Wojciech
Lorenc
Handlowiec , Dealer
BMW Dynamic Motors
Sp. z o.o.
Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant
oliver R.:
Wojciech Lorenc:
wojtku, dziekuje za profesionalna wykladnie:)))
gdziec ktos pisal, nei pamietam, o Quatto i Torsennie. A nie jest przypadkiem w Audi stosowany Haldex..?
Dodatkowo dochodzi troska o Torsena (albo Haldex-wymiana oleju, ale to naturalne)
_______________________
A co odnosnie szarpania przy zmianie biegow w Tip..?? Odczuwalne?? :)
I co z reakcja na dodanie gazu, przyspieszanie? Auto sie ochoczo zbiera, czy jednak czuc zwloke jezdzac automatem.:?? :/
pozdrawiam
o.
Dodano:
no wlasnie doczytalem na A6 KP o silnikach 2.7/3.0 TDI i bolaczkach typu: rozrzad, wtryski etc... i mnie ostudzilo.::/
No więc tak.
1.
Kamil miał racje, wszystkie modele Audi z wyjątkiem A3 i TT są na Torsenie ( stały napęd ). A3 i TT są wyjątkiem ponieważ silniki w nich są zamontowane poprzecznie ( krótkie auta, mało miejsca w przedziale silnikowym, nie ma miejsca na montowanie silnika wzdłóż osi auta ), a torsen wymaga następującej konstrukcji w linii prostej :
silnik wzdłużnie - skrzynia biegów - Torsen-wał-tylny dyferencjał.
2.
Tiptronic w A6 C6 to szybka, precyzyjna skrzynia biegów, nie szarpie, płynnie przełącza. Jest też bezpieczna bo nawet jak jesteś na trybie ręcznym i zapomnisz przełączyć biegu to sama zredukuje jak mocno zwolnisz albo wrzuci kolejny bieg jak wejdziesz na czerwone pole obrotomierza :-) Reaguje błyskawicznie szczególnie w trybie S (sport). Tryby D (drive) oraz S (sport) można dowolnie przełączać podczas jazdy. Zwróć jeszcze uwagę czy kierownica jest wyposażona w łopatki do zmiany biegów. Reagują natychmiast po naciśnięciu bez konieczności ruszania skrzyni biegów. A jak się już pobawisz biegami i pojedziesz ok 30 sekund z równą prędkością to skrzynia sama przełączy się na automat.
3.
Olej powinno się wymieniać w każdej skrzyni bez wyjątku. No ale raz na 150 tyś km to nie dramat
Jakby jeszcze coś to pytaj, zawsze u siebie mogę podpytać serwisantów jak moja wiedza się skończy
pozdrawiam !
2.7 i 3.0 TDI nie mają paska rozrządu tylko łańcuchy, kontrola takiego łańcucha jest po 300 tyś km. A wtryski ?? ich kondycja zależy tylko i wyłącznie od tego jakie paliwo nalewaszWojciech Lorenc edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 23:30