Aneta L.

Aneta L. ... świat nie znika,
kiedy zamykam oczy
... ;)

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

U mnie czasami kiepsko wchodzi jedynka i dwójka :((( ... fakt, że Wy mężczyźni możecie tego nie odczuwać (macie więcej siły)
... nie wiem czy to normalne? ale jak będę na przeglądzie to oczywiście o to zapytam :))
... a tak ogólnie to po 7.000 km jeździ się super :))) ... nawet w te mrozy -26 moja ŚNIEŻYNKA odpalała :DAneta Lubieniecka edytował(a) ten post dnia 16.01.09 o godzinie 19:33
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Aneta Lubieniecka:
U mnie czasami kiepsko wchodzi jedynka i dwójka :((( ... fakt, że Wy mężczyźni możecie tego nie odczuwać (macie więcej siły)
... nie wiem czy to normalne? ale jak będę na przeglądzie to oczywiście o to zapytam :))
... a tak ogólnie to po 7.000 km jeździ się super :))) ... nawet w te mrozy -26 moja ŚNIEŻYNKA odpalała :DAneta Lubieniecka edytował(a) ten post dnia 16.01.09 o godzinie 19:33


jedynka słabo rzeczywiście trzeba z wyczuciem i spokojniej wrzucać
Aneta L.

Aneta L. ... świat nie znika,
kiedy zamykam oczy
... ;)

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

fakt, że jak mocniej docisnę sprzęgło to troszkę lepiej wchodzi ;-) ...
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Aneta Lubieniecka:
fakt, że jak mocniej docisnę sprzęgło to troszkę lepiej wchodzi ;-) ...


albo można włączać "przez dwójkę" też sposób - ja to robię automatycznie przy ruszaniu - zostało mi z dawnych czasów...
Maciej Jaworski

Maciej Jaworski Specjalista d.s
Polityki Wycen
Nieruchomości, Ge
Money Bank

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

CR-y [143 PS] nie trzymaja serii ... to jest ich wada :/ ...
[czasy gratisów od inżynierów z Ingolstadt juz dawno minely ... a szkoda]Maciej Jaworski edytował(a) ten post dnia 19.01.09 o godzinie 23:04
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Maciej Jaworski:
CR-y [143 PS] nie trzymaja serii ... to jest ich wada :/ ...
[czasy gratisów od inżynierów z Ingolstadt juz dawno minely ... a szkoda]Maciej Jaworski edytował(a) ten post dnia 19.01.09 o godzinie 23:04


nie do końca poniał?
czyli że nowe 2.0 TDI CR mają nie więcej niż 143 HP jak kiedyś się zdarzało przy pompowtryskach inaczej sterowanych chipem? w takim razie - jeśli nie trzymają serii to znaczy z Twojej wypowiedzi że mogą mieć mniej niż 143?

a co jeśli pojadą na hamownię i sprawdzę samochód przed 1-wszym przeglądem - miało być 170 HP za które zapłaciłem a np. będzie 163 HP - i co reklamacja? ciekawym bardzo...

macie koncepcję?
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Aneta Lubieniecka:
Tomasz N.:
Robert Noworolski:
Tomku, to nie kwestia magii. Nowe A4 po prostu nie odpali bez wciśniętego sprzęgła. Po prostu nie. Stąd faza wciśnięcia kluczyka bez sprzęgła to taka pozycja 2 w odniesieniu do kluczyka, a wciśnięte sprzęgło i kluczyk to faza 3, czyli zapłon... :)

Dopiero potekście Anety doszedłem do takiego wniosku - dzięki ANETA! :)

Tomasz N.:

To chyba trochę magii albo własna twórczość w salonie (przepraszam - nie chcę być stereotypowym - ale panowie wydając w salonie samochód użytkowniczce a nie użytkownikowi mogli co nieco pofantazjować - to znaczy tylko tak im się wydawało - bo Aneta nawet jeśli nie wiedziałaby - jak widać sprawdzi szczegóły choćbyna forum).

Warto sprawdzić w instrukcji, Pierwszy raz słyszę i trochę dziwne - co ma sprzęgło do rozgrzewania świec żarowych... No ale jak sprawdzicie to może się zdziwię - że Audi dziwną procedura zmienia sposób normalnego myślenia o rozruchu diesla i utrudnia użytkownikom życie.


OK. Jasne, rozumiem. Ale chodzi mi o to - czy sprzęgła nie można wcisnąć od razu? A dopiero później kluczyk w oby fazach,,,

Tomku jak wcisniesz sprzęgło to włączysz silnik :)


... teraz wiem ocobiegas...

ja po prostu ZAWSZE od razu wciskam sprzęgło po wejściu do samochodu odruchowo i stad pominięcie jednej fazy... :-)
Maciej Jaworski

Maciej Jaworski Specjalista d.s
Polityki Wycen
Nieruchomości, Ge
Money Bank

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Tomasz N.:
Maciej Jaworski:
CR-y [143 PS] nie trzymaja serii ... to jest ich wada :/ ...
[czasy gratisów od inżynierów z Ingolstadt juz dawno minely ... a szkoda]


nie do końca poniał?
czyli że nowe 2.0 TDI CR mają nie więcej niż 143 HP jak kiedyś się zdarzało przy pompowtryskach inaczej sterowanych chipem? w takim razie - jeśli nie trzymają serii to znaczy z Twojej wypowiedzi że mogą mieć mniej niż 143?

a co jeśli pojadą na hamownię i sprawdzę samochód przed 1-wszym przeglądem - miało być 170 HP za które zapłaciłem a np. będzie 163 HP - i co reklamacja? ciekawym bardzo...

macie koncepcję?

dobrze zrozumiales ... z 143 PS-ow [deklarowanych przez Audi] po rolkach [hamownia] moze byc np 139 PS-ow wedug wskazan hamowni] ...
co do PD-kow [AWX/AVF itp] a takze i starych VP [na pompie wtryskowej] takich jak [AFN/AVG itp] gratisy byly na porzadku dziennym ... ;-)

co do drugiej czesci pytania ... silnik silnikowi nie rowny ... [jeden bedzie mial mniej drugi wiecej - pamietaj ze nie ma dwoch takich samych silnikow] ;-)Maciej Jaworski edytował(a) ten post dnia 20.01.09 o godzinie 00:16
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Maciej Jaworski:
Tomasz N.:
Maciej Jaworski:
CR-y [143 PS] nie trzymaja serii ... to jest ich wada :/ ...
[czasy gratisów od inżynierów z Ingolstadt juz dawno minely ... a szkoda]


nie do końca poniał?
czyli że nowe 2.0 TDI CR mają nie więcej niż 143 HP jak kiedyś się zdarzało przy pompowtryskach inaczej sterowanych chipem? w takim razie - jeśli nie trzymają serii to znaczy z Twojej wypowiedzi że mogą mieć mniej niż 143?

a co jeśli pojadą na hamownię i sprawdzę samochód przed 1-wszym przeglądem - miało być 170 HP za które zapłaciłem a np. będzie 163 HP - i co reklamacja? ciekawym bardzo...

macie koncepcję?

dobrze zrozumiales ... z 143 PS-ow [deklarowanych przez Audi] po rolkach [hamownia] moze byc np 139 PS-ow wedug wskazan hamowni] ...
co do PD-kow [AWX/AVF itp] a takze i starych VP [na pompie wtryskowej] takich jak [AFN/AVG itp] gratisy byly na porzadku dziennym ... ;-)

co do drugiej czesci pytania ... silnik silnikowi nie rowny ... [jeden bedzie mial mniej drugi wiecej - pamietaj ze nie ma dwoch takich samych silnikow] ;-)Maciej Jaworski edytował(a) ten post dnia 20.01.09 o godzinie 00:16


jasne że silniki mogą się różnić, ale są chyba jakieś granice tolerancji... oparte chociażby na prawach statystyki? czy innych podstawach nie znaju... dopuściłbym maksymalnie do 3-5%
pewnie fabryka zabezpiecza się podając tolerancję w manualach etc. szczególnie jak sprzedaje do USA :-)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Tomasz N.:
Maciej Jaworski:
CR-y [143 PS] nie trzymaja serii ... to jest ich wada :/ ...
[czasy gratisów od inżynierów z Ingolstadt juz dawno minely ... a szkoda]Maciej Jaworski edytował(a) ten post dnia 19.01.09 o godzinie 23:04


nie do końca poniał?
czyli że nowe 2.0 TDI CR mają nie więcej niż 143 HP jak kiedyś się zdarzało przy pompowtryskach inaczej sterowanych chipem? w takim razie - jeśli nie trzymają serii to znaczy z Twojej wypowiedzi że mogą mieć mniej niż 143?

a co jeśli pojadą na hamownię i sprawdzę samochód przed 1-wszym przeglądem - miało być 170 HP za które zapłaciłem a np. będzie 163 HP - i co reklamacja? ciekawym bardzo...

macie koncepcję?

Weź pod uwagę czy np firma weryfikując Twoja reklamację musiała by sprawdzić warunki w jakim auto było hamowane.
Temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne, ciśnienie powietrza w oponach, jak to była hamownia itd itd..to wszytko ma wpływ na wynik. Przy silniku 2.0 CR 143PS brak np tych 5 PS nie będzie odczuwalne. Pamiętaj że nie liczy się to co jest na papierze tylko to jak auto jeździ...

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Diesle jezdza na momencie obrotowym, a ten zazwyczaj tak wiele sie nie rozni. Poza tym hamownie mierza moc przeniesiona na kola i koryguja ja w gore, wiec ich wskazania moga sie roznic od fabryki, ktora zobowiazana jest do podlaczenia dokladnie takich a nie innych osprzetow i testu silnika. Notabene z tych przepisow wynika "roznica" w mocach tych samych silnikow w USA i Europie.

Na marginesie 5% roznicy mozesz uzyskac tankujac lepsze paliwo. Najwiecej strat masz w tej chwili na ukladach "ekologicznych" zmniejszajacych emisje CO2 i czastek stalych.
Robert Noworolski

Robert Noworolski Pomagamy Klientom
zarabiać więcej
pieniędzy

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Kochani, przyszedł czas na refleksje. Anetka jakoś mało jeździ, więc pewnie wyszło na to, że po przejeachaniu 14.000 mogę coś powiedzieć :]

Biegi - 1 i 2 mi również wchodzą ciężej, niemniej najbardziej jest to odczuwalne na zimnej skrzyni, później już jest OK. Pytałem o to w serwisie i facet powiedział mi, że gdyby to był problem z pewnym czymś, to bym autentycznie odczuł taką przypadłość.

Wszystkich użytkowników informuję, że nasze A4 B8 są objęte akcją fabryczną w zakresie zarządzania energią. Mój wiecznie niedoładowany akumulator został wymieniony, wrzucone nowe sterowniki i wszystko gra.

Silnik sprawuje się super. Żałuję, że już do niego przywykłem. Kiedy wysiadłem ze 105 i wsiadłem do 143, czułem fun... Już nie ma takiego funu po pół roku :)

Jak chodzi o przegląd: mówili mi w serwisie, że long life w PL nie jest pewnikiem, dlatego że paliwo jest gorsze i czujniki, badając jakość oleju, będą mnie wcześniej molestowały na wymianę. Jeżdżę tylko na V-Power Diesel i mój komputer pokazuje mi wymianę oleju w takiej odległej przyszłości, że wyciągam inne wnioski. Czyżby facet z centrali Shella, który mi potwierdzał, że sam jeździ na V-Powerze, bo jest ściągany ze Szwecji - mówił prawdę?:)

Zdarzyło mi się coś, co nie wiedziałem, że może tak szybko nastąpić - grzyb mi się zasiedlił w klimatyzacji. Dziwne jest to, że zapach zaczął się wydobywać dosłownie po wyjechaniu z serwisu (pierwsza wizyta ever). Staram się nie zastanawiać głębiej, odgrzybiłem klimę, niemniej jakiś niesmak pozostaje... Co myślicie o tym, że serwis może prowokować pewne usterki, aby generować obrót? Pytam otwartym tekstem, mimo że Panowie z Audi mogą to czytać.
Co myślicie o tym, że mam grzyba ze stanem licznika 19.000?

Wciąż - co jakiś czas - czuję stuknięcie pod pedałem gazu przy ruszaniu na zimnym silniku. Nie mam pojęcia, z czego to może wynikać, a moja Niunia nie wyjawiła tego przy jeździe z serwismanem, więc nic z tym nie robiłem...

Tyle na razie. Zamierzam pojechać na przegląd przy 30.000. Sam sobie będę oglądał klocki i mam nadzieję, że moje filtry powietrza, paliwa i oleju się nie obrażą :)
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

ja też już tego funu z 170 hp i 350 nm nie odczuwam po 8000 km... szkoda początek był fajny ale człowiek się przyzwyczaja

jesli chodzi o klimę to miałem poprzednio różne samochody i nie wiem czy to reguła ale w niemieckich zapach grzyba występował nawet później mimo odgrzybiania (VAG), w japońskich tego nie było... nawet ostatni nówka passat grzybił jakiś czas a potem to znikało, na pewno nie zależało to od odgrzybiania bo o 1-2 dniach po konserwacji pojawiało się

z ładowaniem akumulatora nie zauważyłem problemów może mam już auto po twj akcji bo przyszło go PL w październiku 2008 a odebrałem w grudniu.

dodam, że średnie spalanie wynosi wg. MMI/FIS 6,2 l/100km 50% misato 50% trasa, na trasie spala przy lekkiej nodze i ekodrivingu 5,1 l/100km

tapicerka szara - jasno i podatna na zabrudzenia

dziwne wycieki jakiegoś zabezpieczacza spod klamek przednich niezmywalne na myjni autmatycznej trzeba ręcznie domywać - podejrzewam "niepełnosprytnych" z serwisu że czegoś nie odbezpieczyli przy wydawaniu auta...

no i zacieki na wewnętrznej stronie reflektorów - nie wiem czy to woda się tam dostaje czy skrapla się ale sa wyraźne pozostałości kropli wyschniętych (auto w nocy śpi w garażu w dodatniej temp._

co do silnika - brak zastrzeżeń - OLEJU do 8 tys. km nie wziął WCALE !!! jestem zadziwiony tym mocno ale przestrzegam zasad chłodzenia turbiny po jeździe i uważam raczej

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Fajnie, że poruszyłeś temat zacieków w reflektorach. U mnie to samo. Auto ma przejechane 11.000 km i dziś zauważyłem, że od środka jeden refletor jest zaparowany a na drugim są wewnetrzne zacieki. Rozumiem, że moje ksenony wraz z LED będą wymienione na nowe?!
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Daj znać bo prawdopodobnie będziesz zmiął przegląd przede mną (mnie pewnie wypadnie za jakieś 1-1,5 miesiąca) - co z reflektorami. Pewnie poczyszczą w środku klosze i tyle... Nie mam wysokiej oceny kompetencji i chęci serwisu.
w poprzednim Passat tez był problem z reflektorami - nawet wdrażali akcje serwisowe i uszczelniali je - woda się dostawała do środka i ksenony się !!! przepalały !!! albo kontaktu nie było nie wiem ale po wyjechaniu z serwisu i włączeniu świateł drogowych przestawały działać - później to ustało.
Robert Noworolski

Robert Noworolski Pomagamy Klientom
zarabiać więcej
pieniędzy

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Panowie, ja mam jeszcze jeden ciekawy zonk, o którym nie napisałem wcześniej - kiedy włączam ogrzewanie tylnej szyby - zaczyna mi szumieć radio. Przy mocnym sygnale jest to lekko słyszalne, im słabiej - tym gorzej. Probelm jest taki, że nawet jeżdżąc po Wawie mam taki efekt. Zdiagnozowali, że to jakiś filtr - wymienili... dalej to samo :)

Na razie się nie zajmuję tą sprawą, bo nie mam motywacji :)

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Tomasz N.:
Daj znać bo prawdopodobnie będziesz zmiął przegląd przede mną (mnie pewnie wypadnie za jakieś 1-1,5 miesiąca) - co z reflektorami. Pewnie poczyszczą w środku klosze i tyle... Nie mam wysokiej oceny kompetencji i chęci serwisu.
w poprzednim Passat tez był problem z reflektorami - nawet wdrażali akcje serwisowe i uszczelniali je - woda się dostawała do środka i ksenony się !!! przepalały !!! albo kontaktu nie było nie wiem ale po wyjechaniu z serwisu i włączeniu świateł drogowych przestawały działać - później to ustało.

Przegląd dziś o 16ej. Ale juz jest hit. Zapytałem o nasze parujące światła i ... - "Niemcy jeszcze niczego na to nie wymyślili, może Pan żądać wymiany reflektorów, ale to i tak nic nie daje" ;-)))
no zażądam, bo przecież ksenony z miesiąca na miesiąc świecą gorzej, więc wypada co parę miesięcy wymienić na nowe ;-)) a tym bardziej na koszt Audi ;-) sądzę, że jeśli klienci będą ciągle zgłaszać usterkę i wymieniać całe reflektory to i Niemcy się pośpieszą z "wymyślaniem" rozwiązania problemu ;-)
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

pójdę tą samą drogą :-) jak ich stać

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

nie wymienią, porobili zdjęcia i jest szansa na zbiorczą akcje serwisową ;-) ale tylko szansa.
Jadę zaraz do serwisu ponownie. Wyobraź sobie, że z samochodu "zniknęły" 2 perfumy ;-))śmieszne i żenujące - nie uwierzyłbym gdyby ktoś mi to opowiedział.
Grzegorz G.

Grzegorz G. koordynator
projektu, KLIM-SPAW
Sp. z o.o.

Temat: Silnik 2.0 TDI 143 KM - co sądzicie?

Witam.
Panowie i Panie to zapytajcie przy okazji w serwisie w jaki sposób rozwiązali temat napędu pompy oleju za pomocą zabieraka, bo wiem że jest on także montowany w B8. Problem polegał na samym zabieraku który sie wycierał a także gniazdo w pompie w którym osadzony był zabierak . Ciekawe co powiedzą!!! Ja wam polecam wymiane tego ustrojstwa co ok 120 tkm, tak profilaktycznie.Grzegorz Gołąbek edytował(a) ten post dnia 12.02.09 o godzinie 16:19



Wyślij zaproszenie do