Aleksander
Sienkiewicz
Szkolenia
sprzedawców -
OlekSienkiewicz.pl
Aleksander
Sienkiewicz
Szkolenia
sprzedawców -
OlekSienkiewicz.pl
Temat: Moje wrażenia z jazdy.
CITROEN C3, 1.4, 2003r, wersja SX, przebieg 82.000 km (skrót: 82 kkm)Z pewnością nie jest to szczyt technologii i osiągnięć, ale za to fajne, dość sprytne autko do miasta o którym warto wspomnieć.
Takowy właśnie zasilił nasz rodzinny park maszynowy ;) Niżej moje pierwsze wrażenia oraz kilka informacje serwisowo przydatnych:
- świetnie działające wspomaganie SensoDrive (na postoju pracuje niemal bezdodtykowo, a ze wzrostem prędkości subtelnie usztywnia swój zakres)
- dobrze przeszkolone wnętrze, wymagające przyzwyczajenia - zwłaszcza w kontekście patrzenia na wprost (duża, pękata szyba czołowa + przeszklone słupki - trochę autobusowo ;-)
- jak na klasę i wielkość sporo miejsca w kabinie i całkiem niemały bagażnik;
- plastiki choć twarde są nieźle spasowane i nie wydają z siebie dokuczliwych dźwięków;
- deska rozdzielcza choć skromna, tak bardzo czytelna, funkcjonalna. Zyskuje nocą;
- dość "sztywno" zestrojone zawieszenie, chociaż warto tutaj zwrócić uwagę na zalecany rozmiar ogumienia - wyrzuciłem opony 185x60x14, jakie były na autku, a w to miejsce założyłem nowe Barum Brillantis 2 w rozmiarze: 175x65x14 - teraz znacznie mu bliżej do Citroena ;)
- z silnikiem 1.4 (75 PS) dość zwinny i wystarczająco dynamiczny, jak na cel do jakiego został stworzony.
- fotele wygodne na krótki dystans (co również nie dziwi z racji przeznaczenia autka).
- dość znośny poziom hałasu podczas jazdy, chociaż mocno zależny od użytych opon (teraz jest świetnie) - dość przyjemnie do 120 km / h.
- ogólnie autko już realizowane bardzo maszynowo / ekonomicznie, co widać choćby po wewnętrznych częściach karoserii, gdzie nie ma malowania fabrycznego ;-)
- brak wygłuszenia maski skutkuje dość wyraźną pracą silnika na zewnątrz autka.
Reszta w zgodzie z klasą i przeznaczeniem autka.
SERWISOWYCH PARĘ DOŚWIADCZEŃ:
- poszły łączniki stabilizatorów (oba, głównie jazda miejsca Wrocław)- koszt ok. 140 zł + wymiana
- amortyzatory tył - totaly dead (trochę przegięcie, ale taka teraz motoryzacja i nasze drogi) - koszt ok. 220 zł za sztukę (KYB)+ montaż
- rozrząd SKF (komplet) - zirka 300 zł
- pompa wody KWP - zirka 150 zł
- w tylnych hamulcach bębnowych panował dramat nieużywania. Materiały eksploatacyjne jeszcze w zapasie natomiast całość zupełnie stanęła , zapiekła się. Odrobina zabawy, smaru miedziowego i wszystko znowu działa pięknie :)
OGÓLNIE - fajne, sprytne i designem nieco inne autko do przemierzania miejskich zakamarków, nadający się również do krótkiej wyprawy dla 3 osobowej rodziny (z 2 letnim dzieckiem).
Pozdrówka i piszcie koniecznie o swoich wrażeniach, uwagach, doświadczeniach z innymi autkami.
Szerokości MOBILE ;-)
Następna dyskusja: