konto usunięte
Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow).
Prawde mowiac - nowosc dla mnie... mozesz podac jakies konkrety?
konto usunięte
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow).
Damian S. Bazinga!
Michał Duszczyk:
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow).
Prawde mowiac - nowosc dla mnie... mozesz podac jakies konkrety?
Marcin M. Broker Leasingowy
Kosma S.:Pewnie chodzi o to, że
Michał Duszczyk:
pompowtryskiwacze się nie przyjęły.
Krzysztof
L.
Manager bez granic
otwarty na nowe
możliwości...
Łukasz
Mańka
Monitoring
administrator
Marcin M. Broker Leasingowy
Łukasz M.:
W wersji 130KM zastosowano pompowtryski, które są bardzo wrażliwe na złe paliwo i są dużo droższe przy zakupie w porównaniu do zwykłych wtrysków :)
130KM lepiej wchodzi na obroty, ponieważ zastosowano nowsze rozwiązanie i bardziej skomplikowany uklad (pompa wstępnego zasilana, chłodnice itd.). Wersja ta jest bardziej podatne na złe paliwo jak wspomniałęm na początku. Silnik ten jednak obdarowywuje właściciela trochę lepszą kulturą pracy. W Polsce niestety dalej można na markowych stacjach zatankować syf, a nie paliwo, dlatego nieświadomi tego możemy łatwo uszkodzić ten silnik i narazić się na drogi remont pojazdu... W dodatku przy przebiegu ok. 120k km lubią się upomnieć o wymianę pompowtryski (tak, te z wersji 130KM;) )
Krzysztof L.:
No a ja mam problem z moim 130 :( jak jest na luzie i puszczone
jest sprzeglo to cos delikatnie stuka :( Nie znam sie na
silnikach i nie mam pojecia o co biega. Ktos chetny na rady?
Łukasz
Mańka
Monitoring
administrator
Marcin Michalik:
Łukasz M.:
W wersji 130KM zastosowano pompowtryski, które są bardzo wrażliwe na złe paliwo i są dużo droższe przy zakupie w porównaniu do zwykłych wtrysków :)
130KM lepiej wchodzi na obroty, ponieważ zastosowano nowsze rozwiązanie i bardziej skomplikowany uklad (pompa wstępnego zasilana, chłodnice itd.). Wersja ta jest bardziej podatne na złe paliwo jak wspomniałęm na początku. Silnik ten jednak obdarowywuje właściciela trochę lepszą kulturą pracy. W Polsce niestety dalej można na markowych stacjach zatankować syf, a nie paliwo, dlatego nieświadomi tego możemy łatwo uszkodzić ten silnik i narazić się na drogi remont pojazdu... W dodatku przy przebiegu ok. 120k km lubią się upomnieć o wymianę pompowtryski (tak, te z wersji 130KM;) )
Czyli silnik 130 PD jest gorszy bo nie da się w niego wlać ropy zmieszanej z rozpuszczalnikiem i lakierem do paznokci i pojechać? Hmm ciekawa koncepcja.
Marcin M. Broker Leasingowy
Łukasz M.:
Przepraszam, ale muszę zadać to pytanie: nie umiesz wyciągnąć wniosków czy może nie umiesz czytać ze zrozumienim ?
Już wyjaśniam:
Na polskich stacjach (niestety nawet tych firmowych jak Shell, BP, Orlen itd.) właściciele często dolewają wody lub innych substancji (np. do oleju napędowego olej opałowy - było nawet kiedyś głośno o jednej stacji, gdzie okazało się, że sprzedają olej opałowy jak zwykły).
Ze względu na zastosowane rozwiązania samochód ten poddatny jest na awarię bardziej niż wersja 110KM.
Grzegorz pytał o różne opinie na temat wersji 130KM to napisałem co najbardziej "boli" tę jednostkę napędową...
Zrobiłem porównanie pod kątem zużywania części, ich awaryjności, a nie osiągów!
Czasami dobrze jest przeczytać wszystkie posty ze zrozumieniem, a później wyciągać pochopne wnioski - proszę wrócić do 1 strony i przeczytać mój post na spokojnie, a kolejno wynikające z tego pytania.
Mój kolejny post był nawiązaniem do pytania dlaczego w wersji 130KM części są bardziej podatne na usterki.
PozdrawiamŁukasz M. edytował(a) ten post dnia 31.01.08 o godzinie 18:48
Łukasz
Mańka
Monitoring
administrator
konto usunięte
Damian S. Bazinga!
Marcin Michalik:
Kosma S.:Pewnie chodzi o to, że
Michał Duszczyk:pompowtryskiwacze się nie przyjęły.
W jakim sensie się nie przyjęły?
Pawel
Kaminski
Creative Director,
Studio-71 oraz
partner w Doctor's
Solu...
Marcin M. Broker Leasingowy
Kosma S.:
Marcin Michalik:
Kosma S.:Pewnie chodzi o to, że
Michał Duszczyk:pompowtryskiwacze się nie przyjęły.
W jakim sensie się nie przyjęły?
Bo VAG przeszedł na system common rail. Pompowtryski się skończyły i to po 6 latach ;)
Damian S. Bazinga!
Marcin Michalik:
W 1.9TDI (105KM) i 2.0 TDI dalej terkoczą pompowtryski (w 2.0 170KM piezoelektryczne) więc nie tak znowu się skończyły. Nawet jeżeli VW przejdzie całkowicie na CR to i tak mija już 8 lat. To że nowe konstrukcje typu 3.0 TDI Są na CR spowodowane jest głównie wyższą kulturą pracy CR od PD no i koszty są niższe wszyscy poszli w CR więc nie opłaca się jednemu VW pakować forsy w technologię PD.
Adam
Stachulski
Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow). Jednak jesli chodzi o zastrzezenia eksploatacyjne to najwieksze sa przy silnikach V6.
Łukasz
Mańka
Monitoring
administrator
Adam S.:
Łukasz M.:
TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow). Jednak jesli chodzi o zastrzezenia eksploatacyjne to najwieksze sa przy silnikach V6.
a to ciekawe - bo w jednostce 131 KM zastosowano wzmocnione korbowody, tłoki i silnik ten słynie ze swojej bezawaryjności, że o uwielbieniu wszystkich hamownii nie wspomnę
w kwestii paliwa to jak do tej pory ( Statoil, BP a nawet Neste ) jakoś się nie naciąłem na nic.
A racjonalnie myśląc nie kupię starej konstrukcji 110 w oboawie o jakość paliwa .. skoro już boimy się o p-po wstryski 130-ki to co dopiero listwa ??????????
wtrysk wymienisz a walnieta listwa kosztuje krocie ... TDI zostały wyparte na korzyść Commonrail'a więc jak skończą się 110 na rynku ....co to będzie ?? ;-)))
Adam
Stachulski
Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta
Łukasz M.:
Co do paliwa to wczoraj tankowalem na duzej stacji Shella i padaka...
Przy padnietym chocby jednym wtrysku zalecana wymiana jest wszystkich, wiec o jakiej oszczednosci tu mowisz ? Dodatkowo koszt wtryskow to kwota zaczynajaca sie od kilku tys zl za nowe wtryski (chyba nie wlozysz uzywanych;] )Łukasz M. edytował(a) ten post dnia 28.02.08 o godzinie 09:06
Piotr
Dadia
Imprezy Firmowe -
zabawasportowa.pl
Adam S.:
żeby nie mieć problemu można założyć turbotimer i luz ...choć w standardowych jednostkach tak jak pisze Michał w zupełności wystarczy.
Jeżeli chodzi o start diesla - zapłon i po kilku sek. mozna się już toczyć - ale nie oznacza to że mozna odrazu katować turbo. Mocniejsze przyspieszenie dopiero po rozgrzaniu silnika.
odpowiedz dla autora wątku:
Ja posiadam w swojej A4 właśnie 1,9 TDI 131 KM i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony
miasto - 6,5 - 6,8
trasa - 5,1 - 5,5
oczywiście nie każdy będzie miał identyczne parametry to zależy od warunków, stylu jazdy etc...
generalnie ON trudnieszy w utrzymaniu niż Pb ale ja już na Pb nie wróce
pozdr.
A.
Adam
Stachulski
Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta
Piotr Dadia:
Adam S.:
żeby nie mieć problemu można założyć turbotimer i luz ...choć w standardowych jednostkach tak jak pisze Michał w zupełności wystarczy.
Jeżeli chodzi o start diesla - zapłon i po kilku sek. mozna się już toczyć - ale nie oznacza to że mozna odrazu katować turbo. Mocniejsze przyspieszenie dopiero po rozgrzaniu silnika.
odpowiedz dla autora wątku:
Ja posiadam w swojej A4 właśnie 1,9 TDI 131 KM i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony
miasto - 6,5 - 6,8
trasa - 5,1 - 5,5
oczywiście nie każdy będzie miał identyczne parametry to zależy od warunków, stylu jazdy etc...
generalnie ON trudnieszy w utrzymaniu niż Pb ale ja już na Pb nie wróce
pozdr.
A.
Witam,
Posiadam A4 2002, 1,9 tdi 130 km.
Czy to co na komputerze sie pojawia czyli spalanie jest odzwierciedleniem faktycznego spalania?
U mnie spalanie jest na poziomie 7,7 w mieście, jeszcze nie wiem jak na trasie.
pzdr. Piotr
Piotr
Dadia
Imprezy Firmowe -
zabawasportowa.pl
[
tak - komp. w Audi działa bardzo precyzyjnie. 7,7 to też dobry wynik - widocznie więcej w korkach stoisz albo masz "cięższą nogę"
Następna dyskusja: