Marek L.

Marek L. Dziennikarz -
recenzent.
Miesięcznik Audio
Video

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Na postoju zasadniczo nie należy nagrzewać (bo zresztą wcale się nie nagrzewa) żadnego silnika, nie tylko w bmw.

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Wczoraj miałem przyjemność gościć na imprezie M Drive Tour w Bednarach (Poznań). Podpytałem o to turbo i instruktor z BMW powiedział mi tak - chłodzenie turbo jest bezcelowe, bo wszystkie nowe silniki mają chłodzenie elektryczne jak Sebastian
powiedział wyżej. Grzanie jest potrzebne, szczególnie w zimie
to bardzo ważne, natomiast auta z serii M mają i tak
ogranicznik elektroniczny póki się nie rozgrzeją, nie wiem jak zwykłe.

Czy grzanie na postoju szkodzi, to ja nie wiem, bo niby na co? Nie widziałem tego w instrukcji, a dwie przeczytałem.Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.06.13 o godzinie 16:09
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Sławomir K.:
Czy grzanie na postoju szkodzi, to ja nie wiem, bo niby na co? Nie widziałem tego w instrukcji, a dwie przeczytałem.

Jest jak byk w instrukcjach, widocznie słabo szukałeś ;) Choćby strona 47. instrukcji BMW E60 530d, w innych modelach pewnie podobne zalecenia są:
"Nie rozgrzewać silnika podczas postoju, lecz natychmiast ruszyć zachowując umiarkowaną prędkość obrotową.". W razie potrzeby mogę zrobić fotkę.

To, że producenci chcą, abyśmy od razu ruszali w drogę jest podyktowane kilkoma względami:

- silnik, skrzynia oraz płyny eksploatacyjne podczas nawet umiarkowanej jazdy znacznie szybciej osiągną optymalną temperaturę pracy niż podczas postoju
- ekologią - że niby jak stoisz w jednym miejscu i kopcisz to bardziej zatruwasz niż jak jedziesz (co w sumie jest bzdurą, bo jak jedziesz to choćby z powodu większego spalania wydalasz więcej CO2 i innych substancji...tyle, że jest to rozłożone na większą przestrzeń)
- bezpieczeństwem - może komuś by przyszło do głowy rozgrzewać silnik w zamkniętym garażu?
- przepisami - za stanie z włączonym silnikiem w obszarze zabudowanym grozi mandat

Tak czy owak jestem za natychmiastowym ruszaniem po uruchomieniu samochodu z zastrzeżeniem, że zanim silnik i skrzynia się nie rozgrzeją to nie katujemy auta.Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.06.13 o godzinie 16:49

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Maciej K.:
To, że producenci chcą, abyśmy od razu ruszali w drogę jest podyktowane kilkoma względami:
(...)
Eeee, ale tutaj nie ma nic o tym, że to szkodzi silnikowi. Zresztą, baaaaaaaardzo powszechnie stosowaną praktyką jest odpalanie auta zasypanego śniegiem, coby odmarzły szyby przed ruszeniem. Że to nieekologiczne to wiadomo. Ale tak samo, jak chcesz ruszyć autem od razu ostro, to nie będziesz jeździć w kółko placu, żeby się rozgrzał.
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Sławek,
ja też nie uważam, że grzanie na postoju szkodzi w czymkolwiek silnikowi.
ekologia i pozostałe bzdety - to są powody dla których tak piszą.

pzdr,

Piotr
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

.. tylko, ze silnik szybciej sie nagrzeje jak bedzie jechal, niz jak bedzie stal.

A na tym nam zalezy, prawda? Na roboczej temperaturze silnika.
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

a z jakiego konkretnie prawa fizyki wnosisz, że silnik jadący grzeje się szybciej niż pracujacy na postoju?
bo może warto na tej podstawie biec przez kuchnię z czajnikiem, gotując wodę na kawę? szybciej się ugotuje... ;-)



Wyślij zaproszenie do