Temat: Pierwsza pomoc - czy Twoja firma powinna wprowadzić...
W większości tez się tu z kolega zgodzę.
Jednakże w dzisiejszych czasach kiedy brak nie tylko pieniędzy, ale i czasu na szkolenia w trakcie dnia pracy handlowca (a to gro pracowników każdej firmy)ciężko przekonać zarząd firmy na tego typu aktywności.
Wiadomo, że podczas tygodnia pracy handlowiec ma zarabiać, a w dni wolne od pracy odpoczywać. Jednakże w każdej firmie zdarzają się wyjazdy integracyjne team buildingi itp. podczas, których można by urządzić różne skondensowane kursy pod warunkiem, że byłyby przeprowadzone w sposób interesujący.
Wyobraźmy sobie szybki kurs z udzielania pierwszej pomocy, zakończony egzaminem i nagrodzony nagrodami.
Niestety w dzisiejszych czasach ludzi coraz częściej do jakiejkolwiek działalności przekonują pieniądze. Zmotywowaniu nagrodami chętniej by się angażowali w tego typu aktywności.
Co do szkolenia eko jazdy też dużą zachęta mogą być nagrody pieniężne, które się po wielokroć zwrócą firmie.
Wyobraźmy sobie na przykład stały konkurs, w którym np 10 osób (5 % field force) których służbowe samochody spalają najmniej otrzymują 500 złotych nagrody. Przy założeniu, że do akcji poważnie podejdzie 50% FF, akcja nam przyniesie nie tylko oszczędności ale i podniesienie świadomości.
Jeśli chodzi o jazdę defensywną wg mnie problem jest najbardziej złożony.
Kursy są drogie, bez systematycznego ich powtarzanie nie przynoszą rezultatów, a rotacji a FF jest tak duża, że nie wiadomo czy przeszkolony pracownik po miesiącu nie zmieni pracodawcy. Pozostaje nam tańsza forma szkolenia świadomości poprzez bombardowanie pracowników informacjami na intranecie podanymi w ciekamy sposób, szokującymi i łatwymi do zapamiętania (gry, konkursy, ciekawostki, szokujące dane i zdjęcia).