konto usunięte
- 1
- 2
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Sprawdź wąż dolny od chłodnicy jak będzie zimny to może być termostat. Jeśli nie to któryś z czujników temperatury, podpiąć pod VAGA i zdiagnozować.pozdro.
Sebastian
Waśkiewicz
operator DTP/grafik,
Freelancer/ własna
działalność - wła...
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
powinna byc po rozgrzaniu silnika ZAWSZE ok. 90 stopniTemat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
ja mam tak koło 80 stopni w dieslu.Damian S. Bazinga!
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Poprawna temperatura to ok. 90 stopni na zegarach. Faktyczna jest nieco mniejsza. Sprawdź termostat ew. jeśli masz climatronik, na kanale 51 można sprawdzić temperaturę silnika z innego czujnika.konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Dzięki za pomoc...konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
CześćMam A4/2003 i ostatnio pojawił się u mnie ten sam problem, byłem u mechanika i okazało się , że to nie termostat, sugerował mi abym podjechał na diagnostykę? Wydaje mi się , że auto pali więcej...
Pozdr
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Miałem podobnie. Temperatura do 80 stopni, nieco słabe grzanie z klimatyzacji. Po wymianie termostatu trzyma równiutko 90 stopni, czyli tyle, ile powinien.
Miłosz
Krzywania
Ius est ars boni et
aequi
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
PIOTR DANIELSKI:
Cześć
Mam A4/2003 i ostatnio pojawił się u mnie ten sam problem, byłem u mechanika i okazało się , że to nie termostat, sugerował mi abym podjechał na diagnostykę? Wydaje mi się , że auto pali więcej...
Pozdr
kupić vaga zrobić logi i będzie wsio wiadomo - omijać ASO bo za diagnostykę wezmą chore pieniądze
konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
PIOTR DANIELSKI:
Cześć
Mam A4/2003 i ostatnio pojawił się u mnie ten sam problem, byłem u mechanika i okazało się , że to nie termostat, sugerował mi abym podjechał na diagnostykę? Wydaje mi się , że auto pali więcej...
Pozdr
Piotrze, na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że to nie termostat? Może być także uszkodzony czujnik termperatury.
Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Byłem dzisiaj u innego mechanika i jednak termostatPozdrawiam
Piotr
Robert
L.
Mechanical Engineer,
TRW Polska
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Ja raczej stawiam na wlacznik wentylatora, normalna tem to 80-90 stopni , jezeli termostat nie domyka to i tak przy dluzszej jezdzie temmeratura powinna sie ustabilizowac i byc regulowana przez wentylator chlodnicy. Skody maja taki feler ze wlacznik wentylatora ma 86 stopni i przy wiekszej bezwladnosci termostatu temperatura moze wzrosnac powyzej 90 stopni. Wymienialem juz wych wlacznikow kilka i zakladalem 80 tki od VW bo szkoda usczelniaczy.Ale skoro mowicie ze wymiana termostatu pomogla no to moze i termostat, ale tak jak mowie to bardzo dziwne. Zawsze jescze pozostaje jescze kalibracja czujnika temp na silniku przez " base date" tylko nie pamietam na ktorym kanale w A4.
Pozdrawiam wszystkich Vagowcow:)
konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
hmm...a ja mam w swojej a4 b6 2.5 tdi 180 km quattro tak że 90 stopni osiągam dopiero jak jade autostradą tak około 140-160 km ze stałą predkością...kiedy zaczynam jechac wolniej automatycznie mi schodzi temperatura do 75-80 stopni. po mieście zazwyczaj pokazuje mi temperature na poziomie 75 stopni...no chyba ze jest upałDamian S. Bazinga!
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Rafał M.:
hmm...a ja mam w swojej a4 b6 2.5 tdi 180 km quattro tak że 90 stopni osiągam dopiero jak jade autostradą tak około 140-160 km ze stałą predkością...kiedy zaczynam jechac wolniej automatycznie mi schodzi temperatura do 75-80 stopni. po mieście zazwyczaj pokazuje mi temperature na poziomie 75 stopni...no chyba ze jest upał
Coś jest nie tak, powinien równo trzymać temperaturę niezależnie od prędkości. Co ciekawe gdybyś miał non-stop uchylony termostat to chłodzenie przy większych prędkościach miałbyś fenomenalne. Pomyśl sobie jak chłodzi ten cały pęd powietrza przy tych prędkościach. U ciebie jest na odwrót. Dziwne, może coś nie tak z wisko?
Igor
Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Ja myślę, ze to termostat. Miałem w 1,6 benzyna takie akcje - na początku zaniżał temperaturę - wprawdzie po nagrzaniu silnika osiagał 90 stopni, ale potem potrafiła spaść w przy równomiernej jeździe (nie koniecznie szybkiej) do 80 i utrzymywać się na tym poziomie. Po jakimś czasie zaczął nawalać całkiem - przegrzewał sie ponad 90 stopni. Po wymianie termostatu utrzymuje stale 90 stopni.konto usunięte
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Kosma, nie wiem jak to jest z moim termostatem, ale jesli nie przekraczam prędkości 70 km/h w mieście to i nie dziwne ze mi nie pokazuje temperatury na 90 stopniach..tak mysle, ale ekspertem nie jestem...
Igor
Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
powinno być 90 stopni w mieście poniżej 70 km/h - teoretycznie wtedy silnik grzeje się najbardziej, częste rozpędzanie, maly przepływ powietrza przez chłodnice itd.
Robert
L.
Mechanical Engineer,
TRW Polska
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
To co wy tu piszecie to sa jakies czary:)uklad chlodzenia nie powinien miec histerezy 10 stopni..
od tego jest wentylator aby regulowac przeplyw powietrza przez chlodnice a co za tym idzie temperature w chlodnicy i przez termostat w silniku
Moze sie zdazyc ze przy duzych mrozach i szybkiej jezdzie wentylator nie bedzie sie zalaczal. ale temperature mierzy czujnik na silniku, najwyzej chlodnica moze byc ponizej 80stopni ale przy sprawnie dzialajacym termostacie nie ma takiej opcji
Ale jak ktos mi pisze ze teraz na wiosne czy latem ma niedogrzany silnik to mi to wyglada na jakies czary:)
proponuje zalozyc nowy czuknik temperatury i porownac wskazania, te czujniki ( opornosciowe) czesto sie psuja, pokazuja zanizona tem przez co Ecu dostaje ze jest zimniej i podaje wiecej paliwa
Przy sytuacji odwrotnej to znaczy przy zawyzaniu tem zima sa problemy z odpalaniem silnika, bo ECU mysli ze jest cieplej i podaje inne mapy wtryskow.
PS:)A tak na marginesie, czujnik temp to cudodne lekarstwo na regulacje biegu jalowego w przypadku spierniczenia potencjometru polozenia przepustnicy:) Ich zakres (nie pamietam dokladnie ale jest chyba) od 10-100k Ohmow czasem dwa k Ohmy dzialaja cuda:)
nie to zebym sie wymadrzal ale cos tam juz popsulem w swoim zyciu:)
Maciej Grzelakowski National Purchaser
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Witam Wszystkich,Mam podobny problem w Audi A6 2,5 TDI.
Przez okres zimowy wskaźnik temperatury nawet nie drgną. Byłem u mechanika, ale to samo mi powiedział, co wszystkich ze to prawdopodobnie termostat, ale ten model ma dwa i teraz miał zonka, który to może być.
Podłączył mnie pod kompa i było wszystko niby oki, ale wskaźnik jak leżał tak nie drgną :). Jego diagnoza to „trzeba rozebrać i sprawdzić”.
Ostatnio jadąc autostradą to nagle wskaźnik się ożywił (na wiosnę) i nawet 85 stopni pokazał. I mailem stresa czy temperatura w silniku jest odpowiednia.
No i mam rebus może macie coś podobnego lub mieliście.
Pomożecie?
Robert
L.
Mechanical Engineer,
TRW Polska
Temat: Jaką macie temperature układu chłodzenia? A4, 1.8T,...
Maciej Grzelakowski:
Witam Wszystkich,
Mam podobny problem w Audi A6 2,5 TDI.
Przez okres zimowy wskaźnik temperatury nawet nie drgną. Byłem u mechanika, ale to samo mi powiedział, co wszystkich ze to prawdopodobnie termostat, ale ten model ma dwa i teraz miał zonka, który to może być.
Podłączył mnie pod kompa i było wszystko niby oki, ale wskaźnik jak leżał tak nie drgną :). Jego diagnoza to „trzeba rozebrać i sprawdzić”.
Ostatnio jadąc autostradą to nagle wskaźnik się ożywił (na wiosnę) i nawet 85 stopni pokazał. I mailem stresa czy temperatura w silniku jest odpowiednia.
No i mam rebus może macie coś podobnego lub mieliście.
Pomożecie?
Ale tak jak oma pisał macie zpełnie odwrotne objawy do zmierzonych:) To ze tem rosnie to znaczy ze temostat sie nie otwiera, a jak za zimno to moze byc chlodniejszy silnik, ale na krótkih trasach.
Casem wycieraja sie te obudowy termostatu, to jest z ABSu z wluknami szklanym ( z regoly) wytrzymale ale nie odpone na tarcie a ten sworzen od termostatu sie po tym bez przewy przesuwa, na wiosne mialem taki przypadek ze termostat sie zblokowal w takim wytartum gnieżdzie i byl caly czas otwarty wiec silnik byl nie dogrzany.
Maciek
może zauważyles różnice w ogrzewaniu? jak po tym odblokowaniu osiąnąłeś te 85 na silniku to może lpiej dzialało ogrzewanie???
Jesli tak to pewnie to ten termostat przy rozdzielaczu na centralkę i wyjsciu na chłodnice. Mój typ, ale pewnosci nie mam.
Pozdro
A jak z ogrzewaniem
- 1
- 2
Podobne tematy
-
AUDI » Audi A4 2.0 TFSI quattro - prośba o uwagi do eksploatacji -
-
AUDI » tylne łozysko audi a6 quattro -
-
AUDI » Silnik 2.0 TFSI w Audi A4 Quattro Tiptronic -
-
AUDI » QUATTRO i śnieg -
-
AUDI » Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ?? -
-
AUDI » [SPRZEDAM] Audi Q5 S-LINE 3.2 Quattro 2010 DUŻO ZDJĘĆ!!!... -
-
AUDI » Problem z układem chłodzenia w kabinie po wymianie... -
-
AUDI » Audi A4 B7 2.0 TFSI Quattro tiptronic 2006r. Jaki olej... -
Następna dyskusja: