Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Witam, prosze posiadaczy tych samochodow o wypowiedz o awaryjnosci mam okazje kupic takie auto i chcialem wiedziec co i jak ?

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Jak silnik nie wykazuje objawów zajechania. Wahacze nie są wyrobione to brać i jeździć.

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

podobno jest jakis problem z drganiami i ze w tych modelach to problem z poloska mozliwe ?

konto usunięte

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Witam

Jeżeli chodzi o awaryjność Audi A4 1.9 TDI 130 to należy wymienić
- Turbosprężarkę ze zmienną geometrią VTG
- Koło Dwumasowe (Awaria ujawnia się przy mrowieniu sprzęgła przy wciskniu do podłogi oraz czasem drganiem auta)

Jeżeli będziesz przestrzegał podstawowych zasad użytkowania aut z silnikami TDI PD czyli:
- Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach benzynowych
- Studzenie turbiny po długich trasach
- Powstrzymywania się od wciskania gazu do dechy na zimnym silniku
- Regularna wymiana oleju,płynów,filtrów co 15tyś km

To spokojnie można dobić do 400 000km przebiegu

Jeżdżę B6 od 2 lat i jestem bardzo zadowolony
Silniki AVF i AWX są bardzo lubiane przez firmy tuningowe, ponieważ tylko na samym przeprogramowaniu komputera można zwiększyć ich moc nawet do 170KM.

Przed zakupem Auta polecam sprawdzenie realnego stanu licznika. Nieuczciwi sprzedawcy cofają liczniki, jednak nie zdają sobie sprawy że za pomocą specjalnego programu można dostać się do EPROmu silnika (Dcs15) i uzyskać prawdziwy przebieg auta.

Pozdrawiam
P
Piotr C.

Piotr C. Consultant / Test
Manager / QA Manager

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Witam!

Zgodzę się z poprzednikiem, przed zakupem najlepiej sprawdzić przebieg VCDSem. Gdy będzie się dbało o autko (oleje, turbina) to dwumas czy turbina wytrzymuje 200-250.000. Więc po wymianie można jeździć aż do 500.000. PS. Dwumas z wymianą w granicach 2000zł a turbina około 2000-3000zł. To najdroższe rzeczy, które trzeba wymienić ;)

konto usunięte

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Jeżeli będziesz przestrzegał podstawowych zasad użytkowania aut z silnikami TDI PD czyli:
- Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach benzynowych
- Studzenie turbiny po długich trasach
- Powstrzymywania się od wciskania gazu do dechy na zimnym silniku
- Regularna wymiana oleju,płynów,filtrów co 15tyś km

To spokojnie można dobić do 400 000km przebiegu

Witam wszystkich,

Moim skromnym zdaniem autko jest naprawde swietne, nawet przy standardowych 130 KM jezdzi co najmnej zwawo, a i komfort nienajgorszy (zdecydowanie polecam na dluzsze trasy)Z tego, co slyszalem to zywotnosc dwumasy producent okresla wlasnie na 200-250 kkm, ale jak jest z turbina to juz nie wiem...
Ja bym doradzal jednak wymiany oleju co 10 kkm, sam tak robie, ale pewnie przewrazliwiony jestem :)
I najwazniejsze: sprobuj znalezc Quattro - zobaczysz, ze potem bedziesz jezdzil juz tylko autami z napedem na cztery lapy :)

Pozdrawiam,

P.

PS. Sorry za brak polskich diakrytykow, dziwny komputer; dziwna klaiatura :)

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Paweł H.:
Jeżeli będziesz przestrzegał podstawowych zasad użytkowania aut z silnikami TDI PD czyli:
- Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach benzynowych
- Studzenie turbiny po długich trasach
- Powstrzymywania się od wciskania gazu do dechy na zimnym silniku
- Regularna wymiana oleju,płynów,filtrów co 15tyś km

To spokojnie można dobić do 400 000km przebiegu

Witam wszystkich,

Moim skromnym zdaniem autko jest naprawde swietne, nawet przy standardowych 130 KM jezdzi co najmnej zwawo, a i komfort nienajgorszy (zdecydowanie polecam na dluzsze trasy)Z tego, co slyszalem to zywotnosc dwumasy producent okresla wlasnie na 200-250 kkm, ale jak jest z turbina to juz nie wiem...
Ja bym doradzal jednak wymiany oleju co 10 kkm, sam tak robie, ale pewnie przewrazliwiony jestem :)
I najwazniejsze: sprobuj znalezc Quattro - zobaczysz, ze potem bedziesz jezdzil juz tylko autami z napedem na cztery lapy :)

Pozdrawiam,

P.

PS. Sorry za brak polskich diakrytykow, dziwny komputer; dziwna klaiatura :)


Wiem wiem jezdzilem passatem 1.9 TDI 130 KM 4motion jezdzi sie super tylko zastanawiam sie jak jest z kosztami przy uszkodzeniu napedu quatro czy 4motion ?

konto usunięte

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Hmmm... wszystko zalezy od rodzaju uszkodzenia (gleboka mysl, wiem :)), ale napradwe mysle, ze jesli bedziesz wszystko serwisowal regularnie, to nie powinno byc klopotow. Jak juz mowilem, ja jestem z gatunku tych przewrazliwionych i nawet przed terminem wymian zagladam do mojego magika-mechanika, zeby przejechal sie autkiem i go posluchal.

4motion nie znam z uzytkowania, ale z opinii znajomych wnioskuje, ze jednak quattro z Audi daje rade duzo bardziej, ale w sumie to nie wiem, nie dotykalem :)

No i oczywiscie warto udac sie po autko z jakims specem - znam jednego takiego, ale we Wroclawiu...

Powodzenia i daj znac co jakis czas jak sprawy stoja! :)
Leszek Rawski

Leszek Rawski Właściciel, Auto
Handel Rawski

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

1.9 TDI 130 KM jest fajne bo ma dobre osiągi i jak widać nie złe spalanie ale awaryjność TDI sprawia że na początku auto jest droższe niż nowoczesna benzyna i montaż LPG. Czyli np kupujemy A4 1.8T 190 KM i mamy bardzo szybkie autko, koszty paliwa niewiele większe.
Marcin Sidorowicz

Marcin Sidorowicz Senior Key Account
Manager, Wolters
Kluwer

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Piotr Walczuk:
Witam

Jeżeli chodzi o awaryjność Audi A4 1.9 TDI 130 to należy wymienić
- Turbosprężarkę ze zmienną geometrią VTG
- Koło Dwumasowe (Awaria ujawnia się przy mrowieniu sprzęgła przy wciskniu do podłogi oraz czasem drganiem auta)

Jeżeli będziesz przestrzegał podstawowych zasad użytkowania aut z silnikami TDI PD czyli:
- Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach benzynowych
- Studzenie turbiny po długich trasach
- Powstrzymywania się od wciskania gazu do dechy na zimnym silniku
- Regularna wymiana oleju,płynów,filtrów co 15tyś km

To spokojnie można dobić do 400 000km przebiegu

Jeżdżę B6 od 2 lat i jestem bardzo zadowolony
Silniki AVF i AWX są bardzo lubiane przez firmy tuningowe, ponieważ tylko na samym przeprogramowaniu komputera można zwiększyć ich moc nawet do 170KM.

Przed zakupem Auta polecam sprawdzenie realnego stanu licznika. Nieuczciwi sprzedawcy cofają liczniki, jednak nie zdają sobie sprawy że za pomocą specjalnego programu można dostać się do EPROmu silnika (Dcs15) i uzyskać prawdziwy przebieg auta.

Pozdrawiam
P
Witam,
jak sprawdzic realny przebieg, podpowiedz cos wiecej, zalezy mi bardzo, bo wlasnie kupuje 2004r. z przebiegiem 180000, i nie wiem czy moge zaufac, pozdrawiam
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Paweł Król:

Wiem wiem jezdzilem passatem 1.9 TDI 130 KM 4motion jezdzi sie super tylko zastanawiam sie jak jest z kosztami przy uszkodzeniu napedu quatro czy 4motion ?

AUDI A4 B6 i Passat B5 4 motion ma ten sam napęd czyli Torsen, choć pod różnymi nazwami.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 19.11.12 o godzinie 14:04
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Marcin Sidorowicz:

bardzo, bo wlasnie kupuje 2004r. z przebiegiem 180000, i nie wiem czy moge zaufac, pozdrawiam

Jeśli jest zza granicy to realny między 300-400 tys.

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Kosma S.:
Marcin Sidorowicz:

bardzo, bo wlasnie kupuje 2004r. z przebiegiem 180000, i nie wiem czy moge zaufac, pozdrawiam

Jeśli jest zza granicy to realny między 300-400 tys.

No i jeśli to "okazja" z USA to napewno po konkretnym dzwonie....
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Andy K.:

No i jeśli to "okazja" z USA to napewno po konkretnym dzwonie....

Audi z USA to trochę karkołomne przedsięwzięcie ;) Zdecydowana większość sprowadzana w PL to samochody po małych stłuczkach, błotniki, drzwi. Samochodów po konkretnych dzwonach nie opłaca się sprowadzać bo raz, że ludzie już wiedzą co i jak sprawdzać, a dwa handlarzowi nie uśmiecha się płacić kilku "specjalistom" za doprowadzenie samochodu do stanu w którym ktoś może się nabrać. Znam kilku handlarzy, drobnicę do 50 tys sprowadzają lekko uszkodzoną, droższe samochody (100 tys +) naprawiają kompleksowo bo nawet jak zainwestują 30 tys w naprawę to się zwróci.

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Kosma S.:
droższe samochody (100 tys +) naprawiają kompleksowo bo nawet jak zainwestują 30 tys w naprawę to się zwróci.

A ludzie kupują jeszcze samochody powyżej 100 tysięcy? Ja sprzedawałem nie tak dawno swojego w podobnej cenie (ale poniżej magicznej kwoty 100 tysięcy) w Polsce i jakoś nie było dużo chętnych :) Dziś w Polsce ludzie to kupują małe samochodziki z małymi silniczkami -- na inne ich po prostu nie stać... Wystarczy przejść się po lokalnych komisach by zobaczyć co tam stoi.Andy K. edytował(a) ten post dnia 22.11.12 o godzinie 08:43
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Andy K.:
Kosma S.:
droższe samochody (100 tys +) naprawiają kompleksowo bo nawet jak zainwestują 30 tys w naprawę to się zwróci.

A ludzie kupują jeszcze samochody powyżej 100 tysięcy? Ja sprzedawałem nie tak dawno swojego w podobnej cenie (ale poniżej magicznej kwoty 100 tysięcy) w Polsce i jakoś nie było dużo chętnych :) Dziś w Polsce ludzie to kupują małe samochodziki z małymi silniczkami -- na inne ich po prostu nie stać... Wystarczy przejść się po lokalnych komisach by zobaczyć co tam stoi.

Nie wiem. Zapraszam do Poznania do byle jakiego marketu.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Andy K.:
Kosma S.:
Marcin Sidorowicz:

bardzo, bo wlasnie kupuje 2004r. z przebiegiem 180000, i nie wiem czy moge zaufac, pozdrawiam

Jeśli jest zza granicy to realny między 300-400 tys.

No i jeśli to "okazja" z USA to napewno po konkretnym dzwonie....

Nie jestem pewien w 100% ale mowa tu chyba jest o Audi a4 b6 i chyba takie auto z silnikiem 1.9 TDI nie było sprzedawane w USA. Więc ja bym USA to tego nie mieszał :]. Zawsze za to można ściągnąć auto z Wielkiej Brytani i nie dużym nakładem $$ zrobić przekładkę.

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-146/a4-avant-1-9-tdi-awx-...

Ja bym poszukał tu, możę będzie coś wartego zainteresowania http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-146/Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 22.11.12 o godzinie 12:24

konto usunięte

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

aktualnie szukam auta i biorę pod uwagę także A4 B6 (2003-2004).

Pytanie moje to czy warto za 10 letnie auto z przebiegiem ok 300 tyś płacić 30 tys zł????

Czy te ceny nie są troche przesadzone?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Piotr O.:
Pytanie moje to czy warto za 10 letnie auto z przebiegiem ok 300 tyś płacić 30 tys zł????

Zależy od wyposażenia i ogólnego stanu. Za 30 tys to tak na granicy ale jeśli jest bardzo zadbany to 25-30 tys jest realne.

konto usunięte

Temat: Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 130KM 2002/2003

Piotr O.:
aktualnie szukam auta i biorę pod uwagę także A4 B6 (2003-2004).

Pytanie moje to czy warto za 10 letnie auto z przebiegiem ok 300 tyś płacić 30 tys zł????

Czy te ceny nie są troche przesadzone?

Warto, ale tylko w przypadku, gdy kupujesz auto sprawdzone, znasz jego historie i wiesz, jak byl uzytkowany. Niby banal, ale takie auta istnieja (ja swojej szukalem pol roku). I jesli bedziesz je madrze eksploatowal, to sie nie zawiedziesz. U mnie poza wymiana czesci ekspolatacyjnych byla tylko jedna awaria( mechanizm podnoszenia szyby), a autem przejechalem troche ponad 40 kkm.

I tylko w quattro ;)

Powodzenia w poszukiwaniach!

Następna dyskusja:

Wasze opinie na temat Audi ...




Wyślij zaproszenie do