Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...
Patryk B.:
ale wracając do tematu wiesz co może być przyczyną takich objawów ? Czy to może być sprzęgło dwumasowe ? ze po wymianie jest ok ale gdy zrobie 6-7tys km znow szarpie? Czy to tylko wina oleju ze traci swoje właściwosci ?
W skrzyni CVT podobnie jak klasycznym automacie nie ma sprzęgła dwumasowego tylko hydrokinetyczne lub mokre wielopłytowe. Przyczyn szarpania może być bardzo dużo. Od zużytego sprzęgła przez wariator na układzie zaworów skończywszy. Problemem może być też sam sterownik skrzyni. Jeśli po wymianie oleju objawy znów się powtórzą masz dwie opcje. Przygotować się na kosztowny remont lub zmienić auto.
Czy w trakcie szarpania masz sygnały świetlne z samodiagnozy skrzyni świadczące o awarii? Chodzi o świecenie wszystkich trybów jazdy jednocześnie lub ich pulsowanie.
Zwróć uwagę na jedną rzecz. Jeśli zlejesz stary olej sprawdź jego stan. Czy jest w miarę klarowny (bez cząsteczek stałych), czy jego barwa uległa dużej zmianie (przy takim przebiegu nie powinna) oraz (najważniejsze) czy nie śmierdzi spalenizną. Możesz tak określić czy nie ma problemu z nadmiernym tarciem i przegrzewaniem skrzyni.