Michał Turski

Michał Turski Prezes Zarządu Royal
Trading Sp. z o.o.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Zastanawialiście się kiedyś skąd bierze się różnica w popularności automatycznych skrzyń biegów w USA i na starym kontynencie ? W USA automat posiada ok 90% samochodów - w Europie bodajże 13% czy 15%. W Japonii jest to trochę ponad 60%.

Wytłumaczenie ekonomiczne wg. mnie nie ma sensu. Benzyna w USA jest tańsza, a automaty mają nieco większe spalanie - czy ta różnica ma jednak znaczenie dla użytkownika np. nowego BMW 5/7 z manualną przekładnią? Z drugiej strony w USA nawet małe, miejskie samochody mają montowane automaty, a w Korei Płd., w której popularność A/T jest też duża, można było kupić Daewoo Tico z automatyczną skrzynią biegów.

Macie jakieś ciekawe teorie na ten temat ? :)
Remigiusz C.

Remigiusz C. zakupy, najchetniej
miedzynarodowe ...

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

bo amerykanie to leniwy narod ... nawet biegow im sie nie chce zmieniac ...
Tomek Schulz Mba

Tomek Schulz Mba Skuteczny interim
manager z
wieloletnim
doświadczeniem w ...

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Bierze się to z błędnego przekonania ludzi, że automaty ograniczają osiągi samochodu, zwiększają spalanie, sa awaryjne etc.
Panuje anty moda na automaty bo jeździć z taką skrzynią to "obciach" świadczący o lenistwie właściciela.
To że tak się uważa, obraża inteligencje tych którzy wybrali inaczej...
Z doświadczenia wiem że tak sądzi ok 90% kierowców, a najzbawienniejsze jest to że 99% z nich nigdy nie prowadziło samochodu z automatem...
Już wielu niedowiarków przeprawiłem o "opad szczeki" demonstrując co też "zamulone" auto z automatem potrafi...
Optymistycne jest to że obserwując tendencję rynkowe widzę ta moda się zmienia i co roku coraz większy procent aut sprzedawanych w Europie ma automatyczne lub manualno-automatyczne skrzynie.
Remigiusz C.

Remigiusz C. zakupy, najchetniej
miedzynarodowe ...

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Rafal C.:
bo amerykanie to leniwy narod ... nawet biegow im sie nie chce zmieniac ...

i dodatkowo czesto poprostu nie potrafia ich zmieniac ... gdy przez jakis czas mieszkalem w usa to znajomi byli strasznie zdziwieni ze potrafie prowadzic samochod z manualna skrzynia ...

co do osiagow, to faktycznie teraz juz jest dobrze ... ostatnio jezdzilem audi Q7 z silnikiem 4,2 (320 koni) ... oczyiscie automat ... to napewno nie jest zamulone auto ... :-)

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

IMO automaty zostały zrobione na potrzeby ludzi którzy bardzo dużo jeżdżą (machanie wajchą od biegów zaczyna irytować mniej więcej po 200 tys.km) lub którzy muszą jeździć a niespecjalnie lubią, więc siłą rzeczy potrzebują auta "łatwego". W Ameryce było znacznie więcej takich ludzi niż w Europie, więc siłą rzeczy automaty znalazły większy popyt, potem poszło z górki bo kto pojeździł trochę automatem raczej nie ma ochoty wrócić do manuala :)
Marek Nowak

Marek Nowak I put ideas in
motion.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Marcin Dzierżanowski:
kto pojeździł trochę automatem raczej
nie ma ochoty wrócić do manuala :)

dokładnie :) ... uczyłem się jeździć na manualu, jeździłem 7 lat, po czym kupiłem automat. Niedawno przejechałem się manualem i dopiero doceniłem co mam. Nie ma już akcji typu: dojeżdzam do skrzyżowania i zastanawiam się, czy zredukować na 2 czy na 1, bo akurat będę musiał komuś ustąpić pierwszeństwa ... itp, itd... ogólnie wychodzę z założenia, że jeżeli biegi mogą się zmieniać same to po co ja mam to robić? Argumenty "manualowców" z cyklu: "Stary! z tym automatem nie masz szans ze mną na światłach", odpowiadam "bardziej cenię wygodę" :)

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Argumenty "manualowców" z cyklu: "Stary! z tym automatem nie masz szans ze mną na światłach",
Biegi trzeba jeszcze umieć zmieniać. :DLeszek Sękowski edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 16:03

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Rafal C.:
bo amerykanie to leniwy narod ... nawet biegow im sie nie chce zmieniac ...

Powiedziałbym inaczej -wygodny naród-
spędzają w samochodzie kilka godzin dziennie w drodze do i z pracy.
W swoim pojedzie jedzą, golą się, robią makijaż to jak maja zmieniać biegi.
Sam używam automatu w jezdzie codziennej, natomiast dla przyjemności używam auta z manualem.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Marek Nowak:
dokładnie :) ... uczyłem się jeździć na manualu, jeździłem 7 lat, po czym kupiłem automat. Niedawno przejechałem się manualem i dopiero doceniłem co mam.

A ja mialem na odwrot. Uczylem sie rowniez na manualu, potem jednak dobre kilka lat na automatycznej, w zeszlym roku znow kupilem manuala i sobie przypomnialem co to jest jazda samochodem. Do automatu juz nie wracam.

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

ja natomiast stwierdzilem, , po zrobieniu okolo 600 000 km roznymi samochodami , ze juz nigdy nie kupie auta z manualem, od poltora roku jezdze blazerem z automatem i nie chce innej skrzyni
Michał Turski

Michał Turski Prezes Zarządu Royal
Trading Sp. z o.o.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

U mnie trudno mówić o jakimś długim stażu - jeżdżę automatem dopiero od 2 tygodni - wcześniej manual przez 5 lat. Póki co trudno mi sobie wyobrazić powrót do manuala, przesiadka na automat to wielki skok jeśli chodzi o wygodę.

Czytam z zaciekawieniem Wasze teorie nt. większej popularności automatu w USA (ale i w Azji) czekam na kolejne :)

Tak sobie myślę, czy to USA i takie kraje jak Japonia czy Korea Płd. są dziwne, czy raczej Europa odstaje od reszty świata, a Europejczycy z tylko sobie znanych powodów lubią sobie zmieniać biegi manetką... tylko dlaczego ?

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Michał Turski:
tylko dlaczego ?

Bo jazde samochodem mozna uwazac za zlo konieczne, czyli wtedy automat jest bardziej na miejscu, badz jako przyjemnosc -- wtedy nie wyobrazam sobie jazdy bez manuala.

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Dla mnie jazda to nadal przyjemność i nie widzę wiekszego sensu w przekładaniu dźwigni, kiedy automat zrobi to za mnie.Ze ścigania się spod świateł generalnie wyrosłem, a w razie potrzeby przy kilkulitrowym silniku, automat też całkiem dobrze to zrobi.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Kuczijo Tomasz T:
Dla mnie jazda to nadal przyjemność i nie widzę wiekszego sensu w przekładaniu dźwigni, kiedy automat zrobi to za mnie.Ze ścigania się spod świateł generalnie wyrosłem, a w razie potrzeby przy kilkulitrowym silniku, automat też całkiem dobrze to zrobi.

Dobrze rozumiem chec wygody -- ja jednak lubie wiedziec ze mam kontrole nad samochodem. Nie tylko podczas ruszania, ale glownie podczas jazdy. Z automatem tego nie czuje.
Michał Turski

Michał Turski Prezes Zarządu Royal
Trading Sp. z o.o.

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Dobrze rozumiem chec wygody -- ja jednak lubie wiedziec ze mam kontrole nad samochodem. Nie tylko podczas ruszania, ale glownie podczas jazdy. Z automatem tego nie czuje.

Tu zgoda, ale na szczęście przy dojazdach do pracy z punktu A do B, nie jest to aż tak potrzebne :)
Piotr Woźniak

Piotr Woźniak HR Professional,
In-House Managers

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Dla niezdecydowanych pozostaje jeszcze Tiptronik. Jak się chce to sie ma biegi (takie bez sprzegla + i - i wyswietla się wybrany bieg na wyswietlaczu), albo automat. Dla obawiajacych sie "zamulenia" (co oczywiscie zalezy od pojemnosci, a nie od rodzaju skrzyni) jest jeszcze literka S czyli Sport - ten automat trzyma kazdy bieg do 3.000 obrotow i juz nie ma zamulenia. TYLKO AUTOMAT!
Remigiusz C.

Remigiusz C. zakupy, najchetniej
miedzynarodowe ...

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

a mi osobiscie jakos Tiptronik szczegolnie nie podchodzi ... dla mnie to taki "ni pies ni wydra" ... juz nie automat a jeszcze nie manual .... jakos zupelnie nie daje mi przyjemnosci z jazdy

ale to tylko osobista dygresja ...

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Rafal C.:
a mi osobiscie jakos Tiptronik szczegolnie nie podchodzi ... dla mnie to taki "ni pies ni wydra" ... juz nie automat a jeszcze nie manual .... jakos zupelnie nie daje mi przyjemnosci z jazdy

ale to tylko osobista dygresja ...

Mam podobne odczucia.

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Mam taka opcje w Magnum. Mysle, ze to kwestia wprawy. Wyobrazam sobie, ze umiejętne korzystanie z tiptronika może dawac frajdę.
Mi osobiście wystarcza automat.

konto usunięte

Temat: Automat vs Manual - USA vs Europa

Tomasz Z.:
Michał Turski:
tylko dlaczego ?

Bo jazde samochodem mozna uwazac za zlo konieczne, czyli wtedy automat jest bardziej na miejscu, badz jako przyjemnosc -- wtedy nie wyobrazam sobie jazdy bez manuala.

Ja mam automata i uwielbiam jeździć samochodem. Nie lubię za to machać łapą i lewą nogą- to mi odbiera przyjemność z jazdy - z resztą moim pasażerom też. Przy automacie auto płynie, przy manualu- nawet prowadzonym przez najwytrawniejszego zmieniacza- siła przeciążeń w aucie jest zawsze zmienna.

A co do zamułów w automatach - lubię jak w lusterku znika mi pseudosportowa honda której kierowca, żeby nie przepocić gajera przy machaniu biegami i nogami ubiera dresik.

Manualowcy w autach z zacięciem sportowym starający się szybko zmienić bieg żebym za bardzo im nie odszedł wyglądaja jakby mieli ADHD.

Pozdrawiam automaciarzy,
Piotr

Następna dyskusja:

Ford F550 z USA




Wyślij zaproszenie do