Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Damian Sebastian Abramowicz:

Pływanie występuje powyżej 140 km/h i to po zdjęciu nogi z pedału gazu.

Wszystko ok. Powyżej 250 km/h powinien wystąpić efekt unoszenia. Pływanie przy tych prędkościach jest rzeczą normalną.

A tak na serio. Prędkością bym się nie martwił. Alarmujący jest brak stabilności podczas zdejmowania nogi z gazu. Sprawdź wszystkie wahacze.
Karol Nowakowski

Karol Nowakowski automatyka robotyka
informatyka

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Kosma S.:
Karol Nowakowski:
Są też sposoby poprawienia parametrów opony np pompujemy opony azotem

Proszę Cię ;) To bzdury kompletne.


nie do końca nie ma to znaczenia nie znam charakterystyki azotu ciśnienie temperatura chodzi mi o to jak wpływa na stabilizację ciśnienia ale wnioski same się nasuwają powietrze to ok 78 % azotu prawda a kiedy stwierdzimy że pozostałe czynniki wpływają na po pierwsze szybkość starzenia opony a po drugie to ważniejsze utrate ciśnienia sami wiecie
a dla dociekliwych polecam to
http://www.opony.com.pl/technologie/technologie.asp?ID...Karol Nowakowski edytował(a) ten post dnia 28.12.08 o godzinie 23:31

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Łukasz Mańka:
Damian Sebastian Abramowicz:
Łukasz Mańka:
Damian Sebastian Abramowicz:
Marcin Chruślak:
Ja przeważnie staram się mieć 2.4 na przodzie i 2.2 na tyle. Profil opony to 195/45/16.
Co do dziwnego pływania auta coś mi się wydaje że to nie wina opon.
Coś sugerujesz Marcinie? Bo w Audi w Bielsku wymaga się zasugerowania co może być przyczyną ;-))

AT - opony 225/55/r16

Sugerowałbym "złudzenie" pływania auta na takiej szerokości opony. No chyba, że na w miarę równej A4 też tak się dzieje to wtedy:
- możliwość luzów/uszkodzenia na stabilizatorze/ach
- coś nie tak z amortyzatorami (sic! w 1misięcznym aucie)
- końcówki drążków kierownicy
- sworzeń, coś z wahaczem?

Zależy też kiedy to "pływanie" występuje, na jakiej drodze i przy jakich prędkościach.
Jeśli chodzi o ASO to nie tylko Audi schodzi na psy z obsługą klienta... :-(
Pływanie występuje powyżej 140 km/h i to po zdjęciu nogi z pedału gazu.

Na koleinach, prostej drodze? Bez takich informacji ciężko postawić jakąś wstępną diagnozę :(
Jeśli nie zdejmiesz nogi z gazu, to auto jedzie normalnie?

P.S. Swoją drogą nie wiem co się porobiło z ASO Audi, VW itp. ale zdecydowanie lepsza obsługa jest np. u Kia! :|Łukasz

Mańka edytował(a) ten post dnia 28.12.08 o godzinie 23:18


Prosta droga, brak kolein, brak bocznych zewnętrznych wiatrów (wewnętrznych zresztą też), słowem - jakby nie nasza droga ;-)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Karol Nowakowski:
nie do końca nie ma to znaczenia nie znam charakterystyki
azotu

Chodzi o to co napisałeś wcześniej: poprawa niektórych parametrów opony. Ja się pytam jakich?
ciśnienie temperatura chodzi mi o to jak wpływa na stabilizację

Współczynniki są podobne. Poza tym w szkole średniej albo nawet podstawowej było takie równanie: pV=nRT.
ciśnienia ale wnioski same się nasuwają powietrze to ok 78 % azotu prawda a kiedy stwierdzimy że pozostałe czynniki wpływają na po pierwsze szybkość starzenia opony a po drugie to ważniejsze utrate ciśnienia sami wiecie
a dla dociekliwych polecam to

Ok. Piszesz o starzeniu się opony. Jasne, że tak. Tlen z czasem wchodzi w reakcję z gumą, ta się starzeje, nikomu nie trzeba tego tłumaczyć. Problem w tym, że opona starzeje się z obu stron, zarówno od środka jak i od zewnątrz. Wyeliminujemy tlen od środka, a na zewnątrz BZ. Która strona jest ważniejsza jeśli chodzi o słowo klucz "parametry opony"?

Sam używam często azotu i wiem jakie on ma zalety w stosunku do powietrza: mniej zanieczyszczeń, mniej wilgoci.

W sieci można znaleźć różne "rzeźby" w tym temacie. A to ciśnienie wolniej "schodzi", a to opony nie wybuchają, a to azot jest pro-eco bo prawidłowe ciśnienie w oponie to mniejsze zużycie paliwa itd...;)

http://www.composite-agency.com/messages/Pure_nitrogen...

http://www.politicalaffairs.net/article/view/7480/1/349/
http://www.opony.com.pl/technologie/technologie.asp?ID...
A to bez komentarza ;)

Ja twierdzę, i są na to naukowe podstawy, że pompowanie opon azotem nie poprawia w zauważalnym stopniu ich charakterystyki pracy.

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Tomasz N.:
Damian Sebastian Abramowicz:
Jakaś taka sportowa ;-) michelin pilot alpin a3 99 V XL


też zamówiłem zimówki
Michelin Pilot Alpin PA3 225/55 R 16 99V XL
podobno najlepsze oponki, mimo że test i opinie w necie są średnie to dotyczą jazdy po śniegu, natomiast do jazdy standardowej w naszych warunkach zimowych bajka

mam pytanie - - w komputerze jest zerowanie ciśnienia w oponach, ale czy można gdzieś podejrzeć je - czy tylko sygnalizuje spadek?

Czy mi się tylko wydaje czy auto "nie jeździ" na tych oponach po śniegu?! wariacje asr i esp sięgają zenitu ;-)) pewnie ta szerokość opony i te góry nasze zasypane ;-))
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Ciśnienie w oponach?!

dobrze Ci się wydaje
mnie ludzie z Michelin przestrzegali przed tym - do śniegu lepsze są na pewno Pilot cośtam albo np. Nokiany
te są na zimę ale nie na śnieg - ja całą świadomością je wziąłem bo po śniegi to sie może jeździ chwilę zanim nie odśnieżą...
w sobotę jak spadł śnieg mogłem zauważyć szczególnie przy ruszaniu

poza tym sama guma w niskiej temperaturze na mokrym czy suchym asfalcie - ale nie na śniegu - zachowuje się bardzo dobrze dobrze - tak jest ich charakterystyka

a zachowanie ASR i innych systemów opartych na czujnikach ABS etc. to nic szczególnego przy takiej przyczepności... delikatnie z gazem - ja mam TYLKO przedni napęd a AUDI i nadmiar mocy i MOMENTU na osi napędowej to ja czuję i bez śniegu bo mi przy naprawdę dynamicznym ruszaniu chce zrywać przyczepność i załącza ASR na 2 a nawet czasem nawet na 3-cim biegu jak przygazuję,,,
oj przydałoby się QUATTRO naprawdę

do tych na śnieg raczej zalecali ŁAŃCUCHYTomasz N. edytował(a) ten post dnia 07.01.09 o godzinie 19:38

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Ciśnienie w oponach zależy od rozmiaru opony. Jeśli masz szerszą oponę niż fabryczna np. 235/45/17 zamiast 215/55/16 to powinieneś zwiększyć ciśnienie w oponie. Standardowo podwyższa sie o 0,2 bar na każde zejście 10 jednostek procentowych drugiego wymiaru .../x/...
Rafał Podolak

Rafał Podolak IT Specialist,
Clifford Chance

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Jakie ciśnienie powinno być w 235/40/18 ??
pzdr

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Rafał Podolak:
Jakie ciśnienie powinno być w 235/40/18 ??
pzdr

Ja mam 225/40/18, napompowane na 2,8 bara i jest OK.

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Marcin Chruślak:
Ja przeważnie staram się mieć 2.4 na przodzie i 2.2 na tyle. Profil opony to 195/45/16.
Co do dziwnego pływania auta coś mi się wydaje że to nie wina opon.
Przy napędzie na przednią oś zwyczaj nakazuje pompować te 0.2 bara więcej w opony na osi... tylnej. Kwestia przyzwyczajeń :)

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Marcin Miśniakiewicz:
Ciśnienie w oponach zależy od rozmiaru opony. Jeśli masz szerszą oponę niż fabryczna np. 235/45/17 zamiast 215/55/16 to powinieneś zwiększyć ciśnienie w oponie. Standardowo podwyższa sie o 0,2 bar na każde zejście 10 jednostek procentowych drugiego wymiaru .../x/...

Ja dodam, że od kilku lat zawieszenie w Audi (tak samo jak np. w E60) robione jest ze ścisłym powiązaniem z rozmiarem i profilem opony. Jej zmiana może powodować efekt "pływania", a w gwarancji jest wykluczenie uszkodzeń zawieszenia przy użytkowaniu opony o innym profilu niż fabryczna.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Ciśnienie w oponach?!

czy to temat o oponach, czy czyms innym, mam dziwne wrazenie..

??

w temacie, tabliczka prawde Ci powie i tyle.)
Tomek Ciemieniewski

Tomek Ciemieniewski Night Manager,
Courtyard by
Marriott

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Zgadzam się z Sebastianem. Też czytałem żeby nie przesadzać z szerokością opony w Audiolkach, bo wzrasta dynamika zużycia zawieszenia. Nie wiem na czym może polegać to pływanie - skoro auto jest nowe przyczyn może być chyba wiele. Koledzy dobrze mówią o stosowaniu się do zaleceń producenta i stosowaniu ciśnień zalecanych ( ja mam na klapce wlewu paliwa ).
Moja laleczka nawet przy 220 - 240 km/h nie pływa. Może lekko drga ale ma już dziecina 12 lat.
Może to sprawa zbieżności ? Moim zdaniem przynajmniej do prędkości 240 km/h nie powinien pływać na w miarę dobrej jakości drodze.

pozdrawiam !
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Sebastian Pienio:

Ja dodam, że od kilku lat zawieszenie w Audi (tak samo jak np. w E60) robione jest ze ścisłym powiązaniem z rozmiarem i profilem opony.

Czy to jest twój wniosek czy informacja serwisowa?
Jej zmiana może powodować efekt "pływania", a w gwarancji jest wykluczenie uszkodzeń zawieszenia przy użytkowaniu opony o innym profilu niż fabryczna.

Czy możesz dokładnie, bez twojej interpretacji, zacytować co mówi gwarancja?

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Kosma S.:
Sebastian Pienio:

Ja dodam, że od kilku lat zawieszenie w Audi (tak samo jak np. w E60) robione jest ze ścisłym powiązaniem z rozmiarem i profilem opony.

Czy to jest twój wniosek czy informacja serwisowa?

To informacja od techników serwisowych z ASO w ktorym serwisuje auto.
Jej zmiana może powodować efekt "pływania", a w gwarancji jest wykluczenie uszkodzeń zawieszenia przy użytkowaniu opony o innym profilu niż fabryczna.

Czy możesz dokładnie, bez twojej interpretacji, zacytować co mówi gwarancja?

Spodobaly nam sie felgi w jednym aucie "approved used" i poprosilismy o dolozenie ich do kalkulacji. Okazalo sie, ze felgi nie sa standardowe (nie pamietam dokladnie, chyba zamiast profilu 55 bylo 50) i jezeli je zalozymy do nowego auta, to elementy zawieszenia moga nie byc objete gwarancja (dokladnie "some chassis parts may not be covered anymore, this is to service discretion"). Handlowiec dodal tez, ze kazda wersja (TDIe, SE, S-Line) ma troche inna charakterystyke zawieszenia, auto bedzie plywalo po zmianie rozmiaru opony i moze gorzej sie prowadzic ("affects handling" jak dokladnie potrzebujesz wiedziec).
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Sebastian Pienio:
Kosma S.:
Sebastian Pienio:

Ja dodam, że od kilku lat zawieszenie w Audi (tak samo jak np. w E60) robione jest ze ścisłym powiązaniem z rozmiarem i profilem opony.

Czy to jest twój wniosek czy informacja serwisowa?

To informacja od techników serwisowych z ASO w ktorym serwisuje auto.
Jej zmiana może powodować efekt "pływania", a w gwarancji jest wykluczenie uszkodzeń zawieszenia przy użytkowaniu opony o innym profilu niż fabryczna.

Czy możesz dokładnie, bez twojej interpretacji, zacytować co mówi gwarancja?

Spodobaly nam sie felgi w jednym aucie "approved used" i poprosilismy o dolozenie ich do kalkulacji. Okazalo sie, ze felgi nie sa standardowe (nie pamietam dokladnie, chyba zamiast profilu 55 bylo 50) i jezeli je zalozymy do nowego auta, to elementy zawieszenia moga nie byc objete gwarancja (dokladnie "some chassis parts may not be covered anymore, this is to service discretion"). Handlowiec dodal tez, ze kazda wersja (TDIe, SE, S-Line) ma troche inna charakterystyke zawieszenia, auto bedzie plywalo po zmianie rozmiaru opony i moze gorzej sie prowadzic ("affects handling" jak dokladnie potrzebujesz wiedziec).

Czyli innymi słowy mówiąc "kawiarniane" informacje. Z drugiej strony co to jest profil felgi 50 czy 55?

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Kosma S.:
Czyli innymi słowy mówiąc "kawiarniane" informacje. Z drugiej strony co to jest profil felgi 50 czy 55?

Alez oczywiscie, autoryzowany dealer absolutnie nie wie co sprzedaje, czasami myli sie nawet co do loga jakie znajdzie sie na grilu!

konto usunięte

Temat: Ciśnienie w oponach?!

Wracając do tematu ciśnień w oponach...
może komuś się przyda

http://www.oponeo.pl/narzedzia/121/2/34/tabela_cisnien...

Następna dyskusja:

Ciśnienie w oponach?




Wyślij zaproszenie do