Temat: Problem z wybraniem używanego samochodu ...
Mondeo II gen TDCI 130KM - niestety oszczedny nie jest ale zawsze taniej niz benzyna, dobre wyposazenie, duzy wybor
Laguna II - 1.9 DCI 120KM ma kulture pracy lepsza od DTI VW, problemem moze byc to, ze Laguny nie sa bezawaryjne :/ ale za to w tym segmencie rocznikowo wychodzi niemal najtaniej
Passat - B5FL albo nieraz oznaczany B6 130KM, spory wybor, dobre auto, popularny wsrod zlodziei :/
Vectra C - mozna cos upolowac chociaz ja nie lubie tego modelu, 1.9 CDTI w 3 wersjach 100, 120, 150KM
Podane auto to klasa srednia, beda mialy z pewnoscia bogate wyposazenie.
A z mniejszych to mozna Focusa 1.6 TDCI. Nie bedzie to latwe. Minus to wiadomo - nizsza klasa i mniejszy komfort, do tego auto nie bedzie najbogatsze i przy takiej cenie trzeba szukac z wiekszym przebiegiem niz srednia. Ale za to model aktualny (no teraz FL sie pojawi).
Co do poprzednich polecanych aut:
A4 TDI 02' niestety nie kupi w tej cenie, najwyzej 2000, ew. 01 ale to naprawde trudne bo A4 sa w Polsce raczej z importu a one w wersjach silnikowych diesla maja ogromne przebiegi, jesli cos dobrego to niestety cena wyzsza
Warto zajrzec na autoscout24.de aby zobaczyc jakie tam auta oferuja. Tam rzadziej klamia z przebiegiem, za to w Polsce nieliczne auta nie maja przekreconego licznika.
To samo sie tyczy BMW 3.
Mazda 6 tez ciezko do 35k bo to jednak prawie nowy model :)
I 03' w tej cenie to jednak niemozliwe. Mazdy 626 (czyli poprzednik) bardzo dobrze trzymaja cene, nie mowiac juz o dieslach.
Accord to bedzie niestety starszy model. A do tego diesle sa rzadkoscia w tym modelu. O nowym mozna pomarzyc bo ceny sa od 50k w gore. A diesel to juz w ogole kosmos. Ale za to CTDI jest znakomity.
Ogolnie przy nowszych dieslach trzeba uwazac bo b. duzo aut ma spore przebiegi. Czesto z importu, czesto chodzily jako firmowki. Nawet 300tys km moze zrobic a bedzie wygladal jak po 120k. No wiadomo, zachodnie drogi to inna sprawa, poza tym dlugie trasy tez inaczej wplywaja niz jazda po miescie.
A lepiej kupic w dobrym stanie technicznych bo nowoczesne diesle nie sa tanie w naprawie. Zdarzaly sie przypadki sporych awarii. To juz troche inna technologia niz te starsze diesle. Tutaj liczy sie tez dynamika a silnik jest bardziej wyżyłowany.
Mysle, ze troche pomoglem :)