Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Moze tutaj mnie ktoś oświeci, bo jak do tej pory to nikt nic mądrego nie wymyslił :)

Zdarza mi się, że po dlugotrwałej jeździe, pojawiają mi się wahania obrotów na "biegu jałowym". Wahania nie są duże i nie zdazają się zawsze (w zakresie maks. 100-300 obr./min., ale widoczne na obrotomierzu). Sytuacja ma miejsce wyłącznie na gorącym silniku. Przepustnica OK, lambda OK, świece i olej nowe, na diagnostyce nic nie wychodzi, a jak wahania sie zdażały tak wciąż się pojawiają raz na jakiś... Mam czasem wrażenie, że pojawiają sie one w momencie właczenia wentylatorów (zwiększony pobór mocy), ale czy możliwe, aby włączenie wentylatorów powodowało takie wahania? Szczególnie, że trwają one kilkanaście sekund. Sytuacja ma miejsce wyłącznie albo po długiej jeździe albo staniu np. w korkach, nigdy na niedogrzanym silniku.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Igor Downar-Zapolski:
Moze tutaj mnie ktoś oświeci, bo jak do tej pory to nikt nic mądrego nie wymyslił :)

Zdarza mi się, że po dlugotrwałej jeździe, pojawiają mi się wahania obrotów na "biegu jałowym". Wahania nie są duże i nie zdazają się zawsze (w zakresie maks. 100-300 obr./min., ale widoczne na obrotomierzu). Sytuacja ma miejsce wyłącznie na gorącym silniku. Przepustnica OK, lambda OK, świece i olej nowe, na diagnostyce nic nie wychodzi, a jak wahania sie zdażały tak wciąż się pojawiają raz na jakiś... Mam czasem wrażenie, że pojawiają sie one w momencie właczenia wentylatorów (zwiększony pobór mocy), ale czy możliwe, aby włączenie wentylatorów powodowało takie wahania? Szczególnie, że trwają one kilkanaście sekund. Sytuacja ma miejsce wyłącznie albo po długiej jeździe albo staniu np. w korkach, nigdy na niedogrzanym silniku.

Czujnik polozenia przepustnicy !
Robiłeś adaptacje przepustnicy? jak nie to spróbuj moze to cos da , na kanale 001 albo 098 ( oczywiscie po wymyciu przepustnicy w rozpuszczalniku i temeratura silnika 80 stopni!!! nie robic adaptacji na zimnym silniku bo ACU zwarjuje.
Czujnik nie wystepuje jako sobna czesc wiec jak sie pogorszy to tylko cala przepustnica, mozna juz ja kupic za 400zl nowa albo i taniej jak sie poszuka.

Jesli to male wachania to VAG nawet nie pokaze ze zakre rezystancji na potencjometrze jest nieopowiedni.
A co to jest za silnik AEX 90 koni?
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Miałem podobną sytuację jakiś czas temu (4-5 miesięcy), wtedy była robiona adaptacja, i na jakiś czas się poprawiło, teraz przepustnica była tylko czyszczona, filtr powietrza wymieniony itp, ale przeciez niemozliwe, żeby to się waliło ponownie po przejechaniu 10-15 tysi.

Co to jest za czujnik? On stawnowi element przepustnicy? Nie wydaje mi się, zeby tam było coś takiego, to jest silnik 1,6 w benzynie 102 konie.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

:)
Jest z boku pod taką pastikową czarną obudową,cały mechanizm plus właśnie ten potencjometr( czujnik połozenia przepustnicy) mozna spróbowac jeszcze " base data" ale problem bedzie powracal , po prostu scieżka gdzie dotykają szczotki od potencjoetru wytarla sie alo utracila spójność i skacze oporność na tym czujnikuco powoduje ze ECU zmienia dawke paliwa na biegu jałowym i z tad te wachania obotów.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Robert L.:
:)
Jest z boku pod taką pastikową czarną obudową,cały mechanizm plus właśnie ten potencjometr( czujnik połozenia przepustnicy) mozna spróbowac jeszcze " base data" ale problem bedzie powracal , po prostu scieżka gdzie dotykają szczotki od potencjoetru wytarla sie alo utracila spójność i skacze oporność na tym czujnikuco powoduje ze ECU zmienia dawke paliwa na biegu jałowym i z tad te wachania obotów.

Dzięki za info, jak rozumiem, w tej sytuacji pozostaje mi wymiana całości. Ale czemu to zdarza sie wyłącznie przy goracym silniku?
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Igor Downar-Zapolski:
Robert L.:
:)
Jest z boku pod taką pastikową czarną obudową,cały mechanizm plus właśnie ten potencjometr( czujnik połozenia przepustnicy) mozna spróbowac jeszcze " base data" ale problem bedzie powracal , po prostu scieżka gdzie dotykają szczotki od potencjoetru wytarla sie alo utracila spójność i skacze oporność na tym czujnikuco powoduje ze ECU zmienia dawke paliwa na biegu jałowym i z tad te wachania obotów.

Dzięki za info, jak rozumiem, w tej sytuacji pozostaje mi wymiana całości. Ale czemu to zdarza sie wyłącznie przy goracym silniku?

Powód jest prozaiczny:)

Poniewaz przy odpaleniu silnika bieg jalowy jest nieco wyzszy okolo 1020 obr/min jest to zwiazane ze stalym odchyleniem przepustnicy i trwa to do uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury ( takie automatyczne ssanie). Póżniej obroty spadaja do biegu jalowego okolo 780 obr/min i wlasnie wtedy bieg jalowy jest najbardziej narazony na zaklucenia. Moze to byc rowniez zwiazane w tym ze rozgrzany czujnik polozenia przepustnicy zmienia swoja rezystancje ( ale to moja spekulacja).
Zmiany rezystancji tego czujnika powoduja ze ECU mysli ze ktos naciska pedal gazu wiec zwieksza dawke paliwa podawanych przez wtryskiwacze, ale przepustnica nie zmienila swojego polozenia wiec sonda lambda i ECU obniza dawke paliwa i za pomoca silnika krokowego reguluje polozenie przepustnicy by utrzymac prace silnika ( aby go nie zadusic:) bla bla bla... to tak w skrócie powoduje falowanie silnika.

W twojej przepustnicy silnik krokowy jest razem z czujnikiem polozenia przepustnicy. W przepustnicach Bosha silnik i czujnik sa osobno wiec daje sie wymienc silnik krokowy, ale to dla silniczkow 1 i1.1 , no takie przepustnice jak byly w poltkach.
Tam dalo sie pokombinowac z tymi czujnikami, zmudne ustawianie ale czasem sie udawalo.

Dobra nie zanudzam
Pozdrawiam
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Igor
A tak mi sie jescze przypomnialo, ze jest jeden objaw, ze to moze byc silnik krokowy a nie czujnik polozenia ( czasem jest taki blad " czujik polozenia poza zakresem" i wtedy to silnik wariuje. Ale w twoim przypadku to i tak nic nie zmienia bo masz silnik krokowy razem z czujnikiem polozenia. Moze kolejna adaptacja cos zmieni
Pozdrowienia dla Automaniakow:)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Robert L.:
korkach, nigdy na niedogrzanym silniku.

Czujnik polozenia przepustnicy !
dokładnie! TPS jak najbardziej. Ew. ZBJ bądź silnik krokowy.

Zastanawia mnie tylko...czy na pewno TPS będzie nierozmontowywalny- w większości przypadków przeciez jest w zasadzie obok przepustnicy i można go z niej wyciągnąć (wykręcić) i wypiąć w prosty sposób z wiązki...
edit:
macie może fotę tej przepustnicy?Dorota S. edytował(a) ten post dnia 11.04.09 o godzinie 01:35
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Dorota S.:
Robert L.:
korkach, nigdy na niedogrzanym silniku.

Czujnik polozenia przepustnicy !
dokładnie! TPS jak najbardziej. Ew. ZBJ bądź silnik krokowy.

Zastanawia mnie tylko...czy na pewno TPS będzie nierozmontowywalny- w większości przypadków przeciez jest w zasadzie obok przepustnicy i można go z niej wyciągnąć (wykręcić) i wypiąć w prosty sposób z wiązki...
edit:
macie może fotę tej przepustnicy?Dorota S. edytował(a) ten post dnia 11.04.09 o godzinie 01:35

Nie mam, ale w sumie mogę zrobić :)

Faktycznie sprawdzę, czy tego nie da się z tej przepustnicy wymontować...
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Igor Downar-Zapolski:
Dorota S.:
Robert L.:
korkach, nigdy na niedogrzanym silniku.

Czujnik polozenia przepustnicy !
dokładnie! TPS jak najbardziej. Ew. ZBJ bądź silnik krokowy.

Zastanawia mnie tylko...czy na pewno TPS będzie nierozmontowywalny- w większości przypadków przeciez jest w zasadzie obok przepustnicy i można go z niej wyciągnąć (wykręcić) i wypiąć w prosty sposób z wiązki...
edit:
macie może fotę tej przepustnicy?Dorota S. edytował(a) ten post dnia 11.04.09 o godzinie 01:35

Nie mam, ale w sumie mogę zrobić :)

Faktycznie sprawdzę, czy tego nie da się z tej przepustnicy wymontować...

Wyglada tak

Obrazek


wymontowac to sie da, tylko co z tego jak nigdzie tego nie kupisz bo nie wystepuje jako osobna czesc:)w tego typu przepustnicach, przepustnica to najmniejsza czesc:)

Kiedys rozbieralem tka przpustnice od silnika AEX, tylko tam byl problem z silnikiem krokowym, ale zycze popwodzenia warto zaryzykowac
Wesołych świąt
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

heh,swoja drogą dawno nie widziałam takiej czyściutkiej przepustnicy;P
a co do TPSa-tia...widze tu jakieś nity,trza by było się narobić,ale mozna zaoszczędzić, jak ktos ma narzędzia,żeby to odmontować i przymocowac nowego.
tylko przy tej konstrukcji trza się naszukać czujnika bez przepustnicy w sprzedaży-to fakt...

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Witam. Mam a3 i oczywiście wachania obrotów . Wygląda to tak . Na wolnych obrotach na gorącym silniku i na zimnzm obroty falują w duł nigdy do góry . Spadają tak nisko że silnik na ochote zgasnąć co też czasem się zdaża . CO SIĘ DZIEJE ? CO MAM ROBIĆ ?
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Paweł S.:
Witam. Mam a3 i oczywiście wachania obrotów . Wygląda to tak . Na wolnych obrotach na gorącym silniku i na zimnzm obroty falują w duł nigdy do góry . Spadają tak nisko że silnik na ochote zgasnąć co też czasem się zdaża . CO SIĘ DZIEJE ? CO MAM ROBIĆ ?
Po pierwsze diagnostyka komputerowa. Najlepiej podłączyć auto pod VCDS lub VAS. Uniwersalne interfejsy lub inne niby dedykowane grupie VAG mogą nie wykryć nieprawidłowości. Poza błędami koniecznie sprawdź parametry rzeczywiste zwłaszcza w momencie gdy silnik schodzi z obrotów i gaśnie.

Stawiam na nastawnik przepustnicy, ale przyczyn może być znacznie więcej.

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

oczywiście jak w temacie a3 1.6 8p lekkie wahania obrotów plus szarpanie na niskim biegu, szczegolnie przy spuszczaniu nogi z gazu..... w międzyczasie wyskoczyły kontrolki egr i check, byl komputer wszystko na czysto, wymieniony olej plus filtry, nowy zawor egr, siwecie, przewody jakies 2 tyg jezdzil dobrze i wielki come back z falowaniem, nierowna praca silnika ..... jakies pomysly? bo kazdy rozkłada ręce :(
Marcin Zadrożny

Marcin Zadrożny Otwarty na nowe
wyzwania...

Temat: Wahania obrotów w A3 1,6 benzyna

Przepustnica, cewka, nieszczelność któregoś z kolektorów - proponuję sprawdzić.

Następna dyskusja:

A3 1,6 benzyna problem ze s...




Wyślij zaproszenie do