konto usunięte

Temat: BMW e90

wszystko co nie jest V8 niech będzie dieslem, bo tylko V8 dobre dźwięki wydaje :P . No a poza tym BMW w dieslu nie chodzi jak TDI VAGa ;), a BMW diesel w sześciu cylindrach to już wogóle inna bajka.

Sprawdź czy nie masz tego auta ;) :

Obrazek

konto usunięte

Temat: BMW e90

:):):)

NIE NIE NIE , to nie mój :):)

Diesel to właśnie tylko v8 Minimum. Wtedy właśnie fajnie go słychać.
Dobry przykład VW PHEATONA 5L V10. Diesel. brzmi pięknie. Tudzież nowy Range. , bodajże 4,4L v8 , Gra muzyka .

BTW. Co to za auto na tym zdjęciu :):) ??

konto usunięte

Temat: BMW e90

Brilliance BS 4 - chińczyk czystej krwi w której to firmie jak widać posiadają różne zdjęcia BMW :D

konto usunięte

Temat: BMW e90

na ksenonie :):)

konto usunięte

Temat: BMW e90

Problem w tym że v8 diesel od BWM nie jest dobrym pomysłem, chyba że masz na niego gwarancje i dużo czasu na jeżdżenie do serwisu, poza tym wycofali już dawno go z produkcji zdaje się. Generalnie diesle od BMW, hmm osobiście nie polecam, chyba że masz gwarancje :)Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 18:57

konto usunięte

Temat: BMW e90

a co jest zlego w dieslach bmw ? chyba że mówisz o E46 320d i 330d z przebiegiem 300kkm a na zegarze 150kkm i padające w nich turbiny.
Albo 2,5tds z przebiegiem 500tys.

Jakie diesle polecasz w takim razie ?

konto usunięte

Temat: BMW e90

Podobno najlepszy diesel jaki do tej pory pojawił sie na rynku, to 2,4 JTD z alfy i fiata. Najmniej awaryjny z dobrymi osiągami. Ale nie będe sie upierał, bo zdanie na temat diesla mam takie jakie mam, nie jeżdże takimi autami i raczej nie zanosi sie by miało coś sie zmienić. No chyab że faktycznie V10 PHEATON. Ale na dziś nie potrzebuję jeszcze takiego auta

konto usunięte

Temat: BMW e90

Marek Skiba:
a co jest zlego w dieslach bmw ? chyba że mówisz o E46 320d i 330d z przebiegiem 300kkm a na zegarze 150kkm i padające w nich turbiny.
Albo 2,5tds z przebiegiem 500tys.

Jakie diesle polecasz w takim razie ?

Na gwarancji :) Generalnie nie jeżdżę dieslami, ale vovlo ma niezłe d5-ki.

konto usunięte

Temat: BMW e90

Sebastian Pruski:
Marek Skiba:
a co jest zlego w dieslach bmw ? chyba że mówisz o E46 320d i 330d z przebiegiem 300kkm a na zegarze 150kkm i padające w nich turbiny.
Albo 2,5tds z przebiegiem 500tys.

Jakie diesle polecasz w takim razie ?

Na gwarancji :) Generalnie nie jeżdżę dieslami, ale vovlo ma niezłe d5-ki.

d5-ki są delikatnie mówiąc dychawiczne, nie ma co równać ich do BMW.
Bo kto ma w ofercie diesle biturbo ? jedynie bmw oferuje na szeroką skalę do wielu modeli mocne diesle, które jadą, nie klekoczą (jeśli chodzi o sześciocylindrowe, R4 jednak troche klekoczą na wolnych obrotach)

Polecam przejechać się bmw 530d, najlepiej w automacie żeby diametralnie zmienić stosunek do diesli.
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: BMW e90

Jakub Lisaj:
Podobno najlepszy diesel jaki do tej pory pojawił sie na
rynku, to 2,4 JTD z alfy i fiata. Najmniej awaryjny z dobrymi
osiągami.
Ja bym obstawiał 1,9 TDI grupy VAG ten przez pompowtryskiwaczami. Co do JTD, HPI, CDI, DCI i jeszcze nie wiadomo czego, to wszystko siebie warte.
Sebastian Pruski:
Generalnie diesle od BMW, hmm osobiście nie polecam, chyba
że masz gwarancje
a co diesle BMW mają takiego psującego się, czego common raile w innych markach nie mają? Turbosprężarki, wtryskiwacze, zawory ciśnienia doładowania - temat znany wszędzie.
Marek Skiba:
d5-ki są delikatnie mówiąc dychawiczne, nie ma co równać ich do BMW. Bo kto ma w ofercie diesle biturbo ?
Najnowsze oferta diesli BMW to variable twin turbo. Zamiast 530d polecam przejechać się właśnie takim czymś. Niby 3litry i rzędowa szóstka :)
Co do dźwięku, niestety jeszcze nie słyszałem ładnie brzmiącego "ropniaka".

konto usunięte

Temat: BMW e90

jechałem takim też, ale "zwykłe" 230 konne 530d jest wystarczająco sympatyczne do podróżowania. I nie variable tylko sequential.

a co do tdi - dla mnie porażka i przestarzały silnik o którym nie warto nawet mówić. To że jest popularny to nie znaczy że jest dobry, opinia o tdi w Polsce przypomina mi opinię o Golfie i Passacie - najlepszych samochodach świata ;)

jtd w ducato mniej klekocze niż tdi :|

nie należy też zapominać że jtd powstało przed tdi - jakoś w drugiej połowie lat 80tych
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: BMW e90

nie wiem co to jest to "sequential" - możesz rozwinąć?
Diesle w np X6 tegorocznej mają VARIABLE TWIN TURBO - czyli dwie szeregowo ustawione turbosprężarki, małą i dużą. Ale może czegoś nie wiem, a ty wiesz..
Jeślibym jak ty, diesle oceniał po "jakości" klekotu, to wszystkie dla mnie odpadają. TDI to rzeczywiście stara technologia, ale popatrz ile lat te silniki żyły. Podobnie jak diesle w W124 Mercedesa - po prostu niezniszczalne i małoawaryjne.
Ówczesne silniki jak i całe samochody nie tworzy się po to by były długowieczne, stąd i silniki nie mogą być idealne. Jednak poza wieloma zaletami systemu common rail jest sporo wad, których nie było w poprzednich systemach. Ogólnie jednak uważam, że nie ma możliwości porównywania starych systemów z nowymi, bo to dwie różne rzeczy, które łączy tylko to samo paliwo.

Temat: BMW e90

Łukasz Pawłowicz:
nie wiem co to jest to "sequential" - możesz rozwinąć?
Diesle w np X6 tegorocznej mają VARIABLE TWIN TURBO - czyli dwie szeregowo ustawione turbosprężarki, małą i dużą. Ale może czegoś nie wiem, a ty wiesz..
Jeślibym jak ty, diesle oceniał po "jakości" klekotu, to wszystkie dla mnie odpadają. TDI to rzeczywiście stara technologia, ale popatrz ile lat te silniki żyły. Podobnie jak diesle w W124 Mercedesa - po prostu niezniszczalne i małoawaryjne.
Ówczesne silniki jak i całe samochody nie tworzy się po to by były długowieczne, stąd i silniki nie mogą być idealne. Jednak poza wieloma zaletami systemu common rail jest sporo wad, których nie było w poprzednich systemach. Ogólnie jednak uważam, że nie ma możliwości porównywania starych systemów z nowymi, bo to dwie różne rzeczy, które łączy tylko to samo paliwo.

no wkońcu ktoś coś mądrego napisał bo aż mi ręce opadały :)
miałam e46 2.0 d rewelacja, duża moc przy małym spalaniu , bezawaryjny, obecny dieselek również ,,, a jesli chodzi o diesle bmw to chyba żadna marka nie może się zrównać co do mocy i spalania ,,,

konto usunięte

Temat: BMW e90

sekwencyjne czyli tak jak piszesz - mała i duża turbina załączające się "w sekwencji" czyli małe turbo przy małych obrotach, duże przy większych, dzieki czemu wyeliminowano zjawisko turbodziury oraz dostępny jest bardzo duży moment od obrotów bliskich jałowym.
Zastosowane już wieki temu w silnikach benzynowych (Porsche 959 oraz Mazda RX-7, Mazda Cosmo)
variable - nie spotkałem się z takim określeniem, czasem określa się tak turbiny o zmiennej geometrii.

Silnik ten dostępny jest w seriach 3, 5, 6, oraz X5 i X6 o ile mnie pamięć nie myli.

co do wad tdi które z mojego punktu widzenia dyskwalifikują w porównaniu do diesli bmw ? ogromnaturbodziura, zerowa moc ponizej zakresu działania turbiny, hałas i klekot silnika który znacząco wpływa na komfort jazdy.
Jeśli chodzi o trwałość to jest to w olbrzymiej mierze traktowanie silnika - CR może jeździć o wiele dłużej niż TDI i odwrotnie.
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: BMW e90

Marek Skiba:
variable - nie spotkałem się z takim określeniem, czasem określa się tak turbiny o zmiennej geometrii.
Variable twin turbo - wystarczy wejść na stronę BMW. Nie ma tam nic o "sequential".
co do wad tdi które z mojego punktu widzenia dyskwalifikują wporównaniu do diesli bmw ? ogromnaturbodziura, zerowa moc
ponizej zakresu działania turbiny, hałas i klekot silnika
który znacząco wpływa na komfort jazdy.
To wady każdego turbodiesla, niezależnie czy jest to 290td w W210, 2.5TDI w C5, czy diesel w E39.
Turbodziura jest w każdym z nich odczuwalna, bo w każdym z nich turbosprężarka napędzana jest spalinami. Podobnie rzecz się ma z hałasem i klekotem - niestety diesel (jeszcze) jest głośny - również ten w BMW.

konto usunięte

Temat: BMW e90

Łukasz Pawłowicz:

To wady każdego turbodiesla, niezależnie czy jest to 290td w W210, 2.5TDI w C5, czy diesel w E39.
Turbodziura jest w każdym z nich odczuwalna, bo w każdym z nich turbosprężarka napędzana jest spalinami. Podobnie rzecz się ma z hałasem i klekotem - niestety diesel (jeszcze) jest głośny - również ten w BMW.

Tak, ale te wady występują w różnym stopniu w różnych silnikach turbodiesla.
Już sama różnica w sześciocylindrowych dieslach BMW między modelami E39 a E60 jest kolosalna.

co do nazwy Variable TT to masz rację, ale jest to wg mnie niefortunne nazwanie technologii, gdyż zasada opisana dalej jest dokładna jak dla sekwencyjnego turbo czyli "dwie turbosprężarki o różnej wielkości aktywowane są kolejno, co pozwala silnikowi rozwijać większą moc w całym zakresie obrotów".
Z kolei w przypadku opisu tego silnika w modelu 5 napisali "Płynność wytwarzania mocy w BMW 535d zapewnia dodatkowo doładowanie stopniowe." co dokładnie oddaje sens sekwencyjnego turbo.
Swoją drogą nawet nie wiedziałem, że BMW jakoś to nazwało, ja posługuję się nazwą techniczną, która pojawia się także w wikipedii. Swoją drogą Mazda w swoich autach nazwała to dokładnie "Sequential Twin Turbo"
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger#Twin_turboch...

konto usunięte

Temat: BMW e90

Marek Skiba:
Sebastian Pruski:
Marek Skiba:
a co jest zlego w dieslach bmw ? chyba że mówisz o E46 320d i 330d z przebiegiem 300kkm a na zegarze 150kkm i padające w nich turbiny.
Albo 2,5tds z przebiegiem 500tys.

Jakie diesle polecasz w takim razie ?

Na gwarancji :) Generalnie nie jeżdżę dieslami, ale vovlo ma niezłe d5-ki.

d5-ki są delikatnie mówiąc dychawiczne, nie ma co równać ich do BMW.
Bo kto ma w ofercie diesle biturbo ? jedynie bmw oferuje na szeroką skalę do wielu modeli mocne diesle, które jadą, nie klekoczą (jeśli chodzi o sześciocylindrowe, R4 jednak troche klekoczą na wolnych obrotach)

Polecam przejechać się bmw 530d, najlepiej w automacie żeby diametralnie zmienić stosunek do diesli.

Powiem tak, jeździłem kilkoma 530D i kilkoma 535D nie były moje oczywiście, jesli ktoś mówi ze nie słychac kelkotania to chyba jednak nimi nie jeździł, słychać i to bardzo. Sa to napewno szybkie silniki, o wiele szybsze niż konkurencja, jednak ludzie którzy je ujeżdżają traktują je jak benzyniaki i stąd tyle awarii w nich, poza v8 dieslem który jest po prostu awaryjny . Sam w e60 wybrałem v8 benzynę ze względu na to że można to cisnąc ile wejdzie nie dostaje żadnej zadyszki powyżej 200 i dalej ciągnie tak samo, czego o dieslach powiedzieć nie mogę. Dwa razy turbo , to podwójne problemy i tego się ukryć nie da, do tego wtryski itd. Taniej wychodzi jeżdżenie V8emką na benzynę. Co do d5 od volvo mam tez i taką jednostkę w 4 lata nabiłem jej ponad 200tyś km i w silniku nic nie padło, a dociskany był mocno nie jeden raz. Niestety diesle od BMW często nie docierają do 150 tkm, a same silniki były wymienianie na gwarancji, wystarczy popatrzeć w ogłoszenia aut używanych w DE, są to na pewno dobre silniki ale nie do katowania. Chcesz jeździć dynamicznie i bezproblemowo to kup sobie benzynę. Dlatego jak słucham jak ktoś pisze jak jego 2,0D ktory jest stworzony do jazdy po mieście jest mega szybki, wiem jedno że niebawem ten który tak szybko poganiał ta kosiareczkę będzie płakał że mu się coś zepsuło. A ci co 530D i 535D są pierwsi od świateł do świateł podziela niebawem jego los. Diesle jest do oszczędnej i spokojnej jazdy a nie do pałowania jak benzyniak. Dlatego uważam że jeśli chcesz bezproblemowo jeździć dieslem od BMW do tego szybko i być mistrzem prostej, doposaż się w gwarancje żeby się nie okazało że koszty naprawy przewyższa twoje możliwości finansowe a później jest płacz.

P.S. Dodam że przepływki w dieslach to już taki sam element eksploatacyjny jak filtr powietrza, czy olej i wymienia się go mniej więcej równolegle. :)Sebastian Pruski edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 10:56

konto usunięte

Temat: BMW e90

Sebastian - myślę że poprostu masz niechęc do diesli - jeździłem 118d, 320d, 335d, 530d, 535d, 650i, 635i, i o ile 320d klekocze to o tyle silniki większe chodzą lepiej od rzędowych szóstek w benzynie - 635i nie dość że dawało nieznośny warkot, to jeszcze nie jechało tak jakby się wydawało po danych technicznych, ma za wysoko dostępny max moment obrotowy. 530d daje o wiele sympatyczniejsze odczucie zarówno dynamiki jak i dźwięku w czasie jazdy.

Oczywiście nie ma co dźwięku diesla R6 porównywać do V8 bo to inna bajka. Ale za to 535d przy bardzo dobrych osiągach niewiele odbiegających od 545i, spala o wiele mniej paliwa.

Przepływki padają jak muchy w TDI, natomiast znam dobrze dwie sztuki 525d E39 i obie mają obecnie koło 300kkm i co? i nic. NIC się w silniku nie zepsuło, jedynie zawieszenie i jakieś pierdoły. Przepływki całe "o dziwo".

w 320d po zachipowaniu, przebieg 90kkm, oraz 530d E60, przebieg ok 60kkm jeśli chodzi o silnik nic się nie dzieje i nie działo. Nikt przepływki nie wymieniał.

Co do trwałości turbin które niczym się nie róznia od tych w silnikach benzynowych jeśli chodzi o zasade - miałem nissana, 2 litry turbo, nieco ponad 200 koni. Samochod jeździł na pełnym ogniu, ale był butowany po rozgrzaniu i studzony. Turbina po 220kkm nie wykazywała żadnego zużycia, obecnie śmiga na podkręconym doładowaniu, moc ok 250koni i co? jeździ, oleju nie bierze itd.
Zatem można ganiać tylko trzeba to robić umiejętnie. Zwykłej benzyny też nie można wkręcać na zimnym silniku.

konto usunięte

Temat: BMW e90

Całkowicie popieram mojego przedmówcę. Ot cały trik z dieslami, polega na nieświadomości użytkowników, co jest idelanie wykorzystywane przez producentów. Nie przeczę, 15-20 lat temu silniki wysokoprężne, były dużo bardziej ekonomiczne. Co się wiązało też z ceną gnojówki na stacjach benzynowych. Niestety koszt produkcji silnika diesla kiedyś był dużo większy, dziś został obniżony, niestety z obniżką ceny, poszła też obniżka jakości, materiałów z których są produkowane. Technika jazdy, też dużo daje. Będziesz "pałował" to szybciej silnik skatujesz niż ci się wydaje. Dlatego ludzie nimi jeżdżą zazwyczaj spokojnie, a jak się jeździ spokojnie to silnik mało pali. Ot wielkie mecyje. zainwestowano duże pieniądze w rozwój silników diesla, (common rail, turbo, bi turbo, etc), dlatego wartość poniesionych kosztów musi sie zwrócić. Troszkę zaprzestano w rozwoju benzyniaków. A jak się już zaczęło, to nagle się okazuje, że silnik benzynowy, 2,5 litrowy, też potrafi spalić 5 litrów benzyny na 100 km. Nie wspomnę, o nowym silniku, AUDI 2,8 FSI. Gdzie średnie spalanie w porównaniu z np. 730D BMW jest gorsze o 0,3 litra.
No o kulturze pracy silnika już nie wspomnę. Nie porównywalna, błoga cisza i spokój jak i w samochodzie tak i w jego okolicy.

konto usunięte

Temat: BMW e90

Ja się zgadzam z tym że Dieslem trzeba umieć jeździć, i o turbinę dbać, pewnie dlatego d5ka jeździ dalej bezawaryjnie. Problem w tym że jak kupujesz np 3 letnia używkę albo starszą, nigdy nie wiesz jak poprzednik jeździł i stąd głownie całe ryzyko kupowania diesla. Dlatego mowie o gwarancji, jeśli kupisz nówkę to na pewno posłuży długo. Kupowanie diesla używki to jak stąpanie po polu minowym, nigdy nie wiesz kiedy na nią trafisz :) Co do przepływek nie zgodze się, mam wielu znajomych co mają 530D 535D 535D i wszyscy, wymieniali już przepływki. Druga sprawa to ciągle spadająca jakość wykonania BMW, chodzi mi o materiały. Technologicznie i ogołnie miedzy e39 a e60 jest przepaść milionów lat kosmicznych, ale jakość materiałów niestety była lepsza w e39 , poprzednio tym modelem jeździłem i mówię to z autopsji, nie powielam jakiś tam stereotypów odnośnie nowych aut. Co najbardziej mnie irytuje to plastik deski , konsoli środkowej, słaba skóra na kierownicy wycierająca sie w mega szybkim tempie, wstawki a`la aluminium w drzwiach z plastiku kiedy na konsoli kładą prawdziwe aluminium (to jest najgorsze co mogło mnie spotkać) :). Plastiki w boczkach złuszczają się jak w Oplu, ba nawet są z tych samych materiałów co w Oplu, sorry ale w E39 nie było takich banalnych błędów. Co jednak nie zmienia faktu że e60 jeździ się o wiele lepiej niż e39. No i te padające maglownice notorycznie wymieniane na gwarancji :/ E39 540 miało magiel nie do zajechania, e60 e65 nie ważne jaki model magiel pada jak mucha po aerozolu. Nie mniej jednak w Lexusie jest podobnie kumpel właśnie w 1,5 rocznym is220 na gwarancji wymieniał maglownice.



Wyślij zaproszenie do