Justyna Łochnicka

Justyna Łochnicka Nie oglądaj sie za
siebie..... bo.....

Temat: Problem z tarczami

Kochani mam mały problem z moim Audi A3 (Henius) Średnio co miesiąc musze wymieniać w nim tarcze hamulcowe. Problem z nimi taki że "się falują”. Za pierwszym i drugim razem wina był mechanika, który źle wpiął klocki hamulcowe i tarcze za bardzo się rozgrzewały ( ja tez nie wiem jak to możliwe ale kiedy mu mówiłam że nie jest dobrze twierdził że przesadzam) później mimo prawidłowego montażu problem się powtarzał i znów mi zaczyna latać kierownica.
Oczywiście mechanika już zmieniłam .
Czy może wiecie jaka może być inna przyczyna. Sprawdzałam tarcze różnych firm.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z tarczami

niech zgadne:
hamulesz przy ok 130-100 do ok60-80kmh... i trzesie kierownica..??

podjedz do dobrego mechanika, na trzepaki, niech sprawdza ci drazki, laczniki gumowe.

znam z autopsji dwoch swoich samochodow.

tarcze (krzywe) jesli kupilas dobre, to powinny nie byc krzywe, to wina wszystkich luzow zbierajacych sie i podczas hamowania.. caly uklad wpada w drgania, rezonan.. stad trzepanie kierownica.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Problem z tarczami

Pierwsze pytanie to jakiej firmy tarcze są zakładane?
Drugie pytanie czy przed montażem mierzone jest bicie na piaście?
Trzecie pytanie, w jaki sposób docierane są tarcze i klocki?

Tak jak napisał Olivier sprawdził bym w jakim stanie masz zawieszenie.
Justyna Łochnicka

Justyna Łochnicka Nie oglądaj sie za
siebie..... bo.....

Temat: Problem z tarczami

Musze podjechać i sprawdzić to zawieszenie. Przy wymianie klocków i tarcz mialam tez wymieniane jakies gumy. Jakiej firmy sa teraz tarcze - nie mam pojecia.
Na drugie pytanie tez nie potrafie odpowiedziec.
Trzecie- odpowiem pytanie sa jakies sposoby docierania tarcz i klocków? Odebrałam auto wsiadlam i pojechałam.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z tarczami

generalnie:
nie sluza tarcza nagle ostre hamowania,tarcza moze sie miejscowo rozgrzac, tym samym przhartowac albo rozhartowac, wtedy zmieniona struktura materialu, sprawia, ze tarcza inaczej sie sciera w tym miejscu.. stad pojawia sie m.in mozliwe owo bicie.

rozgrzane tarcze.. wjazd w duza wode(gleboka kaluza etc) tez nie najlepiej.

dlugie, acz delikatne hamowanie tez nie jest najlepsze, ale to raczej ma wplyw na efektywnosc hamowania, lepiej zdecydowanie nacisnac pedal:)

jesli zawiedzenie jest OK, tarcza bije.. mozna sciagnac, podjechac do tokarza, zeby ten spobowal ew. przetoczyc leko powierzchnie tarczy.

pzdr.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Problem z tarczami

Przez pierwsze ( około) 500 km wypada w odpowiedni sposób dotrzeć hamulce. Trzeba pamiętać o delikatnym hamowaniu, by klocek i tarcza dopasowały się do siebie. Przy gwałtownym hamowaniu i nagłym zatrzymaniu auta , klocek jak i tarcza przegrzewają się. Taki przegrzany klocek potrafi się oszklić a tarcza pokrzywić.
Unikamy też wjazu z rozgrzanymi tarczami do wody, wtedy powstaje tzw fading...( tarcze pod wpływem szybkiej zmiany temperatury -krzywią się...
Łukasz K.

Łukasz K. Project
Manager/Service
Manager

Temat: Problem z tarczami

http://www.motofakty.pl/artykul/czy_fading_jest_grozny...

Dafinicja fadingu... osłabienie występuje po przegrzaniu kładu, w tym też płynu, a nie od wjazdu w kałuże.

Justyna, sprawdź zawieszenie, to dobry trop, kolejne tarcze i klocki kup firmowe, polecam ATE, będzie w miarę tanio przy zachowaniu właściwej jakości. Jak będziesz miała nowe klocki i tarcze, przestrzegaj zasad docierania, to BARDZO ważne:

a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.
Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!
b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))
c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień.*

http://www.a4-klub.pl/smf/zasady_wymiany_i_docierania_...

Zasady sprawdzone i stosowane na forum Audi A4, nikt nie doradzi lepiej niż praktycy

Justyna, widzę, że jesteś z Wawy, mogę Ci dać namiar na naprawde dobry warsztat, ale to na priv.

konto usunięte

Temat: Problem z tarczami

Justyna Łochnicka:
Czy może wiecie jaka może być inna przyczyna. Sprawdzałam tarcze różnych firm.

Mialem podobny problem, okazalo sie, ze element, na ktory tarcza jest dokrecana mial male punkty rdzy, ktore wystarczyly do tego, zeby tarcza nie pracowala rowno. Ich wymiana (polaczona z trzecim kompletem tarcz) rozwiazala problem.

Mialo to swoja nazwe, ale nie moge sobie przypomniec (bylo to 3 lata temu) i pamietam, ze 2och mechanikow wtedy tez rozlozylo rece. A trzeci mial do czynienia kilka tygodni wczesniej z tym problemem w Vectrze B i jak sie przejechal ze mna od razu wiedzial co nie tak - mozna powiedziec mialem "szczescie".

Co do samych tarcz (tak i wahaczy) to wlasciwie bez znaczenia co montujesz (oby nie bylo to najtansze badziewie z Chin). Kiedy w Passacie B5 co chwila kupowalem 'polecane' wahacze (czesto 100-150zl sztuka), ktore starczaly na kilka miesiecy, pozniej kupilem zestaw (Hart czy cos takiego) najtanszych za 500zl, wymienilem wszystkie i przejezdzilem ponad poltora roku bez problemu...

Sorry za brak fachowego slownictwa, mechanikiem nie jestem :)
Justyna Łochnicka

Justyna Łochnicka Nie oglądaj sie za
siebie..... bo.....

Temat: Problem z tarczami

Zawieszenie jak to określono jest w normie, wiec nie jest przyczyną bicia w kierownicy. Tarcze mam niemieckiej firmy.
Mam podjechać i ponownie wywarzyć koła wiec zobaczymy czy to może nie taka błahostka.
Powiedziano mi ze przyczyna może być jeszcze inna, i nie leży z przodu auta a z tyłu, jakiś „korbowód” lub jakąś inna cześć przy hamulcu ręcznym może być krzywa.
Kurcze nie zapamiętałam nazwy tej części. Na wywarzanie jade w czwartek wiec jak w przyszły tyg nadal będzie to bicie w kierownicy maja mi to sprawdzić i wymienić tą część i przetoczyc tarcze.
Podobno nie jestem pierwsza z takim problemem z tym ze jakoś bardzo mnie to nie pociesza.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Problem z tarczami

niewywazone kola to raczej bicie przy okreslonej predkosci.

hmm. korbowod to raczej nie ta czesc.. bo to w silniku, ale poczekamy, sam jestem ciekawy co to takiego:)

krzywe felgi.:?? nie wiem, nie mam pojecia
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Problem z tarczami

Tarcze mogą być przyczyną bicia przy hamowaniu, jeśli zostały scentrowane. Powodem scentrowania mogą być wady układu hamulcowego, np.
- brak hamowania tylnych tarcz (przednie są przeciążone i przegrzewają się)
- zbyt duży docisk klocków na przednich tarczach (j.w.)
- nierównomierny zacisk tłoczków
- powietrze w układzie płynu hamulcowego (płyn i tak należy wymieniać co maks 30 000 km).

Powodem może być także gwałtowna zmiana temperatur tarcz (przegrzanie a następnie gwałtowne wychłodzenie).

Innym powodem drgań przy hamowaniu mogą być duże luzy:
- w maglownicy (przekładnia kierownicza)
- kolumna kierownicza
- drążki

Wymiana lub regeneracja wszystkiego nie ma sensu, więc znajdź dobrego mechanika :) Jaki przebieg ma auto?

Edit: źle wyważone koła nie powodują wibracji przy hamowaniu, tylko przy większej prędkości (zazwyczaj ponad 80-90 km/h). Powodem takich wibracji może być nie tylko złe wyważenie samego koła, ale także np. "nabicie" śniegu lub lodu w koło/felgę, co powoduje zmianę wyważenia koła, a zdarza się powszechnie w zimie :) Już umieszczenie 10-15 gram lodu/śniegu może spowodować brak wyważenia koła i wibracje kierownicy przy większej prędkości.Igor Downar-Zapolski edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 12:22
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Problem z tarczami

Justyna Łochnicka:
Kochani mam mały problem z moim Audi A3 (Henius) Średnio co miesiąc musze wymieniać w nim tarcze hamulcowe. Problem z nimi taki że "się falują”. Za pierwszym i drugim razem wina był mechanika, który źle wpiął klocki hamulcowe i tarcze za bardzo się rozgrzewały ( ja tez nie wiem jak to możliwe ale kiedy mu mówiłam że nie jest dobrze twierdził że przesadzam) później mimo prawidłowego montażu problem się powtarzał i znów mi zaczyna latać kierownica.
Oczywiście mechanika już zmieniłam .
Czy może wiecie jaka może być inna przyczyna. Sprawdzałam tarcze różnych firm.

Ciekawa sprawa, sam jestem ciekaw
A te tarcze co sie pofalowały niby:) nie kumam jak wentylowane tarcze o grubosci powyzej 20 mm moga sie pofalować, Ale wracajac do pytania
Te pokrzywione tarcze to były przegrzane?? jakies fioletowe i tym podobne sprawy? jak wyglądały?? co z klockami

Pytam bo mialem taka sytuacje w innym aucie ale to byla zupelnie inna przyczyna, no i nic sie nie pofalowało:)
Justyna Łochnicka

Justyna Łochnicka Nie oglądaj sie za
siebie..... bo.....

Temat: Problem z tarczami

Przebieg juz jest duży- około 270 tys. Płyn hamulcowy był wymieniony - raczej o płyny i oleje staram sie dbać. Luzów nie ma, wszystkie parametry wyszły w normie. Niedawno robiłam tez ogólny przegląd I nic nie wykazało. Poproszę mechanika o sprawdzenie tych tylnich tarcz – nawet nie wiedziałam ze takie są.
A koła i tak swoją droga musze wywarzyć i sprawdzić jedno kolo bo chyba mi schodzi powietrze

konto usunięte

Temat: Problem z tarczami

najgorsze co widziałem w życiu to kierowcę litewskiego, który wyprzedzał na 2 liniach ciągłych...my możmy sobie wtedy pogdybać co by bylo.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Problem z tarczami

Robert L.:
Justyna Łochnicka:
Kochani mam mały problem z moim Audi A3 (Henius) Średnio co miesiąc musze wymieniać w nim tarcze hamulcowe. Problem z nimi taki że "się falują”. Za pierwszym i drugim razem wina był mechanika, który źle wpiął klocki hamulcowe i tarcze za bardzo się rozgrzewały ( ja tez nie wiem jak to możliwe ale kiedy mu mówiłam że nie jest dobrze twierdził że przesadzam) później mimo prawidłowego montażu problem się powtarzał i znów mi zaczyna latać kierownica.
Oczywiście mechanika już zmieniłam .
Czy może wiecie jaka może być inna przyczyna. Sprawdzałam tarcze różnych firm.

Ciekawa sprawa, sam jestem ciekaw
A te tarcze co sie pofalowały niby:) nie kumam jak wentylowane tarcze o grubosci powyzej 20 mm moga sie pofalować

To jest takie "pofalowanie" które wynosi np. 0,3-0,5 mm :) I w zupełności wystarcza, żeby telepało Ci kierownicą przy hamowaniu.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Problem z tarczami

Igor Downar-Zapolski:
Robert L.:
Justyna Łochnicka:
Kochani mam mały problem z moim Audi A3 (Henius) Średnio co miesiąc musze wymieniać w nim tarcze hamulcowe. Problem z nimi taki że "się falują”. Za pierwszym i drugim razem wina był mechanika, który źle wpiął klocki hamulcowe i tarcze za bardzo się rozgrzewały ( ja tez nie wiem jak to możliwe ale kiedy mu mówiłam że nie jest dobrze twierdził że przesadzam) później mimo prawidłowego montażu problem się powtarzał i znów mi zaczyna latać kierownica.
Oczywiście mechanika już zmieniłam .
Czy może wiecie jaka może być inna przyczyna. Sprawdzałam tarcze różnych firm.

Ciekawa sprawa, sam jestem ciekaw
A te tarcze co sie pofalowały niby:) nie kumam jak wentylowane tarcze o grubosci powyzej 20 mm moga sie pofalować

To jest takie "pofalowanie" które wynosi np. 0,3-0,5 mm :) I w zupełności wystarcza, żeby telepało Ci kierownicą przy hamowaniu.
nie no ja wiem 0.5mm to dla mnie kosmos, ja walcze o mikrony:)

sam przetaczałem tarcze niejednokrotnie, ale zuzywały sie równomiernie, a jakas tam rdza na piascie to juz w ogóle jakis kosmos, teraz w pasku tarcze mam w ogóle nie przykręcone do piast tylko śrubami od koła, jest kupe rdzy i nic sie nie dzieje.
DLATEGO NIE KUMAM
Tarcze to z reguły żeliwo, a ze względu na struktórę żeliwa politropowa naprężenia cieplne rozchodza sie równomiernie i praktycznie nie ma odkształcen. a nic nie wyrówna tarczy niz klocki przy hamowaniu:)
WIEC Z KĄD TO POFALOWANIE???
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Problem z tarczami

Justyna Łochnicka:
Przebieg juz jest duży- około 270 tys. Płyn hamulcowy był wymieniony - raczej o płyny i oleje staram sie dbać. Luzów nie ma, wszystkie parametry wyszły w normie. Niedawno robiłam tez ogólny przegląd I nic nie wykazało. Poproszę mechanika o sprawdzenie tych tylnich tarcz – nawet nie wiedziałam ze takie są.
A koła i tak swoją droga musze wywarzyć i sprawdzić jedno kolo bo chyba mi schodzi powietrze

NO JA bym odrazu zaczał od wyważania tych kół, zamiast zmieniac tarcze:)
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Problem z tarczami

Robert L.:
Justyna Łochnicka:
Przebieg juz jest duży- około 270 tys. Płyn hamulcowy był wymieniony - raczej o płyny i oleje staram sie dbać. Luzów nie ma, wszystkie parametry wyszły w normie. Niedawno robiłam tez ogólny przegląd I nic nie wykazało. Poproszę mechanika o sprawdzenie tych tylnich tarcz – nawet nie wiedziałam ze takie są.
A koła i tak swoją droga musze wywarzyć i sprawdzić jedno kolo bo chyba mi schodzi powietrze

NO JA bym odrazu zaczał od wyważania tych kół, zamiast zmieniac tarcze:)

Ale od kiedy to niewyważone koła wibrują przy hamowaniu? :)

A tarcza może się scentrować - pomijając już przyczynę - po prostu znaczna część tarcz to badziew.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Problem z tarczami

Igor Downar-Zapolski:
Robert L.:
Justyna Łochnicka:
Przebieg juz jest duży- około 270 tys. Płyn hamulcowy był wymieniony - raczej o płyny i oleje staram sie dbać. Luzów nie ma, wszystkie parametry wyszły w normie. Niedawno robiłam tez ogólny przegląd I nic nie wykazało. Poproszę mechanika o sprawdzenie tych tylnich tarcz – nawet nie wiedziałam ze takie są.
A koła i tak swoją droga musze wywarzyć i sprawdzić jedno kolo bo chyba mi schodzi powietrze

NO JA bym odrazu zaczał od wyważania tych kół, zamiast zmieniac tarcze:)

Ale od kiedy to niewyważone koła wibrują przy hamowaniu? :)

A tarcza może się scentrować - pomijając już przyczynę - po prostu znaczna część tarcz to badziew.

Aj Igor
A od kiedy to przy hamowaniu koła sie nie obracają?:)

JAK JE CAŁKOWICIE ZABLOKUJESZ TO MOGA NIE MIEĆ BICIA !!!

A co rozumiesz pod pojeciem "scentrować"? rozcentrowac to sie moze koło przy rowerze:P
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Problem z tarczami

Robert L.:
Igor Downar-Zapolski:
Robert L.:
Justyna Łochnicka:
Przebieg juz jest duży- około 270 tys. Płyn hamulcowy był wymieniony - raczej o płyny i oleje staram sie dbać. Luzów nie ma, wszystkie parametry wyszły w normie. Niedawno robiłam tez ogólny przegląd I nic nie wykazało. Poproszę mechanika o sprawdzenie tych tylnich tarcz – nawet nie wiedziałam ze takie są.
A koła i tak swoją droga musze wywarzyć i sprawdzić jedno kolo bo chyba mi schodzi powietrze

NO JA bym odrazu zaczał od wyważania tych kół, zamiast zmieniac tarcze:)

Ale od kiedy to niewyważone koła wibrują przy hamowaniu? :)

A tarcza może się scentrować - pomijając już przyczynę - po prostu znaczna część tarcz to badziew.

Aj Igor
A od kiedy to przy hamowaniu koła sie nie obracają?:)

JAK JE CAŁKOWICIE ZABLOKUJESZ TO MOGA NIE MIEĆ BICIA !!!

Nie pisałem nigdzie, że się nie obracają. Po prostu obracają się zbyt wolno, żeby ich nierówna powierzchnia powodowała wyczuwalne wibracje. Źle wyważone koła też nie "biją" przy każdej prędkości, tylko dopiero przy szybszych obrotach koła.

Poza tym, koło niewyważone powoduje wibracje podczas jazdy w każdych warunkach (powyżej pewnej V), a krzywe tarcze tylko przy hamowaniu a nie podczas normalnej jazdy, chyba łatwo zauważyć różnicę.

Następna dyskusja:

Problem z moją A4




Wyślij zaproszenie do