konto usunięte
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: zawór EGR
Czy jesteś pewien czy to zawór? Brak mocy i silne kopcenie może być spowodowane nieszczelnością na przewodach od coolera..
Rafał
B.
Regionalny Kierownik
ds Operacyjnych
Temat: zawór EGR
ja wymieniałem ale z innych powodów... w silniku 1.8T
Michał
Krzemiński
Serwis blacharski,
B&K alles klar
dealer BMW
Temat: zawór EGR
Moze to byc Egr jak rownież przepływomierz...konto usunięte
Temat: zawór EGR
Zobaczymy w czwartek oddaje autko na przegląd maja sprawdzić zawór EGR, oraz odmę i uszczelniacze bo trochę oleju pali.Michał Biały Asystent projektanta
Temat: zawór EGR
Jeśli to nie będzie problem to napisz coś więcej o tym co Ci powiedzą po przeglądzie. Mam dokładnie ten sam silnik i tyle się już o tym EGR naczytałem, że sam się zastawiam, czy u mnie wszystko z nim w porządku:)Odmę wymieniałem całkiem niedawno, bo mi strzeliła (łatwo było zauważyć - wystarczyło ściągnąć plastikową osłonę silnika) - koszt bodajże 150 zł. Odnośnie spalania oleju, to trochę to denerwujące jest, bo moja stareńka Astra Classic nie brała nic, a tutaj między wymianami oleju (czyli co 15 tyś.) jakoś 3/4 l dolewam. Podobno to już taka uroda tego silnika. Pytałem kilku mechaników i wcale te silniki nie są takie złe jak to na forach wszyscy fani 1,8T i 1,9TDI opisują (zwłaszcza, że większość z nich ALTem nie jeździła:) Jeśli masz większe ubytki oleju to proponuje sprawdzić uszczelkę pod pokrywą klawiatury. Samej uszczelki się nie da kupić, a cała pokrywa chyba 600 zł kosztuje, ale dobry mechanik taką uszczelkę wykroi :)
Paweł Piotr
M.
thank God I'm not
ugly
Temat: zawór EGR
Michal,ubytek oleju.. 500ml od wymiany do wymiany.. to nie tragedia.. TAK MA BYC.. mowia porducenci, zaslaniajac sie przed reklamacjami
Ten i wiele innych silnikow tak ma:)
Co do 1.8T.. moj ma 206k km:)
Jesli chodzi o olej.. zdziwilbys sie.. wymieniam w moim 8N co 20-25k km..!! A powinienem 15k.
A olej.. turbina... w idealnym stanie:) Zadnych ubytkow:)
Michał Biały Asystent projektanta
Temat: zawór EGR
No wiesz, jak dolewasz między tymi 20-25 kkm 3 litry oleju to i po co wymieniać bo i tak masz w miarę "świeży" olej cały czas ;).Żartuję oczywiście.
Już się do tego przyzwyczaiłem, że tak co dwa tygodnie ten poziom oleju sprawdzam - instrukcja mówi o 1l oleju na 1000 km, a to już lekkie przegięcie moim skromnym zdaniem. Zapewne tak jak piszesz w ten sposób AUDI zabezpiecza się przed lawinami reklamacji.
Ogólnie z mojego doświadczenia (odpukać w niemalowane) póki co nie mam z moim ALTem większych problemów i oby tak pozostało.
Tyle się osłuchałem, że ALT to taki benzynowy BLB, że początkowo miałem lekkiego pietra, że będę co chwilę w serwisie bywał, ale jak pojechałem oglądać auto przed zakupem i po sprawdzeniu w ASO mówili, że wszystko ok, to stwierdziłem, że wracam Audikiem do domu i przez ponad rok auto mnie nie zawiodło - oby tak dalej.
Jeśli już miałbym ponarzekać to mogę jedynie dodać, że demon prędkości to nie jest, ale ja w sumie szukałem bardziej auta rodzinnego i do normalnej jazdy we 2 lub 3 osoby auto daje radę. Nawet załadowane na maksa z 5 osobami na pokładzie na trasie do Chorwacji też nieźle sobie auto radziło. Chociaż po przejechaniu się 1,8T z chipem przyznaje, że lekki niedosyt jest:)
Żeby całkiem nie robić off-topicu to czekam na informację od autora wątku co z tym EGRem :)
konto usunięte
Temat: zawór EGR
Auto wczoraj odstawiono na warsztat, a dzisiaj stwierdzono, że do wymiany są gniazda zaworów wydechowych, pompa oleju lub łańcuszek rozrządu, uszczelniacze, a także prawdopobnie pierścienie. Auto wystawiłem kilka dni temu na sprzedaż, żałuje, że już się podjąłem tej naprawy, ale trudno trzeba zrobić i sprzedaje ten model, niestety, ale nie był on tak udany jak inne jednostki Audi, nie był najgorszy, ale po dzisiejszej diagnozie jestem troszkę zawiedziony, tym bardziej, że ten samochód ma tylko 150 tys. przebiegu, nigdy nie był katowany, regularnie serwisowany, no cóż to tylko złośliwość rzeczy martwych. Jak wszystko będzie zrobione dam znać czy dało to jakieś rezultaty.
Paweł Piotr
M.
thank God I'm not
ugly
Temat: zawór EGR
szkoda Filipie...kurde, nie wiem, ile to bedzie warte.. moze faktycznie, warto naprawic.. a auto odzyje.:??
konto usunięte
Temat: zawór EGR
Widać sporą ironie w twoim poście.
Paweł Piotr
M.
thank God I'm not
ugly
Temat: zawór EGR
Widać sporą ironie w twoim poście.
popraw okulary kolego:))
zreszta, nie wazne. zrobisz jak zechcesz, mnie nic do tego
konto usunięte
Temat: zawór EGR
Autko odebrane, wszystko w porządku. Silnik pracuje o wiele ciszej, a także ma inne brzmienie, samochód nie kopci, zbiera się żwawiej, jedynie są wibracje na wolniutkich obrotach, ale to chyba pasek klinowy siedzi lub sprzęgiełko alternatora.Michał Biały Asystent projektanta
Temat: zawór EGR
To może teraz nie warto sprzedawać :)?! Pozdrawiam i oby auto służyło Tobie lub kolejnemu właścicielowi.konto usunięte
Temat: zawór EGR
To znaczy prawdopodobnie zostawiam to autko, ale przymierzam się do zakupu drugiego autka, ale dla rodziny, prawdopobnie Audi A6,Q7 lub VW Passat CC.
Paweł Piotr
M.
thank God I'm not
ugly
Temat: zawór EGR
Filip Wojtczak:
Widać sporą ironie w twoim poście.
a jednak.. nie wierzyles w reinkarnacje Twojego auta..:)) A ja tak:)
Udalo sie:)))
Filip Wojtczak:
To znaczy prawdopodobnie zostawiam to autko, ale przymierzam się do zakupu drugiego autka, ale dla rodziny, prawdopobnie Audi A6,Q7 lub VW Passat CC.
-> A6 :))
konto usunięte
Temat: zawór EGR
Tak spytam już z ciekawości, przy okazji tego tematu.Ten zawór/system EGR jest konieczny w samochodzie? Czy jego usunięcie ma jakiś impact poza tym, że spaliny będą mniej ekologiczne?
Czy brak tego systemu może mieć jakieś negatywne skutki na inne elementy/układy samochodu? I jak prawdopodobne jest to zjawisko (uszkodzenia innych elementów)?
Czytałem, że może to spowodować uszkodzenie sondy lambda, uszkodzenie sprzęgła(?)... nie wiem na ile to prawda.
Następna dyskusja: