Temat: Wtryski do AUDI A3 2.0 TDI
Jeśli szukasz pompowtryskiwaczy szukaj na allegro użytkownika: czesci-kon-max - koledzy z A4-klubu kupują od niego i polecają. Lejące wtryski mogą spowodować uszkodzenie tłoków i głowicy silnika. Niestety w 2.0 tdi szybko zużywające się wtryskiwacze to norma i nic na to się nie poradzi. I tak sporo udało Ci się przejeździć na nich.
Przy Twoim przebiegu radzę koniecznie i jak najszybciej wymienić popychacz pompy olejowej - taki mały imbusik za 30 zł (wymiana czytaj robocizna trochę bardziej kosztowna) a jeśli się zetrze, a zetrze na pewno, narobi szkód na ponad 10kzł. Nie czekaj tylko każ to zrobić w aso, i nie daj sobie wmówić, że nie ma potrzeby. Przy okazji wymiany popychacza, przyśpieszyć tym razem wymianę rozrządu.
A jakie są objawy, że diagnoza padła na wymianę dwumasa ? Silnik może nierówno pracować właśnie ze względu na uszkodzone wtryski.
Generalnie są to silniki delikatne i czułe na jakość paliwa. Polecam tankować zwykłego diesla najlepiej zwykły Shell Diesel Extra. Nie lać paliw uszlachetnianych typu Verva, V-power, są to paliwa za "suche" nie gwarantują odpowiedniej "tłustości" a przez to smarowania. Dodatkowo mają wyższą temperaturę spalania, która też nie jest pożądana. Za to warto co około 5kkm dolać przy tankowaniu buteleczkę specyfiku STP lub Xeramics do czyszczenia wtryskiwaczy w dieslach. No i pilnować regularnej wymiany filtra paliwa, przy jakości paliw w PL warto to robić co drugą wymianę oleju czyli co 30kkm. Nie jeździć w systemie long life tylko regularnie wymieniać olej max co 15kkm.
Jeśli szukasz dobrego specjalisty od TDI to w stolicy polecam Witka MR-Motors na Mineralnej. Jeśli wyrazisz potrzebę to znacznie zwiększy moc Twojego autka nawet do 170 KM, ale najpierw musisz doprowadzić je do porządku.
Robert Parciak edytował(a) ten post dnia 24.09.10 o godzinie 13:11