Temat: przesiadka z A6 do A5
oliver R.:
Jezdziles juz C7?
nie, tylko dotykalem i siedzialem:)))
W UK nie ma jeszcze ani jednego Avanta, w salonie nie wiedza czy ma samopoziomujace sie zawieszenie z tylu, wiesz cos o tym?
nic a nic :(
Do UK Avanty w koncu dotarly i mialem okazje godzinke (2.0TDI SE i 3.0TDI quattro SE) pojezdzic. Zawieszenia pneumatycznego nie ma, przynajmniej w standardzie.
Co do samej jazdy: precyzja ukladu kierowniczego, zwrotnosc, trzymanie sie drogi, kontrola przechylow na boki, komfort - rewelacja. Mercedes E Sport ma porownywalna precyzje kierownicy i porownywalny komfort, ale co chwile tylkiem zarzuca (testowalem na suchej nawierzchni, 18" felgach i zawieszeniu AMG). Odnosze wrazenie, ze najgorzej z trojki prowadzi sie ... BMW F10. Jezdzilem M-sport + VDC, ktore mialo prowadzic sie lepiej niz SE, jednym slowem: masakra. Buja sie na boki, kierownica ma zero feedbacku, do tego jest ciezka i jednoczesnie bardzo nieprecyzyjna, auto przy 110-130km/h lata po pasie gorzej niz VW Polo (nie zartuje!)
IMO w swojej klasie C7 prowadzi sie zdecydowanie najlepiej, nie zauwazylem tez roznicy miedzy sedanem a kombiakiem (w C6 jest przeciez spora). Nie podobal mi sie system stop-start (standard we wszystkich wersjach), irytuje mnie gaszenie co chwile silnika, ile to paliwa zaoszczedzi? Mozna wylaczyc, ale za kazdym razem po zgaszeniu silnika system automatycznie sie wlacza z powrotem.
Zaskoczony bylem znacznie poprawionym zawieszeniem, w C6 roznica Quattro a bez byla zauwazalna od reki, w C7 2.0TDI FWD kombiaka nie udalo mi sie wyprowadzic z rownowagi w trybach "Auto" i "Dynamic", a probowalem ostro, m.in. na rondzie z ktorym F10 nie radzil sobie przy 30-35mph (55km/h) jechalem 45mph (70km/h) i zero przechylu, zero poslizgu. Jezdzilem na 18" na "polmokrej" nawierzchni. W trybie "comfort" specjalnego zwiekszenia komfortu (ktory jest niesamowity nawet w Dynamic) nie zauwazylem, za to auto zaczelo sie troche przechylac na boki, chociaz nigdy tak bardzo jak BMW. Po jezdzie 2.0TDI (nieplanowana, dealer namowil) zaczalem miec watpliwosci, czy Quattro i dodatkowa moc przy moim stylu jazdy jest mi potrzebna. Jak dla mnie jezdzilo lepiej, ale nie £8000 lepiej. Taka sama byla opinia dealera po jezdzie, skomentowal, ze przy mojej jezdzie roznice odczuje pewnie tylko na sniegu, hmm!
Oliver, jak sie przejedziesz C7 to napisz jakie Twoje wrazenia.