Agnieszka Harazim

Agnieszka Harazim Własna działalność -
właściciel firmy,
BestClassicCar -
i...

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Jak auto nie jest spalone to spokojnie odprawisz w Niemczech a w Polsce możesz przeznaczyć je na czesci. W takim wypadku możesz kupować. Nikt Ci go nie zabierze ze względu na zle dokumenty. Odprawisz w Niemczech a później rozbierzesz na czesci lub postawisz sobie na podwórku jako pomnik ;). Jeżeli byłoby to auto powyżej 30 lat to odprawisz bez papieru na zabytek po czym na żółte tablice zarejestrujesz ale jak auto ma poniżej 30 lat to nie zarejestrujesz. Zabytek możesz zarejestrować bez dowodu czy aktu własności tylko na podstawie umowy zakupu i odprawy. Normalne współczesne auto już nie.

Pozdrawiam
BestClassicCar.Eu
Marcin Felczak

Marcin Felczak AUTA z USA. Aukcje,
Logistyka,
Doradztwo.

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Sprawdzałeś czy na pewno to auto nie miało wcześniej szkody?
Dawid R.:
Miał to być zakup budżetowy. Obserwowalem auto od maja i czekalem az zmieni status na ready for sale. Jest to Charger w blacharsko idealnym stanie. Nawet na czesci by mi sie przydał tylko boje sie GIOŚ że mi je zabiorą i dowalą karę.
Marcin Butler

Marcin Butler Usaimport.pl

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Spalonych i Floodow lepiej nie sprowadzać bo można dostać karę od ochrony środowiska.
Pozdrawiam
Marcin Butler
http://usaimport.pl
Paweł Lechowicz

Paweł Lechowicz pośrednik w obrocie
nieruchomościami,
ApartmentPolska.pl

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Czy można by było prosić jeszcze raz to pisemko bo załącznik się nie otwiera, Bardzo proszę będę się zmagał w najbliższym czasie z rejestracją takie tytułu

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Agnieszka H.:
...Nikt Ci go nie zabierze ze względu na zle dokumenty.
Odprawisz w Niemczech a później rozbierzesz na czesci lub postawisz sobie na podwórku jako pomnik ;).

Pozdrawiam
BestClassicCar.Eu

Witam grupę. W zasadzie chcę coś w temacie napisać, ale cytowany tekst rzucił mi się w oczy więc chciał bym się do tego odnieść w pierwszej kolejności.
Czy Wy, "sprowadzacze" czasami zastanawiacie się co publicznie piszecie?. Czy Wy macie pojęcie o prowadzonej działalności i aspektach prawnych?. Taką radą wpędza Pani gościa w sidła GIOŚ.
Tutaj idzie niekiedy ogromna kasa inwestorów, proponuję zaprzyjaźnić się z jakąś kancelarią lub przynajmniej przeglądać wyroki w swoim temacie. Jeśli gość rozbierze auto na ogródku, to bez dyskusyjnie spełni przesłanki, że to co sprowadził jest odpadem. Przypomnę że z tego tytułu jest 50-500tys zł. Jeśli chce Pani coś dodać w temacie, to najpierw proszę się zapoznać choćby z tą sprawą. II OSK 1313/18

Teraz to co mnie tu sprowadza. Kolega padł ofiarą profesjonalnej firmy. Po naprawię okazało się że auto ma IL salvage only, non regsitable. Gadanie podobnych profesjonalistów, że urzędnik jest głupi równie dobrze można sobie oprawić w ramkę z dopiskiem "moje auto" + min 50tys i postawić w garażu jako pamiątkę po utraconym samochodzie.
.
Worki dla tego tytułu są te same- nakaz złomowania + zazwyczaj kolejna sprawa na >50tys.. GIOŚ na upartego upatruje tu brak możliwości rejestracji (bez naprawy, która powinna się odbyć na terenie USA). Nie interesuje ich stanowisko Ministerstwa Transportu że tytuł jednak uprawnia do rejestracji jeśli nie ma w nim śladu o wskazującego na złom. Jest to kuriozalne, ale nie bardzo mam koncepcję co zrobić.

Rozmawiałem z dwoma wydziałami rejestracji, jeden rejestruje widząc przegląd powypadkowy, rozumie chorą sytuację. Drugi zarejestruję jeśli petent się wydrze, ale sprawę przekazują wyżej i może przyjść odmowa. Może, ale nie musi, natomiast na pewno informacja dojdzie do GIOŚ, którzy porzuci świeżo zrobioną kawę aby petenta odwiedzić. Analogicznie ma się sprawa jeśli ktoś robi fikołki do akcyzy/cła. Oni wszyscy ze sobą współpracują i wyśmienicie znają temat. Dadzą co chcecie, po to aby za chwilę odebrać z nawiązką. Tak że po pierwsze, jeśli już do tego doszło to nie zwracajcie na siebie uwagi. Po drugie, nie występujcie w roli importera- skoro pośrednik bierze kase to niech robi wszystko od A do Z, niech potem on odpowiada za swoje błędy pod tytułem "sprowadzenie auta z kłopotliwym tytułem". Inwestorowi pozostanie sprzedaż auta gdzieś za granicę kraju. Sprowadzanie na inwestora jest cwanym przerzuceniem odpowiedzialności.

Teraz chciał bym się zwrócić do sumiennej części firm. Czy mieliście doczynienia z tym lub podobnym tytułem i GIOŚ?. Chciał bym się skonsultować (nie widzę problemu żeby było to odpłatnie)
Radosław Mróz

Radosław Mróz Specjalista ds.
marketingu, ForBet

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Taile z Illinoi Salvage każdy jest do rejestracji.Tail ten oznacza, że pojazd nie jest do rejestracji w stanie w jakim jest czyli jako pojazd uszkodzony.Po zrobieniu inspekcji w usa można taki pojazd rejestrować jak i w Polsce czy innych krajach europy.Przerabiałem temat,pisałem do ministerstwa transportu a także do Gioś.Odpowiedź z ministerstwa zawierała informację,że ten tail nie jest tailem dyskwalifikującym do rejestracji.W ministerstwie transportu przestrzeżono mnie przed nie myleniem taila non regitrable z non-reparaible.Non reparaible czyli nie naprawialny jest tailem nie do rejestracji a tail salvage z Illinoi nawet w sytuacji uszkodzenia zderzaka i np lampy czyli malutkiej szkody tail będzie z takim wpisem ponieważ wszystkie w tym stanie taile mają taki wpis.Gioś również odpowiedział na pytanie,że oni badają ilość uszkodzeń w procentach i jeżeli samochód będzie uszkodzony w stopniu wykluczającym sensowność jego naprawy czyli znacznie przekraczając znacznie 50 % może zostać uznany jako odpad.Tail salvage z Illinoi absolutnie nie kwalifikuje się jako odpad chyba że jego uszkodzenia będą przekraczały połowę samochodu.Takie taile jak flooddamaged,Nonreparaible czy Ofdestruction to są taile na których nie zarejestrujemy samochodu czy motoru. Salvage illinoi to ie jest jeden z tych taili.

Sprowadziłem kilka samochodów za pomocą pośrednika, teraz robię to sam ponieważ mam rodzinę właśnie w Chicago i za pomocą rodziny kupuję 4-6 samochodów rocznie i wszystkie są ze stanu Illinois. Jako że mam kogoś tylko tam to przerobiłem temat ttaili salvage ze stanu Illinoi od podszewki. Samochody są sprzedawane w Polskę z kompletem dokumentów do rejestracji i dziwnym trafem jakoś żaden nie wrócił z odmową rejestracji.W jednym z urzędów pani miała jakieś problemy ale po przeczytaniu pisma z odpowiedzią z ministerstwa problem się zakończył.

Polecam najpierw dowiedzieć się dokładnie zamiast wypisywać nieprawdziwe informacje siejąc niepotrzebny zamęt.

Jakby ktoś szuka motoru czy samochodu właśnie w tym stanie Chicago i okolice 200 mil to chętnie pomogę, możliwe oględziny pojazdu na miejscu.Tylko Chicago +- 200 mil.Zbieramy i ładujemy kontener do pełna, możemy doładować jakieś części lub coś mniejszego w celu zapełnienia kontenera i mniejszej ceny.

Radek USA Chicago

Zzz Z.:
Agnieszka H.:
...Nikt Ci go nie zabierze ze względu na zle dokumenty.
Odprawisz w Niemczech a później rozbierzesz na czesci lub postawisz sobie na podwórku jako pomnik ;).

Pozdrawiam
BestClassicCar.Eu

Witam grupę. W zasadzie chcę coś w temacie napisać, ale cytowany tekst rzucił mi się w oczy więc chciał bym się do tego odnieść w pierwszej kolejności.
Czy Wy, "sprowadzacze" czasami zastanawiacie się co publicznie piszecie?. Czy Wy macie pojęcie o prowadzonej działalności i aspektach prawnych?. Taką radą wpędza Pani gościa w sidła GIOŚ.
Tutaj idzie niekiedy ogromna kasa inwestorów, proponuję zaprzyjaźnić się z jakąś kancelarią lub przynajmniej przeglądać wyroki w swoim temacie. Jeśli gość rozbierze auto na ogródku, to bez dyskusyjnie spełni przesłanki, że to co sprowadził jest odpadem. Przypomnę że z tego tytułu jest 50-500tys zł. Jeśli chce Pani coś dodać w temacie, to najpierw proszę się zapoznać choćby z tą sprawą. II OSK 1313/18

Teraz to co mnie tu sprowadza. Kolega padł ofiarą profesjonalnej firmy. Po naprawię okazało się że auto ma IL salvage only, non regsitable. Gadanie podobnych profesjonalistów, że urzędnik jest głupi równie dobrze można sobie oprawić w ramkę z dopiskiem "moje auto" + min 50tys i postawić w garażu jako pamiątkę po utraconym samochodzie.
.
Worki dla tego tytułu są te same- nakaz złomowania + zazwyczaj kolejna sprawa na >50tys.. GIOŚ na upartego upatruje tu brak możliwości rejestracji (bez naprawy, która powinna się odbyć na terenie USA). Nie interesuje ich stanowisko Ministerstwa Transportu że tytuł jednak uprawnia do rejestracji jeśli nie ma w nim śladu o wskazującego na złom. Jest to kuriozalne, ale nie bardzo mam koncepcję co zrobić.

Rozmawiałem z dwoma wydziałami rejestracji, jeden rejestruje widząc przegląd powypadkowy, rozumie chorą sytuację. Drugi zarejestruję jeśli petent się wydrze, ale sprawę przekazują wyżej i może przyjść odmowa. Może, ale nie musi, natomiast na pewno informacja dojdzie do GIOŚ, którzy porzuci świeżo zrobioną kawę aby petenta odwiedzić. Analogicznie ma się sprawa jeśli ktoś robi fikołki do akcyzy/cła. Oni wszyscy ze sobą współpracują i wyśmienicie znają temat. Dadzą co chcecie, po to aby za chwilę odebrać z nawiązką. Tak że po pierwsze, jeśli już do tego doszło to nie zwracajcie na siebie uwagi. Po drugie, nie występujcie w roli importera- skoro pośrednik bierze kase to niech robi wszystko od A do Z, niech potem on odpowiada za swoje błędy pod tytułem "sprowadzenie auta z kłopotliwym tytułem". Inwestorowi pozostanie sprzedaż auta gdzieś za granicę kraju. Sprowadzanie na inwestora jest cwanym przerzuceniem odpowiedzialności.

Teraz chciał bym się zwrócić do sumiennej części firm. Czy mieliście doczynienia z tym lub podobnym tytułem i GIOŚ?. Chciał bym się skonsultować (nie widzę problemu żeby było to odpłatnie)
Rafał S

Rafał S Właściciel RS EXPO

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

GIOŚ uzasadnia, że pojazd został sprowadzony z USA jako uszkodzony, z tytułem własności Salvage Certificate, z adnotacją Non-registerable. Ten zapis, według GIOŚ, uniemożliwiał jego rejestrację w Polsce, a jego właściciel w Stanach Zjednoczonych pozbył się go, co zakwalifikowało go jako szkodliwy środowisku odpad.

https://elektrowoz.pl/auta/mam-auto-elektryczne-z-usa-d...
Radosław Mróz

Radosław Mróz Specjalista ds.
marketingu, ForBet

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Proszę się cofnąć do jednego z postów pana Marka Witkowskiego i jest tam opisane czy ten tytuł jest uznany jako złom czy nie jest.Złom to nie Salvage tylko Scrap.Kupuje tylko w Chicago samochodu i każdy samochód po najmniejszej kolizji ma taki właśnie tytuł.Sponsorowane artykuły przez dealerów którzy niestety ale mają problem bo coraz mniej osób chętnych na nowe i drogie samochody.Także moi drodzy kupujcie auta w stanie takim żeby nie miał się kto do nich przyczepić a nie takie w których nie ma połowy albo silnik jest w kabinie.I ominą was problemy.Przecież to jest od dawna,ten przepis o sprowadzaniu złomu więc nic nowego.Ktoś tylko teraz robi szum z konkurencją.Czy z Niemiec to do Polski jadą samochody bezwypadkowe?Nie, 80 % to samochody po wypadkach czasami ogromnych tylko tego nie da się sprawdzić.Zalecam nawet zrobić do każdego samochodu nawet mało uszkodzonego opinię rzeczoznawcy z papierami, którą możemy położyć na półce i mieć potwierdzenie że samochód jaki kupiliśmy i sprowadziliśmy nie jest złomem tylko jest taki sam jak samochody z Niemiec czy innych krajów jak i powypadkowe sprzedawane w Polsce.

W Illinoi kazdy tytuł Salvage ma taki wpis.
Mam nadzieje ze dotarło.Sprowadzam tylko z Illinoi także przerobiłem temat od podszewki ponieważ już takie mądrości czytałem więc musiałem się upewnić.

Pozdro
Radek USA Chicago
Rafał S

Rafał S Właściciel RS EXPO

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

U mnie w wydziale komunikacji Pani kierownik zapowiedziala ze z takim tytulem nie zarejestruje tylko bede musial stoczyc z nia batalie prawna
Lepiej zawsze sie dowiedziec ja auta z Ilinois odpuszczam bo szkoda nerwow a przeciez rynek Usa jest tak duzy ze mozna spokojnie kupic w innym stanie
Marcin Felczak

Marcin Felczak AUTA z USA. Aukcje,
Logistyka,
Doradztwo.

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Jest na tyle dużo samochodów w USA, że naprawdę jest w czym wybierać dlatego przyjęliśmy zasadę, że nie kupujemy aut z Illinois i problem z głowy (mimo, że to normalny SALVAGE tyko z dopiskiem nie do rejestracji).

Co do aut z tytułem SALVAGE przesyłam poniżej pismo z GIOŚ, które otrzymał nasz klient:

Obrazek



Obrazek


Jak widać GIOŚ nie zakwalifikował auta jako odpada.

Pozdrawiam gorąco
Marcin Felczak
https://AtlanticMOTO.plTen post został edytowany przez Autora dnia 12.02.21 o godzinie 13:47

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

@Marcin Felczak Twój titel nawet w tłumaczeniu maszynowym mówi "jeśli naprawiony".
"Salvage only, non registable" zaczynają traktować jako trwale niezdolne do użytkownia, analogicznie non rebuildable. Mają gdzieś tłumaczenia co ten tytuł naprawdę znaczy i jaki był stan.

Poczytajcie wyroki NSA w kwestii Illinoisów, nie znajdziecie pozytywnych zakończeń dla właściciela, ani logiki w ustalaniu złomu, potrafią sobie sami przeczyć w różnych wyrokach.

Do GIOŚ kablowali celnicy i skarbówka, teraz dochodzą wydziały komunikacji.

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Poczytaj http://www.589.pl/jak-wyglada-import-aut-z-usa/ ja nie miałem żadnych problemów.
Marcin Koperkiewicz

Marcin Koperkiewicz Kompleksowa usługa
obrotu
nieruchomościami.

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Witam, miałem przyjemność rejestrować auto z tytułem non registable z Illiniois i nie miałem problemów. Oczywiście pani w okienku miała obiekcje co trocę mnie zestresowało i wysłała gdzieś zapytanie.Otrzymałem próbny dowód i rejestracja była uzależniona od odpowiedzi jaką pani z wydziału miała otrzymać pisząc do ministerstwa.Tak przynajmniej wychodziło z tego co pani mówiła.Po około 1,5 tygodnia otrzymałem informację że wszystko jest ok i nie ma problemu z rejestracją.Twardy dowód odebrałem po kolejnych dwóch tygodniach.

konto usunięte

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Witam. Mam problem z rejestracja. Mam salvage certificate bez żadnych dopisków. Tylko w tłumaczeniu mam napisane że pojazd sklasyfikowany jako z odzysku po szkodzie całkowitej i nie może być zarejestrowany bez kontroli VIN a także hamulców i świateł. Pani w WK stwierdziła że musi gdzieś wysłać certyfikat żeby potwierdzić czy można zarejestrować. Można coś z tym zrobić ? Jakieś podpowiedzi ? Woj. Malopolskie
Agnieszka Harazim

Agnieszka Harazim Własna działalność -
właściciel firmy,
BestClassicCar -
i...

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Na dzień dzisiejszy już coraz więcej wydziałów komunikacji rejestruje samochód z tym tytułem. Nie ma z tym problemów a także nie ma obaw przed batalia sądową. Ostatnia sytuacja w Rzeszowie i walko klienta z GIOŚ pokazała, że samochód z tym tytułem nie może zostać uznany jako odpad. No chyba że faktycznie stan tego samochodu w chwili sprowadzenia jest bardzo zły i jego naprawa jest niezasadna ze względów bezpieczeństwa lub ze względów ekonomicznych. Samochody z normalnym uszkodzeniem jak normalna kolizja a nie zderzenie z TIREM na tym tytule można spokojnie zarejestrować.

W tłumaczeniu polecam dopisać POJAZD NIE DO REJESTRACJI JAKO USZKODZONY bo tak faktycznie brzmi ten tytuł w USA i po dokonaniu inspekcji a w Polsce przeglądu pojazdu powypadkowego możemy taki samochód zarejestrować nie narażając się na żadne konsekwencje.

Pozdrawiam
Janusz N.

Janusz N. Przewodniczący,
Urząd m.st. Warszawy

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Agnieszka H.:
W tłumaczeniu polecam dopisać POJAZD NIE DO REJESTRACJI JAKO USZKODZONY
Mój pośrednik który sprowadził auto z IL chyba czyta wasze wypowiedzi bo właśnie dał mi tłumaczenia z takim zapisem.
Problem w tym, że nie chciałem się pchać w takiego titla z obawy nie tyle o rejestrację co o późniejszy GIOŚ.
Pytałem go co z tym będzie, oczywiscie uspokaja bo co ma powiedzieć, ale jednak niepewność pozostaje...
macie jakieś nowe informacje, czy nadal się czepiają?
Radosław M.:
Przerabiałem temat,pisałem do ministerstwa transportu a także do Gioś.Odpowiedź z ministerstwa zawierała informację,że ten tail nie jest tailem dyskwalifikującym do rejestracji.W ministerstwie transportu przestrzeżono mnie przed nie myleniem taila non regitrable z non-reparaible.Non reparaible czyli nie naprawialny jest tailem nie do rejestracji a tail salvage z Illinoi nawet w sytuacji uszkodzenia zderzaka i np lampy czyli malutkiej szkody tail będzie z takim wpisem ponieważ wszystkie w tym stanie taile mają taki wpis.Gioś również odpowiedział na pytanie,że oni badają ilość uszkodzeń w procentach i jeżeli samochód będzie uszkodzony w stopniu wykluczającym sensowność jego naprawy czyli znacznie przekraczając znacznie 50 % może zostać uznany jako odpad.Tail salvage z Illinoi absolutnie nie kwalifikuje się jako odpad chyba że jego uszkodzenia będą przekraczały połowę samochodu.

Masz kolego tą odpowiedź na piśmie? Możesz podesłać?
Marcin Butler

Marcin Butler Usaimport.pl

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

To kwestia odpowiedniego tłumaczenia. Non registerable to nie to samo co non repairable.
Pozdrawiam
Marcin Butler
http://usaimport.pl
Kamil Bacławski

Kamil Bacławski Auto Detailer, Pasja
autokosmetyka

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Witam, odświeżam temat tytuł only parts non-registerable, już 3 raz odbijam się od ściany. Nie ma szans na rejestrację. Ktoś jest w stanie pomóc?
Agnieszka Harazim

Agnieszka Harazim Własna działalność -
właściciel firmy,
BestClassicCar -
i...

Temat: Problem z rejestracją. SALVAGE ONLY NON-REGISTERABLE

Witam. Z tym tytułem Parts Only nie zarejestruje pan auta.

Ma pan dwa wpisy, nie do rejestracji i przeznaczony na części.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu

Pozdrawiam
Tomasz Harazim
https://bestclassiccar.eu/
0 534 080 844

Kamil B.:
Witam, odświeżam temat tytuł only parts non-registerable, już 3 raz odbijam się od ściany. Nie ma szans na rejestrację. Ktoś jest w stanie pomóc?



Wyślij zaproszenie do