Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: BMW 5 2006/07

Witam,

Pamiętam z czasów kiedy poszukiwałem podpowiedzi do kilku problemów związanych z moją zasłużoną e36, że na tym forum zawsze można bylo liczyć na fachowe porady a więc... postanowiłem wrócić w obięcia śmigła. chodzi mi po głowie BMW serii 5 raczej sedan, choć nie wykluczam 'touring' rocznik 2006 lub 2007. Przyznam się, że teoretycznie jest mi obojetnie czy bedzie to ropa czy benzyna, ale tylko teoretycznie, bo na 4 czy 5 litrowa benzynke chyba bym sie mimo wszystko nie porwal... wiec pewnie raczej ropa, lub cos z poczatku listy w benzynie... na pewno automat.
Pytanie - czy sa Wam znane jakies konkretne jednostki napedowe, ktore w tym modelu/roczniku powinny mnie interesowac bardziej od innych? Jakies ktorych sie wystregac? Jakie przypadlosci zwykl miewac ten model i na co warto zwrocic uwage przy zakupie?
bede wdzieczny za podpowiedzi.Dominik N. edytował(a) ten post dnia 26.04.11 o godzinie 14:00

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Dla 90% ludzi najlepszą jednostką jest 3.0 dyzel. Ja tylko powiem, że jest drogi w naprawie, więc dopilnuj, żeby miał poniżej 200tyś nie tylko na liczniku, ale i faktycznie.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: BMW 5 2006/07

podzielasz opinie tych 90%? :)

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Dominik N.:
Pytanie - czy sa Wam znane jakies konkretne jednostki napedowe, ktore w tym modelu/roczniku powinny mnie interesowac bardziej od innych? Jakies ktorych sie wystregac? Jakie przypadlosci zwykl miewac ten model i na co warto zwrocic uwage przy zakupie?
bede wdzieczny za podpowiedzi.

Najbardziej niezawodna jednostka jest na pewno 520d, najlatwiej tez znalezc dobry egzemplarz (ok. 60% E60 sprzedanych bylo z ta jednostka). E60 530d jest duzo lepsze, nie wibruje, moc super, ale jego eksploatacja nie nalezy do tanich. Jest tez wrazliwy jest na paliwo, na kiepskim zauwazalnie traci moc. Silniki benzynowe w E60 maja opinie awaryjnych i drogich w serwisie jednostek.

Moim zdaniem jak Cie stac szukaj 530d.
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: BMW 5 2006/07

po pierwsze skoro szukasz 2006/2007 to wez 2007 po lifcie (to nie tylko lekka zmiana zmiana wygladu, ale przede wszystkim ulepszenie tego co "wyszlo" w pierwszych latach uzytkowania)

po drugie, jak ktos zauwazyl, jesli cie stac to 530d, jesli nie 520d (plusy: tanszy - w tym w eksploatacji, nizsza akcyza)
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: BMW 5 2006/07

dzieki.Dominik N. edytował(a) ten post dnia 28.04.11 o godzinie 16:12
Tomasz Ś.

Tomasz Ś. Managing Director,
Megapliki Szwed &
Świegoda Sp. J.

Temat: BMW 5 2006/07

Pozwolę skopiować sobie swoją wypowiedź z innego tematu.

Moje E60 zakupiłem z przebiegiem 190.000. Mogę teraz śmiało obalić wszystkie mity i "pierdoły" o których piszą w gazetach, artykułach, itp.

W 1,5 roku zrobiłem samochodem 85.000km obecnie przebieg to ponad 275.000 więc eksploatacja była bardzo intensywna lecz połączona z solidnym serwisem - co trzeba było zrobić - było to robione na oryginałach...

Co wymieniałem z ważniejszych rzeczy:

- koło pasowe (wyrabia się guma - bardzo znana przypadłość w każdym E60).
- amortyzatory
- przepływomierz
- tylni krótki wahacz
- świece
- uszczelki przy kolektorze

O klockach, tarczach i olejach nie piszę ponieważ to jest oczywiste.

Co do turbiny regeneracja kosztuje do 2000zł w konkretnym zakładzie (roczna gwarancja bez limitu kilometrów, znam zakład który daje dwa lata). [ u mnie nie było do tej pory potrzeby takiego zabiegu]

Podsumowanie: Utrzymanie E60 będzie kosztowne jeśli użytkowałeś wcześniej E46, E39, itp. Części są dużo droższe ale coś za coś - nowsze auto, inny standard, itp.

Po 1,5 roku posiadania E60 w 3.0d mogę śmiało polecić ten silnik - lepszym dieslem nie jeździłem - spalanie, komfort, elastyczność, przyśpieszenie.

Najważniejsza sprawa jest taka - kup bezwypadkowy egzemplarz. Mogę się pochwalić, że mój taki jest chyba jako nieliczny w kraju :)

Jeśli miałbyś jakieś pytania dot. E60 chętnie odpowiem.

Obecnie właścicielem auta od lutego jest mój znajomy. Przebieg na dzień dzisiejszy 289.000km - usterek 0.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: BMW 5 2006/07

>

Jeśli miałbyś jakieś pytania dot. E60 chętnie odpowiem.

Obecnie właścicielem auta od lutego jest mój znajomy. Przebieg na dzień dzisiejszy 289.000km - usterek 0.


wielkie dzięki.
który to rocznik?

przyznam się, że z sentymentu skłaniałbym się właśnie ku 3l.
ponieważ szukam czegoś na wyspie, zrobiłem pewne rozpoznanie i wgląda na to, że przebiegi są dużo niższe niż na kontynencie... co wydaje się logiczne, więc mam nadzieję dostać coś w granicach 80-100 tyś km. choć pewnie jak wszędzie, trzeba być czujnym :)

zobaczymy co z tego wyjdzie...
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: BMW 5 2006/07

czy ten sam silnik diesel'a montowany jest w X5? patrze, ze cenowo sa dosc blisko...
Tomasz Ś.

Tomasz Ś. Managing Director,
Megapliki Szwed &
Świegoda Sp. J.

Temat: BMW 5 2006/07

Dominik N.:
który to rocznik?
2006

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Dominik N.:
podzielasz opinie tych 90%? :)
(odnośnie 3.0 diesel)

Teraz już nie ;) Ale pomimo wszystko 3.0d to najlepszy kompromis spalania i mocy.

Ja w tej chwili mam 3.0 w benzynie (35i N55) i te nowoczesne benzyny mają spalanie minimalnie wyższe niż diesel. Dla mojego auta to 10-15% większe spalanie niż słabszy 35d.

Dla przykładu najlepszy silnik w E60 530i (2007) ma deklarowane spalanie 7.7 l/100, a porównywalny diesel 535d 6.8 l/100. W praktyce wiadomo palą więcej, ale różnica jak widać, zamyka się między 10 a 15%, więc osobiście diesla zostawiam miłośnikom klekotu. Tak mała różnica w spalaniu wyjdzie i tak na zero, po uwzględnieniu kosztów eksploatacji: jakiś czas temu Jacek Balkan podliczył najczęściej wymieniane części w samochodach różnych marek diesel vs benzyna - ZAWSZE koszt naprawy diesla był droższy.

Jak to mówi mój brat, "diesel jest szybszy niż światło: wpierw go słyszysz, potem widzisz". I nawet nowoczesne diesle na CR, które w kabinie są cichutkie, na zewnątrz zawsze klekocą.
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: BMW 5 2006/07

debata na temat diesel czy benzyna to niekonczaca sie opowiesc - kazdy bedzie przekonywal do swego, mi sie lepiej jezdzi dieslem niz porownywalna benzyna ze wzgledu na moment obrotowy, ale zdaje sobie sprawe, ze to kwestia subiektywna

odnosnie kosztow napraw - nie zapominajmy, ze dzisiejsze benzyny to bardzo skomplikowane silniki, przypomniec pozwole sobie np. silnik n54 (35i), w ktorym wadliwa okazala sie pompa wysokiego cisnienia i wtryski, koszty napraw moga zaskoczyc

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Sławomir K.:
Ja w tej chwili mam 3.0 w benzynie (35i N55) i te nowoczesne benzyny mają spalanie minimalnie wyższe niż diesel. Dla mojego auta to 10-15% większe spalanie niż słabszy 35d.

A ile Ci spala?
Dla przykładu najlepszy silnik w E60 530i (2007) ma deklarowane spalanie 7.7 l/100, a porównywalny diesel 535d 6.8 l/100. W praktyce wiadomo palą więcej, ale różnica jak widać, zamyka się między 10 a 15%, więc osobiście diesla zostawiam miłośnikom klekotu. Tak mała różnica w spalaniu wyjdzie i tak na zero, po uwzględnieniu kosztów eksploatacji: jakiś czas temu Jacek Balkan podliczył najczęściej wymieniane części w samochodach różnych marek diesel vs benzyna - ZAWSZE koszt naprawy diesla był droższy.

E60 525i spala srednio 12l/100km, co z tego, ze da sie zejsc do 8l/100km skoro trzeba siedziec grzecznie na wolnym pasie za jakims Matizem, zeby to osiagnac... Wg opinii na forach nowe F10 523i podobno jedza ok 11-12l/100km.

Nie przepadam za dieslem, ale jest szybszy (w tym samym przedziale zakupu), spala realnie polowe tego co benzyna, w kabinie jest ciszej (takie rzeczy tylko w BMW), a serwis diesel l6/benzyna kosztuje tyle samo (przynajmniej w UK), co robic?
Jak to mówi mój brat, "diesel jest szybszy niż światło: wpierw go słyszysz, potem widzisz". I nawet nowoczesne diesle na CR, które w kabinie są cichutkie, na zewnątrz zawsze klekocą.

LOL :)

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Sebastian Pienio:
Sławomir K.:
Ja w tej chwili mam 3.0 w benzynie (35i N55) i te nowoczesne benzyny mają spalanie minimalnie wyższe niż diesel. Dla mojego auta to 10-15% większe spalanie niż słabszy 35d.

A ile Ci spala?
11.2 przy trasie na autostradzie (130kmh), a w mieście zależnie od korków, 14-16. E71 35d pali z kolei odpowiednio 10.2 i 15.7 wg 16 raportów w autocentrum. A przypomnę, że 35d jest słabsze. Także absolutnie nie żałuję wyboru benzyny.
E60 525i spala srednio 12l/100km, co z tego, ze da sie zejsc do 8l/100km skoro trzeba siedziec grzecznie na wolnym pasie za jakims Matizem, zeby to osiagnac... Wg opinii na forach nowe F10 523i podobno jedza ok 11-12l/100km.
Styl jazdy zawsze wpływa decydująco na spalanie, jakkolwiek lepiej mieć 300KM i jeździć powoli, niż 100KM i gazować na całego. Tak wg mnie :)
Nie przepadam za dieslem, ale jest szybszy (w tym samym przedziale zakupu), spala realnie polowe tego co benzyna, w kabinie jest ciszej (takie rzeczy tylko w BMW), a serwis diesel l6/benzyna kosztuje tyle samo (przynajmniej w UK), co robic?
Diesel jest wolniejszy, np. 316d ma 115KM, tańszy(!) 318i ma 143KM.
Spalanie połowę tego co benzyna było w okresie 12-6lat temu, kiedy weszły silniki na CR, a benzyny dopiero później dostały ulepszenie. Co do kosztów serwisu - liczyłeś, czy tak na czuja zgadujesz? :)
A co do cichości - znów mówimy tu o starszych autach, też to zauważyłem. U mnie w aucie benzyny w ogóle nie słychać. Za to dźwięk na zewnątrz zawsze benzyna ma cichszy, a przegazówka w dieslu to zawsze będzie koncert szybkiego klek-klek-klek. Jakby nie było, BMW kupuje się dla emocji :)

Nie zaprzeczam sensowności diesla - przy dużych przebiegach wychodzi taniej, ale jego popularność jest przereklamowana, podobnie jak ten cudowny moment obrotowy, który nic nie daje w aucie osobowym :)
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: BMW 5 2006/07

Nie na miejscu jest rozmowa o spalaniu posiadając auta o pojemności powyżej dwóch litrów... Czy to będzie benzyna 3.0 czy diesel 3.0 to koszty utrzymania są na poziomie średnim wyższym, więc o czym tu rozmawiać? Chyba dla zabicia czasu w biurze;)

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

Adam Tomasz Kunc:
Nie na miejscu jest rozmowa o spalaniu posiadając auta o pojemności powyżej dwóch litrów... Czy to będzie benzyna 3.0 czy diesel 3.0 to koszty utrzymania są na poziomie średnim wyższym, więc o czym tu rozmawiać? Chyba dla zabicia czasu w biurze;)

Pomimo wszystko fascynuje mnie to, iż ludzie kupujący nowe auta, za 200, 300 czy nawet 500tyś decydują się na diesla, bo trochę mniej pali :D

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

@Sławomir

Jest w tym trochę racji ale tak samo mnie dziwi, jak spotykam ludzi, ktòrzy do moncych benzynek zakładają gaz, bo zmęczyli się opcją świecącej na żòłto kontrolki. Moja znajoma kupiła sobie Touareg'a 5.0 i troszkę teraz płacze, bo ma w mieście 25-33l (ciśnie go strasznie) ... no i zakłada gaz;).?!

Moim zdaniem miarą dobrze dopasowanego auta do swoich możliwości finansowych jest fakt, że lejesz do pełna i latasz tak jak lubisz i masz gdzieś co pokazuje komputer oraz czy paliwko jest droższe o 5gr/l.

Ja sobie nie oszczędzam, latam dość sprawnie :) i w 3.0d mam spalanie z ostatnich 6 000 na poziomie 9l. Jak lecę w traskę to cieszy mnie spalanie poniżej 7l (bak ok 1000). Dlatego ten silnik mogę polecić, a klekot to jest w silnikach TDI.

Jednak mając dwa diesle w domu, obiecałem sobie, że następny to duża benzynka. Zniechęciłem się trochę jak w drugim, przy przebiegu 85tysia wymieniłem dwumas, turbinę ( silnik 2.0 tdi) :( . Znajomym też wychodzą diesle bokiem po magicznej 100 000 ( turbinki, dwumasy, wtryski), fakt nie w BMW.
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: BMW 5 2006/07

@Slawomir
no wlasnie nie tylko dlatego, ze mniej pali diesel okazuje sie dla niektorych lepszy - pisalem o moich preferencjach ("cudowny moment obrotowy") i mysle, ze czesc ludzi to podziela

@Konrad
a dwumasu nie ma w benzynach?

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

@Artur nie znam się na tyle, czy akurat dwumas pojawia się w mocnych benzynach, bo takich nie miałem. Swoją edukację skończyłem na 140 konnej v6 -ona nie miała i sprzęgło robiłem ale po 150 tkm. Moment obrotowy był coś około 200Nm, a np: w 140 km dieslu mam 320Nm i robiłem po 85 tkm.

Z tego co wiem, to dwumasy mają za zadanie poradzić sobie z dużym momentem obrotowym. W benzynie jest on sporo mniejszy vs ta sama pojemność i dostępny trochę w innych zakresach obrotowych. Pewnie dlatego dwumas tak często nie występuje w popularnych silnikach, bo nie ma takiej potrzeby i jest bardzo drogi. Problem dwumasu znika w automacie, a mocnych benzynek w manualu jest na tyle mało, że nic o tym nie słyszałem.

konto usunięte

Temat: BMW 5 2006/07

@Artur, może mi to wyjaśnisz, bo ja nadal nie potrafię zrozumieć o co chodzi z tym momentem obrotowym :) 2.5 roku jeździłem 530d E39, momentu to ma 400Nm i ŻADNEJ rzekomej elastyczności z tego nie było: aby wyprzedzić cokolwiek i tak musisz redukować. Jak stoisz w korku i tak musisz machać biegami tam i z powrotem. Baaa, jak jechałem nowym super Fiordem Mondeło, to użyteczny zakres obrotów kiedy auto przyśpieszało zawierał się w przedziale 700-1000 obrotów gdzie działała turbina.

No i co najważniejsze, co to jest elastyczność w automatycznej skrzyni biegów? :) Naprawdę, ja rozumiem że ktoś może lubić diesla - często to słyszę - ale dlaczego - to już jedynym argumentem nie do pobicia jest "bo lubię ten dźwięk".

Następna dyskusja:

poszukuję BMW 5 od 2006




Wyślij zaproszenie do