konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Witajcie,

zastanawiam się nad kupnem Audi TT z napędem na 4 koła i silnikiem 1.8
W grę wchodzi wydatek max. 30 000, więc roczniki do 2002.
Interesuje mnie wszystko, co dotyczy tego modelu.
Jak z awaryjnością? Jakieś słabe punkty?
Czego unikać? Na co zwrócić przede wszystkim uwagę? ktoś z Was miał i jeździł i zechce podzielić się opinią?
Jak z serwisem?
A czy zawieszenie nie za niskie na nasze polskie drogi?
Większość tych aut na polskim ryku wtórnym pochodzi z Niemiec, a że na ich autostradach nie ma ograniczeń prędkości, to mogą mieć zarżnięte silniki... czy się mylę?
Ile taki silnik jest w stanie przejechać? Jaki przebieg jest jeszcze akceptowalny?

Pozdrawiam ciepło :)
EwaEwa Cieślak edytował(a) ten post dnia 17.11.11 o godzinie 12:58
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
Witajcie,

zastanawiam się nad kupnem Audi TT z napędem na 4 koła i silnikiem 1.8
W grę wchodzi wydatek max. 30 000, więc roczniki do 2002.
Interesuje mnie wszystko, co dotyczy tego modelu.
Jak z awaryjnością? Jakieś słabe punkty?
hmm.. na forach jest tego mase, m.in:
-latem, znikajace delikatnie linie na wyswietlaczu FIS
-zdarza sie, ze nie dziala wskazówka od paliwa, ew. temperatury silnika, obrotow.. zazwyczaj czeso spotykana dolegliwosc tego modelu

zazdrosc innych,
frajda z jazdy

i generlanie... uwazam te silniki/to auto za bardzo udany:)
procz wymiany oleju/rozradu/zawieszenia, nie dolozylem ani centa w naprawe.. a sorry.. zatarl sie mechanizm wycieraczek :)))))
Czego unikać? Na co zwrócić przede wszystkim uwagę? ktoś z Was miał i jeździł i zechce podzielić się opinią?
Jak z serwisem?
ja jeżdżę takim m.in modelem:)
1.8T QuaTTro (180KM)

A czy zawieszenie nie za niskie na nasze polskie drogi?
powiem.. ze felg 17" daja sobie rade, opony 225/45, troche prowadza po koleinach.. ale taki lajf...
Większość tych aut na polskim ryku wtórnym pochodzi z Niemiec, a że na ich autostradach nie ma ograniczeń prędkości, to mogą mieć zarżnięte silniki... czy się mylę?
mylę..
tak można o każdym aucie napisać.. a autostrady maja ograniczenia ( coraz wiecej ograniczen).. ae autkto daje duzo radosci... ponad 250kmh z lekka pomoca drogi.. da sie pojechać :))
Ile taki silnik jest w stanie przejechać? Jaki przebieg jest jeszcze akceptowalny?
nie wiem.. to zaley jak byl uzytkowany:))
moj juz ma 240k km :)
oleju ani kropli,
turbo, przewody bez zarzutu
zawieszenie (przod wymienilem) po 160k km
tak samo jak rozrzad
regularnie olej(+sprzego haldex)


Pozdrawiam ciepło :)
Ewa
ja tez pozdrawiam :)

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

oliver R.:
A jakie jest pochodzenie Twojego autka? Kupiłeś nowe, używane, od kogoś, sprowadzałeś?
Ile pali?
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ja wprawdzie TeTetki nie posiadam ale jeździłem... więc chyba mogę dodać kilka słów od siebie :)

- silnika nie masz się co obawiać... 1.8T to całkiem udana jednostka napędowa
- zawias raczej niski - może to ten konkretny egzemplarz tak miał bo nie było to w pełni seryjne auto ale zaskoczył mnie swoją sztywnością i twardością... zaskoczył niestety negatywnie a piszę to z pozycji posiadacza innego Audi w wersji S (ale moje auto zdecydowanie większe więc i odczucia mogą być inne)
- fotele kubełkowe bardzo fajne... i chociaż wydały mi się trochę przyciasne to jednak znów odczucie to było mocno subiektywne a przesiadłem się prosto z większego auta
- liczba miejsc i układ siedzeń to w mojej ocenie typowe 2+2 a nie 4 jak to w dowodzie jest napisane... tylna kanapa służy bardziej do położenia kurtki czy parasola niż do przewożenia pasażerów

A ogólnie to bardzo fajne auto i jeżeli takiego typu poszukujesz to będziesz zadowolona :)
Stanisław Rzewuski

Stanisław Rzewuski Nothing moves
without Mechanical
Engineering

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

To ja dodam taki slogan o tym modelu:
widoczność nie najlepsza

Ostatnio czytałem artykulik w prasie pseudo fachowej (Auto Świat czy jakos tak) dokładnie o tym TT.
Konkluzje z artykułu były takie:
Brać wersje 1.8T bo dobry silnik
raczej wariant 2łapny niż 4x4 - tańsza eksploatacja.

aaaa no i tego nikt chyba nie napisał - podobno dokładnie to audi ześlizgiwało się w zakrętach dlatego dodali szybko spojler by był lepszy docisk (chodziło o prędkości powyżej 100 km/h)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
oliver R.:
A jakie jest pochodzenie Twojego autka? Kupiłeś nowe, używane, od kogoś, sprowadzałeś?
kupilem z przebiegiem ok 90k km, teraz po 3latach ma 240k
Ile pali?
pali tyle ile zaleje.. :PPP
przy umiarkowanej jezdzie, plynnej na autostradzie, przy ok 130-160: 7.2L - 9L

Damian T.:
- silnika nie masz się co obawiać... 1.8T to całkiem udana jednostka napędowa
potwierdzam ( 1.8 czy 1.8Turbo to sie VW udalo)
- zawias raczej niski - może to ten konkretny egzemplarz tak miał bo nie było to w pełni seryjne auto ale zaskoczył mnie swoją sztywnością i twardością... zaskoczył niestety negatywnie a piszę to z pozycji posiadacza innego Audi w wersji S (ale moje auto zdecydowanie większe więc i odczucia mogą być inne)
seryjne zawieszenie jest ok. moze bylo obnizane.. ale przy 17'', uwazam, ze to auto jak na coupe jest comfortowe.. choc twarde.. to trasa 990km nie sprawiala mi zadnego problemu:)
- fotele kubełkowe bardzo fajne... i chociaż wydały mi się trochę przyciasne to jednak znów odczucie to było mocno subiektywne a przesiadłem się prosto z większego auta
fotele sa wygodne, kubelki trzymaja rewelacjynie ( 176cm,, szczupla budowa ciala)
- liczba miejsc i układ siedzeń to w mojej ocenie typowe 2+2 a nie 4 jak to w dowodzie jest napisane... tylna kanapa służy bardziej do położenia kurtki czy parasola niż do przewożenia pasażerów
tak, ale w 4 da sie jechac.. albo przejechac.. bo de facto to auto dla 2:)
choc, powiem, ze przewiozlem tym autem mala pralke ladowana od gory.. :D::D:D
A ogólnie to bardzo fajne auto i jeżeli takiego typu poszukujesz to będziesz zadowolona :)
tylko zachecam :))))
Stanisław Rzewuski:
To ja dodam taki slogan o tym modelu:
widoczność nie najlepsza
kwestia sporna.. ale owszem.. spogladanie wstecz na prawo, jest utrudnione, ale to kwestia lusterek.. odpowiedniej pozycji
Ostatnio czytałem artykulik w prasie pseudo fachowej (Auto Świat czy jakos tak) dokładnie o tym TT.
Konkluzje z artykułu były takie:
Brać wersje 1.8T bo dobry silnik
raczej wariant 2łapny niż 4x4 - tańsza eksploatacja.
tansza.. o jakas wymiane oleju w sprzegle Haldex co 12k km( a o koszt mozna zapytac w ASO)
aaaa no i tego nikt chyba nie napisał - podobno dokładnie to audi ześlizgiwało się w zakrętach dlatego dodali szybko spojler by był lepszy docisk (chodziło o prędkości powyżej 100 km/h)
tak, to prawda.. ale powtarzane plotki.
bylo tak.. ale to byly pierwsze modele bez ESP i spojlera. Takich radze unikac:)))

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Super, bardzo dziękuję :)

Jeszcze tylko jedno pytanie dla uściślenia - w którym roczniku dodano spojler, żeby poprawić to "ześlizgiwanie" w zakrętach?

I - Oliver - czy ta wymiana rozrządu po 160k była wywołana jego zużyciem czy wynikała z - że tak to ujmę - "zaleceń" technicznych? Po ilu km należy dokonać remontu silnika, wymiany rozrządu itp.? Pewnie w manualu jest to ujęto...
Pytam, bo nie chciałabym kupić auta i potem się dowiedzieć po przejechaniu 10 tysięcy, że auto właśnie osiągneło ten przebieg, po którym należy już dokonać jakich istotnych i drogich wymian/remontów.

Dzięki :)
Jesteście bardzo pomocni.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
Super, bardzo dziękuję :)

Jeszcze tylko jedno pytanie dla uściślenia - w którym roczniku dodano spojler, żeby poprawić to "ześlizgiwanie" w zakrętach?
nie pamietam, ale o ile sie orientuje.. zaraz po, w 98/99 roku byla akcja serwisowa:)

dokladano ESP ( przycisk jest na srodku, kolo swiatel awaryjnych z widosscznym napisem) i spojlerek z tylu.

I - Oliver - czy ta wymiana rozrządu po 160k była wywołana jego zużyciem czy wynikała z - że tak to ujmę - "zaleceń" technicznych? Po ilu km należy dokonać remontu silnika, wymiany rozrządu itp.?
moj byl wymieniany po 123k km i potem po 160k km. ale druga wymiana byla zbedna.. ale przez moje przeoczenie zlecilem zrobic.
Audi, o ile pamietam, dla tego silnika zaleca chyba po 160k km, ale mysle, ze przebieg 120k km, jest jaknajbardziej wlasciwym, bo albo po 5latach albo przebieg po 160k km.
Pewnie w manualu jest to ujęto...
tak, ale nie pamietam.
Pytam, bo nie chciałabym kupić auta i potem się dowiedzieć po przejechaniu 10 tysięcy, że auto właśnie osiągneło ten przebieg, po którym należy już dokonać jakich istotnych i drogich wymian/remontów.
popatrz na forum http://clubtt.pl

tam sie dowiesz wiele, koeldzy Ci pomoga.
Ja dodam od siebie, ze choc mam juz 3 samochody w domu, to jednak zal mi sprzedawac TT.. mimo swojego wieku, zal mi oddac w zwykle rece..
Jezdze nim 1/tydzien, ubezpieczenie nie kosztuje wiele ( OC mniej niz 800PLN)
takze, auto moge zatrzymac.. tylko czy jest w dalszym ciagu sens..

acha, zapomnialem dodac.. rewelacyjna powloka lakiernicza, blachy dobrze zabezpieczone i maska aluminiowa:)
tyle lat i brak rdzy! :)

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
zastanawiam się nad kupnem Audi TT z napędem na 4 koła i silnikiem 1.8
W grę wchodzi wydatek max. 30 000, więc roczniki do 2002.
Interesuje mnie wszystko, co dotyczy tego modelu.
Jak z awaryjnością? Jakieś słabe punkty?
Czego unikać? Na co zwrócić przede wszystkim uwagę? ktoś z Was miał i jeździł i zechce podzielić się opinią?
Jak z serwisem?

Proponuje popatrzec tez na fora Golfa, technicznie Audi TT do 2006 roku to kopia Golfa 4. Ma to swoje niekwestionowane zalety (tani serwis, kazdy mechanik naprawi, auto na technologii mainstream wiec sie po prostu nie psuje) jak i wady (nie pierwszej swiezosci konstrukcja/zachowanie sie na drodze).

Akcja serwisowa TT miala miejsce w 2000 roku i dokladali ESP, spojler i cos tam zmieniali w zawieszeniu. Zmiany jak sie domyslasz odgrywaja role tylko przy duzych szybkosciach (>150km/h), ale IMO warto zainteresowac sie modelem po 2000 roku.

Co do awaryjnosci to najwiekszy czynnik to poprzedni wlasciciele i to przede wszystkim sprawdz.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Stanisław Rzewuski:

raczej wariant 2łapny niż 4x4 - tańsza eksploatacja.
ech te koszty eksploatacji... a ile kosztuje bezpieczeństwo??

Jeżeli napęd quattro postrzegamy jako tylko nic nie znaczący dodatek obciążający nasz budżet to rzeczywiście pewnie nie ma sensu za to płacić ale jeżeli postrzegamy go jako element układu napędowego podnoszący bezpieczeństwo to moim zdaniem warto go mieć... nawet za cenę tej cyklicznej wymiany oleju którą notabene może pewnikiem wykonać także inny warsztat a nie tylko ASO.

I wprawdzie w TT napęd quattro to nie jest stały napęd 4x4 na Torsenie a tylko dołączany oparty na Haldex'ie ale mimo wszystko w warunkach zmniejszonej przyczepności może okazać się pomocny :)

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Damian T.:
I wprawdzie w TT napęd quattro to nie jest stały napęd 4x4 na Torsenie a tylko dołączany oparty na Haldex'ie ale mimo wszystko w warunkach zmniejszonej przyczepności może okazać się pomocny :)

Jak w zeszlym roku w UK spadl snieg to u mojej znajomej nikt z ulicy (cul de sac) nie dal rady wyjechac, jedynie jej TT Quattro (1.8T coupe kabrio) i znajomego Jeep dawaly rade. No i podwozila sasiadow, m.in jedna jezdzaca na codzien E92, ktore przez ten tydzien bylo bezuzyteczne.

Quattro to quattro.

PS: nie polecam kabrio, nie ma hard top, w zimie skrapla sie woda od wewnatrz.

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Sebastian Pienio:
Quattro to quattro.

PS: nie polecam kabrio, nie ma hard top, w zimie skrapla sie woda od wewnatrz.

Myślę właśnie o Quattro z normalnym dachem :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
Myślę właśnie o Quattro z normalnym dachem :)
jak do miasta, czy do zwyklego jezdzenia, to nad Quattro bym sie zastanowil, czy jest w tym sens.

Quattro tylko kiedy mieszka sie w gorach, ciezko dojechac, albo bedzie sie startowalo spod prawie kazdych swiatel, czy szalalo na drogach... w innych przypadkach, nie szedl bym za szpanem i quattro w nazwie i pozostal przy FWD..

no chyba, ze Ewa celujesz w 225KM, to quattro tam wystepowalo zawsze.. bo jesli w 180KM.. to FWD poza opisanymi sytuacjami wyzej.. spisuje sie lepiej :))

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

oliver R.:
Ewa Cieślak:
Myślę właśnie o Quattro z normalnym dachem :)
jak do miasta, czy do zwyklego jezdzenia, to nad Quattro bym sie zastanowil, czy jest w tym sens.

Quattro tylko kiedy mieszka sie w gorach, ciezko dojechac, albo bedzie sie startowalo spod prawie kazdych swiatel, czy szalalo na drogach... w innych przypadkach, nie szedl bym za szpanem i quattro w nazwie i pozostal przy FWD..

no chyba, ze Ewa celujesz w 225KM, to quattro tam wystepowalo zawsze.. bo jesli w 180KM.. to FWD poza opisanymi sytuacjami wyzej.. spisuje sie lepiej :))

Rzecz w tym, że będę tym jeździć (albo przynajmniej planuję) w różnych okolicznościach przyrody i różnych terenach, dlatego zależy mi na uniwersalności.
Poza tym w Warszawie, jak sypnie śniegiem, to jest prawie jak w górach, wtedy Quattro byłoby jak znalazł :)

No i 180 KM wystarczyłoby mi spokojnie :) Ewa Cieślak edytował(a) ten post dnia 21.11.11 o godzinie 12:37
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
Poza tym w Warszawie, jak sypnie śniegiem, to jest prawie jak w górach, wtedy Quattro byłoby jak znalazł :)
prawie jak w gorach.. :))

No i 180 KM wystarczyłoby mi spokojnie :)
wlasnie te quattro to dodatkowe chyba 120kg wagi.. to da sie odczuc przy takim samym TT z FWD... start owszem, rewelacja .. ale powyzej 60 itd.. juz porazka :)

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

oliver R.:
Ewa Cieślak:
Poza tym w Warszawie, jak sypnie śniegiem, to jest prawie jak w górach, wtedy Quattro byłoby jak znalazł :)
prawie jak w gorach.. :))

Przez ostatnie 2 zimy zaspy były takie, że wiele samochodów z napędem na jedną oś w ogóle spod nich nie wyjeżdżało, dopóki nie stopniał śnieg :-/

No i 180 KM wystarczyłoby mi spokojnie :)
wlasnie te quattro to dodatkowe chyba 120kg wagi.. to da sie odczuc przy takim samym TT z FWD... start owszem, rewelacja .. ale powyzej 60 itd.. juz porazka :)

Och, nie przesadzajmy z tą porażką :D

To w takim razie pytanie praktyczne - skąd wziąć używane TTw dobrym stanie? Komisy to loteria... Of kors, zawsze mogę takim Audi z komisu podjechać do ASO zanim zdecyduyję się na zakup, ale czy to wystarczy...?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

Ewa Cieślak:
Przez ostatnie 2 zimy zaspy były takie, że wiele samochodów z napędem na jedną oś w ogóle spod nich nie wyjeżdżało, dopóki nie stopniał śnieg :-/
wiesz.. ludzie nie potrzebuja niczego.. dopoki im sie nie stworzy potrzebe posiadania czego.. :)))
To w takim razie pytanie praktyczne - skąd wziąć używane TTw dobrym stanie? Komisy to loteria... Of kors, zawsze mogę takim Audi z komisu podjechać do ASO zanim zdecyduyję się na zakup, ale czy to wystarczy...?
hmm.. wada to wlasciciele.. ale jesli ktos dba o TT, to raczej nie sprzedaje..
z takim samym problemem borykam sie ja..

mamy 3 samochody.. a gdybym chcial sprzedac swoje TT, to konkurencja w postaci skladakow, wypadkowych i kreconych powoduje, ze wole ja trzymac niz odsprzedac za te same grosze, co reszta rozbitkow..

bo prawda jest jedna.. dobrego auta sie nie sprzedaje bez powodu:)

konto usunięte

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

oliver R.:
wiesz.. ludzie nie potrzebuja niczego.. dopoki im sie nie stworzy potrzebe posiadania czego.. :)))

To fakt :D Ale w ten sposób nie potrzebujemy też samochodu, wytworzyliśmy sobie potrzebę jego posiadania ;)
mamy 3 samochody.. a gdybym chcial sprzedac swoje TT, to konkurencja w postaci skladakow, wypadkowych i kreconych powoduje, ze wole ja trzymac niz odsprzedac za te same grosze, co reszta rozbitkow..

bo prawda jest jedna.. dobrego auta sie nie sprzedaje bez powodu:)

Otóż to :-/ :(
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi


Otóż to :-/ :(
hmm.. jesli Ci sie nie spieszy, to cierpliwie ogladaj sobie gieldy, moze cos ciekawego wpadnie w oko.. :))
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: TT - prośbna o opinie i uwagi

oliver R.:

Quattro tylko kiedy mieszka sie w gorach, ciezko dojechac, albo bedzie sie startowalo spod prawie kazdych swiatel, czy szalalo na drogach... w innych przypadkach, nie szedl bym za szpanem i quattro w nazwie i pozostal przy FWD..
No tu to mnie zaskoczyłeś... ale jakim szpanem?... czy samochody z napędem quattro kupuje się dla jakiegoś szpanu??...
Jesteśmy na forum poświęconym Audi na którym wypowiada się sporo miłośników tej marki... sam odsyłasz Ewę na forum miłośnikow Audi TT więc skąd ten szpan???
Ewa Cieślak:

Przez ostatnie 2 zimy zaspy były takie, że wiele samochodów z napędem na jedną oś w ogóle spod nich nie wyjeżdżało, dopóki nie stopniał śnieg :-/
W pełni popieram to co Ewa pisze - przecież w Polsce powiedzenie "Zima znowu zaskoczyła drogowców." jest jak zawsze co roku prawdziwe... nawet w środku zimy często jest tak, że drogowcy wygladają na kompletnie zaskoczonych opadami śniegu :#

Następna dyskusja:

Audi A4 2.0 TFSI quattro - ...




Wyślij zaproszenie do