Barbara Ligocka

Barbara Ligocka Menager Szkoleń
Stageman Polska

Temat: Szkolenie - transport i spedycja

Witam serdecznie!
Zapraszam do udziału w szkoleniu "Spedycja i transport". Celem szkolenia jest wsparcie rozwoju polskich firm z branży spedycyjnej i transportowej. Kursanci będą po szkoleniu przygotowywani do efektywnej pracy i prowadzenia działalności spedycyjno-transportowej.
W programie między innymi:

I WPROWADZENIE

1. Wyjaśnienie pojęcia spedycji i transportu; omówienie znaczenia spedycji i transportu w gosp. świat.

2. Przedmiot działalności firmy spedycyjnej i transportowej

3. Podstawowe różnice między firmą spedycyjną i transportową

4. Akty prawne dotyczące spedycji i transportu – krótka charakterystyka

5. Pozwolenia i licencje wymagane dla prowadzenia działalności spedycyjnej

II CZĘŚĆ ZASADNICZA

1. Rodzaje transportu

2. Klasyfikacja środków transportu

3. Pojęcie ładowności środka transportu (prezentacja obl. ładowności przykładowego środka transportu)

4. Rodzaje dokumentacji transportowej (omówienie i prezentacja wzorów dokumentów)

* Międzynarodowy Samochodowy List Przewozowy CMR

* Dowód dostawy

* Wydanie zewnętrzne

5.Struktura organizacyjna firmy spedycyjnej i transportowej – charakterystyka stanowisk pracy

6. Profil klienta firmy spedycyjnej i transportowej: klasyfikacja i charakterystyka

7. Obsługa klienta firmy spedycyjnej i transportowej

* omówienie procesu obsługi klienta od przyjęcia zlecenia spedycyjnego/ transportowego po wystawienie faktury za usługę spedycyjną/transportową;
* prezentacja wzoru zlecenia spedycyjnego/ transportowego, omówienie najważniejszych elementów zlecenia

8. Wybrane aspekty ekonomiczne działalności spedycyjnej i transportowej

* Zysk firmy spedycyjnej i transportowej
* Strata i jej znaczenie w kontekście podtrzymania współpracy z klientem
* Czynniki wpływające na kształtowanie się cen usług spedycyjnych i transportowych

* Zróżnicowanie stawek podatku VAT w zależności od rodzaju transportu

9. Marketing w firmie spedycyjnej i transportowej

* umiejscowienie działalności marketingowej w strukturze organizacyjnej firmy spedycyjnej i transportowej
* wpływ działalności marketingowej na pozyskanie i utrzymanie klienta (prezentacja wybranych narzędzi marketingowych)

III ZAKOŃCZENIE

1. Podsumowanie najważniejszych wiadomości przekazanych podczas szkolenia

2. Perspektywy zatrudnienia w branży spedycyjno – transportowej

Test sprawdzający wiadomości i umiejętności nabyte podczas szkolenia

Czas trwania: 10 godzin szkoleniowych