - problem

Panie Adamie - z niezaspokojonej ciekawości: czy olej silnika mógł "wlać" się do skrzyni? Wg mojej wiedzy nie, jak braknie oleju w skrzyni trzeba zrobić tęgą dolewkę, ale tam chyba nie konstrukcyjnie możliwości, żeby olej z silnika mieszał się z przekładniowym... I jeszcze jeden drobiazg - naprawia Pan takie skrzynie? To warto wiedzieć u źródła :)
Panie Jakubie wszystko się zgadza, tylko kolega napisał wyraźnie aczkolwiek nie zrozumiale, że "jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia", więc napisałem, co najczęściej ulega usterką. Proszę uwierzyć, że klieńci dzwoniąc do mnie nie potrafią racionalnie powiedzieć o co chodzi. Później podczas diagnozy w warsztacie okazuje się zupełnie coś innego.
Odnośnie naprawy skrzyń ASB? Naprawiam w zakresie elektryczno-elektronicznym.
Jakub Wasiak:
Jeszcze jedno ziarnko do wątku - wymieniając olej w skrzyni automatycznej (być może w tym opisanym przypadku to wystarczy + naturalnie zatrzymanie wycieku) trzeba bezwzględnie pamiętać, że po zalaniu zbiorniczka (miski) do wysokości wpustu trzeba odpalić silnik, poczekać chwilę a następnie (przy włączonym silniku) zalewać olej do wysokości wpustu.
Nie dodał Pan jeszcze w jakiej pozycji ASB i przy jakiej temperaturze oleju.Adam Tomasz Kunc edytował(a) ten post dnia 16.06.10 o godzinie 20:11

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Adam Tomasz Kunc:
Panie Adamie - z niezaspokojonej ciekawości: czy olej silnika mógł "wlać" się do skrzyni? Wg mojej wiedzy nie, jak braknie oleju w skrzyni trzeba zrobić tęgą dolewkę, ale tam chyba nie konstrukcyjnie możliwości, żeby olej z silnika mieszał się z przekładniowym... I jeszcze jeden drobiazg - naprawia Pan takie skrzynie? To warto wiedzieć u źródła :)
Panie Jakubie wszystko się zgadza, tylko kolega napisał wyraźnie aczkolwiek nie zrozumiale, że "jest wyciek w silniku, który dotyczy układu chłodzenia automatycznej skrzyni biegów, coś jest nie tak że skrzynia wywala olej układem chłodzenia", więc napisałem, co najczęściej ulega usterką. Proszę uwierzyć, że klieńci dzwoniąc do mnie nie potrafią racionalnie powiedzieć o co chodzi. Później podczas diagnozy w warsztacie okazuje się zupełnie coś innego.
Odnośnie naprawy skrzyń ASB? Naprawiam w zakresie elektryczno-elektronicznym.
Jakub Wasiak:
Jeszcze jedno ziarnko do wątku - wymieniając olej w skrzyni automatycznej (być może w tym opisanym przypadku to wystarczy + naturalnie zatrzymanie wycieku) trzeba bezwzględnie pamiętać, że po zalaniu zbiorniczka (miski) do wysokości wpustu trzeba odpalić silnik, poczekać chwilę a następnie (przy włączonym silniku) zalewać olej do wysokości wpustu.
Nie dodał Pan jeszcze w jakiej pozycji ASB i przy jakiej temperaturze oleju.Adam Tomasz Kunc edytował(a) ten post dnia 16.06.10 o godzinie 20:11

Drogi Panie Adamie - nie zasłużyłem sobie jeszcze na to, żeby tytułowano mnie Panem - a zwłaszcza w Pana wykonaniu - proszę per Kuba :)

Pozycja ASB - N (ja przynajmniej tak robiłem), temperatury w stopniach nie podejmuję się określić, natomiast dolewkę robiłem po ok. 3-4 minutach od odpalenia silnika po pierwszym wlaniu.
Dodam tylko, że moja skrzynia przed wymianą oleju buczała i był problem z przełożeniem 2/3, po wymianie problem zniknął na ponad rok i jakieś 40 tysięcy km, niestety coś znów buczy delikatnie...

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

witam,

dzięki Panowie, auto w warsztacie, okazało się, że to problem z elektroniką ....czekają na części - mam nadzieję, że będzie dobrze ;-)

dziękuję za wskazówki

pozdr

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Jerzy Malinowski:
witam,

dzięki Panowie, auto w warsztacie, okazało się, że to problem z elektroniką ....czekają na części - mam nadzieję, że będzie dobrze ;-)

dziękuję za wskazówki

pozdr

A wycieki???

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

a wyciek z przewodu od wspomagania...już wymieniony....

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Jerzy Malinowski:
a wyciek z przewodu od wspomagania...już wymieniony....

Zatem pełen sukces :) przyjemnej jazdy :)

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

uff tak jest! dobrze,że nic poważnego w tej skrzyni nie poszło ;-)

dzięki, pozdr

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

a jak jest z automatami w E9x ? są lepsze? chodzi mi konkretnie o silniki 320d i 330d

konto usunięte

Temat: e46 automat - problem

Piotr O.:
a jak jest z automatami w E9x ? są lepsze? chodzi mi konkretnie o silniki 320d i 330d

Lepsze - to znaczy? Jakie kryteria oceny? Awaryjność, szybkość przełożeń, koszty eksploatacji? Czy inne?

Następna dyskusja:

e46 330d automat 2000r




Wyślij zaproszenie do