konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow).

Prawde mowiac - nowosc dla mnie... mozesz podac jakies konkrety?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Michał Duszczyk:
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow).

Prawde mowiac - nowosc dla mnie... mozesz podac jakies konkrety?

Też bym się chętnie dowiedział :) Mogę tylko spekulować. Silniki 110 KM to pompa wtryskowa, a 130 KM to pompowtryski. Te pierwsze są można powiedzieć testowane od 89 roku (1T R5) i faktycznie są dosyć niezawodne. Pewnie chodzi o to, że pompowtryskiwacze się nie przyjęły.
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kosma S.:
Michał Duszczyk:
Pewnie chodzi o to, że
pompowtryskiwacze się nie przyjęły.

W jakim sensie się nie przyjęły?

No i przyłączam się do pytania w czym 130 PD jest gorsze od 110 KM VP.
Krzysztof L.

Krzysztof L. Manager bez granic
otwarty na nowe
możliwości...

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

No a ja mam problem z moim 130 :( jak jest na luzie i puszczone jest sprzeglo to cos delikatnie stuka :( Nie znam sie na silnikach i nie mam pojecia o co biega. Ktos chetny na rady?
Ogolnie to uwielbiam ten silnik bo daje duzo wolnosci i szalenstwa :)

pozdrawiam
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

W wersji 130KM zastosowano pompowtryski, które są bardzo wrażliwe na złe paliwo i są dużo droższe przy zakupie w porównaniu do zwykłych wtrysków :)
130KM lepiej wchodzi na obroty, ponieważ zastosowano nowsze rozwiązanie i bardziej skomplikowany uklad (pompa wstępnego zasilana, chłodnice itd.). Wersja ta jest bardziej podatne na złe paliwo jak wspomniałęm na początku. Silnik ten jednak obdarowywuje właściciela trochę lepszą kulturą pracy. W Polsce niestety dalej można na markowych stacjach zatankować syf, a nie paliwo, dlatego nieświadomi tego możemy łatwo uszkodzić ten silnik i narazić się na drogi remont pojazdu... W dodatku przy przebiegu ok. 120k km lubią się upomnieć o wymianę pompowtryski (tak, te z wersji 130KM;) )
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Łukasz M.:
W wersji 130KM zastosowano pompowtryski, które są bardzo wrażliwe na złe paliwo i są dużo droższe przy zakupie w porównaniu do zwykłych wtrysków :)
130KM lepiej wchodzi na obroty, ponieważ zastosowano nowsze rozwiązanie i bardziej skomplikowany uklad (pompa wstępnego zasilana, chłodnice itd.). Wersja ta jest bardziej podatne na złe paliwo jak wspomniałęm na początku. Silnik ten jednak obdarowywuje właściciela trochę lepszą kulturą pracy. W Polsce niestety dalej można na markowych stacjach zatankować syf, a nie paliwo, dlatego nieświadomi tego możemy łatwo uszkodzić ten silnik i narazić się na drogi remont pojazdu... W dodatku przy przebiegu ok. 120k km lubią się upomnieć o wymianę pompowtryski (tak, te z wersji 130KM;) )

Czyli silnik 130 PD jest gorszy bo nie da się w niego wlać ropy zmieszanej z rozpuszczalnikiem i lakierem do paznokci i pojechać? Hmm ciekawa koncepcja.
Krzysztof L.:
No a ja mam problem z moim 130 :( jak jest na luzie i puszczone
jest sprzeglo to cos delikatnie stuka :( Nie znam sie na
silnikach i nie mam pojecia o co biega. Ktos chetny na rady?

No ja miałem podobny objaw, winne było sprzęgło. Odleciało w końcu koło dwumasowe, koszt niemały niestety :(Marcin Michalik edytował(a) ten post dnia 31.01.08 o godzinie 18:08
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin Michalik:
Łukasz M.:
W wersji 130KM zastosowano pompowtryski, które są bardzo wrażliwe na złe paliwo i są dużo droższe przy zakupie w porównaniu do zwykłych wtrysków :)
130KM lepiej wchodzi na obroty, ponieważ zastosowano nowsze rozwiązanie i bardziej skomplikowany uklad (pompa wstępnego zasilana, chłodnice itd.). Wersja ta jest bardziej podatne na złe paliwo jak wspomniałęm na początku. Silnik ten jednak obdarowywuje właściciela trochę lepszą kulturą pracy. W Polsce niestety dalej można na markowych stacjach zatankować syf, a nie paliwo, dlatego nieświadomi tego możemy łatwo uszkodzić ten silnik i narazić się na drogi remont pojazdu... W dodatku przy przebiegu ok. 120k km lubią się upomnieć o wymianę pompowtryski (tak, te z wersji 130KM;) )

Czyli silnik 130 PD jest gorszy bo nie da się w niego wlać ropy zmieszanej z rozpuszczalnikiem i lakierem do paznokci i pojechać? Hmm ciekawa koncepcja.

Przepraszam, ale muszę zadać to pytanie: nie umiesz wyciągnąć wniosków czy może nie umiesz czytać ze zrozumienim ?
Już wyjaśniam:
Na polskich stacjach (niestety nawet tych firmowych jak Shell, BP, Orlen itd.) właściciele często dolewają wody lub innych substancji (np. do oleju napędowego olej opałowy - było nawet kiedyś głośno o jednej stacji, gdzie okazało się, że sprzedają olej opałowy jak zwykły).
Ze względu na zastosowane rozwiązania samochód ten poddatny jest na awarię bardziej niż wersja 110KM.
Grzegorz pytał o różne opinie na temat wersji 130KM to napisałem co najbardziej "boli" tę jednostkę napędową...
Zrobiłem porównanie pod kątem zużywania części, ich awaryjności, a nie osiągów!
Czasami dobrze jest przeczytać wszystkie posty ze zrozumieniem, a później wyciągać pochopne wnioski - proszę wrócić do 1 strony i przeczytać mój post na spokojnie, a kolejno wynikające z tego pytania.

Mój kolejny post był nawiązaniem do pytania dlaczego w wersji 130KM części są bardziej podatne na usterki.

Jeśli chodzi o awaryjność Audi to uważam jeszcze, że jednostka 2.5 V6 TDi jest dużo gorsza jeśli chodzi właśnie o psucie się (zwróć jeszcze raz uwagę, iż robię porównanie pod kątem awaryjności).

PozdrawiamŁukasz M. edytował(a) ten post dnia 31.01.08 o godzinie 18:48
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Łukasz M.:

Przepraszam, ale muszę zadać to pytanie: nie umiesz wyciągnąć wniosków czy może nie umiesz czytać ze zrozumienim ?
Już wyjaśniam:
Na polskich stacjach (niestety nawet tych firmowych jak Shell, BP, Orlen itd.) właściciele często dolewają wody lub innych substancji (np. do oleju napędowego olej opałowy - było nawet kiedyś głośno o jednej stacji, gdzie okazało się, że sprzedają olej opałowy jak zwykły).
Ze względu na zastosowane rozwiązania samochód ten poddatny jest na awarię bardziej niż wersja 110KM.
Grzegorz pytał o różne opinie na temat wersji 130KM to napisałem co najbardziej "boli" tę jednostkę napędową...
Zrobiłem porównanie pod kątem zużywania części, ich awaryjności, a nie osiągów!
Czasami dobrze jest przeczytać wszystkie posty ze zrozumieniem, a później wyciągać pochopne wnioski - proszę wrócić do 1 strony i przeczytać mój post na spokojnie, a kolejno wynikające z tego pytania.

Mój kolejny post był nawiązaniem do pytania dlaczego w wersji 130KM części są bardziej podatne na usterki.

PozdrawiamŁukasz M. edytował(a) ten post dnia 31.01.08 o godzinie 18:48


Sam napisałeś: "TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow)." Tylko że tankując dobre paliwo ta wypowiedź nie jest prawdziwa (a przynajmniej nie potwierdzona żadnym testem/badaniem). Lejąc syf do baku każdy nowoczesny diesel prędzej czy później odmówi posłuszeństwa (niektóre od razu) i nie ma w tym nic dziwnego. Winne jest paliwo a nie slinik!!!
Jeżeli oceniamy produkt w ten sposób równie dobrze mogę powiedzieć że Syrena 105 była "lepszym produktem" niż nowoczesne TDI bo jeździła praktycznie na wszystkim co się wlało do baku.
Skoro uważasz że jednostka 130km tdi jest bardziej awaryjna to prosze opisać CO się częściej psuje.

Jeszcze jedno (niech poprawi mnie fachowiec jeśli się mylę) ztcw pompowtryski można wymieniać pojedynczo, a wtryski w TDI zasilanych pompą VP chyba należy wymienić od razu wszystkie. Koszty chyba sa wyższe w przypadku VP.

Podsumowując Twoją ocenę mogę ją porównać do polewania karoserii samochodów wodą z solą i przyglądania sie która szybciej rdzewieje. Chyba nie o to jednak pytał załozyciel tematu ....
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

pompowtryski siadaja przewaznie w ok. 120kkm, wiec zywotnosc zastosowanych elementow jest jednak gorsza
mozna wymieniac je pojedynczo, ale nie praktukuje sie ze wzgledu, iz wczesnij czy pozniej i tak padna wszystkie jak juz jest jeden do wymianyŁukasz M. edytował(a) ten post dnia 03.02.08 o godzinie 20:52

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Znam niejednego wlasciciela 1.9 PD i nie slyszalem zeby ktorys z nich wymienial PDki... wiec nie mow, ze jest to regula.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin Michalik:
Kosma S.:
Michał Duszczyk:
Pewnie chodzi o to, że
pompowtryskiwacze się nie przyjęły.

W jakim sensie się nie przyjęły?

Bo VAG przeszedł na system common rail. Pompowtryski się skończyły i to po 6 latach ;)
Pawel Kaminski

Pawel Kaminski Creative Director,
Studio-71 oraz
partner w Doctor's
Solu...

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

moim zdaniem bardzo dobry silnik. Mialem taki przez 3 lata i byl bardzo oszczedny i przy okazji troche mocy jednak mial. Moze nie za duzo ale wystarczajaco. Spalanie w trasie na poziomie 5 litrow na taki samochod to jednak dobry wynik
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kosma S.:
Marcin Michalik:
Kosma S.:
Michał Duszczyk:
Pewnie chodzi o to, że
pompowtryskiwacze się nie przyjęły.

W jakim sensie się nie przyjęły?

Bo VAG przeszedł na system common rail. Pompowtryski się skończyły i to po 6 latach ;)


W 1.9TDI (105KM) i 2.0 TDI dalej terkoczą pompowtryski (w 2.0 170KM piezoelektryczne) więc nie tak znowu się skończyły. Nawet jeżeli VW przejdzie całkowicie na CR to i tak mija już 8 lat. To że nowe konstrukcje typu 3.0 TDI Są na CR spowodowane jest głównie wyższą kulturą pracy CR od PD no i koszty są niższe wszyscy poszli w CR więc nie opłaca się jednemu VW pakować forsy w technologię PD.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin Michalik:
W 1.9TDI (105KM) i 2.0 TDI dalej terkoczą pompowtryski (w 2.0 170KM piezoelektryczne) więc nie tak znowu się skończyły. Nawet jeżeli VW przejdzie całkowicie na CR to i tak mija już 8 lat. To że nowe konstrukcje typu 3.0 TDI Są na CR spowodowane jest głównie wyższą kulturą pracy CR od PD no i koszty są niższe wszyscy poszli w CR więc nie opłaca się jednemu VW pakować forsy w technologię PD.

Ja doszukałem się nieco innej informacji. Wg mnie PD są lepsze niż CR, ze względu na wyższe ciśnienie wtrysku.
Ale wracając do tego co znalazłem.

"Mimo, że nadal pompowtryskiwacze zapewniają bardzo dobre osiągi, jednak nowe rozwiązanie charakteryzuje się wyższą kulturą pracy. Dodatkowo ostatnie „common raile” są tańsze w produkcji i lepiej współpracują z filtrami cząstek stałych. Nowe filtry wymagają wielofazowego wtrysku paliwa, pompowtryskiwacze nie są w stanie tego zapewnić."

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/Koniec_TDI_...

Coś w tym jest. Tak czy inaczej koniec pompowtrysków jest bliski.
Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow). Jednak jesli chodzi o zastrzezenia eksploatacyjne to najwieksze sa przy silnikach V6.


a to ciekawe - bo w jednostce 131 KM zastosowano wzmocnione korbowody, tłoki i silnik ten słynie ze swojej bezawaryjności, że o uwielbieniu wszystkich hamownii nie wspomnę

w kwestii paliwa to jak do tej pory ( Statoil, BP a nawet Neste ) jakoś się nie naciąłem na nic.

A racjonalnie myśląc nie kupię starej konstrukcji 110 w oboawie o jakość paliwa .. skoro już boimy się o p-po wstryski 130-ki to co dopiero listwa ??????????

wtrysk wymienisz a walnieta listwa kosztuje krocie ... TDI zostały wyparte na korzyść Commonrail'a więc jak skończą się 110 na rynku ....co to będzie ?? ;-)))Adam S. edytował(a) ten post dnia 27.02.08 o godzinie 12:25
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Adam S.:
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow). Jednak jesli chodzi o zastrzezenia eksploatacyjne to najwieksze sa przy silnikach V6.


a to ciekawe - bo w jednostce 131 KM zastosowano wzmocnione korbowody, tłoki i silnik ten słynie ze swojej bezawaryjności, że o uwielbieniu wszystkich hamownii nie wspomnę

w kwestii paliwa to jak do tej pory ( Statoil, BP a nawet Neste ) jakoś się nie naciąłem na nic.

A racjonalnie myśląc nie kupię starej konstrukcji 110 w oboawie o jakość paliwa .. skoro już boimy się o p-po wstryski 130-ki to co dopiero listwa ??????????

wtrysk wymienisz a walnieta listwa kosztuje krocie ... TDI zostały wyparte na korzyść Commonrail'a więc jak skończą się 110 na rynku ....co to będzie ?? ;-)))

a czytales o jakie elementy mi chodzilo ? ;/
polska mentalnosc... :(
CR wyparl TDI glownie przez kulture pracy i wymagania KE w unii!
CR sypie sie nie tylko w Audi (zobacz na Fordy, Ople, fr produkty). Najczesciej siadaja wtryski przy przebiegach 120-150kkm (nie jest to standardem, ale bardzo czeste!) Jesli chce sie kupic uzywanegoo diesla to ja polecam TDI, no chyba ze nowy to wtedy mozna pokusic sie o CR i sprzedac przy przebiegu ~120kkm ;)
Co do paliwa to wczoraj tankowalem na duzej stacji Shella i padaka...
Przy padnietym chocby jednym wtrysku zalecana wymiana jest wszystkich, wiec o jakiej oszczednosci tu mowisz ? Dodatkowo koszt wtryskow to kwota zaczynajaca sie od kilku tys zl za nowe wtryski (chyba nie wlozysz uzywanych;] )Łukasz M. edytował(a) ten post dnia 28.02.08 o godzinie 09:06
Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Łukasz M.:
Co do paliwa to wczoraj tankowalem na duzej stacji Shella i padaka...
Przy padnietym chocby jednym wtrysku zalecana wymiana jest wszystkich, wiec o jakiej oszczednosci tu mowisz ? Dodatkowo koszt wtryskow to kwota zaczynajaca sie od kilku tys zl za nowe wtryski (chyba nie wlozysz uzywanych;] )Łukasz M. edytował(a) ten post dnia 28.02.08 o godzinie 09:06

o shell'u nic nie pisałem - polska mentalność ? ;-)

ok, wymiana wtrysków a wymiana listwy to jednak spora różnica - wtryski komplet kupisz za 2klpn ( nie w ASO ) - listwa ... podejrzewam że min. 2-3x tyle

ale.... odbiegamy od tematu. IMO TDI w wersji 131 KM to bardzo dobra konstrukcja i śmiało można ją polecić. Przyzwoite osiągi i elastyczność przy jednoczesnym niskim spalaniu - u mnie na trasie ( śr.140 km/h ) spalanie wychodzi 5,1 w mieście 6,5-6,7
Piotr Dadia

Piotr Dadia Imprezy Firmowe -
zabawasportowa.pl

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Adam S.:
żeby nie mieć problemu można założyć turbotimer i luz ...choć w standardowych jednostkach tak jak pisze Michał w zupełności wystarczy.

Jeżeli chodzi o start diesla - zapłon i po kilku sek. mozna się już toczyć - ale nie oznacza to że mozna odrazu katować turbo. Mocniejsze przyspieszenie dopiero po rozgrzaniu silnika.

odpowiedz dla autora wątku:

Ja posiadam w swojej A4 właśnie 1,9 TDI 131 KM i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony

miasto - 6,5 - 6,8
trasa - 5,1 - 5,5

oczywiście nie każdy będzie miał identyczne parametry to zależy od warunków, stylu jazdy etc...

generalnie ON trudnieszy w utrzymaniu niż Pb ale ja już na Pb nie wróce

pozdr.
A.

Witam,

Posiadam A4 2002, 1,9 tdi 130 km.
Czy to co na komputerze sie pojawia czyli spalanie jest odzwierciedleniem faktycznego spalania?
U mnie spalanie jest na poziomie 7,7 w mieście, jeszcze nie wiem jak na trasie.
pzdr. Piotr
Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Piotr Dadia:
Adam S.:
żeby nie mieć problemu można założyć turbotimer i luz ...choć w standardowych jednostkach tak jak pisze Michał w zupełności wystarczy.

Jeżeli chodzi o start diesla - zapłon i po kilku sek. mozna się już toczyć - ale nie oznacza to że mozna odrazu katować turbo. Mocniejsze przyspieszenie dopiero po rozgrzaniu silnika.

odpowiedz dla autora wątku:

Ja posiadam w swojej A4 właśnie 1,9 TDI 131 KM i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony

miasto - 6,5 - 6,8
trasa - 5,1 - 5,5

oczywiście nie każdy będzie miał identyczne parametry to zależy od warunków, stylu jazdy etc...

generalnie ON trudnieszy w utrzymaniu niż Pb ale ja już na Pb nie wróce

pozdr.
A.

Witam,

Posiadam A4 2002, 1,9 tdi 130 km.
Czy to co na komputerze sie pojawia czyli spalanie jest odzwierciedleniem faktycznego spalania?
U mnie spalanie jest na poziomie 7,7 w mieście, jeszcze nie wiem jak na trasie.
pzdr. Piotr

tak - komp. w Audi działa bardzo precyzyjnie. 7,7 to też dobry wynik - widocznie więcej w korkach stoisz albo masz "cięższą nogę"
Piotr Dadia

Piotr Dadia Imprezy Firmowe -
zabawasportowa.pl

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

[
tak - komp. w Audi działa bardzo precyzyjnie. 7,7 to też dobry wynik - widocznie więcej w korkach stoisz albo masz "cięższą nogę"

Dzięki,

Już lżejszej mieć nie mogę.

Następna dyskusja:

Audi a4b6 1.9 TDI Diesel Na...




Wyślij zaproszenie do