Aleksander Sienkiewicz

Aleksander Sienkiewicz Szkolenia
sprzedawców -
OlekSienkiewicz.pl

Temat: "Downsizing" - nowy trend w konstrukcji silników?

Coraz więcej marek wprowadza do swojej oferty silniki o malych pojemnościach i istotnie zwiększonej mocy dzięki zastosowaniu doładowania (kompresor / turbo). Szczególnie widać to przy samochodach wyższych klas, w których spotkamy litraże rzędu 1200 / 1400cm3 w miejsce dotychczas występujących 1.8, 2.0 i więcej.

Moce niby pozostają bez zmian, ba czasem nawet istotnie wzrastają wraz z momenem obortowym, ale jak to ma się do rzeczywistości? Jak jeździ się taką kompilacją przy samochodach, które często ważą ponad 1400 kg? Co dzieje się kiedy zabieramy pasażerów?

Jestem ciekaw Twojej opini, doświadczeń i wrażeń z jazdy.

ps. sam nie mogę się doczekać przejażdżki AR z nową konstrukcją 1750 TBi, ktora z 1.7 ltr osiąga moc 235 PS :-)