Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

530d! Nie ma to jak dźwięk 6 cylindrów, poza tym osiągi w porównaniu do spalania są moim zdaniem rewelacyjne. Niektórzy twierdzą, że silnik powinno się dobierać w zależności od tego gdzie się jeździ i jak dużo, ale jak pokazuje praktyka 530d+DPF daje radę nawet jeśli ktoś jeździ głównie po mieście.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć sam :) Najlepiej po przejechaniu się każdą z tych wersji i ocenie do czego potrzebny jest samochód. Dodam tylko, że sam też już nie jestem 20-latkiem, ale nadal podoba mi się zapas mocy w 530d - to, że jest stosunkowo duża moc i moment nie oznacza, że trzeba korzystać z tego cały czas wciskając gaz w podłogę i paląc opony. Jednak jazda ze świadomością tego typu zapasu pod prawą nogą jest dużo przyjemniejsza i bezpieczniejsza - nie tylko w trasie, ale i w mieście. Do tego wygłuszenie auta sprawia, że praktycznie ciężko poznać, że jedziemy dieslem - odpadają argumenty maruderów o "klekotaniu". Tak więc końcową decyzję podjąłbym na podstawie subiektywnych odczuć z jazdy, realnych potrzeb oraz możliwości finansowych.

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

528xi to moim zdaniem bardzo fajna oferta - dynamiczny, oszczędny samochód, szczególnie jeżeli jest 15% różnicy względem 530xd. Nie jestem obiektywny, bo wolę silniki benzynowe, ale to naprawdę fajna jednostka napędowa.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Ja ostatnio miałem okazję jeździć F30 320d (184KM) oraz E39 530d (190KM).
Pomimo że F30 powinna być lekko szybsza, w praktyce ten silnik był wyraźnie gorszy od 3 litrówki - dużo gorszy dźwięk, dużo gorzej oddaje moc, dostaje zadyszki.

A co do benzyny vs diesel, każdy wie, że benzyna jest naturalnie lepsza :) Gdyby diesle nie paliły mniej, nikt by ich nie kupował.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Ja bym składniał się ku 530xd. Ale to moja subiektywna ocena... jeździłem 530d N57, jeździłem 328i N20 i obydwa to dobre kombinacje. 525xd N47 to wg mnie trochę gorsze rozwiązanie...

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Adam K.:
Czy mam rozumieć, że wg. mojego zestawienia to głos na 528xi ?
Benzyna jest najlepsza, a jak diesel, to choć 3.0 :)

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Popierając przedmówce, mógłbyś wprowadzić do rozważań 535i :)

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Adam K.:
Marcin a to 2000cm3 245 kucy to nie jest jakoś bardzo wysilona jednostka?Czy te turbiny nie padają? Ile tyś km robią te silniki?Nie ma usterek serwisowych?
Wysilone to są wszystkie nowoczesne silniki. A tak z ciekawości - dlaczego się nimi nie przejechać po prostu? Ja tam miałem ten cudowny 3.0d i nigdy więcej diesla z własnej woli nie kupię, choć jak na diesla - faktycznie najlepszy. Ale co to za oszczędność na paliwie, jak ją oddasz mechanikowi potem.Sławomir K. edytował(a) ten post dnia 19.04.13 o godzinie 22:33
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Diesli dzisiaj raczej nie kupuje się dla bezpośrednich oszczędności paliwa tylko prędzej dla przyjemności z jazdy za rozsądną cenę (tak, wiem - dla przyjemności z jazdy powinno się kupić M5, ale to już zupełnie inna liga cenowa). Bo co to za oszczędność jak 530d z automatem (rozumiem, że tylko taką skrzynię rozpatrujemy, bo manual w serii 5 to jak białe skarpety do czarnych eleganckich butów i czarnego garnituru) potrafi zimą w mieście spalić 13L/100km. Swoją droga mam już czwartego diesla i przy silnikach nic nie musiałem robić, więc moim zdaniem opinie o awaryjności diesli są mocno przesadzone. Może jak ktoś kupuje zajeżdżony złom z przebiegiem 500tys. km, wymienia olej silnikowy co 50tys. km albo ma wyjątkowego pecha to wówczas faktycznie musi naprawiać silnik, ale przy 100tys. km czy 200tys. km 3.0d jest praktycznie bezawaryjny o ile tylko tankuje się dobre paliwo (a nie paliwo niewiadomego pochodzenia z beczki u pana Henia w garażu) i wymienia olej w silniku częściej niż zaleca producent. W 3.0d należy się jedynie liczyć z ewentualną koniecznością wymiany koła pasowego co jakieś 150tys. km i kolektora ssącego co jakieś 100-150tys. km, ale to już raczej zostało poprawione i dotyczyło starszych egzemplarzy. Należy przy tym pamiętać, że nowe silniki benzynowe wyposażone w turbinę i dość mocno wysilone są równie skomplikowane co współczesne diesle, więc jeśli ktoś twierdzi, że diesle są awaryjne to to samo tyczy się współczesnych silników benzynowych. Tyle tylko, że do takich wniosków ludzie dojdą dopiero za kilka lat.

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Warto zauwazyc, ze zawieszenie standardowe w F10/11 jest kiepskie (M-Sport) lub tragiczne (standard). Dopiero Adaptive Drive przeobraza to auto nie do poznania, a ten dodatek dostepny jest tylko od 530d/535i wzwyz. Ponizej musisz zadowolic sie albo standardowym zawieszeniem, albo od biedy VDC (EDC), ktore jest tylko minimalnie lepsze niz M-Sport.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Adam K.:
No Panowie, zaczynam bić się z myślami czy tego rankingu nie wygra Infiniti M.
Tam nie ma problemów ani z mocą ani z turbinami i zbyt małą pojemnością silnika. Jedyny mankament to napęd jedynie na tył.Pozdrawiam.
Ja bym nie miał takiego dylematu, tylko bym brał najmocniejszą benzynę na jaką mnie stać w zakupie/utrzymaniu :) A jak się nie jeździ często w góry czy po wsiach, to RWD jest dużo fajniejsze tak przy okazji.

konto usunięte

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Adam K.:
Tomasz Marek G.:
Popierając przedmówce, mógłbyś wprowadzić do rozważań 535i :)


... wtedy fakt odpowiedź stałaby się łatwa. I wątku by nie było. Ale jest kolega co opowiada się za 530 xd i pewnie rozważając 353 xi poda 353 xd - i td.

Rozważamy w takim razie tylko 528xi vs 530 xd i jak na razie mamy 2:2. Za dużo nie pomogliście :):):)

A ja namawiam na 740xd.

http://bmw-uzywane.com.pl/portal/baw/komis/auto2141/BM...

Jak już rozważa Pan kwotę 240000żł.

Tu za niewiele większą kwotę ma Pan samochód który zawsze będzie przewyższał serię 5 jeśli chodzi o komfort + rewelacyjny silnik (306KM)

Zapraszam do Janek mamy kilka samochodów do wyboru.

Pozdrawiam
Karol Woźniak
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: 528 xi (2000 cm3) vs 525(2000 cm3) xd vs 530xd (3000cm3)

Karol W.:
Adam K.:
Tomasz Marek G.:
Popierając przedmówce, mógłbyś wprowadzić do rozważań 535i :)


... wtedy fakt odpowiedź stałaby się łatwa. I wątku by nie było. Ale jest kolega co opowiada się za 530 xd i pewnie rozważając 353 xi poda 353 xd - i td.

Rozważamy w takim razie tylko 528xi vs 530 xd i jak na razie mamy 2:2. Za dużo nie pomogliście :):):)

A ja namawiam na 740xd.

W sumie nie moja sprawa, ale:

1. Nie każdy potrzebuje tak duże auto. W dużych miastach często nie ma gdzie Pandą stanąć a co dopiero "siódemką". Do tego nawet przy tym samym silniku seria 7 z racji większej masy będzie mniej żwawa i mniej ekonomiczna od serii 5.
http://bmw-uzywane.com.pl/portal/baw/komis/auto2141/BM...

Jak już rozważa Pan kwotę 240000żł.

Tu za niewiele większą kwotę ma Pan samochód który zawsze będzie przewyższał serię 5 jeśli chodzi o komfort + rewelacyjny silnik (306KM)

2. Idąc tym tokiem rozumowania - po co decydować się na 740xd skoro za niewiele większą kwotę można mieć Porsche, Maserati, Aston Martina czy Bentleya. A jak już zdecydujemy się na jedno z tych aut to można dojść do wniosku, że za niewiele większą kwotę można mieć Rolls-Royce'a czy innego Maybach (choć tych już chyba nie produkują) :D I finalnie okaże się, że trzeba wydać 2-3x więcej niż pierwotnie zakładaliśmy.

3. Komfort komfortem, ale odpowiednio doposażona seria 5 nie jest spartańską drezyną a koszty utrzymania serii 7 też będą wyższe niż w serii 5. Dziwnym trafem nawet te same części lub te same czynności potrafią być bardzo różnie wyceniane w zależności od tego czy klient przyjedzie serią 3, 5 czy 7 :)



Wyślij zaproszenie do