Monika Kozłowska

Monika Kozłowska Handlowiec, MITO

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

to bardzo dobry silnik sprzedaję Audi od lat sama również mam A3 z takim silnikiem polecam

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Przejechałem ok. 65tys. km. na silniku TDI 110KM. Samochód ma obecnie 370 tys. km. na liczniku więc już całkiem sporo. Pracuje na fabrycznym turbo i fabrycznych wtryskach, nic nie było jeszcze regenerowane (a test 2 tygodnie temu potwierdził bardzo dobrą kondycję turbo). Jedyny problem jaki mi się z nim zdarzył to wymiana zaworu sterującego turbiną (znanego rónież jako N75) co kosztowało mnie 150zł :) co nota bene spowodowane było jakimś plastikiem w paliwie (serio!)

Podstawą eksploatacji TDI jest ich poprawne traktowanie, w to wliczyć należy:
1) nie gazować na zimnym
2) po agresywnej/dłuższej jeździe schłodzić turbinę (ok. 30sek.)
3) wymieniać olej/rozrząd na czas a najlepiej przed czasem
Innymi słowy czyli to, co zostało już powiedziane.

Spalanie - to jest piękno tego motoru. W trasie od 7 (150km/h) przez 5 (130km/h) do 4,7 (110km/h) [l/100km]. Jest to spalanie na benzynie niemieckiej, na polskiej niestety często jest litr a nawet dwa więcej (nie ma większego znaczenia czy zatankuję na Orlenie czy na Shelly). Najgorsze spalanie jakie zanotowałem to 8l/100km jadąc 10km w ciągu półtora godziny w korku (z climatroniciem).

PS: VW/Audi nie stosuje Common Rail, jedynie 3.0V6 TDI, 4.2V8 TDI oraz najnowszy 2.0TDI143 (nie mylić z 2.0TDI 140KM!) posiadają CR. Jednostki dostępne są tylko w najnowszym A4 (B8), A6 (C6, uwaga, dostępne też z 140KM bez CR) i A8 (type 4E, D3). Jechałem najnowszym A4B8 z CR i kultura minimalnie lepsza, praktycznie niezauważalna, wrażenia bardzo porównywalne do B6 na 1.9TDi130.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Krzysztof Duda:
Najwieksza bolaczka tych silnikow jest poprzedni wlasciciel.
Wcale nie chodzi tu o to "jaka wlasciciel mial noge"
Silniki ze zmienna geometria turbiny nie lubia powolnej jazdy - kierownice turbo wtedy lubia sie zapiec w pozycji zamknietej i efektem jes notlauf i auto nie jedzie jak powinno.
Wycieki z turbo o ktorych piszecie swiadcza juz ewedentnie o rozwalonych uszczelniaczach, wiec turbo byloby do wymiany natychmiastowo.

Przed zakupem warto zrobic dynamiczne logi i sprawdzic ladowanie, dawki, sprawnosc LMM (lubia poadac - koszt nowej ok 500pln), kat statyczny, dzialanie PD

Co do gaszenia to nie silnik ma ostygnac, tylko turbo, przedewszystkim lopatki maja wytracic predkosc.

Wrzuce kilka przykazan uzytkowania TDI, ktorych bezwarunkowo trzeba przestrzegac, zeby cieszyc sie dluga i bezawaryjna jazda.

---------------------------------------------------------
10 przykazań dla Diesla - ver 1.3

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
Jeśli paliwo dobre tankujesz - wtedy dodatków nie potrzebujesz.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

13.01.2007
ALL RIGHTS RESERVED BY BASKECIOR
-------------------------------------------------------------------
Wsród tylu meskich glosów, pragnę tylko dodac ze A3 1.9.TDI 130KM jest jednym z najlepszych aut,jesli dobrze sie o nią dba to nic tylko hobbistycznie nia jezdzic ( tyle ile sie da :) )
A i bardzo akuratne te 10 przykazan - istotnie do wkucia :)

Pzdr,
K.
Jacek Bukowski

Jacek Bukowski Kierownik ds.
Sprzedaży i Rozwoju

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

1,9 TDI - jeden z najbardziej udanych silników. Udoskonalany stopniowo z czasem produkcji..
Osobiście uważam, że duzo lepszy niż 2.0 TDI...

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Silniki AXR, ASV i ASZ są bardzo dobre, szczerze polecam.

110 konne np. AHF są rzeczywiście trwalsze, choć słabsze.

Pancerny jest AGR, ciut mniej ALH, ale mają tylko 90KM
Krystian Pigan

Krystian Pigan Senior Product
Manager -> Cyfrowy
Polsat S.A.

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

- .... nie mam Audi ....
ale mam VW Polo 9N z silnikiem 130 KM na temat którego sie rozwodzimy .....
ten motor,,, . jest naprawdę mocny.... czasami za mocny (start ze świateł gdy pada deszcz....) ,, Elastyczność powoduje uśmiech na ustach,,,, i wprawia w zakłopotanie niejednego kierowcę którego zostawia sie w tyle,,,,,,
spalanie przy moich oponkach 17'/225/45 jest wysokie,,,,miasto ok 8 litrów... trasa ok 6,5 -7
mam przejechane 158 tyś,,, odpukać bez awarii.... Oczywiście użytkuje zdognie z X przykazaniami o których pisano tutaj wcześniej....
K.
Piotr B.

Piotr B. ITS Project
Management Office,
IBM Polska

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

jest to chyba jeden z najlepszych silników w grupie VAG :P
robi przebiegi do 700 tys km :P
w bardzo mało awaryjny ale przeba przestrzegać zasad ;P

co max 12 tys km olej i filtry :)
OLEJ TYLKO MOTUL :p I AUTO śmiga bez awaryjnie juz 280 tys km :P
Piotr Sieklucki

Piotr Sieklucki Handlowiec, Pryzmat
Warszawa sp zoo

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Witam

Mozecie powiedziec mi czy w grupie VW (chodzi mi konkretnie o ibize 1.9 130KM) da się sprawdzic czy był kręcony przebieg i dlaczego 1.9 90KM AGR jak to ktos powiedział jest pancerny?
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Piotr Sieklucki:
Mozecie powiedziec mi czy w grupie VW (chodzi mi konkretnie o ibize 1.9 130KM) da się sprawdzic czy był kręcony przebieg

Nie da się. Nawet dane z komputera serwisowego Audi/VW można za małe pieniądze zmodyfikować/usunąć.
i dlaczego 1.9 90KM AGR jak to ktos powiedział jest pancerny?

Pewnie taki ma to taki chwali, niczym specjalnym się one nie wyróżniały i szybko zostały zastąpione 110kami.
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Sebastian Pienio:
i dlaczego 1.9 90KM AGR jak to ktos powiedział jest pancerny?

Pewnie taki ma to taki chwali, niczym specjalnym się one nie wyróżniały i szybko zostały zastąpione 110kami.

AGR'y miały turbiny bez zmiennej geometrii łopatek i praktycznie te spręzarki sa nie do zajechania. Tak samo jak i sprzęgło praktycznie niezniszczalne.
Acha i 90KM nie zostały zastapione 110kami tylko były dalej sprzedawane równolegle. W międzyczasie AGRy zostały zastąpione przez ALH bodajże które miały już turbiny ze zmienną geometrią łopatek natomiast dalej były to silniki 90 konne.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin M.:
AGR'y miały turbiny bez zmiennej geometrii łopatek i praktycznie te spręzarki sa nie do zajechania. Tak samo jak i sprzęgło praktycznie niezniszczalne.
Acha i 90KM nie zostały zastapione 110kami tylko były dalej sprzedawane równolegle. W międzyczasie AGRy zostały zastąpione przez ALH bodajże które miały już turbiny ze zmienną geometrią łopatek natomiast dalej były to silniki 90 konne.

Nie rozumiem. Zmienna geometria łopatek nijak się ma do niezawodności. Sprzęgło się zużywa w każdym aucie - to tak jakby mówić, że moje opony są "niezniszczalne", hmm...

PS: 1.9ALH to był mocno niszowy i nieudany silnik!
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Sebastian Pienio:
Nie rozumiem. Zmienna geometria łopatek nijak się ma do niezawodności. Sprzęgło się zużywa w każdym aucie - to tak

Poszukaj o trybie jazdy PSJ. Oczywiście chodzi o niezawodność całego silnika czyli turbiny też.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Grzegorz Szemraj:
Witam,
Jestem na kupnie Audi 1.9 TDI z 2003 roku.
Chciałbym znać Wasza opinie na temat tego silnika, ponieważ wielu z Was uzytkuje własnie ten typ.
Dzięki za info.
Pozdrawiam

Witam,
mam audi'ka z tym samym silnikiem jestem b. zadowolony wcześniej użytkowałem 2,8 Benz. więc różnica jest niesamowita
pozdrawiam M.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kosma S.:
Poszukaj o trybie jazdy PSJ. Oczywiście chodzi o niezawodność całego silnika czyli turbiny też.

No ja rozumiem, ze o silnik trzeba po prostu dbac (niezaleznie czy masz zmienn lopatki czy nie). Moj AFN zrobil prawie 400tys.km. na fabrycznej turbinie i w zakladzie regeneracji stwierdzili, ze pracuje jak nowa. Czy to znaczy, ze to "nie do zajezdzenia"? Nie, tzn. ze byla szanowana.

PS: Turbo w 1.9TDI przy poprawnej eksploatacji wytrzymuje lekko 700tys.km., przy niepoprawnej moga pasc po 50tys.km.

Pozdro :)
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Sebastian Pienio:
Nie rozumiem. Zmienna geometria łopatek nijak się ma do niezawodności.
Sprzęgło się zużywa w każdym aucie - to tak jakby mówić, że moje opony są "niezniszczalne", hmm...

PS: 1.9ALH to był mocno niszowy i nieudany silnik!

No właśnie się ma, zmienna geometria potrafi sie zapiec - zwlaszcza jak sie jezdzi w stylu emeryckim.

Generalnie zywotnosc sprezarki to oczywiscie loteria, gdzie prawdopodobienstwo wygranej/przegranej zalezne jest od sposobu eksploatacji

Tak sprzęgło zużywa się w kazdym aucie z tą różnicą że nie w we wszystkich są identyczne sprzęgła. W jednych wytrzymają 200kkm a w innych mogą dwumasówki padac nawet co 30kkm. Z doświadczenia wiem że AGR'y sa pancerne. No ale Ty zapewne wiesz lepiej...

ALH niszowy? Przecież to to samo co ASV (inne sa jedynie wtryski i program) zapewne równie niszowy i nieudany silnik. Jedyne co w ALH było beznadziejne to właśnie sprzęgło.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Sebastian Pienio:
jako N75) co kosztowało mnie 150zł :) co nota bene spowodowane było jakimś plastikiem w paliwie (serio!)

Niemożliwe. N75 jest na podszybiu i jest podłączony do pompy podciśnienia (pot. vacupompa). To zaworek sterowany podciśnieniem, tak samo jak EGR czy serwo od hamulców; nie ma nic wspólnego z paliwem.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin M.:
No właśnie się ma, zmienna geometria potrafi sie zapiec - zwlaszcza jak sie jezdzi w stylu emeryckim.

Nie znam sie na 90KM jednostkach, nigdy nie mialem, ale zeby zapiec lopatki w turbo ze zmienna geometria to z (nie)wlasnego doswiadczenia trzeba sie nastarac..
Tak sprzęgło zużywa się w kazdym aucie z tą różnicą że nie w we wszystkich są identyczne sprzęgła. W jednych wytrzymają 200kkm a w innych mogą dwumasówki padac nawet co 30kkm. Z doświadczenia wiem że AGR'y sa pancerne. No ale Ty zapewne wiesz lepiej...

Ale ja nie twierdzilem, ze 90KM jest "be" a zmienna geometria "super", powatpiewam jedynie w wieksza trwalosc 90tek nad 110/130 (ktore z niezawodnosci przeciez slyna). FYI w 130tce sprzeglo generalnie wytrzymuje lekko ponad 200tys.km...
ALH niszowy? Przecież to to samo co ASV (inne sa jedynie wtryski i program) zapewne równie niszowy i nieudany silnik. Jedyne co w ALH było beznadziejne to właśnie sprzęgło.

Tak, ALH wyprodukowany byl w malych ilosciach i bardzo sie psul (poszukaj na forach). Z czego to wynika - nie wiem.

Odpowiadajac na pytanie czy wiem lepiej - nie, tylko staram sie czegos dowiedziec, poki co nie przekonales. Pozdro i sorry za off-top.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kosma S.:
Sebastian Pienio:
jako N75) co kosztowało mnie 150zł :) co nota bene spowodowane było jakimś plastikiem w paliwie (serio!)

Niemożliwe. N75 jest na podszybiu i jest podłączony do pompy podciśnienia (pot. vacupompa). To zaworek sterowany podciśnieniem, tak samo jak EGR czy serwo od hamulców; nie ma nic wspólnego z paliwem.

Yep, wiem gdzie jest N75, bo widzialem jak wymieniali.

A tak serio to w south-east gdzie mieszkam byla afera z jakims plastikiem w paliwie, a ja akurat wlalem caly bak brudnego diesla dzien przed. No i moj N75 padl (ten plastik jakos sie tam dostal i jakas membranke zabrudzil bodajze). Ogolnie usterke latwo bylo zlokalizowac, bo wszystkie TDI w okolicy mialy dokladnie ten sam problem.

Takze mozliwe, a jak dokladnie to nie powiem, bo .. nie wiem, mechanikiem nie jestem. Na pewno lokalni mechanicy to pamietaja, jak Cie interesuje odsylam do Audi/VW w Aylesford Park (maja maila).
Anna Kopciowska

Anna Kopciowska Właściciel, Trener
Rozwoju Osobistego,
Coach

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

witam:) szczerze nie wiem ja mogę poleci 2,8 benzyne A6 i 200 koni:)
Anna Kopciowska

Anna Kopciowska Właściciel, Trener
Rozwoju Osobistego,
Coach

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

ale nie ma lepszych aut niz AUDI wiec smialo!

Następna dyskusja:

Audi a4b6 1.9 TDI Diesel Na...




Wyślij zaproszenie do