konto usunięte

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Magdalena Wojciechowska:
Koledzy jeśli macie 2.0 TDI w wersji 140-konnej to uważajcie na wiele wad fabrycznych. Najgroźniejszą jest wytarcie się wieloklinu w pompie oleju, co wiąże sie z momentalnym zatarciem silnika.
Jeżeli ktoś potrzebuje rady odnośnie problemów mechanicznych w samochodach Audi to w miarę możliwości służę pomocą. Piszcie do mojej siostry.
Pozdrawiam, Paweł (AFN jest wieczny :-)"

Tak, tak, nowoczesne 140KM padają jak kaczki a 110konny zabytek jest najlepszy ROTFL!

140KM to dobre jednostki, ale trzeba o nie dbać (jak o każdego TDI), dopóki nie chipujesz i robisz serwis na czas w ASO (chociaż słyszałem, że w Polsce różnie z ASO bywa) to nie masz problemów.
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

No właśnie. Czy może to byc wina chipa? Rozmawiałem z firmą która wgrywała program tuningowy (Geko Cars z Poznania) ale gościu powiedział, że nie bardzo widzi winę leżącą w chipowaniu. Ale cóż. Jutro jadę do innego mechanika. Jeśli on nie da rady, to 1 kwietnia będąc przy okazji w Wawie melduję się w Autobodexie...

RG

konto usunięte

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Znajdź porządną firmę chipującą i niech oni Ci powiedzą czy to wina chipa.
W warszawie polecam Masters Tunning, znają się na tych silnikach. Jeżeli chodzi o Twoje rejony to spytaj na jakimś forum Audi lub VW.

...Może rzeczywiście masz jakiś błąd w programie.
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Kolejny mechanik stwierdził, że jest to wina programu sterującego wgranego podczas chipowania. Na niskich obrotach silnik chodzi nierówno co powoduje nienaturalna pracę przepustnicy, która otwiera się i zamyka. Stąd taki dźwięk. Tak więc 1-go kwietnia czeka mnie wizyta w firmie, od chipowania. Tam poproszę o wgranie poprzedniego programu. Wtedy będe miał wiedzę jaka jest
rzeczywista przyczna.

Pozdr
RG
Łukasz P.

Łukasz P. Process Management,
Project Management
(Lean/6 Sigma
Blac...

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

W moim sprzęcie w/w problem nie występuje, ale skoro pojawił się temat zakładów, to ze swojej strony także mogę polecić Bodex'a - człowiek na poważnie podchodzi do swojej pracy. Jeśli chodzi o chip - ja dużego wyboru nie miałem ze względu na Quattro i po raz drugi wylądowałem w Unitronic i już w drugim aucie bardzo sobie chwalę.

Pzdr,
Ł
Miłosz Krzywania

Miłosz Krzywania Ius est ars boni et
aequi

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Remigiusz Gil:
Kolejny mechanik stwierdził, że jest to wina programu sterującego wgranego podczas chipowania. Na niskich obrotach silnik chodzi nierówno co powoduje nienaturalna pracę przepustnicy, która otwiera się i zamyka. Stąd taki dźwięk. Tak więc 1-go kwietnia czeka mnie wizyta w firmie, od chipowania. Tam poproszę o wgranie poprzedniego programu. Wtedy będe miał wiedzę jaka jest
rzeczywista przyczna.

Pozdr
RG
bo widzisz Geco ładuje programy już napisane co nie zawsze jest dobrym wyjściem . Wejdź na forum a4 klubu i poszukaj gościa o niku Rogal umów się z nim (warszawa) napisze Ci program pod Twój samochód i nie będziesz miał problemów. Dobrze byłoby wrócić do Geco by zgrali Ci stary program i zobacz czy problem jest dalej.

ps. bajki że jak wgrasz program to Ci sie będzie psuć można nie pwiem gdzie wsadzić, w 1.9 większość programów nie tylko powoduje podwyższenie mocy ale jeszcze obniżanie spalania jeżeli jest zrobione z głową i profesjonalnie.
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Byłem dzisiaj w Geco. Podłączyli kompa i pojechali w trasę. Problem występuje przy obrotach 1800 do 2100. Szef Geco uświadomił mnie, że zmiany w tuningu dotyczą tylko tego co dzieje się powyżej 3000 obrotów. Tak wiec wgranie oryginalnego softu nie ma za bardzo sensu. Jednakże dowiedziałem sie, że z pewnością jest to wina zaworu recyrkulacji spalin EGR. Tak też powiedział mój mechanik z Koszalina. Co zaym poszło wymienił EGR oraz jakiś tam zawór sterujący. Wymienił na inne ale nie nowe tylko uzywki i nie pomogło. Jutro rano melduje się w AutoBodexie.

Dam znać co się dzieje.

Pozdr
Remigiusz GIL
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

No i dalej dupa. Autobodex powiedział, że raczej jest hardwear'owcem. Żeby oszacować usterkę Auto musi zostać u niego na kilka dni. Niestety nie moge sobie na to pozwolić. Będę szukał rozwiązania bliżej.

RG

konto usunięte

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Miłosz Krzywania:
bo widzisz Geco ładuje programy już napisane co nie zawsze jest dobrym wyjściem . Wejdź na forum a4 klubu i poszukaj gościa o niku Rogal umów się z nim (warszawa) napisze Ci program pod Twój samochód i nie będziesz miał problemów. Dobrze byłoby wrócić do Geco by zgrali Ci stary program i zobacz czy problem jest dalej.

ps. bajki że jak wgrasz program to Ci sie będzie psuć można nie pwiem gdzie wsadzić, w 1.9 większość programów nie tylko powoduje podwyższenie mocy ale jeszcze obniżanie spalania jeżeli jest zrobione z głową i profesjonalnie.

Co masz na mysli przez "program" pod auto - czy chodzi Ci o tzw. mape wtryskow czy faktyczny program jednostki ECU? Wiem, ze jest wiele sposobow tuningu (znam tzw. boxa, mapy wtryskow i modyfikacja oprogramowania). Widze tez, ze wiele osob narzeka na dziwne przypadlosci po tuningu (a Ci zadowoleni wydaja sie byc marginesem), ktory sposob uwazasz za godny polecenia?

Sorry za offtop i niefachowosc, wiedza zaczerpnieta z forow i nie potwierdzona w praktyce ;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Sebastian Pienio:
Co masz na mysli przez "program" pod auto - czy chodzi Ci o tzw. mape wtryskow czy faktyczny program jednostki ECU? Wiem, ze jest wiele sposobow tuningu (znam tzw. boxa, mapy wtryskow i modyfikacja oprogramowania). Widze tez, ze wiele osob narzeka na dziwne przypadlosci po tuningu (a Ci zadowoleni wydaja sie byc marginesem), ktory sposob uwazasz za godny polecenia?

Sorry za offtop i niefachowosc, wiedza zaczerpnieta z forow i nie potwierdzona w praktyce ;)

Na pewno chodziło o mapę ;) Przy czym nie jest to mapa samych wtrysków ale również ciśnienie doładowania turbiny, jest też wiele parametrów takich jak temperatura paliwa, masa powietrza, ciśnienie atmosferyczne....to wszystko trzeba zgrać, łatwo też przesadzić. I rzeczywiście "rogal" jest popularny na kilku różnych forach audi. Jeśli chodzi o mapy "z półki", w nowych samochodach to nie powinno być problemu. W samochodach z historią trzeba zmodyfikować mapy tak aby się silnik powiem brzydko "nie wysr..ł". Dużo map jest na forum elektrody (tzw. wsady), jeśli ktoś ma programator eepromów to może samemu poeksperymentować, tylko, że bez hamowni nie ma to sensu ;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Remigiusz Gil:
Kolejny mechanik stwierdził, że jest to wina programu sterującego wgranego podczas chipowania. Na niskich obrotach silnik chodzi nierówno co powoduje nienaturalna pracę przepustnicy, która otwiera się i zamyka.

Ej, a w dieslu jest przepustnica? Steruje się tylko dawką paliwa....jesteś pewien tego mechanika?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Remigiusz Gil:
Jednakże dowiedziałem sie, że z
pewnością jest to wina zaworu recyrkulacji spalin EGR. Tak też powiedział mój mechanik z Koszalina. Co zaym poszło wymienił EGR oraz jakiś tam zawór sterujący. Wymienił na inne ale nie nowe tylko uzywki i nie pomogło. Jutro rano melduje się w AutoBodexie.

A powiedz mi jedno? Czy auto dymi albo ma kiepskie przyspieszenie? Zawór EGR jest po to aby obniżać temperaturę w komorze spalania i ograniczyć emisję NOx. Poprawnie działający wycisza silnik w czasie pracy w warunkach ustalonych (stałe obroty), podczas przyspieszania z pełnym butem jest całkowicie zamknięty (o ile jest sprawny). Tak więc dupa, a nie mechanik.

A koło dwumasowe sprawdzałeś? Drga pedał sprzęgła?
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Wydaje mi sie ze te swisty to rzeczywiscie prolem z przeładowaniem turbiny , zawór zwrotny N75
Jutro podzrzuce wam pełen opis diagnozy z ELSE
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Postaram się dokładnie opisac sprawę. Sytuacja ma miejsce, kiedy przyspieszam bardzo powoli delikatnie dociskając pedał gazu. Ma to miejsce między 1800 a 2100 obrotów. Jak przyspieszam na "pełnym bucie", nie ma mowy o występowanu w/w sytuacji.
Żeczywiście podejrzenie padło na 2 elementy. Zawór EGR, który został wymieniony na inny oraz zawór sterujący (element wielkości niewielkiej literatki), który też został wymieniony na inny...
Nie za bardzo znam sie sprawach mechanicznych ale zawór zwrotny brzmi sensownie. Efekt pulsowania sprawia wrażenie jakby żeczywicie coś cofało, stąd może wydobywać się dźwięk ponieważ silnik wpada w rezonans i zaczyna o coś obcierać.

Czekam na wieści.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Jak sprawdzić zawór (N75) elektromagnetycznego ciśnienia doładowania.

Ciśnienie w kolektorze ssącym i ciśnienie powietrza, patrz G71/F96*,

* - Ciśnienie w kolektorze ssącym jest rozpoznawane przez czujnik G31 ciśnienia doładowania (w miejsce wskazanego czujnika G71). Ciśnienie doładowania jest rozpoznawane przez czujnik F96 położenia n.p.m (w komputerze sterującym pracą silnika).

Sprawdzanie czujnika ciśnienia w rurze ssącej i czujnika wysokości. Czujnik wysokości znajduje się w komputerze sterującym układem bezpośredniego wtrysku paliwa silnika wysokoprężnego. Czujnik ciśnienia w rurze ssącej jest osobnym elementem znajdującym się w przewodzie dolotu powietrza.

Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia warsztatowe, przyrządy kontrolne i pomiarowe oraz środki pomocnicze:
Przyłącze diagnostyczne VAG 1598/30 1
Multimetr ręczny V.A.G 1526 albo multimetr
VAG 1715 1 Przyrząd do sprawdzania turbosprężarki V.A.G
1397 A 1 Zestaw przewodów pomocniczych VAG 1594 1
Schemat elektryczny

Przebieg sprawdzania
- podłączyć tester - adres [01] właczyć zapłon.
[08] - Odczytywanie bloku wartości mierzonych, grupa [010]

[0 mg/skok] - [1027 mbar] - [1013 mbar] - [ 0,0 %]
porównać ze sobą wskazania: w polu 2 (czujnik wysokości),
w polu 3 (czujnik ciśnienia G71)
Wartość wymagana: ciśnienia muszą się zgadzać ze sobą
(tolerancja ą 30 mbar)

Przyrząd do sprawdzania turbosprężarki jest konieczny do uzyskania niezależnej wartości porównawczej. Przyrząd ten musi być ustawiony na I zakresie pomiaru (ciśnienie absolutne). Zastępczo może być użyty również barometr. Jeżeli wartość w polu wskazań 2 odbiega od pozostałych wartości ciśnienia:

Jeżeli wartość [pole 2] odbiega od pozostałych wartości ciśnienia:
- wymienić komputer sterujący układem bezpośredniego wtrysku paliwa J248

Jeżeli wartość w polu wskazań 3 odbiega od pozostałych wartości ciśnienia:
- rozłączyć wtyczkę czujnika ciśnienia
- obserwować wartość [pole 3] (czujnik ciśnienia w rurze ssącej).
- wartość musi stale spadać i przyjąć szybko wartość czujnika wysokości [pole 3]

Jeżeli wymagana wartość została osiągnięta:
- wymienić czujnik ciśnienia w rurze ssącej.

Tyle znalazlem, opis beznadziejny :) i bez VAGa nic nikomu nie da. tak naprawde to u was moze chodzic o ten zawor elektromagnetyczny N75

Poszukam wartosci rezystancji tego zaworu i postaram sie pobawic w wolnej chwili jak go przesterowac, bo chyba nie uda sie zmienic nastaw G71

Tylko potrzebny bedzie samochod testowy:)

konto usunięte

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Remigiusz Gil:
Zawór EGR, który został wymieniony na inny oraz zawór sterujący (element wielkości niewielkiej literatki), który też został wymieniony na inny...
Nie za bardzo znam sie sprawach mechanicznych ale zawór zwrotny brzmi sensownie. Efekt pulsowania sprawia wrażenie jakby żeczywicie coś cofało, stąd może wydobywać się dźwięk ponieważ silnik wpada w rezonans i zaczyna o coś obcierać.

Mialem kiedys uszkodzony zawor EGR (w 1.9AFN) i tego wogole nie bylo czuc, jedynymi efektami bylo nieznacznie wieksze spalanie (ok. 5%) i gorsze wyniki czystosci spalin. O tym, ze jest uszkodzony dowiedzialem sie z diagnostyki komputerowej. To tak na marginesie.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Robert L.:
Wydaje mi sie ze te swisty to rzeczywiscie prolem z przeładowaniem turbiny , zawór zwrotny N75

Świsty są wywołane geometrią łopatek. W zależności od turbo możemy podać kilka sytuacji:
- jest to normalne,
- turbo się kończy,
- dostał się np. piasek i nieco uszkodziły się łopatki.

Zawór zwrotny N75?? Chodzi o sterowanie geometrią łopatek?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Samochód z wyłączonym/uszkodzonym zaworem N75 będzie non-stop przeładowywał, a komputer wprowadzi silnik w tryb awaryjny. W związku z czym odczujemy spory spadek mocy, a już na pewno zauważalny.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

zawor N75 w trybie bezpradowym jest otwarty i jak jest uszkodzony i jak jest odlaczony tez, wiec ten spadek mocy to z tad ze spada cisnienie doladowania, a jak sie zacina( albo jest zbyt zamkniety) bo turbina swiszcze ( z tad taka diagnoza jak odlaczaja przewod z turbiny to jest poprawa i nie hałasuje) Wydaje mi sie ze obnizajac prad/napiecie na elektromagnesie spowoduje sie jego mniejsze zamkniecie, co spowoduje obnizenie cisnienia a co za tym idzie mniejsze obciazenie dla turbiny i swisty znikna. Chodzi tylko o to zeby zrobic to z glowa bo szkoda kazdego uciekajacego konika:)
Szkoda ze nie uwzgledniono zuzywania sie sprezarki i nie wprowadzono nastaw dla tego zaworu, znaczy z pozycji urzytkownika bo w ECU napewno da sie to skorygowac

No ale moge sie mylic, nie mam tagiego silnika wiec nie sprawdze
Remigiusz Gil

Remigiusz Gil właściciel,
Autoryzowany Doradca
Biznesowy sieci ERA

Temat: Dziwny odgłos w Audi A6'05 2.0 TDI

Panowie. Dziekuję za zaangażowanie i ciekawą dyskusję na forum. Przez ostatnie kilka dni zaszły pewne zmiany. Wyjeżdzając spod domu skończyła sie moc. Samochód zaczął jechać jak ślimak. Do 60-tki w 15 sekund. Tak wiec podjechałem od razu do swojego mechanika, który podłączył Vaga i odczytał informację o awarii zaworu EGR. Naprawa hardwearowa odbyła sie na zasadzie odkręcenia zaworu w miejscu łaczenia się ze sprężarką i zaślepieniu go zwykłą blaszką. W ten sposób zawór został chwilowo wyeliminowany. Co się okazało auto odzyskało moc a co więcej nie świszczy już nic czy też nie obciera i wszystko jest OK.
Jest to jednak rozwiązanie chwilowe i obawiam się, że jak wymienię zawór na nowy to problem wróci.. Kolejną wizytę u mechanika mam umówioną po świętach

Tymczasem życzę wszystkim zdrowych i wesołych świąt.

Pozdrawiam
Remigiusz GIL

Następna dyskusja:

Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 13...




Wyślij zaproszenie do