Marek Witkowski

Marek Witkowski President Allegro
Cargo Shipping INC

Temat: Coraz bardziej pod górkę - dla kolegów z branży

Szanowni Państwo,

Pragniemy przekazać Państwu informacje po ostatnim spotkaniu przedstawiciela naszej firmy w Urzędzie Celnym w Bremerhaven.

Najczęstszym powodem kontroli kontenerów oraz aut, które przypływają do Bremerhaven są dodatkowe rzeczy znajdujące się w pojazdach, które nie są zgłaszane przed wpłynieciem statku do portu. Mowa tu głównie o dwóch typach załadunków:

paczki (np. części samochodowe),
śmieci wewnątrz pojazdu.


Urząd Celny wymaga zgłoszenia wszystkich towarów zawartych w kontenerach (nawet śmieci) i wyszczególnienia ich na dokumencie Bill of Lading. W związku z tym zalecamy kontakt z wysyłającym oraz magazynami, w których kontenery są ładowane.

Auta muszą być oczyszczone ze śmieci, a wszystkie paczki zgłoszone do lini morskiej i wpisane na B/L.

Urząd Celny w Bremerhaven planuje intensywne kontrole od połowy marca.

Jeżeli w dalszym ciągu w kontenerach będą rzeczy, które nie są zgłoszone, Urząd Celny może nałożyć przykładowo:

- kary finansowe (od 500 EUR za ładunki niewpisane na BL)

- skany i postoje kontenerów (od 600 EUR w górę)

- zablokowanie towaru wraz z pojazdem nawet do 3 miesiecy

- skargi sądowe za szmugiel

Prosimy o potraktowanie sprawy jako pilnej i sugerujemy wdrożenie procedury od najbliższego frachtu.

Pozdrawiam
Marek Witkowski
Marcin Butler

Marcin Butler Usaimport.pl

Temat: Coraz bardziej pod górkę - dla kolegów z branży

My już w tym miesiącu zauważyliśmy, że częściej trzeba robić packing list i bardzo dokładnie wszystko wpisywać.

Następna dyskusja:

Unikat idzie pod młotek :-(




Wyślij zaproszenie do