Waldemar W C.

Waldemar W C. psycholog
(specjalizacja:
brd), wykładowca,
trener, coach,

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!


A co do wyłączania silnika na światłach. Jeżeli to będzie zautomatyzowane, to jestem za. W obecnej sytuacji niekoniecznie - my nie umiemy ruszać spod świateł, a jak zaczniemy wyłączać silniki to będzie jeszcze gorzej.


Hm, możesz mieć trochę racji, ale na razie tego nie zaobserwowałem. Eko-kierowcy obserwują, że ruszają spod świateł bez opóźnień w stosunku do pozostałych, czasem nawet sprawniej, gdyż są bardziej zmotywowani do utrzymywania koncentracji uwagi - nie zdarza im się nagminnie zagapianie się lub zagadanie z pasażerem. Pozdrawiam.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Gapiostwo to dodatkowe spowolnienie, a niestety jest nagminne. Z tym, że eko-kierowcy to grupa szczególnie zmotywowana, więc zwraca uwagę również na inne rzeczy.

Jak to wyłączanie wpływa na żywotność akumulatora, rozrusznika? na skrzyżowaniu wyłączasz światła? Raczej nie, ale zazwyczaj układ w trakcie rozruchu światła są wyłączane automatycznie. Znów się kłania żywotność żarówek - teraz, bo w przyszłości raczej nie. Czy efekty w obniżeniu zużycia paliwa są zauważalne?
Waldemar W C.

Waldemar W C. psycholog
(specjalizacja:
brd), wykładowca,
trener, coach,

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Światła zaczęli wyłączać Szwajcarzy.
Kwestie przyspieszonego zużycia żarówek, akumulatora, rozrusznika pewnie rozważali ich inżynierowie. Zastanawiające jest, że nie upowszechniono tego zachowania w innych krajach np. u ich sąsiadów. Może Szwajcarzy są zamożniejsi i stać ich na naprawy?:)
Obecnie wyłączanie silnika przy postojach powyżej 1 min. zaleca się w większości krajów UE, choć mało mówi się o wyłączaniu w oczekiwaniu pod światłami. Niemcy na przykład zalecają wyłączanie powyżej 40 sek. postoju, a są wskazania jeszcze niższe - postój powyżej 30 sek.
Wyłączanie silników to nie tylko sprawa pewnych oszczędności paliwa, gdyż są raczej nieduże. To również sprawa ograniczenie emisji do środowiska oraz sprawa tej chwili komfortu i wytchnienia dla kierowcy, gdy w samochodzie zapadnie cisza na minutę lub dłużej.
Dla mnie wątpliwość wiąże się z równoczesnym wyłączeniem się silnika i świateł. W takich rozwiązaniach - odradzam wyłączanie. Brak prawidłowego oświetlenia samochodu będącego w ruchu (choć stojącego przed sygnalizatorem) jest wykroczeniem w myśl przepisów o ruchu drogowym, nie mówiąc już o tym, że może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wszystko to należny brać pod uwagę i decydować samodzielnie: czy w ogóle?, gdzie?, na jak długo? wyłączać silnik pod światłami.
Pozdrawiam
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

W swoim mieście wiem w przybliżeniu (dużym) jak długo czeka się na zmianę. Nie zawsze się opłaci.

Generalnie trzeba znać skrzyżowanie, a decyzja musi być szybka. Może Świetlny zegar odliczający czas do końca "czerwonego". Na kilku dużych skrzyżowaniach można to zrobić - razem z akcja uświadamiającą kierowców. :)
Aleksandra D.

Aleksandra D. radca prawny,
doradztwo prawne i
podatkowe

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Ryszard S.:
Generalnie trzeba znać skrzyżowanie, a decyzja musi być szybka. Może Świetlny zegar odliczający czas do końca "czerwonego". Na kilku dużych skrzyżowaniach można to zrobić - razem z akcja uświadamiającą kierowców. :)
Dokładnie, to miałoby sens. Chwilowo obserwuje w W-wie spowolnienie reakcji ze wzgledu na rozmowy przez komorke :( Siedzi gosc, krotkie zielone swiatla, a on jedna reka je kanapke a druga trzyma telefon...noz sie w kieszeni otwiera :P

konto usunięte

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

ale to przy bardzo wolnej jezdzie chyba...

Paweł N.:
seat cordoba kombi 1,9 SDI w cyklu mieszanym 4,9 litra ropyPaweł N. edytował(a) ten post dnia 13.05.08 o godzinie 08:57

konto usunięte

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Aleksandra Dziemaszkiewicz:
Ryszard S.:
Generalnie trzeba znać skrzyżowanie, a decyzja musi być szybka. Może Świetlny zegar odliczający czas do końca "czerwonego". Na kilku dużych skrzyżowaniach można to zrobić - razem z akcja uświadamiającą kierowców. :)
Dokładnie, to miałoby sens. Chwilowo obserwuje w W-wie spowolnienie reakcji ze wzgledu na rozmowy przez komorke :( Siedzi gosc, krotkie zielone swiatla, a on jedna reka je kanapke a druga trzyma telefon...noz sie w kieszeni otwiera :P

musze sie przyznac, ze sam niestety niekiedy tak robie rano ale nie w Warszawie i mimo wszystko nie obijam sie na skrzyzowaniach ;)
Waldemar W C.

Waldemar W C. psycholog
(specjalizacja:
brd), wykładowca,
trener, coach,

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Witam, dorzucę jeszcze coś w tym temacie. W ubiegłym tygodniu zdarzyło mi się uczestniczyć w nagrywaniu programu telewizyjnego nt. oszczędnego stylu jazdy. Pani redaktor i pan operator byli moimi pasażerami i rejestrowali zachowania kierowcy w trakcie jazdy i komentarze do nich. Byli mocno zdziwieni, gdy okazało się, że wyłączanie silnika pod światłami ogromnie podnosi komfort podróżujących oraz tym, że nigdy nie opóźniało to "odjazdu" spod świateł. Są takie skrzyżowania, na których trzeba czekać grubo ponad 30 sek., nawet do 1,5 min., po co wówczas "dymić" innym. Proponuję także zachować pewien odstęp pomiędzy pojazdami oczekującymi na zielone światło: 1,5 - 2 m. Spaliny z auta poprzedzającego dostają się do systemu wentylacji samochodu przy mniejszych odległościach. Jesteśmy zmuszeni wdychać bardzo toksyczne kancerogenne substancje. Poza tym, jeżeli coś zablokuje ruch na "naszym pasie", zawsze będziemy mieć ułatwione manewrowanie - możemy zmienić pas ruchu bez potrzeby cofania. Trzeba jednak mieć świadomość, że taka luka może być zachętą dla "cwaniaczków drogowych" i czasem ktoś się w nią wciśnie. No, mówi się trudno. Osobiste zdrowie - najważniejsze:)
Sławomira P.

Sławomira P. radca prawny (po
aplikacji sądowej),
mediator sądowy,
dok...

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Jakiekolwiek, byle pod maską miało któryś z nowych diesli... opla :)

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Mimo że OT nie szkodzi chyba by dopisywać.
Od czterech lat tym samym wozem wyłączam silnik niemal na każdych światłach, a właściwie jeszcze dużo przed nimi bo i w czasie jazdy gdy dojeżdżam do świateł albo z górki a nawet i na prostej jak jestem odpowiednio rozpędzony.
Mam rozrząd na łańcuchu więc odpalam wówczas z biegu ale gdy ruszam ze świateł odpalam tradycyjnie rozrusznikiem. Na trasie miejskiej zdarza się że odpalam rozrusznikiem zwykłą stacyjką z kluczykiem 30 - 40 razy podczas przejazdu przez miasto. I tak co dzień. Ze świateł ruszam zwykle szybciej niż kierowcy z załączonymi silnikami którzy zwykle później wbijają bieg niż ja odpalę i ruszę będąc już na biegu. Nie trzymam wówczas hamulca i na wzniesieniach wóz mi nie ucieka. Nie rażę jaskrawymi światłami stop kierowców za mną. Nie nabijam motogodzin i nie zanieczyszczam środowiska, nie narażam silnika na przegrzanie w razie awarii układu chłodzenia, choć jeszcze nie miałem z tym problemu.
Akumulator zwykły 60Ah w zupełności mi wystarcza w samochodzie 2.0 turbo pb. Turbina wciąż w świetnej kondycji wyłączam zaraz po zejściu na niskie obroty, rozrusznik wciąż ten sam, choć raz był regenerowany, ale to zaraz po zakupie 13-letniego auta. Wymieniłem też w tym celu większość żarówek na ledy, choć przednie mijania i drogowe są tradycyjne, na razie jeszcze nie ma na rynku alternatywnych.
Najważniejsze:
oszczędność benzyny na poziomie 50% i chyba nie tylko benzyny. Wykorzystując energię rozpędzonego wozu mając wyłączony silnik nie nabijam też kilometrów, choć oszukuję wtedy układ hamulcowy i zawieszenie - w starszych wozach z licznikiem analogowym byłoby uczciwiej - liczą się kilometry przejechane na paliwie.

Przedtem miałem wóz z silnikiem na pasek rozrządu i wówczas przez trzy lata odpalałem tylko rozrusznikiem i tą metodą byłem na wakacjach w Chorwacji ale światła dzienne wówczas nie były jeszcze obowiązkowe. Paliwo ale w obie strony kosztowało mnie poniżej 300 pln Kraków-Split-Kraków silnik 1.4 na lpg.
Oczywiście unikanie autostrad, jazda nimi tym sposobem, nie realna nadto znacznie kosztuje.

Wiem że nie każdym wozem ten typ jazdy jest realny, autmatyczne skrzynie odpadają, włoskie auta Fiat/lancia/Alfaromeo ze względu na system elektryki też chyba odpada choć pewnie można na stacyjce przerobić.
Grzegorz P.

Grzegorz P. By było dobrze
słychać.

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Bogusz K.:
Toyota Prius - ciekawy kształt, a do tego po mieście się wlewa tylko 10 litrów (na rozruch silnika i dynamiczniejsze ruszanie spod świateł) i na 800km starczy :D

To co powiesz na to ;)
http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0

Wszystko zalezy od sytuacji, stylu jazdy.

Wiem niestety z doświadzcznie , że silnik 1.6 goniony po autostradzie z prędkoscia 180+ spala ponad 12.

Porównując z silnikiem 3.8 Mustanga który w podobnych okolicznościach był zdecydownie bardziej oszczędny.

Mój osobisty faworyt i to bez elektroniki to stary Citoren AX 1.5 D (ponoć 1.4 D paliły jescze mniej).
Moje maksymane spalanie na serpentynkach pryz 3 konkretnych pafacetach (1/3 masy samochodu)
Udało mi sie uzyskać mimo strań więcej niż 4.2.

W normlanych warunkach to 3.5 standart.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Grzegorz P.:
Wszystko zalezy od sytuacji, stylu jazdy.
Sorry, wyciągając Priusa na trasę i ciągnąc go z dużymi prędkościami tak niestety będzie. To nie jest auto ekonomiczne na trasie, a w mieście. Porównaj spalanie Priusa i M3 w Warszawie.
Edit: napisałem (co też zacytowałeś) że po mieście się wlewa mało...
Wiem niestety z doświadzcznie , że silnik 1.6 goniony po autostradzie z prędkoscia 180+ spala ponad 12.
Oj tam, oj tam - 1.8 z prędkościami 180+ bierze 13,5 - sprawdzone.
Porównując z silnikiem 3.8 Mustanga który w podobnych okolicznościach był zdecydownie bardziej oszczędny.
Za to w mieście takie 3.8 pewnie weźmie 18+, podczas gdy 1.8 jakieś 12...
Mój osobisty faworyt i to bez elektroniki to stary Citoren AX 1.5 D (ponoć 1.4 D paliły jescze mniej).
No każdy ma jakiegoś - na trasę będzie ekonomiczne inne auto niż do miasta.Bogusz K. edytował(a) ten post dnia 24.10.11 o godzinie 13:08
Grzegorz P.

Grzegorz P. By było dobrze
słychać.

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Wstwiłem ten fragment bo pieknie ilutrował, że wszystko zalezy od warunków.
Co sam potwierdzasz.

Co do 3.8 w mieście to nie zdażyło mi sie przekroczyć 18 w mieście mimio automatu.

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Tutaj ranking niezawodnosci samochodów. Powiniene się przydac pod kątem ekonomiki: http://cosiepsuje.com/artykuly/74/indeks-niezawodnosci...

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

W badaniach przeprowadzonych w 2014 roku najlepiej wypadły VW Polo z silnikiem chyb 1.2 benzyna.

Tutaj masz kilka polówek do wyboru.

http://niekrecone.pl/ogloszenia?s=polo

Jeśli chcesz kupić auto na conajmniej 3 lata to warto zainwestować w gaz z komputerowo dobieraną mieszanką. Auta potrafią spalać tyle samo gazu co paliwa, więc jeździmy o połowę taniej.

Powodzenia
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

te polówki to pewnie testowali w warunkach laboratoryjnych. Najlepiej pogadać z właścicielami. Teraz przeglądałem na autocentrum raporty spalania najnowszej Mazdy 3 w benzynie z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G 120KM i tam ludzie z tego co widzę schodzą ze spalaniem do 5,5 litra. To bardzo dobry wynik, szczególnie że to 2.0.

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

VW golf IV 1.9 TDI - 4,5 l / 100 km :-) moja niunia xD
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Śkoda Octavia CNG - zasięg na gaz+paliwo 1700km

http://www.novinky.cz/auto/378062-skoda-octavia-na-ply...
Eryk Kloczyński

Eryk Kloczyński robol, Moja firma

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

1. Nissan Leaf - 0 litrów /1 000 000km
2. TESLA S 75D - 0 litrów /100 000km
3. Hyundai IONIQ - 0 litrów /10 000km
Anna Tytko

Anna Tytko Biuro Posła na Sejm
Grzegorza
Pisalskiego

Temat: Wybieramy najbardziej ekonomiczne auto!

Kupiłam Mini Pacemana u nas w salonie katowickim Bawaria Motors Mini, ekonomiczne nie duże autko. Idealne do miasta

Następna dyskusja:

Najbardziej obciachowe auto




Wyślij zaproszenie do