Wojciech Lorenc

Wojciech Lorenc Handlowiec , Dealer
BMW Dynamic Motors
Sp. z o.o.

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Wojciech Lorenc:

wojtku, dziekuje za profesionalna wykladnie:)))

gdziec ktos pisal, nei pamietam, o Quatto i Torsennie. A nie jest przypadkiem w Audi stosowany Haldex..?

Dodatkowo dochodzi troska o Torsena (albo Haldex-wymiana oleju, ale to naturalne)

_______________________

A co odnosnie szarpania przy zmianie biegow w Tip..?? Odczuwalne?? :)

I co z reakcja na dodanie gazu, przyspieszanie? Auto sie ochoczo zbiera, czy jednak czuc zwloke jezdzac automatem.:?? :/

pozdrawiam

o.

Dodano:

no wlasnie doczytalem na A6 KP o silnikach 2.7/3.0 TDI i bolaczkach typu: rozrzad, wtryski etc... i mnie ostudzilo.::/


No więc tak.

1.

Kamil miał racje, wszystkie modele Audi z wyjątkiem A3 i TT są na Torsenie ( stały napęd ). A3 i TT są wyjątkiem ponieważ silniki w nich są zamontowane poprzecznie ( krótkie auta, mało miejsca w przedziale silnikowym, nie ma miejsca na montowanie silnika wzdłóż osi auta ), a torsen wymaga następującej konstrukcji w linii prostej :

silnik wzdłużnie - skrzynia biegów - Torsen-wał-tylny dyferencjał.

2.

Tiptronic w A6 C6 to szybka, precyzyjna skrzynia biegów, nie szarpie, płynnie przełącza. Jest też bezpieczna bo nawet jak jesteś na trybie ręcznym i zapomnisz przełączyć biegu to sama zredukuje jak mocno zwolnisz albo wrzuci kolejny bieg jak wejdziesz na czerwone pole obrotomierza :-) Reaguje błyskawicznie szczególnie w trybie S (sport). Tryby D (drive) oraz S (sport) można dowolnie przełączać podczas jazdy. Zwróć jeszcze uwagę czy kierownica jest wyposażona w łopatki do zmiany biegów. Reagują natychmiast po naciśnięciu bez konieczności ruszania skrzyni biegów. A jak się już pobawisz biegami i pojedziesz ok 30 sekund z równą prędkością to skrzynia sama przełączy się na automat.

3.

Olej powinno się wymieniać w każdej skrzyni bez wyjątku. No ale raz na 150 tyś km to nie dramat

Jakby jeszcze coś to pytaj, zawsze u siebie mogę podpytać serwisantów jak moja wiedza się skończy

pozdrawiam !

2.7 i 3.0 TDI nie mają paska rozrządu tylko łańcuchy, kontrola takiego łańcucha jest po 300 tyś km. A wtryski ?? ich kondycja zależy tylko i wyłącznie od tego jakie paliwo nalewaszWojciech Lorenc edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 23:30

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
no wlasnie doczytalem na A6 KP o silnikach 2.7/3.0 TDI i bolaczkach typu: rozrzad, wtryski etc... i mnie ostudzilo.::/

IMHO 2.7/3.0 TDI to bardzo dobre silniki i w swojej klasie jedne z najlepszych o ile nie najlepsze. Zobacz na Mercedesa i jego problemy z elektryka w E-klasie o BMW i jego never-ending story z padajacymi pojedynczymi cylindrami w 530d nie wspomne. Przy tych autach TDI wypada wprost rewelacyjnie pod wzgledem niezawodnosci.

Generalnie nie oczekuj, ze 2.7/3.0 bedzie tak bezproblemowy jak mainstream (2.0TDI), ale naprawde nie ma powodow do paniki, to swietne jednostki (jednostka, bo 2.7 i 3.0 to prawie to samo) :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

witam panowie,

co do wtryskow.. to roznie bywa, ale mieszkam w Niemczech, wiec jakos (tak mysle) paliwa jest, mysle, ze sie zgodzicie, lepsza, choc w swoim F.Focusie 1.8TDDi padla mi pompa po 10tys km..:((( no nic, taka wada tych pomp.

Zreszta, wszstykso moze sie zawzse zdarzyc.

Co do rozrzadu, nie panikuje, czytajac jedna wypowiedz na forum kogos, kto wywolal burze w szklance :))
Dalej, silnik dla mnie najwazniejszy, bo baaardzo duzo jezdze, wiec to dla mnie podstawa.

Wroce jeszcze do tego terkotania, slyszanego kilka sekund po zapaleniu, a wg forumowiczow swiadczace o konczacym sie jednym z napinaczy czy cos takiego.

Na tyle na ile zapamietale, przeczytalem, napinacze sa sterowane hydraulicznie, wiec.. moze zbyt niskie cisnienie oleju, powoduje luzny lancuch, a po rozprowadzeniu oleju po silniku, wszystko wraca do normy..?? hmmmm... :)))

Genrelanie, przebieg jaki dopuszczam w nowo kupionym aucie - uzywanym to max 120k km.

Z tego co widze, wszstykie juz sa po wymianie rozrzadu!!! Tak podaje przynajmniej czesc ogloszen, hee..?? wtf.. , hehe

A co powiecie o czujnikach parkowania! Jedne modele maja, inne nie!
Wiem, ze z tym mozna zyc.. ale bez tego takze, co myslicie..?

@Wojtek, lopatek nie zauwazylem na zadnym z modeli :(

@Sebastian, co do silnikow BMW 530 .. hmm.. jak sie cos koledze zepsuje, bedziesz wiedzial:))))

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Cześć
"Genrelanie, przebieg jaki dopuszczam w nowo kupionym aucie - uzywanym to max 120k km"
Z tym przebiegiem to zwróć uwagę abyś nie kupił auta tuż przed przeglądem planowanym własnie na 120k km

"A co powiecie o czujnikach parkowania! Jedne modele maja, inne nie!
Wiem, ze z tym mozna zyc.. ale bez tego takze, co myslicie..?"

Przesiadając się mniejszego auta do A6 Avant okazało się to jedną z ważniejszych funkcji. Parktronic - graficzne wyświetalnie przeszkód na MMI jest bardzo pomocne przy parkowaniu. Baaardzo pomocne. Bardziej użtkowe niż łopatki przy kierownicy. Kolega ma łopatki i bardzo mało ich używa, raczej czasem dla frajdy, ale przy 3.0 quatro i tiptronicu to tylko gadżet (imho) a frajde tak masz zapewnioną :)

Co do skrzyni. Jednen z kolegów ma A6, 3.0 quatro "w manualu" - i z tego co mówi jest to (automat)najważnijszy element którego mu brakuje w tym aucie. Oczywiście to kwestia gustu, ale np w korkach automat uwalnia mi prawą rękę i lewą nogę - co jednak jest niezaprzeczalnym atutem.

Mogę polecić A6(c6)avant 3.0 tiptronic quatro z czystym sumieniem. Trudno o lepszy samochód w swojej klasie. Quatro, automat i ten silnik 3.0TDI - to najważniejsze, reszta to dodatki.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

PDC:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lgtyiivxlocw
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lgrwcexwqmjv

te nie maja :/

dodatkowe pytanie,

od ktorego RM wyszly przednie swiatla z technologia LED..??

ten, np ma swiatla wlaczane dodatkowo przy skrecie
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bz4gnlpse1tg

:)

dodano

a co myslicie o 2.7 w Tip..??
generalnie, uwazam, ze te 200kg to bije na glowe zyski plynace z Tip...oliver R. edytował(a) ten post dnia 17.12.09 o godzinie 10:51

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

2.7Tdi ośka - występowało chyba tylko z multitronic'iem
2.7Tdi quattro jest z Tip'em

Bierz manuala...
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Patryk Buczek:
2.7Tdi ośka - występowało chyba tylko z multitronic'iem
2.7Tdi quattro jest z Tip'em

Bierz manuala...

tez tak mysle,
te 200kg wiecej wagi, szkoda marnowac i psuc sobie osiagi :))

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

+ jest też taki iż auta powyżej 5 lat w manualu się lepiej sprzedają...
A o awariach w starszych modelach Audi, Tiptronica, krążą legendy.Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 17.12.09 o godzinie 14:14
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

jestem juz w posiadaniu A6 C6 instrukjci obslugi..

mila lektora na wieczory..:))

zainteresowal mnie Lane Assistant, czy to jest jakas opcja czy standart..?? Bo tylko chwile zerknalem, a ciekawi mnnie to:))

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

jak dla mnie zbędny wodotrysk - opcja...
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

dla mnie nie :)

120k km rocznie.

pare razy zdarzylo mi sie zasnac na autostradzie.. kiepska sprawa
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Patryk Buczek:
+ jest też taki iż auta powyżej 5 lat w manualu się lepiej sprzedają...
A może wynika to ze stanu świadomości grupy docelowej??
A o awariach w starszych modelach Audi, Tiptronica, krążą legendy.
No właśnie - legendy - ale ileż w tym prawdy i skąd wogóle te legendy się biorą...

-> Po pierwsze świadomość naszych kierowców nt. automatycznych skrzyń biegów jest niestety wciąż dosyć marna - stąd też niechęć do zakupu auta z automatem oraz ewentualne usterki tych skrzyń wynikajace wprost z niewiedzy nt. zasad użytkowania.
Używanie automatu rządzi pewnymi zasadami i nieprzestrzeganie ich prowadzi oczywiście do jego uszkodzenia.

-> Po drugie największą bolączką automatycznych skrzyń biegów jest... niestety poprzedni właściciel...
W przypadku auta używanego prawie nigdy nie wiemy jak bylo wcześniej używane a skrzynia nawet jeśli wstępnie zachowuje się poprawnie może być już nsdszarpnięta fantazją poprzedniego właściciela :-/

-> Po trzecie to serwisowanie skrzyni - niestety niewiedza bądź też po prostu nieuwaga właściciela prowadzi do tworzenia się właśnie takich legend - bo wprawdzie w Polsce jest w tej chwili już dosyć dużo warsztatów (poza ASO) które zajmują się naprawami automatycznych skrzyń biegów to wystarczy wejść na stronę forum jakiegoś klubu konkretnego modelu aut aby przekonać się, że połowa tych serwisów to niestety partacze zupełnie nie znający się na tym temacie. Pozostawienie auta w takim warsztacie to prosta droga do stworzenia legendy nt. ciągle psującej się skrzyni.

Użytkowanie automata można porównać z użytkowaniem auta z silnikiem turbo-doładowanym...
jeżeli nie będziesz przestrzegał zasad użytkowania to Twoja turbina niestety dosyć szybko będzie szrotem.
Wystarczy niewiedza i wielokrotne zepsucie turbiny aby powstala legenda o padających turbinach - nieprawdaż??Damian T. edytował(a) ten post dnia 18.12.09 o godzinie 23:37
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Fajnie napisane,to TURBO to dobry przyklad,sam mam,wiec wiem czym grozi uszkodzenie,powodowane ostra jazda na zimnym albo nieumiejetnym studzeniem silnika.
Fakt,ze do uzywanych aut,nie ma pewnosci! Sprzedajacy opowie kazda bajke,byle sprzedac auto:/
Reasumujac:2.7 w manualu albo 3.0 w auto?:) Takiej kombinacji szukam,po nowym roku mysle ceny spadna ciut:>
pozdr. O.
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Fajnie napisane,to TURBO to dobry przyklad,sam mam,wiec wiem czym grozi uszkodzenie,powodowane ostra jazda na zimnym albo nieumiejetnym studzeniem silnika.
Fakt,ze do uzywanych aut,nie ma pewnosci! Sprzedajacy opowie kazda bajke,byle sprzedac auto:/
Reasumujac:2.7 w manualu albo 3.0 w auto?:) Takiej kombinacji szukam,po nowym roku mysle ceny spadna ciut:>
pozdr. O.

Zgadza się. Po nowym roku spadną ceny, ale tak bliżej kwietnia/maja :)
Nie ma co liczyc odrazu na korektę "licznika". Zresztą mieszkając w Niemczech wiesz, że tutaj priorytetem przy cenie jest przebieg, a nie rocznik ;)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Łukasz Mańka:
Zgadza się. Po nowym roku spadną ceny, ale tak bliżej kwietnia/maja :)
Nie ma co liczyc odrazu na korektę "licznika". Zresztą mieszkając w Niemczech wiesz, że tutaj priorytetem przy cenie jest przebieg, a nie rocznik ;)

oo zdziwilbys sie Lukasz:)

niemcy (turcy na pewno) tez kreca liczniki!
taka prawda! z ta roznnica, ze w PL masz 'wiecej' okazji z mniejszym przebiegiem!! hehehe

to jakby matka byla mlodsza od corki:)) hehe.
te same samochody z zagranicy sporwadzane, ale o cudownie mniejszym przebiegu:)))

Co do kupna, tak mysle, ze wlasnie na pocz wiosny chce kupic, a swoje TT sprzedac, choc serce sciska.::(
Slawomir Kubiak

Slawomir Kubiak Prezes
Zarzadu/Partner

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Damian T.:
Patryk Buczek:
+ jest też taki iż auta powyżej 5 lat w manualu się lepiej sprzedają...
A może wynika to ze stanu świadomości grupy docelowej??
A o awariach w starszych modelach Audi, Tiptronica, krążą legendy.
No właśnie - legendy - ale ileż w tym prawdy i skąd wogóle te legendy się biorą...

-> Po pierwsze świadomość naszych kierowców nt. automatycznych skrzyń biegów jest niestety wciąż dosyć marna - stąd też niechęć do zakupu auta z automatem oraz ewentualne usterki tych skrzyń wynikajace wprost z niewiedzy nt. zasad użytkowania.
Używanie automatu rządzi pewnymi zasadami i nieprzestrzeganie ich prowadzi oczywiście do jego uszkodzenia.

-> Po drugie największą bolączką automatycznych skrzyń biegów jest... niestety poprzedni właściciel...
W przypadku auta używanego prawie nigdy nie wiemy jak bylo wcześniej używane a skrzynia nawet jeśli wstępnie zachowuje się poprawnie może być już nsdszarpnięta fantazją poprzedniego właściciela :-/

-> Po trzecie to serwisowanie skrzyni - niestety niewiedza bądź też po prostu nieuwaga właściciela prowadzi do tworzenia się właśnie takich legend - bo wprawdzie w Polsce jest w tej chwili już dosyć dużo warsztatów (poza ASO) które zajmują się naprawami automatycznych skrzyń biegów to wystarczy wejść na stronę forum jakiegoś klubu konkretnego modelu aut aby przekonać się, że połowa tych serwisów to niestety partacze zupełnie nie znający się na tym temacie. Pozostawienie auta w takim warsztacie to prosta droga do stworzenia legendy nt. ciągle psującej się skrzyni.

Użytkowanie automata można porównać z użytkowaniem auta z silnikiem turbo-doładowanym...
jeżeli nie będziesz przestrzegał zasad użytkowania to Twoja turbina niestety dosyć szybko będzie szrotem.
Wystarczy niewiedza i wielokrotne zepsucie turbiny aby powstala legenda o padających turbinach - nieprawdaż??Damian T. edytował(a) ten post dnia 18.12.09 o godzinie 23:37
Hej Damian,
mam pytanie do tematu tych problemow z automatycznymi skrzyniami biegow. Juz 4 nowe samochody pokoleji zamowilem z automatyczna skrzynia, po trzech latach i okolo 80.000 km te samochody sprzedaje, BMW, Mercedes i teraz Audi, nigdy nie mialem z tymi skrzyniami problemow - o jakich problemach sa te "legendy"
Wydaje mi sie ze sa to stare legendy kierowcow taxi, bo 25 letni Mercedes z 3 biegowa automatyczna skrzynia i prawdziwych
500.000 km to przecierz nie nowoczesna skrzynia.
W nowej BMW seri 5 bedzie od marca zakladana 8 biegowa automatyczna skrzynia, to przecierz musi lepiej funkcjonowac niz manualna....
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

wiem, ze mitow jest pelno, a najwiecej sieja ich koledzy kolegow, ktorym cos przez przypadek sie stalo!

sam mam TT w Q i do tej pory procz przegladow, oleju i rozrzadu nic nie robilem! Paliwo tylko lalem i to wzsytsko!

generalnie, jak sie dba, tak sie ma! wiec, chcialbym, zeby ktos podeslal sensowna odpowiedz, czy faktycznie:

2.7 w manualu
3.0 w automacie

:))

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Slawomir Kubiak:
W nowej BMW seri 5 bedzie od marca zakladana 8 biegowa automatyczna skrzynia, to przecierz musi lepiej funkcjonowac niz manualna....

Niepisana zasada mówi, że najlepsze automaty ma Mercedes (dużo twierdzi, że również nagorsze ręczne), BMW w aktualnej piątce ma automaty przestarzałe i awaryjne, musi je w koncu zaktualizowac :)

Wracajac do tematu A6 auto/manual to przy quattro to IMHO kwestia tego czy wolisz komfort (auto) czy pelna kontrole nad autem (manual). Sprzeglo manual wytrzymuje w A6 120tys.mil (ok. 200tys.km), w ASO spodziewaja sie automata na serwis po 80tys. mil (140tys.km) ale kupujac auto za 40tys. euro (najtansze quattro 2.7) czy jego serwis za 800 czy 1000 euro to naprawde taka roznica?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

rozmawialem ze znajomym, co ma 2.7 albo 3.0 nie pamietam teraz, ale ma FWD.

mowi, ze frajda niesamowita, ale wystarczy, ze lekko jest wilgotno i kola traca przyczepnosc przy mocniejszym depnieciu, ESP sie zalacza i dlawi silnik i nici z frajdy.

osobiscie, sklanialbym sie ku 3.0 w automacie i Q, ktore w serii jest montowane.

Edit:
a takie cus odnalazlem:)

http://home.mobile.de/home/showDetails.html?id=1256566...〈=de&pageNumber=1&partnerHead=true&showZip=false&showModels=false&hideVehicleType=false

Edit,
jak zauwazylem.. to jest w manualnej skrzyni... a szkoda..:(oliver R. edytował(a) ten post dnia 12.01.10 o godzinie 18:18
Tomasz B.

Tomasz B. Marketing,
E-commerce, Search
Engine Marketing,
Performan...

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

i jak poszukiwania? :)

Następna dyskusja:

NEWS - AUDI RS6 AVANT




Wyślij zaproszenie do